Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

stroomband

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

malinois schreef:
Sunnybunny schreef:Ik heb het niet alleen over mijn vorige hond. Ik heb nu een Jack russel en een kruising, ook stroomloos :mrgreen: Waarom niet vergelijken? Het gaat hier toch over de stroomband? Wordt die alleen bij herders gebruikt dan, wat een onzin.
inderdaad onzin dus... ik had het over meerdere WERKHONDENrassen....
dus wat er al gezegd is: herder, boxer, dober, rottweiler noem maar op. Deze rassen kun je al niet eens met elkaar vergelijken...en dan doe jij dat ook nog met je vorige pittbull en Jack russel :roll:
Deze honden zijn NIET GEFOKT op manwerk de werkhondenrassen wel, en ja daar trainen de meeste nu eenmaal met een herder.. maar er zijn tig soorten herders hoor.....
We zijn het gewoon niet eens heel simpel. Jammer dat sommige mensen het dan direct zo op de man spelen en dan als enige intelligente commentaar kunnen roepen dat ik geen idee heb waar ik het over heb. En nee, ik heb geen hond die gefokt is voor het pakwerken. Dat zal dan volgens jullie wel weer inhouden dat ik mijn mond verder moet houden.
dat jij hele zinsdelen uit hun verband trekt moet je zelf weten maar dan ook nog veronderstellen dat wij zeggen dat je niks meer mag zeggen :neenee: dit is een forum.. daar is het de bedoeling dat er een discussie is.... Als jij zegt dat een driftige pittbull hetzelfde is als een werkhond die erg hoog in z'n driften zit :denken: dan zet ik er mijn vraagtekens inderdaad bij. Maar zo makkelijk vooroordelen trekken zonder enig verstand van manwerk te hebben :19: Ga dan zelf eerst eens kijken of laat je voorlichten hoe en wat m.b.t. africhting.... VOORDAT je oordeelt.
Tjonge jonge zeg, denken jullie nu werkelijk dat die herdertjes feller zijn dan een gemiddelde terrier? (Nee, NIET Pitt bull, gewoon ELKE terrier) En dat jullie daarom de stroomband nodig hebben, hou toch op man ze komen geneens in de buurt. Veel plezier verder met jullie hulpmiddelen, jullie komen er vast ooit wel :blah:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Ohhh, ik wist niet dat dit een wedstrijdje "mijn hond is beter"was :roll: word eens volwassen zeg. Een herder is geen pitbull en een pitbull is geen herder.
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
carolien
Actief
Mijn ras(sen): kr chihuahua, kr jack russ, mix van....??
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door carolien »

maar gebeurt het in de africhting vaker dat een hond verkeerd behandeld word met stroom,zoals het bij xilka is gebeurd met vorige eigenaar,of is dit een uitzonderlijk geval?
(had hem per ongeluk bij prikband geplaatst ipv bij stroomband) :wink:
Chera, Quincy R.I.P. Blaize 22-8-11- (6 jaar)
Afbeelding
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Het gebeurt ook bij huis tuin en keuken miepjes, die het ergens gelezen hebben of gehoord hebben en dan ook maar een tt aanschaffen, op goed geluk... :boos:
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Ca Cajuina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

carolien schreef:maar gebeurt het in de africhting vaker dat een hond verkeerd behandeld word met stroom,zoals het bij xilka is gebeurd met vorige eigenaar,of is dit een uitzonderlijk geval?
(had hem per ongeluk bij prikband geplaatst ipv bij stroomband) :wink:
Vast minder vaak als een hond die beschadigd word door een slipketting. Of in ieder geval net zo vaak.

