Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
teveel knoflook kan bloedarmoede veroorzaken.
Beter is om een kuurtje te geven van een paar dagen in combi met vit b
daarna gewoon een tijdje niet.
Ik geef in het voorjaar gewoon verse uitgeperste knoflookteentjes in hun groenvoer.
Je kan knoflook ook zelf kweken in een grote bloempot met aarde en doe daar de teentjes in..altijd vers!!
Verder geef ik niks van olieen enz..wel regelmatig complete verse haring! en zalmruggen! sardientjes..gewoon vis dus!
De eetbare bol van knoflook en uien bevat N-propyl disulfide , deze stof veroorzaakt hemolyse (kapot gaan van rode bloedcellen).
(En dan wordt mijn boek lekker vaag) Het eten van grote hoeveelheden in 1 keer kan vergiftiging veroorzaken.
Dus teveel ui/knof kan giftig zijn maar er staa niet bij hoeveel teveel is
Hier wil ik nog aan toevoegen dat je van teveel water drinken ook dood kunt gaan
Sjiel schreef:De eetbare bol van knoflook en uien bevat N-propyl disulfide , deze stof veroorzaakt hemolyse (kapot gaan van rode bloedcellen).
(En dan wordt mijn boek lekker vaag) Het eten van grote hoeveelheden in 1 keer kan vergiftiging veroorzaken.
Hier wil ik nog aan toevoegen dat je van teveel water drinken ook dood kunt gaan
inderdaad alles waar TE voor staat is niet goed....
Sjiel schreef:De eetbare bol van knoflook en uien bevat N-propyl disulfide , deze stof veroorzaakt hemolyse (kapot gaan van rode bloedcellen).
inderdaad alles waar TE voor staat is niet goed....
Jufrouw Ooievaar
Denk erom waar TE voor staat, dat doet geen goed alleen maar kwaad
Ik vind het heel jammer dat er geen preciese getallen genoemd worden, maar ik kan me ook voorstellen dat de gehaltes in planten onderling erg kunnen verschillen.
Bij een koe moet je geloof ik de pens volgooien met uien om bloedarmoede te veroorzaken en honden zijn minder gevoelig dan koeien.
:
jaren geleden schreef een Nederlandse Arts werkzaam in Amerika..Amy een artikel op onze BARf-[nu..natuurlijklijst] over knoflook,de gevaren,hoeveelheid van gevaar ,werkzaamheid enz enz.
Ik zal op zoek moeten gaan om dat weer eens boven tafel te krijgen.
Anna Penta schreef:Wat ze wel krijgen (en wat echt helpt, al is het maar tegen het kluiven op de pootjes) is 1 visoliecapsule van goede kwaliteit (Efamarine) per dag.
Hee, das een goeie tip. Hier zit nog zo'n kluivert (niet patrick), ik zal meteen eens wat visolie halen. Waar doe ik dat?
Anna Penta schreef:Wat ze wel krijgen (en wat echt helpt, al is het maar tegen het kluiven op de pootjes) is 1 visoliecapsule van goede kwaliteit (Efamarine) per dag.
Hee, das een goeie tip. Hier zit nog zo'n kluivert (niet patrick), ik zal meteen eens wat visolie halen. Waar doe ik dat?
Je kan ook Omega 3 bij het kruidvat halen. Werkt super en neem er zelf ook 1 . Want voor jezelf is het ook goed.
Groetjes Joyce † Nick 16.08.1999 - 22.01.2009 † Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Je kan ook Omega 3 bij het kruidvat halen. Werkt super en neem er zelf ook 1 . Want voor jezelf is het ook goed.
