Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

waar of niet waar

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

geraldenedith
Vaste gebruiker
Contacteer:

waar of niet waar

Ongelezen bericht door geraldenedith »

Helaas is het eerste deel maar al te vaak de waarheid en het tweede deel te weinig.

Afbeelding

"Geleend" van het beagleforum http://pb.exocrew.com/beagleforum/
De groeten van Edith en Gerald, en een dikke poot van Dieuwke

mailto: beagle@home.nl
homepage: http://members.home.nl/beagle/beaglesite.htm

Afbeelding Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Mooi, en helaas gaat het ook vaak zoals in het eerste deel, met name voor de oude honden...
Fozze
Actief

Ongelezen bericht door Fozze »

:jank: Triest maar waar.
Groetjes Veronique en ne dikke poot van Fozze

Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Sentimenteel gedoe, ik hou niet van dit soort op de emotiewerkende shit. Daar gaan mensen een hond van kopen omdat ze denken een goede daad te verrichten en zo is het cirkeltje weer rond. En in Nederland zijn er maar weinig ongecompliceerde honden die hun laatste jaren in het asiel moeten slijten. Probleemloze honden, ook al zijn ze wat ouder, vinden echt nog wel een huis.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Mijn eerste gedachte bij dit soort dingen is toch meestal, met name als ze afkomstig zijn van mensen die zelf hun fokkersproduktje op de bank hebben liggen,

en... wat doe jij?

Janken kan iedereen, maar daar hebben die honden zo weinig aan.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Tja misschien wel in het buitenland van toepassing maarre kippengaas :denken: geen inspectie die het asiel dan doorkomt hoor :wink:
Verder vind ik dat je een hond moet nemen omdat je hem het einde vind en omdat hij bij je past als het uit medelijden is dan is de liefde heel gauw over en de ook hond weer een teleurstelling rijker.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Eline wat ben je toch lekker nuchter.
Toegegeven, zo gaat het toch wel een beetje. Ga je naar het asiel dan zie je die ogen achter die hekken en dat doet toch wel wat met je. Dat je dan die honden totaal aan het vermenselijken bent...dat is een heel ander verhaal.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

jelle schreef:Mijn eerste gedachte bij dit soort dingen is toch meestal, met name als ze afkomstig zijn van mensen die zelf hun fokkersproduktje op de bank hebben liggen,

en... wat doe jij?

Ach, ben je daar nog niet aan gewend? :denken: Ik vind het ook hypocritie ten top hoor, maar meer dan me eens achter mijn oren krabben doe ik er niet meer mee. Ik vind het ook altijd zo dwaas als diezelfde mensen met die fokkerproduktjes jou gaan vertellen dat je een nederlandse asielhond had moeten nemen inplaats van een zwerfhond uit Spanje. Gatverdegatverdegatver..
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
jelle
Zeer actief

Rataplan schreef: Verder vind ik dat je een hond moet nemen omdat je hem het einde vind en omdat hij bij je past als het uit medelijden is dan is de liefde heel gauw over en de ook hond weer een teleurstelling rijker.
Dat ben ik op zich wel met je eens... vooral een hond nemen omdat je hem leuk vindt. Aan de andere kant zijn er ook honden die wat minder in de markt liggen om redenen die ze als hond niet minder leuk maken maar die wel net iets meer vragen van de baas... bijvoorbeeld een hond met een medisch probleem of een iets hogere leeftijd inderdaad. Voor die honden wordt in Nederland meestal ook wel een baas gevonden, maar voor een aantal geldt op een gegeven moment toch ook "iemand moet het doen".

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
jelle
Zeer actief

Eline* schreef:
jelle schreef:Mijn eerste gedachte bij dit soort dingen is toch meestal, met name als ze afkomstig zijn van mensen die zelf hun fokkersproduktje op de bank hebben liggen,

en... wat doe jij?

Ach, ben je daar nog niet aan gewend? :denken: Ik vind het ook hypocritie ten top hoor, maar meer dan me eens achter mijn oren krabben doe ik er niet meer mee. Ik vind het ook altijd zo dwaas als diezelfde mensen met die fokkerproduktjes jou gaan vertellen dat je een nederlandse asielhond had moeten nemen inplaats van een zwerfhond uit Spanje. Gatverdegatverdegatver..
het went wel, maar af en toe moet het er toch nog even uit :wink:
overigens was ik dat al een uurtje aan het onderdrukken, tot ik jouw reactie zag :19:
goed voorbeeld doet goed volgen...

