DogoDonna schreef:Onze hond (1,5 jaar) vernielt steeds haar ligplaats. Eerst haar Biabed

en toen hadden we een mat gekocht, maar na een paar maanden heeft ze die ook helemaal vernielt. Eerst gaat het dus maanden goed en dan ineens is het mis??
Haar plaats is gewoon in de woonkamer en ze vernielt verder eigenlijk niets, op een klein kussentje wat op de bank ligt na dan.
Waarom zou ze juist dit vernielen en niet bijvoorbeeld het bankstel of de eetkamerstoelen??
Herkenbaar. Jack heeft zijn eerste (dure) kussen ook compleet gesloopt. Ik heb de scheuren nog een paar keer netjes dichtgenaaid, maar er was geen beginnen aan. Daarna heeft hij een tijd op een 1-persoonsmatras gelegen na zijn operatie, dat bleef een tijdlang heel. Toen heb ik het matras in 2-en geknipt, de stukken op elkaar, oud dekbed eroverheen en voila, hartstikke mooi bed. Nou.... een van de helften ligt al in stukken en brokken op de vuilnishoop, de andere helft is nog bruikbaar, maar hij molesteert het regelmatig, sleept het de hele kamer door en trekt er stukken vanaf, dus het eeuwige leven zal het niet hebben.
Er ligt ook nog een oud tuinstoelkussen in de kamer (dat nemen we ook mee als we op visite gaan zodat hij daar lekker zacht kan liggen), en dat wordt *ook* af en toe grommend en grauwend doodgeschud. Soms als ik er bij ben, soms als ik weg ben. Maar verder is Jack ook geen sloper. Hij zal *echt* niet aan de bank gaan lopen knagen ofzo.
Een beetje hetzelfde 'probleem' dus (ik vind het eerlijk gezegd niet zo erg, hoor, gewoon geen duur hondebed kopen

), en ik zou ook niet weten waarom.