Moderator: moderatorteam
Is onzin. Je kan je pup vanaf de eerste dag op een komplete versvleesvoeding zetten. Als wij opnieuw een pup zouden hebben ging die ook meteen vanaf dag 1 op vers hoor!minhie schreef:Ergens op puppynet ofzo. staat dat je een hond onder de 3 maanden maar 1x versvlees mag geven...
JaHutsje schreef:Oh ja joh?Roelfien schreef:Als je kiest voor een complete versvlees voeding, dan is er geen kans op tekorten. Een combinatie van een paar dagen een goede brok en een paar dagen versvlees is prima. Ik ken zelfs mensen die hun pups volledig op versvleesvoeding hebben staan.![]()
![]()
binno schreef:Nee, geen Bonzo met pap, ook geen Pedigree... als je toch brokken wil geven zoek dan een betere brok zoals Nutro, Henne, Farmfood... (maar waarom die pap er nog bij)
Of geef een (kompleet) versvleesvoer zoals Duck, da's nog veel beter. En dat kan je verdelen over bvb vier maaltijden per dag. Op de site van Duck kan je bij "voedingsadvies" in het vierde kolommetje zien hoeveel een pup daarvan per dag mag eten.
dit is grote onzin...minhie schreef:binno schreef:Nee, geen Bonzo met pap, ook geen Pedigree... als je toch brokken wil geven zoek dan een betere brok zoals Nutro, Henne, Farmfood... (maar waarom die pap er nog bij)
Of geef een (kompleet) versvleesvoer zoals Duck, da's nog veel beter. En dat kan je verdelen over bvb vier maaltijden per dag. Op de site van Duck kan je bij "voedingsadvies" in het vierde kolommetje zien hoeveel een pup daarvan per dag mag eten.
even nog over de pap ik ben niet de enige die dat denkt.. De eigennaren deden dit ook en dit staat wel vaker op het internet:
Tot 4 maanden moeten pups vier keer per dag eten: de eerste en derde maaltijd meestal babypap of speciaal hondenvoer voor pups met melk; de tweede en vierde maaltijd bestaan uit vlees - uit blik of gehakt gemengd met brood of speciale hondenkoekjes.
tsja, naar mijn mening...minhie schreef:
even nog over de pap ik ben niet de enige die dat denkt.. De eigennaren deden dit ook en dit staat wel vaker op het internet:
Tot 4 maanden moeten pups vier keer per dag eten: de eerste en derde maaltijd meestal babypap of speciaal hondenvoer voor pups met melk; de tweede en vierde maaltijd bestaan uit vlees - uit blik of gehakt gemengd met brood of speciale hondenkoekjes.
nog noooooooooooit van gehoordminhie schreef:even nog over de pap ik ben niet de enige die dat denkt.. De eigennaren deden dit ook en dit staat wel vaker op het internet:
minhie schreef:
Tja tis ook maar wat je wilt geloven denk ikminhie schreef:Mjah dat was ook van internet.. Niet mijn eigen woorden...was trouwens gister op tv.. bij ikheb geen id eigenlijk.. een vriendin van mij vertelde dat ze op tv zag dat hondenbrokjes meer energievol waren dan versvleesvoeding... en datje dus beter brokken kon geven..Ik heb het zelf niet gezien maar goed..
tuurlijk..dat snap je toch welminhie schreef:.was trouwens gister op tv.. bij ikheb geen id eigenlijk.. een vriendin van mij vertelde dat ze op tv zag dat hondenbrokjes meer energievol waren dan versvleesvoeding... en datje dus beter brokken kon geven..Ik heb het zelf niet gezien maar goed..
Hahaha, dit is dus echt grote onzin! Puur een manier om buikjes te vullen en heeft weinig tot geen voedingswaarde. Brood/graan is zowieso slecht voor een hond laat staan voor een pup. Doe het alsjeblieft niet, zet je pup op KVV. Bouwt het iig geen tekorten op!yamie schreef:dit is grote onzin...minhie schreef:binno schreef:Nee, geen Bonzo met pap, ook geen Pedigree... als je toch brokken wil geven zoek dan een betere brok zoals Nutro, Henne, Farmfood... (maar waarom die pap er nog bij)
Ik ken ook wel mensen die een dergelijke variant gaven aan hun pupjes, maar dat is niet helemaal zoals het hier omschreven staat.Tot 4 maanden moeten pups vier keer per dag eten: de eerste en derde maaltijd meestal babypap of speciaal hondenvoer voor pups met melk; de tweede en vierde maaltijd bestaan uit vlees - uit blik of gehakt gemengd met brood of speciale hondenkoekjes.
Mjin stafford heeft tot haar 1 jaar niets anders dan duck gegeten. En ze is kerngezond en heeft een mooie glimmende vacht. Zij heeft vanaf dedag dag zij thuis kwam. Met 8 weken gelijk duck gekregen. Niet eerst gemengd gewoon gelijk om. Resultaat de volgende dag al mooie donkere harde drollenminhie schreef:Nu ben ik helemaal in de warKrijg binnekort een puppy van 7 weken.. Mechelaar/Malamut. Ik had al pedigree puppyvoer gekocht.. om te proberen.. (brokjes) Mag een puppy van deze leeftijd ook al versvlees zoals ei enz? En hoe vaak? Ik krijg binnekort versvlees van duck. Moet ik dan.. stel hij mag wel versvlees dit de gehele dag geven? of kan ik dit gewoon afwisselen? Hoop snel op reacties want het is me nu eventjes onduidelijk!!
:N:
Ik heb daar nog nooit van gehoord en ook niet gelezen. In principe zorgt de eigenaar van de pups dat de honden op volledige brok weggaan(de meeste fokkers voeren brok). Je krijgt voer mee en kan dat de eerste dagen geven en geleidelijk overgaan op brokken van je keuze.minhie schreef:[ De eigennaren deden dit ook en dit staat wel vaker op het internet: