Maar....... we willen geen van beiden zomaar een nestje fokken. Als we een nakomeling willen dan zou onze reu eerst goedgekeurd moeten worden en willen we papieren bij de pups. Vermeerderen kan iedereen en dat zou doodzonde van het ras zijn. Daar willen we niet aan meewerken. Reu en teef moeten beiden geschikt zijn om mee te fokken.
Maar ja, bij paarden weet ik precies hoe alles in zijn werk gaat. Met een hond ben ik nog nooit bij een tentoonstelling geweest en ik heb geen idee hoe het werkt.
Moet een reu eerst goedgekeurd worden? Moet je eerst meerdere tentoonstellingen hebben afgelopen? Tot welke leeftijd mogen ze eigenlijk dekken? Bij dekhengsten ben je handenvol geld kwijt voor ze goedgekeurd zijn, dat is de moeite niet waard voor een eenmalig iets. Ik ben hier echt een totale nitwit in
Het is iets voor de lange termijn en als het niet haalbaar is dan gaat het over maar het zou toch wel heel leuk zijn om straks verder te kunnen met een pup van deze geweldige hond mits dat dus verantwoord is want dat is de allereerste prioriteit.