Maar of er echt een verband tussen de krant vinden of intelligentie is weet ik niet. Misschien werkt de neus al wel beter van die andere pups zodat ze blijven poepen en plassen op de plek waar ze dat eerst deden!

Moderator: moderatorteam
Het doet me denken aan volwassen honden die niet willen poepen (sommige ook niet plassen) in een vreemde omgeving, als ze een dagje op stap zijn ofzo. Ze missen dan de vaste plek die ze in hun eigen buurt hebben. En je hebt ook honden die alleen op een bepaalde ondergrond hun behoefte doen, bv. alleen op gras of alleen tussen de struiken. Die doen niets op de tegels.Mickie schreef: Het is meer dat je aan de ene kant een pup hebt die (bijna) altijd zijn behoefte op de krant doet, waar die ook ligt, die heeft duidelijk de link gelegd tussen plassen/poepen en de krant. Aan de andere kant heb je een pup die het (bijna) altijd op dezelfde plaats doet, die oriënteert zich dus op de omgeving. Voor beiden is het een geheel nieuwe situatie en het gedrag uit zich spontaan, niet aangeleerd dus, maar vanuit... ja wat eigenlijk? Instinct? Aanleg? Intelligentie?
Ik heb eerlijk gezegd geen idee. Je merkt wel dat er ook pups zijn die de voorkeur geven aan een bepaalde ligplek boven een andere: de mand, de poef, de werpkist. Je ziet ook dat er pups zijn die graag alleen liggen. Dat heeft wel met voorkeur te maken. Maar wat dat weer zegt, weet ik niet.Mickie schreef:Daar zit wat in. Zou het alleen een kwestie van voorkeur zijn? Kunnen ze zo jong al een voorkeur ontwikkelen?
Mickie schreef:Daar zit wat in. Zou het alleen een kwestie van voorkeur zijn? Kunnen ze zo jong al een voorkeur ontwikkelen? Moet hier weer even over nadenken.
Ik merk wel dat het een moeilijke materie is... er wordt zo weinig gereageerd...
<Mickie schreef: Daarom vraag ik ook naar theorieën. Heb geen moment verwacht dat er iemand zou komen met HET antwoord. Interessant, maar hoofdbrekend!
Ik vind dit een beetje grappig, maar jij vond dat toen waarschijnlijk niet hédusk schreef:Ja die van ons ging wel eens net met zijn voorpoten op de krant staan en toen net ernaast poepenOf met zijn kop uit het raam op de bank toen hij diarree had en toen dacht hij dat hij mocht poepen omdat hij met zijn kop uit het raam hing en dacht dat hij buiten was (er was niemand thuis dus dat was zijn noodoplossing) maar de hele bank was ondergescheten