Helaas besef ik maar al te goed hoeveel zwerfkatten er zijn. Zoals ik eerder al opmerkte heb ik daar al 10 jaar last van gehad. Elke keer dat ik met de honden uit wilde moest ik kijken of er geen katten bij de voordeur zaten. En die gingen echt niet weg, niet door boe, niet door klappen, niet door de honden. Die bleven gewoon zitten, midden voor de deur dus. Hetzelfde als ik terug kwam van een wandeling of een uitje met de dames. Ik kon zelden de honden tegelijkertijd mee naar binnen nemen.Brigitte schreef:Pffieuw ik heb niet heel de discussie gelezen hoor maar ik schrik er toch ook wel een beetje van sommige reactie's.
Ik heb honden EN ik heb katten. Mijn katten komen niet buiten en als ze dat wel komen dan is dat alleen op eigen terrein. Niemand heeft er dus last van en ik ga dus ook geen belasting of dergelijke rare dingen voor mijn katten betalen![]()
Daarbij heb ik een grote tuin en 5 zwerfkatten die 'wonen' in de winkel van mijn vader welke aansluit op mijn tuin. Deze katten zijn 7 jaar geleden voort gekomen uit een poes die achter gelaten was door de eigenaren toen ze terug naar hun land van oorsprong gingen. Had die kat ook niet om gevraagd. Affijn kittens werden geboren in de winkel en toen ze oud genoeg waren hebben we ze gevangen en laten 'helpen' daarna hebben we ze laten terug zetten en inmiddels wonen ze al zo'n 7 jaar bij ons.
Ja, ik heb dus honden en katten en honden die buiten achter katten aan gaan en de katten die in de tuin wonen mogen ze dus echt niet. Als ik de honden naar buiten laat klap ik een paar keer de deurkruk op en neer en ze vliegen weg de winkel in. In de zomer heb ik ook dag en nacht de deur open en de katten weten ook dat ze niet in de tuin hoeven te komen en de andere katten hier in de buurt weten dat ook. Ik heb dus een stukje gaas neergezet naar het kattenluikje waar ze door naar binnen gaan zodat ze daar achterlangs kunnen en de honden ze niet kunnen pakken mochten ze een keer elkaar tegen komen.
Ik denk dat veel mensen niet beseffen dat er ook zo vreselijk veel zwerfkatten zijn, dieren die achter gelaten zijn of wat dan ook. En ik vind dat heel erg. Die vragen daar ook niet om, vragen er ook niet om om dood gebeten te worden en helaas kunnen ze niet lezen anders had ik wel een bordje neer gezet
[img][img]http://www.smiliegenerator.de/s26/smilies-32663.png[/img][/img]
Ik ga ook mijn honden niet binnen houden maar ik houd ook wel rekening met de katten.
leven en laten leven toch, kan je overal wel drukover gaan maken.
Een van mijn honden was en is nog steeds als de dood voor katten (oja zo'n gevaarlijke hedder) Een andere, de kleinste, werd door diezelfde katten aangevallen en verder bleven ze zitten waar ze zaten. Hoge rug en maar blazen jondens. En ik maar proberen om zonder ongelukken en verwondingen aan honden en katten en aan mezelf weer binnen te komen.
En kom nou alsjeblieft niet met zo'n lullige opmerking als "ach gossie". 10 jaar lang de honden op deze manier uit te moeten laten is heel geweldig, fantastisch ontspannend en erg leuk. Dus hou op meet dat gel*l dat katten geen overlast veroorzaken enz.
Deze katten waren allemaal "gefokt" door onverantwoordelijke kattenbezitters, die het verdomden om hun beesten te laten helpen.