Als je er geen verstand van hebt moet je er niet aankomen. Maar helaas zijn er veel mensen die denken te weten hoe het werkt!!!
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

Sunnybunny schreef:
qyan schreef:
Sunnybunny schreef:
malinois schreef:
blijkbaar heb je nog nooit een hond meegemaakt die zover in z'n driften zit op een bepaald moment.... :roll: En een hond hoeft niet helemaal opgefokt gemaakt te zijn hoor.. sommigen worden dat al heel snel zonder dat je daar iets aan hoeft te doen.
Nee mijn hond heeft geen TT om, niet nodig, maar ik zou hem wel gebruiken indien nodig.
Nee hoor, heb ik nog nooit meegemaakt. Heb 15 jaar lang een nogal heftige pitt bull-teef gehad maar die was echt noooooooooit driftig......... :roll:
Je hebt ook echt geen flauw idee waar je het over hebt he :roll:
Tuurlijk niet, heb echt geen idee waar ik over praat. Heb van jou al helemaal geen inhoudelijke bijdrage gezien in dit topic. Voorlopig kan ik in ieder geval lekker met mijn honden aan de gang zonder stroomband :cheer: Je bent de baas of je bent het niet. Zo simpel is het bij honden. Daar helpt geen stroombandje mee hoor. Als jullie de ogen willen sluiten voor het feit dat het gewoon een gebrek van de baas is, moeten jullie dat vooral doen. Ik kan zonder, altijd gekund en ben daar bijzonder blij mee.
De reden dat jij van mij nog geen reactie hebt gezien is heel makkelijk uit te leggen:
ik heb er eigenlijk helemaal geen zin in op dit moment, aangezien ik een hond heb die finaal in de kreukels ligt (spier/ peesprobleem, spondylose in de onderrug en artrose in zijn achterpoot) en mogelijk een erfelijke dodelijke hartafwijking heeft wat ik allemaal nog geen week geleden te horen heb gekregen.
Ik was begonnen met reageren en had opeens zoiets van....laat ook maar, ik heb er eigenlijk geen zin in nu.
Nu tevreden met mijn bijdrage misschien???

Even voor de duidelijkheid, mijn hond heeft nog nooit een stroomband om gehad!
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Sunnybunny schreef:
malinois schreef:
Sunnybunny schreef:Ik heb het niet alleen over mijn vorige hond. Ik heb nu een Jack russel en een kruising, ook stroomloos :mrgreen: Waarom niet vergelijken? Het gaat hier toch over de stroomband? Wordt die alleen bij herders gebruikt dan, wat een onzin.
inderdaad onzin dus... ik had het over meerdere WERKHONDENrassen....
dus wat er al gezegd is: herder, boxer, dober, rottweiler noem maar op. Deze rassen kun je al niet eens met elkaar vergelijken...en dan doe jij dat ook nog met je vorige pittbull en Jack russel :roll:
Deze honden zijn NIET GEFOKT op manwerk de werkhondenrassen wel, en ja daar trainen de meeste nu eenmaal met een herder.. maar er zijn tig soorten herders hoor.....
We zijn het gewoon niet eens heel simpel. Jammer dat sommige mensen het dan direct zo op de man spelen en dan als enige intelligente commentaar kunnen roepen dat ik geen idee heb waar ik het over heb. En nee, ik heb geen hond die gefokt is voor het pakwerken. Dat zal dan volgens jullie wel weer inhouden dat ik mijn mond verder moet houden.
dat jij hele zinsdelen uit hun verband trekt moet je zelf weten maar dan ook nog veronderstellen dat wij zeggen dat je niks meer mag zeggen :neenee: dit is een forum.. daar is het de bedoeling dat er een discussie is.... Als jij zegt dat een driftige pittbull hetzelfde is als een werkhond die erg hoog in z'n driften zit :denken: dan zet ik er mijn vraagtekens inderdaad bij. Maar zo makkelijk vooroordelen trekken zonder enig verstand van manwerk te hebben :19: Ga dan zelf eerst eens kijken of laat je voorlichten hoe en wat m.b.t. africhting.... VOORDAT je oordeelt.
Tjonge jonge zeg, denken jullie nu werkelijk dat die herdertjes feller zijn dan een gemiddelde terrier? (Nee, NIET Pitt bull, gewoon ELKE terrier) En dat jullie daarom de stroomband nodig hebben, hou toch op man ze komen geneens in de buurt. Veel plezier verder met jullie hulpmiddelen, jullie komen er vast ooit wel :blah:
Lieve SunnyBunny, een Pitbull is niet te vergelijken met een bepaald werkras, een werkras is absoluut niet te vergelijken met de bizarre athletische skills van een Pitje, zoals een ander lid op dit forum weleens zegt, je hebt honden en je hebt een Pitje....een Pitje is qua athletisch vermogen ongeevenaard(alhoewel ik een Boxer uit werklijn ook net een kat is).
Een herder of rottie of dober uit een werklijn is meer mangericht als deze ervoor gefokt en getraind wordt, een Pit is dat niet, al doen ze het soms, ze zijn fel en hard, maar het is dom om dat in een pit te fokken dat manwerk.
Dus niks ten nadele van een pitje, het zijn 2 verschillende soorten.De Pit is een ander soort werkhond(lees:vechthond), de andere erkende rassen zijn echt werkers in dienst van de mens.
Rob*
Zeer actief

