Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kat in de tuin en dan?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Senta
Zeer actief

Ongelezen bericht door Senta »

Brigitte schreef:Pffieuw ik heb niet heel de discussie gelezen hoor maar ik schrik er toch ook wel een beetje van sommige reactie's.

Ik heb honden EN ik heb katten. Mijn katten komen niet buiten en als ze dat wel komen dan is dat alleen op eigen terrein. Niemand heeft er dus last van en ik ga dus ook geen belasting of dergelijke rare dingen voor mijn katten betalen :piew:

Daarbij heb ik een grote tuin en 5 zwerfkatten die 'wonen' in de winkel van mijn vader welke aansluit op mijn tuin. Deze katten zijn 7 jaar geleden voort gekomen uit een poes die achter gelaten was door de eigenaren toen ze terug naar hun land van oorsprong gingen. Had die kat ook niet om gevraagd. Affijn kittens werden geboren in de winkel en toen ze oud genoeg waren hebben we ze gevangen en laten 'helpen' daarna hebben we ze laten terug zetten en inmiddels wonen ze al zo'n 7 jaar bij ons.

Ja, ik heb dus honden en katten en honden die buiten achter katten aan gaan en de katten die in de tuin wonen mogen ze dus echt niet. Als ik de honden naar buiten laat klap ik een paar keer de deurkruk op en neer en ze vliegen weg de winkel in. In de zomer heb ik ook dag en nacht de deur open en de katten weten ook dat ze niet in de tuin hoeven te komen en de andere katten hier in de buurt weten dat ook. Ik heb dus een stukje gaas neergezet naar het kattenluikje waar ze door naar binnen gaan zodat ze daar achterlangs kunnen en de honden ze niet kunnen pakken mochten ze een keer elkaar tegen komen.

Ik denk dat veel mensen niet beseffen dat er ook zo vreselijk veel zwerfkatten zijn, dieren die achter gelaten zijn of wat dan ook. En ik vind dat heel erg. Die vragen daar ook niet om, vragen er ook niet om om dood gebeten te worden en helaas kunnen ze niet lezen anders had ik wel een bordje neer gezet

[img][img]http://www.smiliegenerator.de/s26/smilies-32663.png[/img][/img]

Ik ga ook mijn honden niet binnen houden maar ik houd ook wel rekening met de katten.

leven en laten leven toch, kan je overal wel drukover gaan maken.
Helaas besef ik maar al te goed hoeveel zwerfkatten er zijn. Zoals ik eerder al opmerkte heb ik daar al 10 jaar last van gehad. Elke keer dat ik met de honden uit wilde moest ik kijken of er geen katten bij de voordeur zaten. En die gingen echt niet weg, niet door boe, niet door klappen, niet door de honden. Die bleven gewoon zitten, midden voor de deur dus. Hetzelfde als ik terug kwam van een wandeling of een uitje met de dames. Ik kon zelden de honden tegelijkertijd mee naar binnen nemen.
Een van mijn honden was en is nog steeds als de dood voor katten (oja zo'n gevaarlijke hedder) Een andere, de kleinste, werd door diezelfde katten aangevallen en verder bleven ze zitten waar ze zaten. Hoge rug en maar blazen jondens. En ik maar proberen om zonder ongelukken en verwondingen aan honden en katten en aan mezelf weer binnen te komen.

En kom nou alsjeblieft niet met zo'n lullige opmerking als "ach gossie". 10 jaar lang de honden op deze manier uit te moeten laten is heel geweldig, fantastisch ontspannend en erg leuk. Dus hou op meet dat gel*l dat katten geen overlast veroorzaken enz.
Deze katten waren allemaal "gefokt" door onverantwoordelijke kattenbezitters, die het verdomden om hun beesten te laten helpen.
Groetjes,
Hanneke

www.kwispelbiznizz.nl
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Zoie schreef:
maxcola schreef: Ja,gedurende 18 jaar.En nog maar eens:ik heb geen hekel aan katten maar wél aan de houding van de eigenaren.
Maar wat ik bij jou een beetje mis is enig begrip voor de behoeften van de kat. Ik kan m'n kat niet uitlaten, dus wat moet ik dan ? De hele dag binnen houden omdat jij er last van hebt.

