Django is een erg moeilijke eter (tenminste, hij doet alsof, denk ik). In het begin kreeg hij Dog Chow puppybrokken (dat kreeg hij bij de fokker ook) en dat ging redelijk. Hij at echter nooit heel zijn bak leeg en wij gaven hem dan extra aandacht (toe maar jongen, eet maar op). Hij genoot blijkbaar van die aandacht en ging steeds minder eten, tot wij er hondenpaté door gingen mengen. Ondertussen zijn we ook langzaamaan van de puppybrokken afgestapt en overgegaan op Croc Selection 7. In het begin ging het bakje binnen 5 minuten leeg, maar dit werd steeds minder tot hij hier ook bijna niets meer van at (en natuurlijk weer aandacht kreeg).
Nu ben ik op advies van de dierenspeciaalzaak bezig met overgaan van Croc Selection 7 naar Frank's Pro Gold Sensitive én weer terug naar alleen droge brokken (dit eerst, daarna de brokkenwissel). Als reden hiervoor gaf de dierenspeciaalzaakmeneer dat droge brokken beter is tegen tandplak enzo (en dat hebben Mopsjes nog wel eens) en dat het nieuwe merk brokken beter was voor de huid en door de goede vetten Omega 8 en 3 (geloof ik, het zijn precies dezelfde als in Becel) ook oorinfecties enzo helpt verminderen.
Bij het wisselen naar droge brokken heeft Django de afgelopen dagen erg weinig gegeten, hij kijkt echt naar zijn bak van "waar is het lekkers gebleven?" Hij krijgt verder géén extra aandacht meer en als hij 5 minuten niks meer heeft gegeten gaat het eten eruit. 's Ochtends eet hij niks of een paar brokjes, 's avonds eet hij ongeveer zijn halve bakje leeg.
Heeft iemand nog aanvullende adviezen, want hij heeft nu 3-4 dagen erg weinig gegeten (maar hij kan wel wat hebben). Heeft iemand tips hoe ik er voor kan zorgen dat hij wél zijn bak leegeet. Ik heb nu al zoveel adviezen gehad dat een paar extra er ook nog wel bij kunnen