Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Voeding zwangere teef

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

kitty
Zeer actief
Mijn ras(sen): schapendoes
Aantal honden: 5
Contacteer:

Voeding zwangere teef

Ongelezen bericht door kitty »

Gewoon even uit belangstelling hoe anderen dit doen :wink:

Geven jullie de teef extra's?
Passsen jullie de hoeveelheid aan?
Wat doe je met een teef die constant wil eten, toegeven of een limiet?
En een teef die nauwelijks wil eten?
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik geef de teef inderdaad extra. Vanaf een week of 4 dracht krijgt ze puppyvoer in plaats van gewoon voer, en voer ik de hoeveelheid op. Ik heb daar geen vaste maatstaf voor maar kijk hoeveel ze hebben wil, en blijf opletten dat ze niet te vet wordt (op het oog voeren dus eigenlijk).

Er is bij Sjefke een periode geweest dat ze weinig at, en toen heb ik haar af en toe Rodi compleet gegeven, dat at ze toen wel.
Tijdens de zoogperiode krijgt ze ook nog (veel) meer dan normaal aan voer.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Ik voer hetzelfde als altijd, vers. Ze krijgen wel extra vitamine c. Ze mogen eten zoveel ze willen, want er komt altijd een periode (meestal de 2e/3e week en de laatste tijd van de dracht) dat ze niet meer willen eten. Dan komt het zware geschut, entrecote en dat soort dingen :mrgreen: , maar ook dat willen ze dan meestal niet. Na de bevalling krijgen ze als ze erg mager zijn net als de pups elke 2 uur eten.
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

vanaf 3 weken krijgt een teef hier idd een stuk meer, geen speciaal voer meer, maar gewoon wat ze altijd krijgt, vers en FF .. mijn Thica wil vanaf 2,3 3 week slecht eten, en dat gaat door tot de bevalling...dus die krijgt de rest van de dracht bijna alleen vlees, pens enz. , ze wil gewoon geen brok meer dan...
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

hier krijgen ze vanaf de 6e week 1/3 meer eten dan normaal , ik begin daar niet eerder mee anders worden ze veel te vet , en ook krijgen ze dan elkedag puppiemelk dat is ook voor drachtige teven . De teven zien er na de bevalling ook altijd nog vol uit.
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

ze krijgen hier meer ongeveer 1/3

mol:8):
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Hutsje schreef:Ik voer hetzelfde als altijd, vers. Ze krijgen wel extra vitamine c. Ze mogen eten zoveel ze willen, want er komt altijd een periode (meestal de 2e/3e week en de laatste tijd van de dracht) dat ze niet meer willen eten. Dan komt het zware geschut, entrecote en dat soort dingen :mrgreen: , maar ook dat willen ze dan meestal niet. Na de bevalling krijgen ze als ze erg mager zijn net als de pups elke 2 uur eten.
Geven jouw teven ook eten op/over voor de pups rond het spenen?
weg gehaald zit een virus in
kitty
Zeer actief
Contacteer:

Eigenlijk komt het allemaal wel over een hier, gewoon wat meer dan normaal.
Wiske is nu 7 weken zwanger. Is een paar weken geleden in hongerstaking gegaan maar gelukkig is ze weer gaan eten.
Nu begint het weer wat minder te worden. Wiske is altijd al een moeilijke eter dus we kunnen ons lol op nu.
Ze eet alleen nog maar rodi maar dat vind ik geen probleem, is in ieder geval heel gezond :wink: Als het zo doorgaat zal ik de komende weken inderdaad ook wel met de entrecot aan de slag moeten :mrgreen:
kitty
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
kitty schreef:Eigenlijk komt het allemaal wel over een hier, gewoon wat meer dan normaal.
Wiske is nu 7 weken zwanger. Is een paar weken geleden in hongerstaking gegaan maar gelukkig is ze weer gaan eten.
Nu begint het weer wat minder te worden. Wiske is altijd al een moeilijke eter dus we kunnen ons lol op nu.
Ze eet alleen nog maar rodi maar dat vind ik geen probleem, is in ieder geval heel gezond :wink: Als het zo doorgaat zal ik de komende weken inderdaad ook wel met de entrecot aan de slag moeten :mrgreen:
het állerbelangrijkste is dat ze ná de bevalling zo snel mogelijk 'aan de vréét' gaan :mrgreen: . dan kan je het er amper op tijd vooraan ingooien, komt er meteen onderaan in de vorm van melk weer uit :mrgreen: .
Ik weet het ja, de rodi is dan niet aan te slepen :wink:
Elvira
Zeer actief
Mijn ras(sen): golden retriever
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elvira »

kitty schreef:
Inge O schreef:
kitty schreef:Eigenlijk komt het allemaal wel over een hier, gewoon wat meer dan normaal.
het állerbelangrijkste is dat ze ná de bevalling zo snel mogelijk 'aan de vréét' gaan :mrgreen: . dan kan je het er amper op tijd vooraan ingooien, komt er meteen onderaan in de vorm van melk weer uit :mrgreen: .

Degene waar ik m'n voer kocht snapte nu waarop pups zo duur waren. Hij zei "alle winst gaat naar mij" Ze at 2¼ KG rodi + wat ze normaal aan brokken at.
Ik weet het ja, de rodi is dan niet aan te slepen :wink:
moeli
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door moeli »

Een teef kreeg altijd al energique, de pups ook , ze aten het dubbele van wat er als gemiddeld stond en waren absoluut niet dik , op een gegeven moment was ik € 100.00 per week kwijt aan voer en, alle nieuwe eigenaren hebben de pupjes heel gauw op brokken gezet. Mijn andere teef kreeg voor de bevalling vanaf de zesde week meer ( speciaal voer voer drachtige honden en pupjes, daar zij de eerste vijf weken bijna niet wou eten , kreeg ze daarna wel wat ze wilde , ik lette wel op dat ze niet tedik werd. groejtes annemieke
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Sjiel schreef:
Hutsje schreef:Ik voer hetzelfde als altijd, vers. Ze krijgen wel extra vitamine c. Ze mogen eten zoveel ze willen, want er komt altijd een periode (meestal de 2e/3e week en de laatste tijd van de dracht) dat ze niet meer willen eten. Dan komt het zware geschut, entrecote en dat soort dingen :mrgreen: , maar ook dat willen ze dan meestal niet. Na de bevalling krijgen ze als ze erg mager zijn net als de pups elke 2 uur eten.
Nee, nog niet gezien, ook niet bij andere BM's.
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Inge O schreef:
Hutsje schreef:
Sjiel schreef:
Nee, nog niet gezien, ook niet bij andere BM's.
hier wel : twee keer een teef gehad die het deed, vond ik super van haar (tenminste, ik vond het super dat ze dat instinct nog had).
mijn sam deed het bij haar eerste twee nesten, daarna niet meer...vond het ook erg mooi...
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”