qyan schreef:
Sunnybunny schreef:
qyan schreef:
Sunnybunny schreef: Nee hoor, heb ik nog nooit meegemaakt. Heb 15 jaar lang een nogal heftige pitt bull-teef gehad maar die was echt noooooooooit driftig......... :roll:
Je hebt ook echt geen flauw idee waar je het over hebt he :roll:
Tuurlijk niet, heb echt geen idee waar ik over praat. Heb van jou al helemaal geen inhoudelijke bijdrage gezien in dit topic. Voorlopig kan ik in ieder geval lekker met mijn honden aan de gang zonder stroomband :cheer: Je bent de baas of je bent het niet. Zo simpel is het bij honden. Daar helpt geen stroombandje mee hoor. Als jullie de ogen willen sluiten voor het feit dat het gewoon een gebrek van de baas is, moeten jullie dat vooral doen. Ik kan zonder, altijd gekund en ben daar bijzonder blij mee.
De reden dat jij van mij nog geen reactie hebt gezien is heel makkelijk uit te leggen:
ik heb er eigenlijk helemaal geen zin in op dit moment, aangezien ik een hond heb die finaal in de kreukels ligt (spier/ peesprobleem, spondylose in de onderrug en artrose in zijn achterpoot) en mogelijk een erfelijke dodelijke hartafwijking heeft wat ik allemaal nog geen week geleden te horen heb gekregen.
Ik was begonnen met reageren en had opeens zoiets van....laat ook maar, ik heb er eigenlijk geen zin in nu.

Gelijk hebbie lieverd, want je hebt al genoeg aan je koppie met je Qyan, dat is veel belangrijker.
Ik hoop gauw voor hem maar zeker voor jou dat ie gauw geholpen is, hij verdient het en jij zeker ook, want je bent een van de weinigen waarvan ik weet dat ie alles, en echt alles doet voor haar trouwe maatje. :wink:
Rob*
Zeer actief

Dingo schreef:Het gebeurt ook bij huis tuin en keuken miepjes, die het ergens gelezen hebben of gehoord hebben en dan ook maar een tt aanschaffen, op goed geluk... :boos:
En op het ongeluk compleet een lieve hond verzieken :boos:
qyan

Angel-eyes schreef:
qyan schreef:
Sunnybunny schreef:
qyan schreef: Je hebt ook echt geen flauw idee waar je het over hebt he :roll:

Gelijk hebbie lieverd, want je hebt al genoeg aan je koppie met je Qyan, dat is veel belangrijker.
Ik hoop gauw voor hem maar zeker voor jou dat ie gauw geholpen is, hij verdient het en jij zeker ook, want je bent een van de weinigen waarvan ik weet dat ie alles, en echt alles doet voor haar trouwe maatje. :wink:
Dank je lieffie, dit doet me goed :ok:
Maar ach rob, als het idd zijn hart is, dan is er weinig meer te doen. Dus als dat er ook nog eens bij komt duurt het misschien een paar maanden, hooguit een jaar (dobers moeten natuurlijk weer een speciale vorm van cardiomapathie hebben).
:jank: Moet er echt niet aan denken
Maar laat ik me nog maar ff rustig houden, want dit is nog helemaal niet zeker, maar wel aangeraden om het snel te laten onderzoeken.

