Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gebruiken jullie schapenvet?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

teveel knoflook kan bloedarmoede veroorzaken.
Beter is om een kuurtje te geven van een paar dagen in combi met vit b
daarna gewoon een tijdje niet.
Ik geef in het voorjaar gewoon verse uitgeperste knoflookteentjes in hun groenvoer.
Je kan knoflook ook zelf kweken in een grote bloempot met aarde en doe daar de teentjes in..altijd vers!! :ok:

Verder geef ik niks van olieen enz..wel regelmatig complete verse haring! en zalmruggen! sardientjes..gewoon vis dus! :wink:
Afbeelding
dierenfreek
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door dierenfreek »

Hoi

wij geven ook altijd in ht voorjaar verse knoflook door het voor en ik vind nooit 1 flo of teek bij mijn honden

groetjes Dierenfreek en Duco
Duco is mijn kampioen, En Rebbel volgt hem op dat weet ik zeker
Afbeelding
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

De eetbare bol van knoflook en uien bevat N-propyl disulfide , deze stof veroorzaakt hemolyse (kapot gaan van rode bloedcellen).
(En dan wordt mijn boek lekker vaag) Het eten van grote hoeveelheden in 1 keer kan vergiftiging veroorzaken.

Dus teveel ui/knof kan giftig zijn maar er staa niet bij hoeveel teveel is :denken:
Hier wil ik nog aan toevoegen dat je van teveel water drinken ook dood kunt gaan :19:
weg gehaald zit een virus in
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Sjiel schreef:De eetbare bol van knoflook en uien bevat N-propyl disulfide , deze stof veroorzaakt hemolyse (kapot gaan van rode bloedcellen).
(En dan wordt mijn boek lekker vaag) Het eten van grote hoeveelheden in 1 keer kan vergiftiging veroorzaken.

Dus teveel ui/knof kan giftig zijn maar er staa niet bij hoeveel teveel is :denken:
Hier wil ik nog aan toevoegen dat je van teveel water drinken ook dood kunt gaan :19:
inderdaad alles waar TE voor staat is niet goed.... :19:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Sjiel
Zeer actief

malinois schreef:
Sjiel schreef:De eetbare bol van knoflook en uien bevat N-propyl disulfide , deze stof veroorzaakt hemolyse (kapot gaan van rode bloedcellen).

inderdaad alles waar TE voor staat is niet goed.... :19:
Jufrouw Ooievaar
Denk erom waar TE voor staat, dat doet geen goed alleen maar kwaad
Ik vind het heel jammer dat er geen preciese getallen genoemd worden, maar ik kan me ook voorstellen dat de gehaltes in planten onderling erg kunnen verschillen.
Bij een koe moet je geloof ik de pens volgooien met uien om bloedarmoede te veroorzaken en honden zijn minder gevoelig dan koeien.
ien
Erelid
Contacteer:

:
jaren geleden schreef een Nederlandse Arts werkzaam in Amerika..Amy een artikel op onze BARf-[nu..natuurlijklijst] over knoflook,de gevaren,hoeveelheid van gevaar ,werkzaamheid enz enz.
Ik zal op zoek moeten gaan om dat weer eens boven tafel te krijgen.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

ien schreef:Ik zal op zoek moeten gaan om dat weer eens boven tafel te krijgen.
durf het bijna niet te vragen :mrgreen:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Django
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Django »

Anna Penta schreef:Wat ze wel krijgen (en wat echt helpt, al is het maar tegen het kluiven op de pootjes) is 1 visoliecapsule van goede kwaliteit (Efamarine) per dag.
Hee, das een goeie tip. Hier zit nog zo'n kluivert (niet patrick), ik zal meteen eens wat visolie halen. Waar doe ik dat?
AfbeeldingAfbeelding

Mopshonden forum
Joy C
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joy C »

Django schreef:
Anna Penta schreef:Wat ze wel krijgen (en wat echt helpt, al is het maar tegen het kluiven op de pootjes) is 1 visoliecapsule van goede kwaliteit (Efamarine) per dag.
Hee, das een goeie tip. Hier zit nog zo'n kluivert (niet patrick), ik zal meteen eens wat visolie halen. Waar doe ik dat?
Je kan ook Omega 3 bij het kruidvat halen. Werkt super en neem er zelf ook 1 :mrgreen: . Want voor jezelf is het ook goed.
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
Django
Actief
Contacteer:

Joy C schreef:
Django schreef:
Je kan ook Omega 3 bij het kruidvat halen. Werkt super en neem er zelf ook 1 :mrgreen: . Want voor jezelf is het ook goed.
Hmm, bedankt, ik zal morgen eens gaan halen. Hoeveel mag hij er hebben, is er een mg/kg verdeling?
AfbeeldingAfbeelding

Mopshonden forum
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Ik geef vloeibaar schapenvet met zeewier :wink:
ien
Erelid
Contacteer:

malinois schreef:
vraag gerust hoor.
en ik stuur je de link wel door waar je het kan lezen..
heb het boven tafel :mrgreen: gekregen

en hier
een stukje uit het artikel

Mary L. Wulff-Tilford & Gregory L. Tilford in Herbs for Pets:

Hoewel giftige bijwerkingen door het gebruik van knoflook bij dieren net zo zelden optreden als bij mensen, is de mogelijkheid dat dit wel kan gebeuren, altijd aanwezig.

je weet w.s wel waar je het kan vinden :mrgreen:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

ien schreef:
malinois schreef:
vraag gerust hoor.
en ik stuur je de link wel door waar je het kan lezen..
heb het boven tafel :mrgreen: gekregen

en hier
een stukje uit het artikel

Mary L. Wulff-Tilford & Gregory L. Tilford in Herbs for Pets:

Hoewel giftige bijwerkingen door het gebruik van knoflook bij dieren net zo zelden optreden als bij mensen, is de mogelijkheid dat dit wel kan gebeuren, altijd aanwezig.

je weet w.s wel waar je het kan vinden :mrgreen:
Afbeelding
Django
Actief
Contacteer:

Joy C schreef:
Django schreef:
Hee, das een goeie tip. Hier zit nog zo'n kluivert, ik zal meteen eens wat visolie halen. Waar doe ik dat?
Ik heb nu een flesje vloeibare visolie met Omega 3 en 6 en nog wat vitaminen erin gehaald. Voor kinderen vanaf 1 jaar, dus vast ook geschikt voor kleine hondjes. En het gaat erin als kaas... :ok:
AfbeeldingAfbeelding

Mopshonden forum
Sjiel
Zeer actief

Django schreef:Ik heb nu een flesje vloeibare visolie met Omega 3 en 6 en nog wat vitaminen erin gehaald. Voor kinderen vanaf 1 jaar, dus vast ook geschikt voor kleine hondjes. En het gaat erin als kaas... :ok:
Dat gaat dus niet altijd op, vooral met het geven van xtra vitaminen zou ik heel voorzichtig zijn. In zijn brokken zit al (meer dan) genoeg van wat ie nodig heeft.
Django
Actief
Contacteer:

Sjiel schreef:
Django schreef:Ik heb nu een flesje vloeibare visolie met Omega 3 en 6 en nog wat vitaminen erin gehaald. Voor kinderen vanaf 1 jaar, dus vast ook geschikt voor kleine hondjes. En het gaat erin als kaas... :ok:
Dat gaat dus niet altijd op, vooral met het geven van xtra vitaminen zou ik heel voorzichtig zijn. In zijn brokken zit al (meer dan) genoeg van wat ie nodig heeft.
Er zit vitamine A,C,D en E in, kun je daar een overdosis van krijgen? Kwam er trouwens achter dat er al Omega 3 en 6 en visolie in zijn brokken zit :roll: Drink ik het zelf wel op, is vast ook goed voor mijn vacht :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding

Mopshonden forum
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Rimpel heeft een hele tijd op de zalm-olie gezeten maar ik ben sind kort over op Hypercoat. (komt uit Amerika)

Ik heb namelijk een stuk gelezen van vooraanstaande figuren dat er in lijnzaadolie (wat dus wel in de hypercoat zit en niet in de zalmolie) veel meer omega vetzuren zitten dan in visolie...
Dus als het je om die zuren te doen is zou ik lijnzaadolie of hypercoat gaan geven in plaats van visolie.

Rimpel zag er op de zalm-olie prima uit...mooi vacht, etc.
Maar tijdens de rui had hij nog steeds veel last van jeuk...dus ben ik de hypercoat gaan proberen...(tip van een sharpei kenner)
die staat er namelijk om bekend dat het overmatige rui en jeuk tegengaat.
Met rimpeltje is alles prima nu.

Het spul is iets duurder dan de zalm-olie die ik had...maar ach...als mijn hondje maar blij is.

Oh ja...over het schapenvet...
Rimpel kreeg dat vroeger dus ook...voordat ik helemaal om was en versvlees en olie ben gaan geven.
Geen enkele verandering zag ik
Sjiel
Zeer actief

Django schreef:
Sjiel schreef:
Er zit vitamine A,C,D en E in, kun je daar een overdosis van krijgen? Kwam er trouwens achter dat er al Omega 3 en 6 en visolie in zijn brokken zit :roll: Drink ik het zelf wel op, is vast ook goed voor mijn vacht :mrgreen:
A en D kunnen stapelen in vetweefsel en een teveel geeft problemen.
Jopensam
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jopensam »

Jop en Sam krijgen iedere dag een blokje schapenvet (te koop bij de Boerenbond). Is goed voor de vacht.
Groetjes Melanie,Jessy, Nicci en Jordan
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Jopensam schreef:Jop en Sam krijgen iedere dag een blokje schapenvet (te koop bij de Boerenbond). Is goed voor de vacht.
En toen had je deze topic verder niet gelezen? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”