Ik liet Tip in principe los uit, hij bleef toch wel bij me, als ik dan 'n andere hond tegen kwam, dan hield ik hem ff vast en zo gauw de hond voorbij was ging ie weer los.
Nu heeft hij de laatste paar weken een nieuwe vervelende eigenschap. Als we in het (schemer)donker iemand tegenkomen, dan springt hij er als 'n gek op af, gaat voor die persoon staan blaffen (nu is hij niet zo groot, dus zoveel indruk maakt het niet) en na een paar keer blaffen komt hij heel 'trots' naar mij terug gelopen: "Goed he baas, ik heb je beschermd!" De eerste keer was het 'n man die ik er zelf ook wat onguur uit vond zien, dus ik dacht dat het daaraan lag, toen heb ik hem dus niet gestraft, ook omdat ik in eerste instantie behoorlijk verbaasd was.
Maar vandaag en gisteren deed hij het weer, 1 keer tegen 'n vrouw en 'n keer tegen 2 jongens die de post rondbrachten.
Ik weet niet echt wat ik hiermee aan moet. Hij blaft alleen, doet verder niets, maar ik keur het natuurlijk niet goed. Ik straf hem wel door kwaad/dominant op hem af te lopen, maar ik heb geen idee of dat wel het juiste is. Weten jullie het? Beschermt hij mij, of heeft hij er gewoon lol in om die mensen te laten schrikken
Hondenschool ga ik binnenkort met hem heen, ik moet nog wachten tot ik kan beginnen en tot ik genoeg centjes heb voor de cursussen.