Dus wilde eerst uitgebreid gaan antwoorden vanmiddag en dacht toen opeens, ik heb er geen zin in, ff zoeken met de zoekfunctie en mijn mening over de TT zal vast wel ergens staan :19:
Rob*
Zeer actief

qyan schreef:
Angel-eyes schreef:
qyan schreef:
Sunnybunny schreef: Tuurlijk niet, heb echt geen idee waar ik over praat. Heb van jou al helemaal geen inhoudelijke bijdrage gezien in dit topic. Voorlopig kan ik in ieder geval lekker met mijn honden aan de gang zonder stroomband :cheer: Je bent de baas of je bent het niet. Zo simpel is het bij honden. Daar helpt geen stroombandje mee hoor. Als jullie de ogen willen sluiten voor het feit dat het gewoon een gebrek van de baas is, moeten jullie dat vooral doen. Ik kan zonder, altijd gekund en ben daar bijzonder blij mee.

Dank je lieffie, dit doet me goed :ok:
Maar ach rob, als het idd zijn hart is, dan is er weinig meer te doen. Dus als dat er ook nog eens bij komt duurt het misschien een paar maanden, hooguit een jaar (dobers moeten natuurlijk weer een speciale vorm van cardiomapathie hebben).
:jank: Moet er echt niet aan denken
Maar laat ik me nog maar ff rustig houden, want dit is nog helemaal niet zeker, maar wel aangeraden om het snel te laten onderzoeken.

Dus wilde eerst uitgebreid gaan antwoorden vanmiddag en dacht toen opeens, ik heb er geen zin in, ff zoeken met de zoekfunctie en mijn mening over de TT zal vast wel ergens staan :19:
Jouw mening is duidelijk over de TT :wink:
En als het zijn hart is, dan weet jezelf wat te doen, je hebt hem al de tijd van zijn leven gegeven ondanks zijn problemen, maar ik weet 100% zeker dat sommige honden in 10 jaar tijd minder liefde zullen ontvangen dan Qyan in zijn resterende tijd, en als ik ergens mee kan helpen op welke manier dan ook, gewoon zeggen en ik sta klaar, oke?? :wink:
qyan

Dat weet ik idd Rob!
Dan laat ik hem zijn leven leven zolang er geen klachten zijn en zolang er kwaliteit van leven is zolang hij hond kan zijn.
Maar het is en blijft een hond van nog geen 2,5 jaar, zo'n jonge beestje nog he :-/
Maar we blijven nog maar ff positief, althans, probeer het.
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Lieve lieve Angel-eyes, ik weet dat het bijna niet te zien is maar de grootste hond op de foto hieronder is 90% boxer. Werkhond toch? Ach ik hou er over op. Gyan, waarom dan wel die ene hele lullige opmerking?sterkte met je hond in ieder geval
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Sunnybunny schreef:Lieve lieve Angel-eyes, ik weet dat het bijna niet te zien is maar de grootste hond op de foto hieronder is 90% boxer. Werkhond toch? Ach ik hou er over op. Gyan, waarom dan wel die ene hele lullige opmerking?sterkte met je hond in ieder geval
Dacht je dat ik dat niet zag???Keb zelf 3 boxies :wink:
Een Boxer is nog een werkhond, maar helaas, de mensen die Boxers hebben zijn niet daarmee bezig, op sommigen na, en er zijn echt topboxers geweest die alle duitsers versloeg, en qua bijtwerk was die boxer ongeevenaart, alle herdereigenaren stonden met een bek vol tanden op dat wk voor alles rassen.
Die Boxer is nu dood, maar zal nooit vergeten worden, het was David die het opnam tegen Goliath :wink:
qyan

Sunnybunny schreef:Lieve lieve Angel-eyes, ik weet dat het bijna niet te zien is maar de grootste hond op de foto hieronder is 90% boxer. Werkhond toch? Ach ik hou er over op. Gyan, waarom dan wel die ene hele lullige opmerking?sterkte met je hond in ieder geval
Die opmerking, zoals ik in mijn eerste bricht ookal vermelde, daar had nog iets onder moeten komen. Had er alleen geen zin in, geen fut voor.
Wat er lullig is aan die opmerking zie ik overigens niet, want ik blijf van mening dat je niet snapt hoe een africhtinhshond zich op het veld kan ontwikkelen na een tijdje bijtwek en je soms dus idd niet meer zonder TT kan.
Dat heeft soms iets te maken met het onnodig te hoog in driften brengen van de hond, sommige honden hebben die driften van nature die na verloop misschien te sterk worden voor de geleider, maar sommige honden beslissen na verloop van tijd ook weleens dat ze niet meer willen lossen, terwijl ze voorheen altijd hebben gelost.
Pakwerk maakt een hond sterker, steed sterker, de hond leert zijn eigen kracht kennen, absoluut niet te vergelijken met een driftge hond.
Of dit nu wel of niet een tekortkomen van de baas is, doet er ff niet toe. Wat er wel toe doet is dat je het niet kan hebben met een niet lossende hond te zitten, de honden moeten ten alle tijden lossen. Los is het belangrijkste. Als de hond op geen enkele andere manier meer te bereiken is, dan moet je iets, of je het nu leuk vind of niet.
Dan kun je wel zeggen, stop met africhten.......ik zit hier met een half afgerichte maffe hond die bepaalde dingen niet heeft geleerd en nog had moeten leren, met alle gevolgen van dien in de buitenwereld. We zjn vaak opnieuw begonnen, maar hij heeft nog steeds niet geleerd dat bijten alleen in de jute mouw mag, met ook weer alle gevolgen van dien.
Sommige honden kan je weer zo mee stoppen en met andere dus niet.
Met goed gebruik van de TT gaan er als het goed is veel overwegingen aan vooraf om het wel/ niet te gebruiken, en is er meestal al alles geprobeerd. Het is een laatste redmiddel!
De TT zou alleen niet meer door iedere jan lul aangeschaft moeten kunnen worden.
En hier laat ik het toch echt ff bij
scooby doo

Ongelezen bericht door scooby doo »

qyan schreef:Dat weet ik idd Rob!
Dan laat ik hem zijn leven leven zolang er geen klachten zijn en zolang er kwaliteit van leven is zolang hij hond kan zijn.
Maar het is en blijft een hond van nog geen 2,5 jaar, zo'n jonge beestje nog he :-/
triest nieuws , sterkte

we hopen allemaal op^positief nieuws :wink:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Sunnybunny schreef:Tjonge jonge zeg, denken jullie nu werkelijk dat die herdertjes feller zijn dan een gemiddelde terrier? (Nee, NIET Pitt bull, gewoon ELKE terrier) En dat jullie daarom de stroomband nodig hebben, hou toch op man ze komen geneens in de buurt. Veel plezier verder met jullie hulpmiddelen, jullie komen er vast ooit wel :blah:
:smile: en gewoon stug blijven volhouden...
er zijn gelukkig meer honden in de africhting hoor.. en ja ook die hebben soms een TT nodig...
Bepaalde terriers vallen ook onder de werkhonden trouwens dus die mogen ook africhting doen. Maar je kunt niet-werkhondenrassen niet vergelijken met de honden die daar wel voor gefokt zijn.. maar schijnbaar lukt het niet om dat bij je door te laten dringen. Zelfs werkhondenrassen onderling zijn nog werelden van verschil, daarom zijn er waarschijnlijk ook zulke grote verschillen in aantallen die er sporten.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Dingo schreef:Het gebeurt ook bij huis tuin en keuken miepjes, die het ergens gelezen hebben of gehoord hebben en dan ook maar een tt aanschaffen, op goed geluk... :boos:
ja helaas, las het net nog ergens in een ander topic.. weet niet eens wat een TT is, maar zou het wel even willen proberen om te voorkomen dat haar reu andere reuen aanvalt :denken:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

qyan schreef:Dat weet ik idd Rob!
sterkte meid... altijd positief blijven hoe moeilijk dat soms ook is. Ik vertrouw er helemaal op dat je weet wat het beste is voor je hond!
Afbeelding
Ca Cajuina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

qyan schreef: De reden dat jij van mij nog geen reactie hebt gezien is heel makkelijk uit te leggen:

Wat een vervelend nieuws. Veel sterkte!
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
nvbk
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door nvbk »

Een stroomband is een hulpmiddel ja.En er zijn veel hulpmiddels.Op zich is een stroomband niet slecht mits het gebruik ervan.
Indien je in het bezit bent van een stroomband ,wil dit nog niet zeggen dat je een africhter bent of je hond zal kunnen africhten.
Ik heb dit allemaal weten komen klikker,stroomband,..
Ik ken weinig mensen die de stroomband KUNNEN(juist)gebruiken.
Als je een stroomband gaat gebruiken voor het aan de voet volgen of het zitten en liggen... aan te leren dan ben je gek bezig.
Wat ik merk over de jaren heen is het feit dat er geen geduld meer is onder de mensen.Ik zie honden op 17 maand al wedstrijd klaar daar waar het vroeger tegen 2.5 a 3 jaar duurde voor de hond klaar was om wedstrijden te lopen.
Ik lees wel erg weinig over de hulpjes die je zelf kan maken en onschaddellijk zijn voor de hond.

Zelf gebruik ik de klikker en indien nodig in het bijtwerk een stroomband.
Momenteel lukt het met de hond die ik nu heb nog steeds zonder stroomband(15 maand oud)dus zo merk je dat het gebruik van al die hulpjes van hond tot hond kan verschillen.
Afbeelding DeBBer

http://hondenforum.destarter.be video stream en live hondenchat
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

nvbk schreef:Wat ik merk over de jaren heen is het feit dat er geen geduld meer is onder de mensen.Ik zie honden op 17 maand al wedstrijd klaar daar waar het vroeger tegen 2.5 a 3 jaar duurde voor de hond klaar was om wedstrijden te lopen.
Ik denk dat daar idd het grootste probleem in zit; geduld hebben.
Tenminste wat ik gezien bij diverse verenigingen.
De hond moet een commando het liefst binnen 3 trainingen 'beheersen' anders meppen of schoppen we het er wel in, onder het mom van 'hij weet het wel hoor maar hij vertikt het gewoon' :roll: . Tsja en maak zo iemand dan maar eens wijs dat z'n hond totaal niet begrijpt wat er gevraagd wordt want ik ben tenslotte gek en gestoord met m'n geduld.
Hera heeft enorm veel apporteerdrift al vanaf dat we haar hebben, alles wordt met sneltreinvaart geapporteerd, ze wil het allemaal zoooo razendsnel terugbrengen dat het 'afgeven' erg slordig is en ze spuugde voor je voeten de bal uit om vervolgens kneiterd hard te gaan blaffen en springen om opnieuw te apporteren....ja leer dan maar eens dat ze netjs voor je moet zitten en dat je het apport uit d'r bek wil hebben. :idea:
Op de vereniging wisten ze er wel 'raad' mee van 'gewoon een goeie klap op d'r kop geven' tot 'een geslepen prikker' aan toe.... :neenee:
Ik heb met veel geduld en veel in en om het huis te oefenen het haar toch geleerd, ja het heeft 'even' geduurd en menigeen op de club had het haar w.s. sneller geleerd maar ik heb nu een hond die met een enorme kwispel en hoge staart aan het apporteren is ipv (de meeste hondjes op de club) een enorm gedrukte hond met lage staart die constant met z'n kop een knal voor z'n harses probeert te ontwijken die hij voorheen constant kreeg.......

