Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rascal ter keuring

Zie binnen voor werkwijze.

Moderator: moderatorteam

Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

johan1969 schreef:Hoi Mol.

Ik heb al geweten dat een hond (Briard) die 1 cm te groot was, maar wel de mooiste van de hele hoop, de ring moest verlaten. Echt waar !

Een paar cm speling kan nog, maar 10 of 12 cm is wel een heel verschil ! 48 cm is middenslag, en 60 cm is groot.

Zou jij een Bullmastiff van 80 cm schofthoogte, of 50 cm schofthoogte goedkeuren ?
ja ik heb een reu van 74 cm

en zijn moeder is 54 cm

mol :8):
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Hoe zit het met honden die aan de maat zijn?
Ik weet dat bij duitse herders dan een fokadvies wordt gegeven dat ze een kleine reu moeten gebruiken.
Mol
Zeer actief

jidde schreef:Hoe zit het met honden die aan de maat zijn?
Ik weet dat bij duitse herders dan een fokadvies wordt gegeven dat ze een kleine reu moeten gebruiken.
hahahahaha door de RV zeker :smile:

jidde

Mol schreef:

k vraag gewoon wat Patrick... Is een antwoord geven zo moeilijk dan? Ik vraag of er dan bij fokadvies erover gezegd wordt dat hij aan de maat is
Mol
Zeer actief

jidde schreef:
Mol schreef:

k vraag gewoon wat Patrick... Is een antwoord geven zo moeilijk dan? Ik vraag of er dan bij fokadvies erover gezegd wordt dat hij aan de maat is
sorry jidde je heb gelijk komt door een ander topic,uhuhgm
oke oke komt tie.
als je op een goed formaat teef een kleine reu zet komt erover het algemeen aleen maar kleiner uit ,behalve met een totaal outcross is de kan grooter dat er grootere exenplaren in zit.
het gevaar van het fokken met idiallemaat honden is dat het ras gaat verfijnen en verkleinen

jidde

Dank je voor de uitleg, ben ik weer wat wijzer :ok:
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Mol schreef: ja ik heb een reu van 74 cm

en zijn moeder is 54 cm

Jeetje......klein moedertje, zeker voor een Bull :eek: :eek: Marouck is ook 54 cm dus heb direct een beeld hier :mrgreen:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik hou zowiezo niet van een maximum of minimum. Wat is er nou mooier dan een te grote hond die klopt, of bv een kleinere dog die de sterren van de hemel loopt?
Inderdaad klein zeg Mol, Wuilus is 70 cm schoft en echt geen extreem grote hond. De staffbull van een vriend van mij heeft een zoon die 58 cm is geworden in die outcross combi hahaha, een prachthond die vele malen mooier is dan de brede knorrende zwijntjes die ik op shows soms zie lopen van het o zo sportieve en athletische ras :denken: Lijkt wel alsof ze de Franse bull ingefokt hebben :smile:
Afbeelding
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door johan1969 »

Yow Marc. De Franse bulldog is het favoriete ras van mijn moeder.

Als we naar hondenshows gaan en we bekijken de Engelse Staffies , dan vraagt mijn moeder altijd of het Franse Bulldogs zijn. :mrgreen:

Ik stel me toch vragen over de uniformiteit van een ras als je zoveel exemplaren buiten standaard hebt. Ik vind die kleine Engelse Staffies die je op shows ziet en die bijna altijd zwart zijn om een of andere reden, wel mooi. Als je een grote Engelse Staff wil, kan je beter een American Staff kopen, die mij ook meer sound lijken.

Bij de mindere goden van de Engelse Staffies zie ik exemplaren die mij aan een mislukte Jack Russell of Teckel doen denken- niet mijn favoriete rassen.

Ik vraag me af waarom de tolerantie altijd de bovengrens betreft ?
Ik zie een heel mooie Amstaff reu die 12 cm te klein is, bv 35 cm nog niet te snel prijzen winnen.
Mol
Zeer actief

johan1969 schreef:Yow Marc. De Franse bulldog is het favoriete ras van mijn moeder.

