"Geleend" van het beagleforum http://pb.exocrew.com/beagleforum/
Moderator: moderatorteam
Ach, ben je daar nog niet aan gewend?jelle schreef:Mijn eerste gedachte bij dit soort dingen is toch meestal, met name als ze afkomstig zijn van mensen die zelf hun fokkersproduktje op de bank hebben liggen,
en... wat doe jij?
Janken kan iedereen, maar daar hebben die honden zo weinig aan.
Dat ben ik op zich wel met je eens... vooral een hond nemen omdat je hem leuk vindt. Aan de andere kant zijn er ook honden die wat minder in de markt liggen om redenen die ze als hond niet minder leuk maken maar die wel net iets meer vragen van de baas... bijvoorbeeld een hond met een medisch probleem of een iets hogere leeftijd inderdaad. Voor die honden wordt in Nederland meestal ook wel een baas gevonden, maar voor een aantal geldt op een gegeven moment toch ook "iemand moet het doen".Rataplan schreef: Verder vind ik dat je een hond moet nemen omdat je hem het einde vind en omdat hij bij je past als het uit medelijden is dan is de liefde heel gauw over en de ook hond weer een teleurstelling rijker.
het went wel, maar af en toe moet het er toch nog even uitEline* schreef:Ach, ben je daar nog niet aan gewend?jelle schreef:Mijn eerste gedachte bij dit soort dingen is toch meestal, met name als ze afkomstig zijn van mensen die zelf hun fokkersproduktje op de bank hebben liggen,
en... wat doe jij?
Janken kan iedereen, maar daar hebben die honden zo weinig aan.Ik vind het ook hypocritie ten top hoor, maar meer dan me eens achter mijn oren krabben doe ik er niet meer mee. Ik vind het ook altijd zo dwaas als diezelfde mensen met die fokkerproduktjes jou gaan vertellen dat je een nederlandse asielhond had moeten nemen inplaats van een zwerfhond uit Spanje. Gatverdegatverdegatver..
Oh ja zeker is dat zo maar dat past dan ook weer bij die mensen vind ik.jelle schreef:Dat ben ik op zich wel met je eens... vooral een hond nemen omdat je hem leuk vindt. Aan de andere kant zijn er ook honden die wat minder in de markt liggen om redenen die ze als hond niet minder leuk maken maar die wel net iets meer vragen van de baas... bijvoorbeeld een hond met een medisch probleem of een iets hogere leeftijd inderdaad. Voor die honden wordt in Nederland meestal ook wel een baas gevonden, maar voor een aantal geldt op een gegeven moment toch ook "iemand moet het doen".Rataplan schreef: Verder vind ik dat je een hond moet nemen omdat je hem het einde vind en omdat hij bij je past als het uit medelijden is dan is de liefde heel gauw over en de ook hond weer een teleurstelling rijker.
Mijn ideeEline* schreef:Sentimenteel gedoe, ik hou niet van dit soort op de emotiewerkende shit. Daar gaan mensen een hond van kopen omdat ze denken een goede daad te verrichten en zo is het cirkeltje weer rond. En in Nederland zijn er maar weinig ongecompliceerde honden die hun laatste jaren in het asiel moeten slijten. Probleemloze honden, ook al zijn ze wat ouder, vinden echt nog wel een huis.
Ik zei al dat het in het buitenland wel het geval kan zijn. In Nederland wordt je als asiel afgekeurd als je je niet aan het HKB houdt dus geen fatsoenlijk onderkomen voor een dier hebt.martine schreef:kippegaas vind je nog in belgie hoor
heb zelf ook altijd een asielhond bij mijn bewust gekozen
als pup uitgezochte bij uitstekende kwekers bestelde honden.
het probleem aanpakken is NEEN tegen die pup^s in de winkels de kweekfabrieken , maar een asielhond daar heb ik ook altijd plaats voor
en daar zal er hier ook altijd plaats en liefde voor zijn , en op een vreemde sentimentele manier zijn ze je inderdaad dankbaar
ben het eens dat je een hond niet moet vermenselijke dat is een belediging voor de hond ,
en als je zelfs al niet meer geroerd word door zulk gedichtjes tja
Martine
Wat tja? Ik ben wel benieuwd wat jij vindt dat dat over mij zegt..martine schreef:en als je zelfs al niet meer geroerd word door zulk gedichtjes tja
Martine
Dat ben ik dus niet met je eens. Wij hebben Deur genomen omdat hij ontzettend zielig was, hij was oud, broodmager, stonk, was erg bang, kon bijna niet lopen en was blind. Hell, de vlooien moesten hem niet eens! We hadden zo'n medelijden met hem dat we geen moment geaarzeld hebben. Hij had daar ook niet veel langer moeten zitten, dan was hij echt doodgegaan. We wisten toen nog niet dat het zo'n geweldige hond was, dat hij zo ontzettend lief was een een enorme goedzak. Daar kwamen we pas later achter, en al was het een rotzak geweest dan hadden we hem nog meegenomen. De liefde is alleen maar gegroeid en Deur is onwijs happy hier, met ons en wij met hem. Ozzy is een ander verhaal, dat was een rotzakje, en is het nog steeds. Toch ben ik wel op hem gevallen, en nog. Want meestal is hij gewoon lief en erg leuk.....Rataplan schreef:Verder vind ik dat je een hond moet nemen omdat je hem het einde vind en omdat hij bij je past als het uit medelijden is dan is de liefde heel gauw over en de ook hond weer een teleurstelling rijker.
Ik vind dat je heel goed een hond uit medelijden uit het asiel kunt halen. Maar je moet wel kunnen inschatten of je de hond kunt geven wat hij nodig heeft, en redelijk realistisch moet zijn in je verwachtingen. Als er alleeen maar ingespeeld wordt op het gemoed van potentiële eigenaars, vooral als ze helemaal geen verstand van honden hebben, vind ik dat niet goed.Hutsje schreef:Dat ben ik dus niet met je eens. Wij hebben Deur genomen omdat hij ontzettend zielig was, hij was oud, broodmager, stonk, was erg bang, kon bijna niet lopen en was blind. Hell, de vlooien moesten hem niet eens! We hadden zo'n medelijden met hem dat we geen moment geaarzeld hebben. Hij had daar ook niet veel langer moeten zitten, dan was hij echt doodgegaan. We wisten toen nog niet dat het zo'n geweldige hond was, dat hij zo ontzettend lief was een een enorme goedzak. Daar kwamen we pas later achter, en al was het een rotzak geweest dan hadden we hem nog meegenomen. De liefde is alleen maar gegroeid en Deur is onwijs happy hier, met ons en wij met hem. Ozzy is een ander verhaal, dat was een rotzakje, en is het nog steeds. Toch ben ik wel op hem gevallen, en nog. Want meestal is hij gewoon lief en erg leuk.....Rataplan schreef:Verder vind ik dat je een hond moet nemen omdat je hem het einde vind en omdat hij bij je past als het uit medelijden is dan is de liefde heel gauw over en de ook hond weer een teleurstelling rijker.
Precies mijn idee... Er zijn maar heel weinig mensen die begrijpen wat een hond nodig heeft in zijn leven en hoe ze erop in moeten spelen... En geduld hebben niet veel mensen meer tegenwoordig.Zoie schreef:Ik vind dat je heel goed een hond uit medelijden uit het asiel kunt halen. Maar je moet wel kunnen inschatten of je de hond kunt geven wat hij nodig heeft, en redelijk realistisch moet zijn in je verwachtingen. Als er alleeen maar ingespeeld wordt op het gemoed van potentiële eigenaars, vooral als ze helemaal geen verstand van honden hebben, vind ik dat niet goed.
Ik twijfel er niet aan of dat zit bij jou wel goed, maar ik vrees dat dat lang niet altijd het geval zal zijn.
Nog even over het gedichtje: het spreekt mij persoonlijk niet zo aan, maar ik zou niet willen beweren dat iemand die hier door geraakt is geen goede baas kan zijn. Ik denk dat die dingen redelijk los van elkaar staan.
Ja, dat begin ik nu ook al te merken, sommige mensen vinden het maar zo-zo. Nou, ik denk dat ik me daar maar van het begin af aan helemaal niet over op ga windenEline* schreef:[ Ik vind het ook altijd zo dwaas als diezelfde mensen met die fokkerproduktjes jou gaan vertellen dat je een nederlandse asielhond had moeten nemen inplaats van een zwerfhond uit Spanje. Gatverdegatverdegatver..
Dit is eigenlijk wat ik met dat stukje probeerde te zeggen.Zoie schreef:Ik vind dat je heel goed een hond uit medelijden uit het asiel kunt halen. Maar je moet wel kunnen inschatten of je de hond kunt geven wat hij nodig heeft, en redelijk realistisch moet zijn in je verwachtingen. Als er alleeen maar ingespeeld wordt op het gemoed van potentiële eigenaars, vooral als ze helemaal geen verstand van honden hebben, vind ik dat niet goed.Hutsje schreef:Dat ben ik dus niet met je eens. Wij hebben Deur genomen omdat hij ontzettend zielig was, hij was oud, broodmager, stonk, was erg bang, kon bijna niet lopen en was blind. Hell, de vlooien moesten hem niet eens! We hadden zo'n medelijden met hem dat we geen moment geaarzeld hebben. Hij had daar ook niet veel langer moeten zitten, dan was hij echt doodgegaan. We wisten toen nog niet dat het zo'n geweldige hond was, dat hij zo ontzettend lief was een een enorme goedzak. Daar kwamen we pas later achter, en al was het een rotzak geweest dan hadden we hem nog meegenomen. De liefde is alleen maar gegroeid en Deur is onwijs happy hier, met ons en wij met hem. Ozzy is een ander verhaal, dat was een rotzakje, en is het nog steeds. Toch ben ik wel op hem gevallen, en nog. Want meestal is hij gewoon lief en erg leuk.....Rataplan schreef:Verder vind ik dat je een hond moet nemen omdat je hem het einde vind en omdat hij bij je past als het uit medelijden is dan is de liefde heel gauw over en de ook hond weer een teleurstelling rijker.
Ik twijfel er niet aan of dat zit bij jou wel goed, maar ik vrees dat dat lang niet altijd het geval zal zijn.
Nog even over het gedichtje: het spreekt mij persoonlijk niet zo aan, maar ik zou niet willen beweren dat iemand die hier door geraakt is geen goede baas kan zijn. Ik denk dat die dingen redelijk los van elkaar staan.
Wij hebben Deur gehaald voor hem. Ik zat echt niet te wachten op zo'n oude, zieke hond waar je verder niets van weet en weinig mee kan. Je kijkt tegen een hoop kosten aan (medisch castratioe, medicijnen, voedingssupplementen, voer, hij vrat destijds 2 kilo per dag, nu nog 1 kilo per dag), en je moet maar afwachten hoe het gaat met de andere honden. Wij hadden destijd nog 2 honden, en 3 was niet echt nodig. De andere honden hebben ook weinig aan hem. Ik kom nooit op asielsites en dergelijke, omdat ik er slecht tegen kan. We werden getipt over Deur, nou, het feit dat hij op marktplaats stond me de mededeling gratis af te halen Bullmastiff reu van 9 was genoeg. Zonder hem gezien te hebben wisten we al dat we hem gingen halen. Toen we hem zagen werd dat dus letterlijk gered. En ik zou het zo weer doen als zo'n situatie zich aandiende. OK, als we hem hadden laten zitten zou ik me daar tot mijn dood schuldig over voelen, in die zin is het misschien ook wel een beetje voor mijzelf geweest.Mama Sanneke schreef:Ik denk dat je in de eerste plaats een hond haalt voor jezelf.
Niet in het motto "ik ga er ééntje redden".
Ja, helaas wel, maar dat zijn ook geen honden/dierenliefhebbers. Die kunnen dat soort honden beter laten zitten.Rataplan schreef:Dit is eigenlijk wat ik met dat stukje probeerde te zeggen.
Ik denk dat Jessica ook eerder een uitzondering dan regel is![]()
Ik zie haar geen dier terug brengen omdat het niet goed past bij de kleur van de bank maar dat is wel de vreselijke realiteit. De liefde is bij veel mensen heel snel over.
Als dat je motivatie is zit het niet goed. Maar wie een goede daad verricht mag daar ook best erkenning en waardering voor krijgen, laten we daar nu ook weer niet al te benauwd over gaan doen.yamie schreef:ik denk dat je best een hond uit medelijden op kunt nemen... niet omdat je perse helemaal voor de hond valt, je moet alleen niet verwachten en vinden dat je dan schouderklopjes krijgt, het daar voor doen dus, om anderen te laten zien hoe goed je wel niet bent.. das het andere uiterste..