Inge schreef:linlin schreef:
maar ik denk wel dat gezien het imago van de africhting meer schorem zich ertoe aangetrokken voelt dan bij pak 'm beet flyball of doggydancing.
Ik vraag me dit oprecht af.

Als je de leden van mijn club bekijkt dan is dat waarschijnlijk totaal niet wat je zou verwachten. Geen "macho-types" oid, gewoon een aantal mannen en vrouwen die een gezamenlijke hobby hebben, in leeftijd variërend van zo'n 21 jaar tot een jaar of 65.
*zin verwijderd door moderatorteam*
Zo iemand als die meneer Rooiewil haalt dus je sport onderuit..niet ik met kritische vragen. Als mensen niet openstaan voor normale gesprekken, zoals een hampie en een george in het verleden, die volledig uit hun pannetje konden gaan en a la rooiewil hun spelletjes speelden, zoals een rooiewil nu die zich gelijk in zijn wiek geschoten voelt en alle remmen losgooit, dan kan je gewoonweg niet verwachten dat de africhting een positief beeld achterlaat van leuke mensen die fatsoenlijk met honden bezig zijn.
Rooiewils stukken zijn verwijderd, maar deze meneer zat op te scheppen over zijn geflipte herder die hij met 5 weken al uit het nest gehaald had en die zo geflipt was dat ik hem ongetwijfeld had doodgemaakt, en dat die herder wel 15 bij hem was geworden. Een vreselijk moeilijke eenmanshond die hij wel kon mannen..en zo stond de gorilla zich op zijn borst te kloppen. Het feit dat deze man al niet eens het besef heeft dat je je moet schamen als je op deze wijze zo bewust je hond verknipt geeft aan met wat voor mensen je van doen hebt. Hij beseft zich niet eens dat het knapper is een pup fatsoenlijk op te voeden dan hem zo te verknippen dat hij alleen nog maar met 1 iemand door de deur kan.
Deze man is keurmeester bij de knpv. Hij is net zo geflipt als zijn honden. Moet ik dan een positief beeld krijgen van de knpv? En hij is niet de enige die op deze wijze een gesprek voert en zich ook nog met dezelfde shit op de borst staat te kloppen. Dat soort mensen verneuken je sport en je imago. Niet de mutsjes op het forum die misschien suggestieve vragen stellen. Vragen stellen mensen ook om te leren.
Het enige wat ik heb geleerd is dat je inhoudelijk maar zeer zeer moeizaam een gesprek kan voeren met een bepaald slag africhters. Dat je bereid moet zijn heel veel vuiligheid te slikken als je niet met ze mee wil praten, maar gewoon een inhoudelijke en kritische discussie wil.
Ik zit al jaren hier op het forum en al jaren is er geen normaal gesprek mogelijk. Ja, inderdaad..voor een gesprek zijn twee partijen nodig, maar ik vind het op zijn minst bijzonder te noemen dat de africhters daar toch wel erg vaak problemen mee hebben.
Als je ervaart dat er een kromme beeldvorming is over africhting zullen dat soort mensen zich eens moeten gaan gedragen.
Jij, Dingo en Mallenois, ragvp (Rob dus) en nog een aantal waar ik de namen zo niet van uit mijn mouw kan rammelen geven echt geen verkeerd beeld. Op mensen zoals jullie wordt je sport niet afgerekend.
Op sociale wrakken zoals die rooiewil dus wel. Zolang er geregeld onfatsoenlijke gemene mannetjes hun kop op steken hier op het forum zullen mensen hier op het forum, die de africhting verder niet kennen een scheef beeld houden. En ik denk niet dat dat beeld scheef is. Als iemand geen geduld met mij heeft om me iets uit te leggen en gelijk gemeen en vals wordt, zie ik geen enkele reden aan te nemen dat hij dat geduld wel heeft in andere zaken..bijvoorbeeld met zijn hond. En dat blijkt ook wel uit zijn verhaal en stoere praat over zijn geflipte honden...het vooroordeel wat hij dus zelf bevestigd, zonder dat hij het zelf doorheeft. Ik kan me voorstellen dat je baalt van het slechte imago, maar daarvoor moet je binnen de gelederen van die verenigingen zijn. En nergens anders.