chennique schreef:in dat sticky topic over botten las ik dat je het best met kippenekken kan beginnen. Ik wil hem 's avonds nog wel gewoon brokken willen geven, maar dat zou dus geen kwaad kunnen?
En hoe zit het eigenlijk met eendagskuikens?
Als je over wilt stappen op rauwe voeding, is het bottendocument veilig om mee te beginnen, maar BARF of Evolutionaire Voeding is veel meer dan rauwe botten met vlees - het gaat er om dat je met de mogelijkheden die je hebt in je eigen omgeving op het gebied van grondstoffen en met de mogelijkheden die je hebt met je eigen portemonne wat betreft financien, een optimale voeding voor je hond samenstelt, die rauw en natuurlijk is.
Helaas is het niet meer zo, dat elke hond "vanzelf" aan BARF went, daarom hebben we destijds het Bottendocument gemaakt - zodat jij zelf de vinger aan de pols kunt houden en tijdig kunt ingrijpen wanneer jouw hond bepaalde dingen niet kan verdragen.
Het kan helemaal geen kwaad om ergens in de ochtenduren brokken te geven en ergens in de rest van de dag een natuurlijke maaltijd die je zelf gemaakt hebt - aan een gezonde hond. Eendagskuikentjes zijn een prima tussendoortje, maar ik zou niet echt meerekenen als voeding.
Als jouw hond gezond is en gewend is aan allerhande verschillende soorten voedsel, kan het zelfs geen kwaad om brokjes te mengen met orgaanvlees of pens en gemalen groente -
er zijn geen regels voor BARF of Evolutionaire Voeding, zie op de volgende link wat Dr. Billinghurst daarover schrijft:
http://bonsah.com/forum/viewtopic.php?t=70 . Het fijne van BARF is, dat je met wat basiskennis (die je opdoet door er veel over te lezen op sites zoals bijv.
www.barf-natuurlijk.nl) heel goed in staat bent om jouw hond te voeren met dingetjes die je in je eigen omgeving of met behulp van andere mensen, die ook zelf voeding maken, kunt vinden.
Groetjes,
Ignit.
www.barf-natuurlijk.nl