Nou zo eenvoudig is dat niet, want er zijn gewoon meerdere belangen in het spel.
En wat ik bij jou een beetje mis is het besef hoeveel overlast katten kunnen geven bij mensen die géén kat bezitten,er ook geen wíllen bezitten,maar wél regelmatig met die van anderen opgescheept zitten.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Ik heb geloof ik nergens gezegt dat ze geen overlast veroorzaken :denken:
Senta
Zeer actief

Brigitte schreef:Ik heb geloof ik nergens gezegt dat ze geen overlast veroorzaken :denken:
Nee sorry, die opmerking was eigenlijk voor anderen.
Groetjes,
Hanneke

www.kwispelbiznizz.nl
Brigitte
Zeer actief

Heb wel last van 100den meeuwen en duiven die mijn honden en mij onderschijten, ook vervelend hoor.
marian*
Erelid
Contacteer:

Brigitte schreef:Heb wel last van 100den meeuwen en duiven die mijn honden en mij onderschijten, ook vervelend hoor.
Hebben die een eigenaar dan :denken:
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Senta schreef:
Brigitte schreef:Ik heb geloof ik nergens gezegt dat ze geen overlast veroorzaken :denken:
Ok, kan me best voorstellen dat het vervelend is, hier zijn er ook bij die zelfs achter je aan gaan lopen en de honden uitdagen en ja, die van mij willen er ook wel achteraan dus met moeite krijg ik ze mee en allelei toeren uit halen om die kat weg te jagen :mrgreen:

Maar ja, ik ben dol op honden en katten, hoe vervelend ze ook zijn kan er ook niets aan doen :mrgreen:
Brigitte
Zeer actief

maxcola schreef:
Brigitte schreef:Heb wel last van 100den meeuwen en duiven die mijn honden en mij onderschijten, ook vervelend hoor.
Hebben veel loslopende katten die dan :denken:
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

Dingo schreef:
tbeast schreef:
Niekie schreef:
Suzanne schreef: Ze mogen dus gewoon als ongeleide projectielen de tuin instuiven omdat er wellicht een kat onder de struiken kan zitten.
Nee, dat mag mijn hond niet. Maar waarom mag mijn hond niet in andermans tuinen vertoeven en jullie katten wel???
Lieve kattenliefhebbers, leg mij dat verschil nou eens uit! Wat maakt het voor een hondenliefhebber asociaal zijn hond door andermans tuinen te laten banjeren en waarom moet het voor katten "de natuur" en de normaalste zaak van de wereld zijn?
En kom nu niet aan met "een kat is een heel ander dier", want dat slaat nergens aan.
Maar het is gewoon zo. Een kat is gewoon een heel ander dier. Honden kun je gewoonweg niet los laten lopen in de wijken zonder baas. Dat zou een zooitje worden. Met katten kan dat wel.
Met katten word het óok een zooitje :wink:
Ik heb het nu niet over een kattedrol in de tuin. Ik heb het over honden die met elkaar in gevecht zijn en elkaar ernstig verwonden.
Of nog erger, honden die kinderen bijten.

Dat bedoel ik met een zooitje.
AfbeeldingAfbeelding
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Brigitte schreef:
maxcola schreef:
Hier wel :wink:
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Brigitte
Zeer actief

Dingo schreef:
Brigitte schreef:
maxcola schreef:
Oh ja dat is wel veel handiger, hier lopen veel katten hoor maar ik weet echt niet wie van welke eigenaar is of wie een eigenaar heeft. Ja, als ze een bandje om hebben misschien maar dat zegt ook niet alles.
Senta
Zeer actief

Brigitte schreef:
Senta schreef:
Ok, kan me best voorstellen dat het vervelend is, hier zijn er ook bij die zelfs achter je aan gaan lopen en de honden uitdagen en ja, die van mij willen er ook wel achteraan dus met moeite krijg ik ze mee en allelei toeren uit halen om die kat weg te jagen :mrgreen:

Maar ja, ik ben dol op honden en katten, hoe vervelend ze ook zijn kan er ook niets aan doen :mrgreen:
Het is niet zomaar vervelend als je honden iedere keer dat je met ze uitgaat (4-6 keer per dag) alle kanten opvliegen als je de deur uitkomt en niet naar binnen durven als je terugkomt omdat er katten zitten.
Groetjes,
Hanneke

www.kwispelbiznizz.nl
Brigitte
Zeer actief

Senta schreef:
Brigitte schreef:
Senta schreef:

Het is niet zomaar vervelend als je honden iedere keer dat je met ze uitgaat (4-6 keer per dag) alle kanten opvliegen als je de deur uitkomt en niet naar binnen durven als je terugkomt omdat er katten zitten.
Hmm hangkatten zijn dat denk ik, komen in groepjes bij elkaar om te hangen en de mensen te terroriseren. Soort georganiseerde misdaad denk ik aan.
Dingo
Zeer actief

tbeast schreef:
Dingo schreef:
tbeast schreef:
Niekie schreef: Nee, dat mag mijn hond niet. Maar waarom mag mijn hond niet in andermans tuinen vertoeven en jullie katten wel???
Lieve kattenliefhebbers, leg mij dat verschil nou eens uit! Wat maakt het voor een hondenliefhebber asociaal zijn hond door andermans tuinen te laten banjeren en waarom moet het voor katten "de natuur" en de normaalste zaak van de wereld zijn?
En kom nu niet aan met "een kat is een heel ander dier", want dat slaat nergens aan.
Maar het is gewoon zo. Een kat is gewoon een heel ander dier. Honden kun je gewoonweg niet los laten lopen in de wijken zonder baas. Dat zou een zooitje worden. Met katten kan dat wel.
Met katten word het óok een zooitje :wink:
Ik heb het nu niet over een kattedrol in de tuin. Ik heb het over honden die met elkaar in gevecht zijn en elkaar ernstig verwonden.
Of nog erger, honden die kinderen bijten.

Dat bedoel ik met een zooitje.
Katten die schijten in de zandbak van het buurmeisje :wink: :wink: Lekker gezond. Katten die vechten met mijn hond hier in mijn tuin. Lekker allemaal. Ik heb het daar dus wel over, en een kattendrol in mijn tuin vind ik ook een zooitje. Moet ik niet, anders nam ik zelf wel een kat
AfbeeldingAfbeelding
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

heb honden en heb katten, tja vind het niet altijd even gezellig al de kat van de beuren op de schutting paradeerd en het zooitje buiten gek maakt.
heb ook gezegt gewoon tegen de buurvrouw als ze hem pakken is het over niet dat ik er op zit te wachte want het is een lief katje maar risico zit er wel in.
me eigen katten anders om ook maar ja ik heb zo'n dik rood kreng die de hond aanvalt inplaats van andersom echter ga ik niet zitten koeren huh katten in me tijd hier tekort daar te lang laat die beesies lekker lopen kom op zeg en ga toch niet slap zitten ouwehoeren over honden belasting en katten eigenaren betalen niks, voordeel hebben zij en wij hebben pecht jammer dan.

stuur niet je hond op me kat af want das lullig en geen partij voor je hond en mensen die dat wel doen of bewust de hond de tuin in sturen als er een vreemde kat in de tuin loopt zijn ziek in hun hoofd, dieren liefhebber van lik me versie, het dood trapppen niet waard, beesie heeft ook een baassie die van hem/haar houdt.

25 jaar geleden liepen de honden ook los door de wijk en dat was ook normaal.
leer een beetje geven en nemen in dit opzicht en wees niet zo egowisties zijn wij mensen toch al genoeg.

mol :8):
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Daarom levert de gamma deksels bij zo'n ding en regelmatig zand verversen dat helpt ook. Nergens last van. En er liepen hier op een gegeven moment 8 katten in de tuin plus nog een x aantal wiens route door onze tuin loopt en waar mijn honden dus ook niet achteraan mogen rennen. En het zijn nog soort van jachthonden ook :denken:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Senta
Zeer actief

Martijn schreef:
Senta schreef: Het is niet zomaar vervelend als je honden iedere keer dat je met ze uitgaat (4-6 keer per dag) alle kanten opvliegen als je de deur uitkomt en niet naar binnen durven als je terugkomt omdat er katten zitten.
Nounou, ik denk dat dat meer met jou en je honden te maken heeft dan met de katten hoor.
Als die katten gewoon blijven zitten????? Als mijn honden gewoon bang zijn voor die beesten?????? Als een van mijn honden aangevallen wordt????

Als mijn honden achter een kat aanzitten dan ligt dat toch ook niet aan die katten????

gebeurde trouwens niet alleen met mijn honden, maar ook met de amerikaanse staff van de buren, de briard van een vriendin etc.

Maar het tuurlijk ligt het niet aan die katten, die doen niets fout, die zijn niet gemeen, die krabben niet, ze blazen niet etc.