Als we naar hondenshows gaan en we bekijken de Engelse Staffies , dan vraagt mijn moeder altijd of het Franse Bulldogs zijn. :mrgreen:

Ik stel me toch vragen over de uniformiteit van een ras als je zoveel exemplaren buiten standaard hebt. Ik vind die kleine Engelse Staffies die je op shows ziet en die bijna altijd zwart zijn om een of andere reden, wel mooi. Als je een grote Engelse Staff wil, kan je beter een American Staff kopen, die mij ook meer sound lijken.

Bij de mindere goden van de Engelse Staffies zie ik exemplaren die mij aan een mislukte Jack Russell of Teckel doen denken- niet mijn favoriete rassen.

Ik vraag me af waarom de tolerantie altijd de bovengrens betreft ?
Ik zie een heel mooie Amstaff reu die 12 cm te klein is, bv 35 cm nog niet te snel prijzen winnen.
je haald alleen u 2 dingen door elkaar je heb ook werklijn SBT en die zijn gewoon groter, en je kan er van houden of niet maar de show lijn is wel de hond die het verziekt voor de werk lijn.

johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Wat is dan het werk van de werklijn van de SBT ? Dat wil ik misschien liever niet weten.
Mol
Zeer actief

johan1969 schreef:Wat is dan het werk van de werklijn van de SBT ? Dat wil ik misschien liever niet weten.
wat is de werklijn van de SBT ga een kijken op het stafford forum zou ik zeggen dan zie je foto's van de werk lijn.
en vergeet niet het is geen hond die gefokt is voor het vechten.

je moet het zien dat het het type hond is die zijn oorspronkelijke functie kan vervullen.

laeken
Zeer actief

johan1969 schreef:Ik vind die kleine Engelse Staffies die je op shows ziet en die bijna altijd zwart zijn om een of andere reden, wel mooi. Als je een grote Engelse Staff wil, kan je beter een American Staff kopen, die mij ook meer sound lijken.
Tuurlijk zijn die wel leuk als je van Franse bullen houdt en niet van korte koppies. Maar het heeft niks meer met de oorspronkelijke hond te maken maar alles met smaak en keurmeesters.
Zoals Mol al zei hebben die mensen dus het ras verziekt voor de mensen die wel een hond van oorspronkelijk type willen en ook een lijn van oorspronkelijk type gezond willen houden.

Een Engelse staff lijkt in geen opzicht op een Amerikaan dus als je een grotere staffbull wil is het voor mij geen logisch gevolg dat je een Amerikaan koopt. Een Amerikaan is een beduidend moeilijkere hond dan een staffbull als je praat over gezinsleven en het dagelijks leven met de hond zelf. Een staffbull is toleranter, zachter van karakter en zowiezo non-mensagressief. Niet dat een Amerikaan agressief zal zijn, tuurlijk niet, maar als je een staff hebt die waakt of soms wat manscherp kan reageren is het wel zeker een Amerikaan of een misfok of verpeste staffbull.

Kijk maar, allemaal honden van 1 ras :denken: :eek:

Showhond
Afbeelding

Showhond
Afbeelding

Meer werklijn al
Afbeelding

Echt werktypje :ok: Dit is meer mijn hond als ik een keuze moest maken.
Afbeelding
Afbeelding
laeken
Zeer actief

MARC_S schreef:
johan1969 schreef:Ik vind die kleine Engelse Staffies die je op shows ziet en die bijna altijd zwart zijn om een of andere reden, wel mooi. Als je een grote Engelse Staff wil, kan je beter een American Staff kopen, die mij ook meer sound lijken.
Tuurlijk zijn die wel leuk als je van Franse bullen houdt en niet van korte koppies. Maar het heeft niks meer met de oorspronkelijke hond te maken maar alles met smaak en keurmeesters.
Zoals Mol al zei hebben die mensen dus het ras verziekt voor de mensen die wel een hond van oorspronkelijk type willen en ook een lijn van oorspronkelijk type gezond willen houden.