Hmm, bedankt, ik zal morgen eens gaan halen. Hoeveel mag hij er hebben, is er een mg/kg verdeling?
ien schreef:Ik zal op zoek moeten gaan om dat weer eens boven tafel te krijgen.
durf het bijna niet te vragen
vraag gerust hoor.
en ik stuur je de link wel door waar je het kan lezen..
heb het boven tafel gekregen
en hier
een stukje uit het artikel
Mary L. Wulff-Tilford & Gregory L. Tilford in Herbs for Pets:
Hoewel giftige bijwerkingen door het gebruik van knoflook bij dieren net zo zelden optreden als bij mensen, is de mogelijkheid dat dit wel kan gebeuren, altijd aanwezig.
je weet w.s wel waar je het kan vinden
ien schreef:Ik zal op zoek moeten gaan om dat weer eens boven tafel te krijgen.
durf het bijna niet te vragen
vraag gerust hoor.
en ik stuur je de link wel door waar je het kan lezen..
heb het boven tafel gekregen
en hier
een stukje uit het artikel
Mary L. Wulff-Tilford & Gregory L. Tilford in Herbs for Pets:
Hoewel giftige bijwerkingen door het gebruik van knoflook bij dieren net zo zelden optreden als bij mensen, is de mogelijkheid dat dit wel kan gebeuren, altijd aanwezig.
je weet w.s wel waar je het kan vinden
Hee, das een goeie tip. Hier zit nog zo'n kluivert, ik zal meteen eens wat visolie halen. Waar doe ik dat?
Ik heb nu een flesje vloeibare visolie met Omega 3 en 6 en nog wat vitaminen erin gehaald. Voor kinderen vanaf 1 jaar, dus vast ook geschikt voor kleine hondjes. En het gaat erin als kaas...
Django schreef:Ik heb nu een flesje vloeibare visolie met Omega 3 en 6 en nog wat vitaminen erin gehaald. Voor kinderen vanaf 1 jaar, dus vast ook geschikt voor kleine hondjes. En het gaat erin als kaas...
Dat gaat dus niet altijd op, vooral met het geven van xtra vitaminen zou ik heel voorzichtig zijn. In zijn brokken zit al (meer dan) genoeg van wat ie nodig heeft.
Django schreef:Ik heb nu een flesje vloeibare visolie met Omega 3 en 6 en nog wat vitaminen erin gehaald. Voor kinderen vanaf 1 jaar, dus vast ook geschikt voor kleine hondjes. En het gaat erin als kaas...
Dat gaat dus niet altijd op, vooral met het geven van xtra vitaminen zou ik heel voorzichtig zijn. In zijn brokken zit al (meer dan) genoeg van wat ie nodig heeft.
Er zit vitamine A,C,D en E in, kun je daar een overdosis van krijgen? Kwam er trouwens achter dat er al Omega 3 en 6 en visolie in zijn brokken zit Drink ik het zelf wel op, is vast ook goed voor mijn vacht
Rimpel heeft een hele tijd op de zalm-olie gezeten maar ik ben sind kort over op Hypercoat. (komt uit Amerika)
Ik heb namelijk een stuk gelezen van vooraanstaande figuren dat er in lijnzaadolie (wat dus wel in de hypercoat zit en niet in de zalmolie) veel meer omega vetzuren zitten dan in visolie...
Dus als het je om die zuren te doen is zou ik lijnzaadolie of hypercoat gaan geven in plaats van visolie.
Rimpel zag er op de zalm-olie prima uit...mooi vacht, etc.
Maar tijdens de rui had hij nog steeds veel last van jeuk...dus ben ik de hypercoat gaan proberen...(tip van een sharpei kenner)
die staat er namelijk om bekend dat het overmatige rui en jeuk tegengaat.
Met rimpeltje is alles prima nu.
Het spul is iets duurder dan de zalm-olie die ik had...maar ach...als mijn hondje maar blij is.
Oh ja...over het schapenvet...
Rimpel kreeg dat vroeger dus ook...voordat ik helemaal om was en versvlees en olie ben gaan geven.
Geen enkele verandering zag ik
Er zit vitamine A,C,D en E in, kun je daar een overdosis van krijgen? Kwam er trouwens achter dat er al Omega 3 en 6 en visolie in zijn brokken zit Drink ik het zelf wel op, is vast ook goed voor mijn vacht
A en D kunnen stapelen in vetweefsel en een teveel geeft problemen.