Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Helemaal in de war? =(

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita
Aantal honden: 1

Helemaal in de war? =(

Ongelezen bericht door Minhie »

Nu ben ik helemaal in de war :denken: Krijg binnekort een puppy van 7 weken.. Mechelaar/Malamut. Ik had al pedigree puppyvoer gekocht.. om te proberen.. (brokjes) Mag een puppy van deze leeftijd ook al versvlees zoals ei enz? En hoe vaak? Ik krijg binnekort versvlees van duck. Moet ik dan.. stel hij mag wel versvlees dit de gehele dag geven? of kan ik dit gewoon afwisselen? Hoop snel op reacties want het is me nu eventjes onduidelijk!! :jank: :N: :denken:
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Eh, ja, eh, dat je in de war bent, dat is duidelijk. :smile:
Ei is geen vlees.
Pedigree is shitzooi.

Dus opnieuw graag. Je wilt graag vlees (Duck in jouw geval dus) gaan voeren afgewisseld met brokjes? En of je dus meerdere vleesmaaltijden per dag kan geven? Is dat je vraag?
Zo ja, dan is het antwoord ja, je kan vlees bij een puppy gewoon over meerdere maaltijden per dag geven. :mrgreen:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

pedrigree :neenee: :neenee:
als je perse brok wilt voeren neem dan een goeie brok bv nutro.
er zijn puppies die vanas de geborte op vers staan.
dus je kan nderdaad gewoon versvlees voeren
aschra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog

Ongelezen bericht door aschra »

wat voor voer krijg hij bij de fokker, daar zou ik in eerste instantie opblijven omdat een pup toch al heel wat indrukken op doet met de verhuizing en als je gelijk wisseld van brokjes zou hij aan de diaree kunnen gaan.

dan kan je hem beter gelijk op versvlees duck zetten dat is veel beter
Minhie
Zeer actief

Bij de fokker kreeg de hond Bonzo.. gemixt met pap... Ik wou eigenlijk pedigree mixen met beetje pap en dan af en toe wat anders..Toch bedankt voor de reacties... Meer reacties zijn natguurlijk altijd welkom :wink:
Afbeelding
binno
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador
maltezer
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door binno »

Nee, geen Bonzo met pap, ook geen Pedigree... als je toch brokken wil geven zoek dan een betere brok zoals Nutro, Henne, Farmfood... (maar waarom die pap er nog bij :19:)
Of geef een (kompleet) versvleesvoer zoals Duck, da's nog veel beter. En dat kan je verdelen over bvb vier maaltijden per dag. Op de site van Duck kan je bij "voedingsadvies" in het vierde kolommetje zien hoeveel een pup daarvan per dag mag eten. :wink:
Afbeelding
Moos (labrador) Gian (maltezer)
angeladh
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door angeladh »

als je vers wilt geven dan moet je zorgen dat er niks ontbreekt aan de dagelijkse behoefte.
want een wilde hond krijgt alles binnen omdat hij als eerste de inhoud van zijn prooi eet daar zit vaak alles in en ze eten ook huid botten (calcuim)
maar wij eiegenaren moeten oppassen dat ze alles wat ze nodig hebben binnenkrijgen.
gr Angela
Minhie
Zeer actief

Mjah mischien kan ik beter overstappen naar 6x of 5x farmfood per week en dan 1 of 2 x duck ofsjow...
Ergens op puppynet ofzo. staat dat je een hond onder de 3 maanden maar 1x versvlees mag geven...Maar goed ik geloof niet dat iemand zich hier daar aan houdt...
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief

Als je kiest voor een complete versvlees voeding, dan is er geen kans op tekorten. Een combinatie van een paar dagen een goede brok en een paar dagen versvlees is prima. Ik ken zelfs mensen die hun pups volledig op versvleesvoeding hebben staan.
binno
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador
maltezer
Contacteer:

Ongelezen bericht door binno »

minhie schreef:Ergens op puppynet ofzo. staat dat je een hond onder de 3 maanden maar 1x versvlees mag geven...
Is onzin. Je kan je pup vanaf de eerste dag op een komplete versvleesvoeding zetten. Als wij opnieuw een pup zouden hebben ging die ook meteen vanaf dag 1 op vers hoor!
Maar je kan inderdaad ook afwisselen met een ("goede") brok als je dat wil.
Afbeelding
Moos (labrador) Gian (maltezer)
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Roelfien schreef:Als je kiest voor een complete versvlees voeding, dan is er geen kans op tekorten. Een combinatie van een paar dagen een goede brok en een paar dagen versvlees is prima. Ik ken zelfs mensen die hun pups volledig op versvleesvoeding hebben staan.
Oh ja joh? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief

Hutsje schreef:
Roelfien schreef:Als je kiest voor een complete versvlees voeding, dan is er geen kans op tekorten. Een combinatie van een paar dagen een goede brok en een paar dagen versvlees is prima. Ik ken zelfs mensen die hun pups volledig op versvleesvoeding hebben staan.
Oh ja joh? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ja :mann: :mrgreen:
Minhie
Zeer actief

binno schreef:Nee, geen Bonzo met pap, ook geen Pedigree... als je toch brokken wil geven zoek dan een betere brok zoals Nutro, Henne, Farmfood... (maar waarom die pap er nog bij :19:)
Of geef een (kompleet) versvleesvoer zoals Duck, da's nog veel beter. En dat kan je verdelen over bvb vier maaltijden per dag. Op de site van Duck kan je bij "voedingsadvies" in het vierde kolommetje zien hoeveel een pup daarvan per dag mag eten. :wink:

even nog over de pap ik ben niet de enige die dat denkt.. De eigennaren deden dit ook en dit staat wel vaker op het internet:
Tot 4 maanden moeten pups vier keer per dag eten: de eerste en derde maaltijd meestal babypap of speciaal hondenvoer voor pups met melk; de tweede en vierde maaltijd bestaan uit vlees - uit blik of gehakt gemengd met brood of speciale hondenkoekjes.
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

minhie schreef:
binno schreef:Nee, geen Bonzo met pap, ook geen Pedigree... als je toch brokken wil geven zoek dan een betere brok zoals Nutro, Henne, Farmfood... (maar waarom die pap er nog bij :19:)

even nog over de pap ik ben niet de enige die dat denkt.. De eigennaren deden dit ook en dit staat wel vaker op het internet:
Tot 4 maanden moeten pups vier keer per dag eten: de eerste en derde maaltijd meestal babypap of speciaal hondenvoer voor pups met melk; de tweede en vierde maaltijd bestaan uit vlees - uit blik of gehakt gemengd met brood of speciale hondenkoekjes.
dit is grote onzin...
Minhie
Zeer actief

Mjah zal wel dan.. :19:
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

wij hebben ons laatste pupje direct op vers gezet en dat is uitstekend verlopen.
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Bonzo met pap? :80: :80: :80: En dan straks zeker aan de Olvarit :N: :N: :N:
AfbeeldingAfbeelding
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

minhie schreef:
tsja, naar mijn mening...

babypap is geen hondenvoer

speciaal puppievoer is onnodig

vlees uit blik is zo ongeveer de grootste rotzooi die onder de noemer
hondenvoer wordt verkocht

gehakt (geen varkens-, wat mij betreft) is op zich prima, maar zeker niet volledig

brood hoort niet thuis in hondenvoer

en hondenkoekjes zijn koekjes, dus geen normaal eten. En ook niet gezond. Koekjes.

ik kan me voorstellen dat het je een beetje duizelt van alle verschillende adviezen, maar naar mijn idee is wat je tot nu toe hebt opgestoken echt onzin...
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

minhie schreef:even nog over de pap ik ben niet de enige die dat denkt.. De eigennaren deden dit ook en dit staat wel vaker op het internet:
nog noooooooooooit van gehoord :denken:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

minhie schreef:

Ehh :denken: sorry maar dit is onzin..
Uit blik is GEEN vlees :neenee: enne speciale hondenkoekjes?? dat kan ik niet onder voeding plaatsen hoor.
Als je je hond vlees wilt geven, dan een compleet versvlees en geen blikzooi.

Enne Olvarit is beter voor je pup dan pap en Bonzo :wink:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Minhie
Zeer actief

Mjah dat was ook van internet.. Niet mijn eigen woorden...was trouwens gister op tv.. bij ikheb geen id eigenlijk.. een vriendin van mij vertelde dat ze op tv zag dat hondenbrokjes meer energievol waren dan versvleesvoeding... en datje dus beter brokken kon geven..Ik heb het zelf niet gezien maar goed.. :denken:
Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

minhie schreef:Mjah dat was ook van internet.. Niet mijn eigen woorden...was trouwens gister op tv.. bij ikheb geen id eigenlijk.. een vriendin van mij vertelde dat ze op tv zag dat hondenbrokjes meer energievol waren dan versvleesvoeding... en datje dus beter brokken kon geven..Ik heb het zelf niet gezien maar goed.. :denken:
Tja tis ook maar wat je wilt geloven denk ik :19:
Een hond is van nature een vleeseter, en er zijn genoeg brokken zoals Bonzo die niet echt als goed omschreven kunnen worden.
Als je echt geintresseerd bent hierin ga dan eens de zoekfunctie gebruiken hier en lees :wink:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

minhie schreef:.was trouwens gister op tv.. bij ikheb geen id eigenlijk.. een vriendin van mij vertelde dat ze op tv zag dat hondenbrokjes meer energievol waren dan versvleesvoeding... en datje dus beter brokken kon geven..Ik heb het zelf niet gezien maar goed.. :denken:
tuurlijk..dat snap je toch wel :denken: zo iets heet reclame :mrgreen:
pakken jusdeorange zijn ook veeeeel gezonder dan versgeperse sinaasappels. :pffff:
Afbeelding
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

yamie schreef:
minhie schreef:

dit is grote onzin...
Hahaha, dit is dus echt grote onzin! Puur een manier om buikjes te vullen en heeft weinig tot geen voedingswaarde. Brood/graan is zowieso slecht voor een hond laat staan voor een pup. Doe het alsjeblieft niet, zet je pup op KVV. Bouwt het iig geen tekorten op!
Roelfien
Zeer actief

Ik ken ook wel mensen die een dergelijke variant gaven aan hun pupjes, maar dat is niet helemaal zoals het hier omschreven staat.
Maar als ze over gaan van de moedermelk op vaste voeding, dan wordt er vaak een pap gemaakt met erdoorheen geweekte brokjes, gemalen vlees en dergelijke, maar dat is om op te bouwen naar vaste voeding.
Tegen de tijd dat jij je pupje krijgt eet ie gewoon brokjes en/of versvlees, net wat je wilt.
Zeker versvlees kan je een puppy goed geven, want het is al fijngemalen.
Ca Cajuina
Zeer actief

Re: Helemaal in de war? =(

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

minhie schreef:Nu ben ik helemaal in de war :denken: Krijg binnekort een puppy van 7 weken.. Mechelaar/Malamut. Ik had al pedigree puppyvoer gekocht.. om te proberen.. (brokjes) Mag een puppy van deze leeftijd ook al versvlees zoals ei enz? En hoe vaak? Ik krijg binnekort versvlees van duck. Moet ik dan.. stel hij mag wel versvlees dit de gehele dag geven? of kan ik dit gewoon afwisselen? Hoop snel op reacties want het is me nu eventjes onduidelijk!! :jank: :N: :denken:
Mjin stafford heeft tot haar 1 jaar niets anders dan duck gegeten. En ze is kerngezond en heeft een mooie glimmende vacht. Zij heeft vanaf dedag dag zij thuis kwam. Met 8 weken gelijk duck gekregen. Niet eerst gemengd gewoon gelijk om. Resultaat de volgende dag al mooie donkere harde drollen :ok:
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

minhie schreef:[ De eigennaren deden dit ook en dit staat wel vaker op het internet:
Ik heb daar nog nooit van gehoord en ook niet gelezen. In principe zorgt de eigenaar van de pups dat de honden op volledige brok weggaan(de meeste fokkers voeren brok). Je krijgt voer mee en kan dat de eerste dagen geven en geleidelijk overgaan op brokken van je keuze.

De eerste 3 maanden verdeel je de hoeveelheid over 4 keer, daarna kan je overstappen op drie maaltijden meestal(geeft hond wel aan). Ik heb vanaf het begin ook regelmatig Rodi compleet gegeven. Dat verdragen de meeste honden heel goed zonder dat je ze er aan hoeft te wennen.

Omdat je geen ervaring hebt met honden zou ik (nog) niet zelf gaan samenstellen. Koop lekker Duck of Rodi compleet en een kwaliteitsbrok die bij jou in de buurt gemakkelijk te krijgen is. Je ziet gauw genoeg of je hond het er goed op doet. Zit hij goed in zijn vacht en zijn de drolletjes stevig en niet te bleek, zit je goed.

Pedigree is geen eerste keus, maar massa's honden worden er zonder problemen groot op. Echt slecht voer bestaat tegenwoordig niet meer.

Anne
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Per gewicht of volume zit er inderdaar in brokjes meer energie dan in KVV want brokjes hebben 10% water en KVV zal ergens tussen de 50-65% zitten.
weg gehaald zit een virus in
Roelfien
Zeer actief

Ik denk dat je dat helemaal niet kan stellen. Dat is helemaal afhankelijk van de kwaliteit van zowel de brokjes als van het versvlees. Beiden kunnen uit een lading vulstof bestaan (graan, doppen, sojarestanten of andere zooi, zoals zaagsel)
En omdat een brokje zodanig gekookt en geperst is, zie je niet meer wat erin zit. Hoeveel vocht erin zit bepaalt dus niet hoeveel energie je hond uit het voer haalt. Dat wordt bepaald door de kwaliteit van de ingredienten en de verhoudingen ervan.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”