Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond vernielt steeds eigen ligplaats?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

DogoDonna
Actief

Hond vernielt steeds eigen ligplaats?

Ongelezen bericht door DogoDonna »

Onze hond (1,5 jaar) vernielt steeds haar ligplaats. Eerst haar Biabed :devil: en toen hadden we een mat gekocht, maar na een paar maanden heeft ze die ook helemaal vernielt. Eerst gaat het dus maanden goed en dan ineens is het mis??

Haar plaats is gewoon in de woonkamer en ze vernielt verder eigenlijk niets, op een klein kussentje wat op de bank ligt na dan.

Waarom zou ze juist dit vernielen en niet bijvoorbeeld het bankstel of de eetkamerstoelen??

Ze kan goed alleen zijn, ze ligt dan veelal te slapen :slaap:
Het gaat dan oook maanden goed en dan ineens is het een keer mis :denken:

Wie heeft ideën??
Dogo's zijn geweldig
Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Dogos zijn gewoon gek op slopen van dekens, kussens ligbedden :mrgreen: haal maar geen bed gevuld met die balletjes, die fout heb ik een keer gemaakt :N: :wink:
Verder kan ik je echt niet helpen sorry :wink:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Hm Quasar doet dit ook.... hij sloopt ook de mand van onze andere hond. Hij heeft nu maar steeds handdoeken (hij maakt het toch kapot) en verder niets. Slapen doet hij toch op de bank. Quincy heeft wel weer een nieuwe mand omdat hij er wel inslaapt en het niet kapot maakt. Quasar gaat hier ook vaak in liggen en tot nu toe gaat het nog goed. Oke het past niet maar hij zal het wel lekker vinden liggen denk ik. Ben benieuwd hoelang deze nog heel is
Fozze
Actief

Ongelezen bericht door Fozze »

Toen onze dog ongeveer 1,5 jaar was heeft hij zijn eigen bankstel ook eens vernield. Begon met een scheur in de bekleding en nadien werd het alleen maar erger. Als we dan thuis kwamen negeerden we hem en ruimden alles op. Op een avond toen ik aan het eten maken was hoorde ik opnieuw scheuren van stof, ben dan heel stil gaan kijken en wat ik dacht, klopte, meneer was opnieuw zijn zetel verder aan het afbreken. Ik heb toen verschrikkelijk hard geroepen en foei geschreeuwd zonder hem lijfelijk te straffen. Nadien heeft hij dit nooit nog gedaan, we hebben een paar weken gewacht en dan heeft uit de kringwinkel een nieuw bankstel gekregen. Staat er nog steeds en zonder scheuren.
Je kan eens proberen met hem te negeren als hij iets stuk gedaan heeft. Ideaal is volgens mij als je hem kan betrappen maar dat is niet zo simpel natuurlijk.
Groetjes Veronique en ne dikke poot van Fozze

Afbeelding
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door whoopy »

yep, Whooper doet het ook en het is stront irrtitant omdat ik graag wil dat hij lekker zacht ligt maar hij verpest het voor zichzelf :mrgreen:
Afbeelding Afbeelding

groetjes
caroline, whooper en orbis
Jolly
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jolly »

Hieroo..ook zo'n sloperd in huis, 13 jaar staat er al een rieten mand in de huiskamer, daar heeft Luca een eind aan gemaakt. :denken:
Groetjes Jolanda
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Hond vernielt steeds eigen ligplaats?

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

DogoDonna schreef:Onze hond (1,5 jaar) vernielt steeds haar ligplaats. Eerst haar Biabed :devil: en toen hadden we een mat gekocht, maar na een paar maanden heeft ze die ook helemaal vernielt. Eerst gaat het dus maanden goed en dan ineens is het mis??

Haar plaats is gewoon in de woonkamer en ze vernielt verder eigenlijk niets, op een klein kussentje wat op de bank ligt na dan.

Waarom zou ze juist dit vernielen en niet bijvoorbeeld het bankstel of de eetkamerstoelen??
Herkenbaar. Jack heeft zijn eerste (dure) kussen ook compleet gesloopt. Ik heb de scheuren nog een paar keer netjes dichtgenaaid, maar er was geen beginnen aan. Daarna heeft hij een tijd op een 1-persoonsmatras gelegen na zijn operatie, dat bleef een tijdlang heel. Toen heb ik het matras in 2-en geknipt, de stukken op elkaar, oud dekbed eroverheen en voila, hartstikke mooi bed. Nou.... een van de helften ligt al in stukken en brokken op de vuilnishoop, de andere helft is nog bruikbaar, maar hij molesteert het regelmatig, sleept het de hele kamer door en trekt er stukken vanaf, dus het eeuwige leven zal het niet hebben. :roll:

Er ligt ook nog een oud tuinstoelkussen in de kamer (dat nemen we ook mee als we op visite gaan zodat hij daar lekker zacht kan liggen), en dat wordt *ook* af en toe grommend en grauwend doodgeschud. Soms als ik er bij ben, soms als ik weg ben. Maar verder is Jack ook geen sloper. Hij zal *echt* niet aan de bank gaan lopen knagen ofzo.

Een beetje hetzelfde 'probleem' dus (ik vind het eerlijk gezegd niet zo erg, hoor, gewoon geen duur hondebed kopen :wink: ), en ik zou ook niet weten waarom.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
DogoDonna
Actief

Fozze schreef:Je kan eens proberen met hem te negeren als hij iets stuk gedaan heeft. Ideaal is volgens mij als je hem kan betrappen maar dat is niet zo simpel natuurlijk.
Negeren doen we zowiezo als ze het gedaan heeft, we kunnen ze niet betrappen omdat ze het doet als we er niet bij zijn.

MAAR daar gaat verandering in komen :mrgreen: we gaan een camera aanschaffen en een monitor (voor buiten maar eerst Donna iets afleren). Dan kunnen w zien of ze iets wil gaan doen. Op dat moment zet ik met een afstand bediening de stereo aan HARD :N: welteverstaan. Dan is het zo afgelopen :wink:
Dogo's zijn geweldig
Afbeelding
DogoDonna
Actief

Inge O schreef:misschien gaat ze dan gewoon mee staan dansen :cheer: :cheer: :mrgreen: !
Denk het niet, zo hebben we haar ook het hard piepen en janken, als we afwezig waren, afgeleerd :ok:
Dogo's zijn geweldig
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”