Nogmaals ze blijven gewoon zitten een gaan geen centimeter opzij.
Laatst gewijzigd door Senta op 29 jan 2005 20:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes,
Hanneke

www.kwispelbiznizz.nl
marian*
Erelid
Contacteer:

Dingo schreef:
Brigitte schreef:
maxcola schreef:
Hier ook.
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

Brigitte schreef:
maxcola schreef:

Ja.
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

maxcola schreef:
Dingo schreef:
Brigitte schreef:
maxcola schreef: Hebben die een eigenaar dan :denken:
Hier ook.
Nou, bezoekje aan de eigenaren inplannen dan misschien? Of is dat al gebeurt?
Dingo
Zeer actief

Rataplan schreef:Daarom levert de gamma deksels bij zo'n ding en regelmatig zand verversen dat helpt ook. Nergens last van. En er liepen hier op een gegeven moment 8 katten in de tuin plus nog een x aantal wiens route door onze tuin loopt en waar mijn honden dus ook niet achteraan mogen rennen. En het zijn nog soort van jachthonden ook :denken:
Ik zal het ook niet aanmoedigen hoor, als er hier een kat door de tuin loopt. Maar ik zit niet de hele tijd in de tuin, als Dingo in de tuin ligt. Dus is het wel eens voorgekomen dat hij er 1 te pakken had :wink:
AfbeeldingAfbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

Brigitte schreef:
maxcola schreef:
Dingo schreef:
Brigitte schreef: Hebben veel loslopende katten die dan :denken:
Hier ook.
Daar gaan we weer :roll:
Het enige dat ik dan krijg is gezever over emmers water enzo.
Afbeelding
Senta
Zeer actief

Martijn schreef:
Senta schreef:
Martijn schreef:
Senta schreef: Het is niet zomaar vervelend als je honden iedere keer dat je met ze uitgaat (4-6 keer per dag) alle kanten opvliegen als je de deur uitkomt en niet naar binnen durven als je terugkomt omdat er katten zitten.
Nounou, ik denk dat dat meer met jou en je honden te maken heeft dan met de katten hoor.
Als die katten gewoon blijven zitten????? Als mijn honden gewoon bang zijn voor die beesten?????? Als een van mijn honden aangevallen wordt????

Als mijn honden achter een kat aanzitten dan ligt dat toch ook niet aan die katten????

Dan roep je boe en je geeft een stamp op de grond.
Geen kat die dan blijft zitten en al helemaal geen meerde katten in jouw buurt.

Maar als je honden compleet uitflippen aan de riem en jij kunt daar niets tegen doen vind ik dat veelzeggend.
Die katten gaan dus NIET weg, kun je niet lezen ofzo?? En dat mijn honden bang zijn voor die kutbeesten ligt dus aan mij???

Een van mijn honden is opgegroeid met katten, maar juist die werd aangevallen.
Dus mijn honden mogen niet reageren als zo'n klotekat dag in dag uit voor mijn deur zit??
Groetjes,
Hanneke

www.kwispelbiznizz.nl
Senta
Zeer actief

Martijn schreef:Wat een rare toon sla jij aan. Doe je dat vaak?
Nee, normaal niet, maar jij bent niet de enige die iets mag zeggen. Bovendien hoef je niet zo denigrerend te doen. Je kent mij ( gelukkig) niet en je kent de katten bij mij in de buurt niet.
Oordelen mag je als je de situatie kent
Groetjes,
Hanneke

www.kwispelbiznizz.nl
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

maxcola schreef:
Brigitte schreef:
maxcola schreef:
Dingo schreef: Hier wel :wink:
Hier ook.
Daar gaan we weer :roll:
Het enige dat ik dan krijg is gezever over emmers water enzo.
Maar dat gezever krijg je wel te horen van katteneigenaren en die zullen er best een beetje verstand van hebben.
Als jij 2 of 3 keer een emmer water richting een kat kiept, dan garandeer ik je dat die kat niet meer in jouw tuin komt.

Ik wil hiermee zeker niet zeggen dat alle katteneigenaren goed bezig zijn hoor. Net zoals het verhaal hier van iemand dat de kat van het ene balkon naar het andere sprong; dat kan de eigenaar simpel oplossen door een hek/gaas ertussen te plaatsen.

Maar je kan een kat niet leren in welke tuin ze wel en niet mogen komen, dat kan stomweg niet.
En ja..... dan is jouw verweer natuurlijk dat je katten niet vrij moet laten rondlopen, maar zoals je gelezen hebt is dat soms niet anders en zijn niet alle katten binnen te houden en is niet elke tuin af te zetten en dan is er nog de mening dat katten inderdaad totaal andere dieren zijn dan honden en dat sommige vinden dat ze de vrijheid gewoon moeten hebben.

Dus gooi die emmers water nu gewoon en je bent echt wel van die kat af :wink:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Senta
Zeer actief

Martijn schreef:Ik oordeel helemaal niet maar ik snap alleen niet zo waarom je nu zo vloekt. Ik val je toch niet aan?
Ik vloek niet en je valt me wel aan
Groetjes,
Hanneke

www.kwispelbiznizz.nl
Dingo
Zeer actief

Alsof je de hele dag staat te posten met een emmer water... :roll: Ik vraag me af als mijn hond bij iedereen in de tuin zou schijten, en graven, of ze ook genoegen zouden nemen met:"Ach meneer, gewoon een emmer water gooien hoor, dan gaat hij vanzelf wel een tuintje verder"... :roll:
AfbeeldingAfbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Dingo schreef:Alsof je de hele dag staat te posten met een emmer water... :roll: Ik vraag me af als mijn hond bij iedereen in de tuin zou schijten, en graven, of ze ook genoegen zouden nemen met:"Ach meneer, gewoon een emmer water gooien hoor, dan gaat hij vanzelf wel een tuintje verder"... :roll:
Neeheeeeeeeee :roll: :mrgreen: Het gaat erover dat je even in de tuin kijkt of er een kat zit als je hond een katkiller is.
Het gaat er niet over dat als je hond uren buitenzit dat je dan gaat lopen posten; logisch doe je dat niet.

Maar even alvorens je hond in de tuin te doen dus even te kijken. Ben je die kat dan spuugzat, pak je een emmer water (of een waterpistool) en gooi/spuit je hem nat. Even werk, maar daarna (of na een paar keer) heb je nooit meer last van die kat.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Dingo
Zeer actief

Stang schreef:
Dingo schreef:Alsof je de hele dag staat te posten met een emmer water... :roll: Ik vraag me af als mijn hond bij iedereen in de tuin zou schijten, en graven, of ze ook genoegen zouden nemen met:"Ach meneer, gewoon een emmer water gooien hoor, dan gaat hij vanzelf wel een tuintje verder"... :roll:
Neeheeeeeeeee :roll: :mrgreen: Het gaat erover dat je even in de tuin kijkt of er een kat zit als je hond een katkiller is.
Het gaat er niet over dat als je hond uren buitenzit dat je dan gaat lopen posten; logisch doe je dat niet.

Maar even alvorens je hond in de tuin te doen dus even te kijken. Ben je die kat dan spuugzat, pak je een emmer water (of een waterpistool) en gooi/spuit je hem nat. Even werk, maar daarna (of na een paar keer) heb je nooit meer last van die kat.
Jaja, en deze katten komen dus s'nachts, zodat ik de volgende ochtend, als de kat weer heerlijk bij zijn baasje thuis ligt, met een lege darm, de drollen kan dreggen uit mijn tuin. Nee sorry Caro, als iemand een huisdier aanschaft, dan heb je daarvoor te zorgen, en je verantwoordelijk te nemen. Dingo zou ook graag de hele dag door blaffen, maar daar worden de buren niet blij van, en dus heb ik maar te zorgen dat het binnen de perken blijft.

Als je kat zo graag buiten komt, waarom geen lijntje en een blokje om???????
AfbeeldingAfbeelding
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

Senta schreef:
Martijn schreef:
Senta schreef:
Martijn schreef: Nounou, ik denk dat dat meer met jou en je honden te maken heeft dan met de katten hoor.

Dan roep je boe en je geeft een stamp op de grond.
Geen kat die dan blijft zitten en al helemaal geen meerde katten in jouw buurt.

Maar als je honden compleet uitflippen aan de riem en jij kunt daar niets tegen doen vind ik dat veelzeggend.
Die katten gaan dus NIET weg, kun je niet lezen ofzo?? En dat mijn honden bang zijn voor die kutbeesten ligt dus aan mij???

Een van mijn honden is opgegroeid met katten, maar juist die werd aangevallen.
Dus mijn honden mogen niet reageren als zo'n klotekat dag in dag uit voor mijn deur zit??
ach kind stel je niet zo aan, luister je honden , neem aan van wel, loop naar buiten op die kat af stamp op de grond vloek wat wedde dat tie weg gaat, zo niet dan is het geen kat maar super grover.
aansteller.

mol :8):
Laatst gewijzigd door Mol op 29 jan 2005 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”