Afbeelding

Rataplan
Zeer actief

jelle schreef:
Rataplan schreef: Verder vind ik dat je een hond moet nemen omdat je hem het einde vind en omdat hij bij je past als het uit medelijden is dan is de liefde heel gauw over en de ook hond weer een teleurstelling rijker.
Dat ben ik op zich wel met je eens... vooral een hond nemen omdat je hem leuk vindt. Aan de andere kant zijn er ook honden die wat minder in de markt liggen om redenen die ze als hond niet minder leuk maken maar die wel net iets meer vragen van de baas... bijvoorbeeld een hond met een medisch probleem of een iets hogere leeftijd inderdaad. Voor die honden wordt in Nederland meestal ook wel een baas gevonden, maar voor een aantal geldt op een gegeven moment toch ook "iemand moet het doen".
Oh ja zeker is dat zo maar dat past dan ook weer bij die mensen vind ik.
Bij ons kwam ook altijd zo'n mevrouw die nam elke keer de oudste of moeilijkste poes uit het asiel mee. Ik gunde haar dan eigenlijk de mooiste poes uit het asiel maar nee nam ze er weer eentje met dieetvoer.
Fantastische mevrouw ook overigens :ok: Je zag de katten ook opveren als zij binnen kwam :wink:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
dusk
Actief

Ongelezen bericht door dusk »

Ja... die ogen die doen wat met je...

Maar toch zijn er een paar honden en meestal zelfs maar eentje... die je echt aanspreekt... en dan is er ook een klik! In Zo'n geval is het logisch dat je het zielige beestje mee neemt... Onze rocky was met het nestje gedumped. Was ook zielig... maar de reden dat we hem hebben genomen is omdat we al vanaf het begin verkocht waren op hem van zijn foto... en in het echt was ie ook zooo lief... dus toen dachten we ja we nemen hem :mrgreen:

Enne wat er ook gebeurt hij gaat voor geen goud naar het asiel... en gebeurt er iets met zijn baasjes dan gaat hij naar mijn pa want het is toch echt mijn kindje hoor :wink:

[edit]als we een 2e hond nemen dan gaan we wel naar het asiel denk ik[/edit]
Afbeelding
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Eline* schreef:Sentimenteel gedoe, ik hou niet van dit soort op de emotiewerkende shit. Daar gaan mensen een hond van kopen omdat ze denken een goede daad te verrichten en zo is het cirkeltje weer rond. En in Nederland zijn er maar weinig ongecompliceerde honden die hun laatste jaren in het asiel moeten slijten. Probleemloze honden, ook al zijn ze wat ouder, vinden echt nog wel een huis.
Mijn idee :wink:

Mensen moeten een hond aanschaffen omdat ze een hond willen, niet om een zielig gedichtje :wink:

Zelfde als mensen een hond aanschaffen nadat er is ingebroken :wink:
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
martine
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door martine »

kippegaas vind je nog in belgie hoor

heb zelf ook altijd een asielhond bij mijn bewust gekozen
als pup uitgezochte bij uitstekende kwekers bestelde honden.
het probleem aanpakken is NEEN tegen die pup^s in de winkels de kweekfabrieken , maar een asielhond daar heb ik ook altijd plaats voor
en daar zal er hier ook altijd plaats en liefde voor zijn , en op een vreemde sentimentele manier zijn ze je inderdaad dankbaar
ben het eens dat je een hond niet moet vermenselijke dat is een belediging voor de hond ,
en als je zelfs al niet meer geroerd word door zulk gedichtjes tja
Martine
de beste man is een dobermann
www.dogs-dream.com
Rataplan
Zeer actief

