Sunnybunny schreef:Lieve lieve Angel-eyes, ik weet dat het bijna niet te zien is maar de grootste hond op de foto hieronder is 90% boxer. Werkhond toch? Ach ik hou er over op. Gyan, waarom dan wel die ene hele lullige opmerking?sterkte met je hond in ieder geval
Die opmerking, zoals ik in mijn eerste bricht ookal vermelde, daar had nog iets onder moeten komen. Had er alleen geen zin in, geen fut voor.
Wat er lullig is aan die opmerking zie ik overigens niet, want ik blijf van mening dat je niet snapt hoe een africhtinhshond zich op het veld kan ontwikkelen na een tijdje bijtwek en je soms dus idd niet meer zonder TT kan.
Dat heeft soms iets te maken met het onnodig te hoog in driften brengen van de hond, sommige honden hebben die driften van nature die na verloop misschien te sterk worden voor de geleider, maar sommige honden beslissen na verloop van tijd ook weleens dat ze niet meer willen lossen, terwijl ze voorheen altijd hebben gelost.
Pakwerk maakt een hond sterker, steed sterker, de hond leert zijn eigen kracht kennen, absoluut niet te vergelijken met een driftge hond.
Of dit nu wel of niet een tekortkomen van de baas is, doet er ff niet toe. Wat er wel toe doet is dat je het niet kan hebben met een niet lossende hond te zitten, de honden moeten ten alle tijden lossen. Los is het belangrijkste. Als de hond op geen enkele andere manier meer te bereiken is, dan moet je iets, of je het nu leuk vind of niet.
Dan kun je wel zeggen, stop met africhten.......ik zit hier met een half afgerichte maffe hond die bepaalde dingen niet heeft geleerd en nog had moeten leren, met alle gevolgen van dien in de buitenwereld. We zjn vaak opnieuw begonnen, maar hij heeft nog steeds niet geleerd dat bijten alleen in de jute mouw mag, met ook weer alle gevolgen van dien.
Sommige honden kan je weer zo mee stoppen en met andere dus niet.
Met goed gebruik van de TT gaan er als het goed is veel overwegingen aan vooraf om het wel/ niet te gebruiken, en is er meestal al alles geprobeerd. Het is een laatste redmiddel!
De TT zou alleen niet meer door iedere jan lul aangeschaft moeten kunnen worden.
En hier laat ik het toch echt ff bij