Maar ja zoals gezegd wordt je op mijn manier vaak voor 'gek' verklaard en sommige trainers willen je niet eens verder helpen als je niet op zo'n geweldadige manier wilt trainen...... :boos:
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Carmen »

Ik heb de teletac gebruikt bij een hond met probleemgedrag. Hij was gefixeerd op poepeten. En ja veel honden doen dat maar niet zo. Hij liep buiten van drol naar drol. Hij rende en speelde niet meer liep alleen nog te zoeken. Met de staart tussen de benen, want wist dat het niet mocht, maar kon het niet laten. Zoals een autist gefixeerd kan zijn op iets. Na een jaar met 2 verschillende gedragstherapeuten vanalles geprobeerd te hebben, hebben ze in overleg ook nog met een gedragstherapeut in Amerika de tt gebruikt. Allebei voor het eerst in hun loopbaan en de ene werkte al 20 jaar. Na ongeveer 4 maand was het over en ik had weer een blije hond, die met de staart in lucht rent en speelt. En hij vreet nog wel eens iets buiten hoor, maar het is een hond dat mag, maar dat rare gedrag is over.
Maar ik zou het niet snel weer gebruiken.

Over werkhonden gesproken ik had (niet officieel) IPO gedaan met een amerikaanse bulldog. Qua gehoorzaamheid supertraag maar hij stond beter onder appel dan menig herder echt super!

Carmen
monster

Ongelezen bericht door monster »

hallo, ik schrijf het hier maar even bij ik ben net nieuw op het forum.
Ik zoek info over de stroomband. Nu ben ik daar om te beginnen niet voor maar, Ik heb met mijn hond de puppy A en B cursus doorlopen een modelhond zou je dus denken, maar...
Nu het volgende mijn hond is wisselend gek op fietsers hardlopers en auto`s. Als ik iets zie aankomen dan roep ik hem bij me en laat hem al vanaf pup (zodra hij dat kon) een oefening doen om hem daarvan af te leiden.Dit is dan ook geen probleen, maar als hij wat verderweg is heeft hij soms de kolder in zijn kop door dus wel naar een fietser hardloper en auto`s te gaan. Ik heb een lieve zachtaardige hond en weet niet meer wat ik hier aan moet doen.Heb van alles geprobeerd bal of stok vind hij niet leuk dus daar kan ik hem niet mee afleiden.Aan de lange lijn 10 m gaat het goed hij weet dat hij vast zit en dus geen poging onderneemt om ergens achteraan te gaan.
Van de week in het donker liep hij los in het bos daar is 1 klein weggetje naar een padvinderrij en er kwam net een auto aan. Hij stond in het akker te snuffelen, en ja hoor kop omhoog en hij vliegt op de auto af. Ervoorlangs er achterlangs. Gelukkig is de bestuurder gestopt om erger te voorkomen. En bij hadrlopers of fietsers wil hij ook wel eens snappen hier ben ik niet blij mee en de desbetreffende persoon ook niet.Hij bijt niet hard maar toch.Voor deze situaties overweeg ik een band te gebruiken om dat patroon te boorbreken of een van jullie moet nog een gouden tip hebben dan probeer ik dat zeker eerst.
groet van mij en monster
ps monster is een koosnaam
:zwaai
janinca2002
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door janinca2002 »

gewoon aan de lange lijn laten, beter voor de hond en zijn omgeving
Jan
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

:N: zat net te lezen, dacht al... heb ik dat nou getikt van de week?? :denken: .. ja 2 jaar geleden :smile: :smile: jeetje wat een oud topic :mrgreen:
Afbeelding
qyan1
Actief
Mijn ras(sen): Dobermann
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door qyan1 »

malinois schreef::N: zat net te lezen, dacht al... heb ik dat nou getikt van de week?? :denken: .. ja 2 jaar geleden :smile: :smile: jeetje wat een oud topic :mrgreen:
ik snapte het ook al niet :mrgreen:
Qyan van het Zwettebos
21-08-2002 - 18-11-2011

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”