martine schreef:kippegaas vind je nog in belgie hoor

heb zelf ook altijd een asielhond bij mijn bewust gekozen
als pup uitgezochte bij uitstekende kwekers bestelde honden.
het probleem aanpakken is NEEN tegen die pup^s in de winkels de kweekfabrieken , maar een asielhond daar heb ik ook altijd plaats voor
en daar zal er hier ook altijd plaats en liefde voor zijn , en op een vreemde sentimentele manier zijn ze je inderdaad dankbaar
ben het eens dat je een hond niet moet vermenselijke dat is een belediging voor de hond ,
en als je zelfs al niet meer geroerd word door zulk gedichtjes tja
Martine
Ik zei al dat het in het buitenland wel het geval kan zijn. In Nederland wordt je als asiel afgekeurd als je je niet aan het HKB houdt dus geen fatsoenlijk onderkomen voor een dier hebt.
Nee, als je 10 jaar in een middelgroot asiel het dagelijkse beheer hebt gedaan dan raak je niet meer onder de indruk van een gedichtje. Lijkt me ook niet gezond :roll:
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

martine schreef:en als je zelfs al niet meer geroerd word door zulk gedichtjes tja
Martine
Wat tja? Ik ben wel benieuwd wat jij vindt dat dat over mij zegt..
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Ik word ook niet geraakt door zulke gedichtjes. :19:
Zo zit ik niet in elkaar. :neenee:
En toch heb ik 2 oudere honden tegelijk uit het asiel dus dat zegt niks. :wink:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
dusk
Actief

Een gedicht kan nog zoveel omschrijven of zeggen maar zo'n hond moet je toch echt zelf ervaren...

Ik ben het ermee eens dat mensen na het lezen van zo'n gedicht meer het idee krijgen een goede daad te vrerichten om zo'n hond in huis te nemen dan het echt uit liefde en uit het hart te doen.

Wat is de zekerheid dan nog voor zo'n hond dat de baas genoeg geduld heeft voor hem om hem te laten wennen enzo en nieuwe dingen aan te leren?
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Rataplan schreef:Verder vind ik dat je een hond moet nemen omdat je hem het einde vind en omdat hij bij je past als het uit medelijden is dan is de liefde heel gauw over en de ook hond weer een teleurstelling rijker.
Dat ben ik dus niet met je eens. Wij hebben Deur genomen omdat hij ontzettend zielig was, hij was oud, broodmager, stonk, was erg bang, kon bijna niet lopen en was blind. Hell, de vlooien moesten hem niet eens! We hadden zo'n medelijden met hem dat we geen moment geaarzeld hebben. Hij had daar ook niet veel langer moeten zitten, dan was hij echt doodgegaan. We wisten toen nog niet dat het zo'n geweldige hond was, dat hij zo ontzettend lief was een een enorme goedzak. Daar kwamen we pas later achter, en al was het een rotzak geweest dan hadden we hem nog meegenomen. De liefde is alleen maar gegroeid en Deur is onwijs happy hier, met ons en wij met hem. Ozzy is een ander verhaal, dat was een rotzakje, en is het nog steeds. Toch ben ik wel op hem gevallen, en nog. Want meestal is hij gewoon lief en erg leuk.....
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Hutsje schreef:
Rataplan schreef:Verder vind ik dat je een hond moet nemen omdat je hem het einde vind en omdat hij bij je past als het uit medelijden is dan is de liefde heel gauw over en de ook hond weer een teleurstelling rijker.
Dat ben ik dus niet met je eens. Wij hebben Deur genomen omdat hij ontzettend zielig was, hij was oud, broodmager, stonk, was erg bang, kon bijna niet lopen en was blind. Hell, de vlooien moesten hem niet eens! We hadden zo'n medelijden met hem dat we geen moment geaarzeld hebben. Hij had daar ook niet veel langer moeten zitten, dan was hij echt doodgegaan. We wisten toen nog niet dat het zo'n geweldige hond was, dat hij zo ontzettend lief was een een enorme goedzak. Daar kwamen we pas later achter, en al was het een rotzak geweest dan hadden we hem nog meegenomen. De liefde is alleen maar gegroeid en Deur is onwijs happy hier, met ons en wij met hem. Ozzy is een ander verhaal, dat was een rotzakje, en is het nog steeds. Toch ben ik wel op hem gevallen, en nog. Want meestal is hij gewoon lief en erg leuk.....
Ik vind dat je heel goed een hond uit medelijden uit het asiel kunt halen. Maar je moet wel kunnen inschatten of je de hond kunt geven wat hij nodig heeft, en redelijk realistisch moet zijn in je verwachtingen. Als er alleeen maar ingespeeld wordt op het gemoed van potentiële eigenaars, vooral als ze helemaal geen verstand van honden hebben, vind ik dat niet goed.

Ik twijfel er niet aan of dat zit bij jou wel goed, maar ik vrees dat dat lang niet altijd het geval zal zijn.

Nog even over het gedichtje: het spreekt mij persoonlijk niet zo aan, maar ik zou niet willen beweren dat iemand die hier door geraakt is geen goede baas kan zijn. Ik denk dat die dingen redelijk los van elkaar staan.
Afbeelding
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Ik denk dat je in de eerste plaats een hond haalt voor jezelf.
Niet in het motto "ik ga er ééntje redden".
Ik vind de tekst wel erg zielig omdat in een asiel zitten nou éénmaal zielig is,
en ik heb altijd gehoord dat honden niet zo lang in een asiel zitten
omdat ze dan gewoon een spuitje krijgen, of is dat een fabeltje ??

Ik denk dat je bij een asielbezoek gewoonweg aangetrokken word
door één bepaalde hond, of ie nou zielig zit of niet, en éénmaal je je hart hebt verpand, tja dan ....

:wink:
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
dusk
Actief

Zoie schreef:Ik vind dat je heel goed een hond uit medelijden uit het asiel kunt halen. Maar je moet wel kunnen inschatten of je de hond kunt geven wat hij nodig heeft, en redelijk realistisch moet zijn in je verwachtingen. Als er alleeen maar ingespeeld wordt op het gemoed van potentiële eigenaars, vooral als ze helemaal geen verstand van honden hebben, vind ik dat niet goed.

Ik twijfel er niet aan of dat zit bij jou wel goed, maar ik vrees dat dat lang niet altijd het geval zal zijn.

Nog even over het gedichtje: het spreekt mij persoonlijk niet zo aan, maar ik zou niet willen beweren dat iemand die hier door geraakt is geen goede baas kan zijn. Ik denk dat die dingen redelijk los van elkaar staan.
Precies mijn idee... Er zijn maar heel weinig mensen die begrijpen wat een hond nodig heeft in zijn leven en hoe ze erop in moeten spelen... En geduld hebben niet veel mensen meer tegenwoordig.

Inderdaad kun je geen conclusie trekken uit het feit of iemand wel of niet geroerd wordt door dit gedicht... of die persoon dan wel of geen goeie baas zou zijn.

Want na het lezen van zo'n verhaal zijn we toch allemaal wel even geroerd niet? Puur omdat je weet dat het affentoe een rotsituatie is.
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Eline* schreef:[ Ik vind het ook altijd zo dwaas als diezelfde mensen met die fokkerproduktjes jou gaan vertellen dat je een nederlandse asielhond had moeten nemen inplaats van een zwerfhond uit Spanje. Gatverdegatverdegatver..
Ja, dat begin ik nu ook al te merken, sommige mensen vinden het maar zo-zo. Nou, ik denk dat ik me daar maar van het begin af aan helemaal niet over op ga winden :wink:
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief

Zoie schreef:
Hutsje schreef:
Ik vind dat je heel goed een hond uit medelijden uit het asiel kunt halen. Maar je moet wel kunnen inschatten of je de hond kunt geven wat hij nodig heeft, en redelijk realistisch moet zijn in je verwachtingen. Als er alleeen maar ingespeeld wordt op het gemoed van potentiële eigenaars, vooral als ze helemaal geen verstand van honden hebben, vind ik dat niet goed.

Dit is eigenlijk wat ik met dat stukje probeerde te zeggen.
Ik denk dat Jessica ook eerder een uitzondering dan regel is :wink:
Ik zie haar geen dier terug brengen omdat het niet goed past bij de kleur van de bank maar dat is wel de vreselijke realiteit. De liefde is bij veel mensen heel snel over.
Hutsje
Zeer actief