Een Engelse staff lijkt in geen opzicht op een Amerikaan dus als je een grotere staffbull wil is het voor mij geen logisch gevolg dat je een Amerikaan koopt. Een Amerikaan is een beduidend moeilijkere hond dan een staffbull als je praat over gezinsleven en het dagelijks leven met de hond zelf. Een staffbull is toleranter, zachter van karakter en zowiezo non-mensagressief. Niet dat een Amerikaan agressief zal zijn, tuurlijk niet, maar als je een staff hebt die waakt of soms wat manscherp kan reageren is het wel zeker een Amerikaan of een misfok of verpeste staffbull.

Kijk maar, allemaal honden van 1 ras :denken: :eek:

Showhond
Afbeelding

Showhond
Afbeelding

Meer werklijn al
Afbeelding

Echt werktypje, cq terriertypje :ok: Dit is meer mijn hond als ik een keuze moest maken.
Afbeelding
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Waar is de edit knop??????
Afbeelding
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Yow Marc. Die derde hond (zwart wit) vind ik heel mooi. Ik geloof dat ik hem zelfs op een of andere site van een asiel heb zien staan als Amstaff of Pitbull. Hij kan in ieder geval voor een heel goede Amstaff doorgaan.

Van een vrouw die 5 pitbulls heeft , heb ik gehoord dat Amstaffs minder te betrouwen zijn dan pits bij mensen, maar dat zou ik wel straf vinden.

Ik denk dat je in elk van de 3 rassen lamme goedzakken hebt, zowel als gevaarlijke individuen. Het hangt af van de ouderdieren en de opvoeding en bij wie ze terechtkomen.
Mol
Zeer actief

johan1969 schreef:Yow Marc. Die derde hond (zwart wit) vind ik heel mooi. Ik geloof dat ik hem zelfs op een of andere site van een asiel heb zien staan als Amstaff of Pitbull. Hij kan in ieder geval voor een heel goede Amstaff doorgaan.

Van een vrouw die 5 pitbulls heeft , heb ik gehoord dat Amstaffs minder te betrouwen zijn dan pits bij mensen, maar dat zou ik wel straf vinden.
dit is geheel corect Pittjes zijn veel vaster in caracter en hun bijtgrens licht ook veel hoger als die van de AMstaff.

M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

MARC_S schreef:Waar is de edit knop??????
Naast de quote knop. :mrgreen:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Mol
Zeer actief

M@ri@nne schreef:
wijsneus :neenee:

Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

M@ri@nne schreef:
En waar zit die quote knop? :mrgreen:
laeken
Zeer actief

M@ri@nne schreef:
Bij mij is hij weg?? :19: Iemand een idee hoe dat kan?
Afbeelding
Mol
Zeer actief

MARC_S schreef:
M@ri@nne schreef:
omdat je hier allen maar andwoord mog geven kijk rechts onder in wat je wel en niet mag

M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Mol schreef:
MARC_S schreef:
M@ri@nne schreef:
omdat je hier allen maar andwoord mog geven kijk rechts onder in wat je wel en niet mag

Kijk dat scheelt mij weer een hoop denk werk. :mrgreen:
Ik pas het gelijk ff aan. :ok:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
dakota
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door dakota »

Jee, een eeuwigheid geleden dat ik hier gepost heb,

Maar Bolek is echt top !
It is true that Amstaffs "grab" and hold on. But what they most often grab and refuse to let go of is your heart, not your arm

AfbeeldingAfbeelding
Int'l CH, UKC GR CH 'PR' Powerhouse's Second Chance CGC, TT, CERF
Gesloten

Terug naar “Keurings-hoekje”