johan1969 schreef:Ik vind die kleine Engelse Staffies die je op shows ziet en die bijna altijd zwart zijn om een of andere reden, wel mooi. Als je een grote Engelse Staff wil, kan je beter een American Staff kopen, die mij ook meer sound lijken.
Tuurlijk zijn die wel leuk als je van Franse bullen houdt en niet van korte koppies. Maar het heeft niks meer met de oorspronkelijke hond te maken maar alles met smaak en keurmeesters.
Zoals Mol al zei hebben die mensen dus het ras verziekt voor de mensen die wel een hond van oorspronkelijk type willen en ook een lijn van oorspronkelijk type gezond willen houden.
Een Engelse staff lijkt in geen opzicht op een Amerikaan dus als je een grotere staffbull wil is het voor mij geen logisch gevolg dat je een Amerikaan koopt. Een Amerikaan is een beduidend moeilijkere hond dan een staffbull als je praat over gezinsleven en het dagelijks leven met de hond zelf. Een staffbull is toleranter, zachter van karakter en zowiezo non-mensagressief. Niet dat een Amerikaan agressief zal zijn, tuurlijk niet, maar als je een staff hebt die waakt of soms wat manscherp kan reageren is het wel zeker een Amerikaan of een misfok of verpeste staffbull.
Kijk maar, allemaal honden van 1 ras
Showhond
Showhond
Meer werklijn al
Echt werktypje

Dit is meer mijn hond als ik een keuze moest maken.