Mama Sanneke schreef:Ik denk dat je in de eerste plaats een hond haalt voor jezelf.
Niet in het motto "ik ga er ééntje redden".
Wij hebben Deur gehaald voor hem. Ik zat echt niet te wachten op zo'n oude, zieke hond waar je verder niets van weet en weinig mee kan. Je kijkt tegen een hoop kosten aan (medisch castratioe, medicijnen, voedingssupplementen, voer, hij vrat destijds 2 kilo per dag, nu nog 1 kilo per dag), en je moet maar afwachten hoe het gaat met de andere honden. Wij hadden destijd nog 2 honden, en 3 was niet echt nodig. De andere honden hebben ook weinig aan hem. Ik kom nooit op asielsites en dergelijke, omdat ik er slecht tegen kan. We werden getipt over Deur, nou, het feit dat hij op marktplaats stond me de mededeling gratis af te halen Bullmastiff reu van 9 was genoeg. Zonder hem gezien te hebben wisten we al dat we hem gingen halen. Toen we hem zagen werd dat dus letterlijk gered. En ik zou het zo weer doen als zo'n situatie zich aandiende. OK, als we hem hadden laten zitten zou ik me daar tot mijn dood schuldig over voelen, in die zin is het misschien ook wel een beetje voor mijzelf geweest.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

Rataplan schreef:Dit is eigenlijk wat ik met dat stukje probeerde te zeggen.
Ik denk dat Jessica ook eerder een uitzondering dan regel is :wink:
Ik zie haar geen dier terug brengen omdat het niet goed past bij de kleur van de bank maar dat is wel de vreselijke realiteit. De liefde is bij veel mensen heel snel over.
Ja, helaas wel, maar dat zijn ook geen honden/dierenliefhebbers. Die kunnen dat soort honden beter laten zitten.
En Deur kleurt heel goed bij onze banken :pffff: , niet bij zijn bed, maar daar hebben we nieuw beddegoed voor gekocht, en nu staat het wel :mrgreen:
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ik denk dat je best een hond uit medelijden op kunt nemen... niet omdat je perse helemaal voor de hond valt, je moet alleen niet verwachten en vinden dat je dan schouderklopjes krijgt, het daar voor doen dus, om anderen te laten zien hoe goed je wel niet bent.. das het andere uiterste..
Hutsje
Zeer actief

Nee, want dan doe je het ook vanuit de verkeerde motieven. Iedereen verklaarde ons voor gek, waar begin je aan, enz. enz. Dus echt geen schouderklopjes hier hoor. Zaten we ook niet op te wachten. Ze hadden gelijk, maar het was het dubbel en dwars waard allemaal. Nog nooit zo'n lieve hond meegemaakt, en zo krijg je er toch nog heel veel voor terug. Dat is heel fijn, maar nogmaals al was het een rotzak geweest, dan nog had hij recht op een fatsoenlijke ouwe dag.
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

yamie schreef:ik denk dat je best een hond uit medelijden op kunt nemen... niet omdat je perse helemaal voor de hond valt, je moet alleen niet verwachten en vinden dat je dan schouderklopjes krijgt, het daar voor doen dus, om anderen te laten zien hoe goed je wel niet bent.. das het andere uiterste..
Als dat je motivatie is zit het niet goed. Maar wie een goede daad verricht mag daar ook best erkenning en waardering voor krijgen, laten we daar nu ook weer niet al te benauwd over gaan doen.
Afbeelding
Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce »

Malu heb ik ook genomen uit medelijden.

Een superangstig beagletje met hangtieten tot op de grond neem je niet omdat ze zo mooi is. :) Ik weet nog dat nadat we gekeken hadden m'n broertje zei: die neem je dus niet toch? Uhm, ja die neem ik dus wel. Malu was al een keer geplaatst geweest, maar terug gebracht omdat je er zo weinig mee kon... De stichting is heel eerlijk geweest in wat ik van haar kon verwachten en dat was niet heel veel. Maar toen had ik nog twee dames die wel ontzettend van knuffelen hielden en aan mij hingen. Dus niet waarom uit medelijden Malu nog een paar laatste jaren bieden?

Nu moet ik toegeven dat ik ondertussen wel ontzettend verliefd op haar ben geworden en haar hangtepels eigenlijk helemaal niet zie. Ik vraag wel eens aan andere mensen die haar kennen of het niet minder is geworden, maar ze verzekeren mij ervan dat dat echt niet zo is. :mrgreen:

Molli heb ik echt genomen omdat ik haar gewoon mooi vond. Een indrukwekkende grote Duitse Herder teef. Ik was al verliefd op haar van foto's en de 1e keer dat ik haar in he echt zag heb ik haar meteen meegenomen. Maar nu, na 1,5 jaar later hou ik van allebei evenveel.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”