Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kat in de tuin en dan?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Kat in de tuin en dan?

Ongelezen bericht door marian* »

Wisk schreef:
yamie schreef:
Wisk schreef:
yamie schreef: Wat heeft dat met stevigheid te maken? Er zit een groot luik in waar de hond in en uit kan wandelen. En nee, die maak ik niet dicht voor een kat.
dan is je schuur niet dicht, en daar had ik het over...
Dan is een huis dus ook niet dicht omdat er een deur in zit?
Dan moet je alle ramen en deuren in huis voorzien van horrengaas :mrgreen:
Wat is het volgende dat een niet-katteneigenaar moet doen om geen last te hebben van andermans huisdier?Er is hier al gaas genoemd,hoge afscheidingen zijn er al,een kattenkrabpaal is voorbij gekomen..
What's next :denken: Een buurtkattenhotel openen misschien?
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
marian*
Erelid
Contacteer:

Rataplan schreef:
Wisk schreef:
Rataplan schreef:
Wisk schreef: Die zijn er vast, maar mijn hond zal niet bij een ander in de tuin lopen.
Als jij denkt dan anderhalve meter hoog hek voldoende is om je hond binnen je tuin te houden :denken:
Maar goed je hebt al voldoende inschattingsfouten gemaakt met je hond deze kan er ook wel bij :roll: nou maar hopen dat je hond geen mensen tegenkomt die niet van honden houden ze zouden eens niet remmen...............
Het onderwerp gaat toch over katten in de tuin?
Ja hoor daar gaat het ook over ik had het toch ook over je tuin en jij denkt dat jouw tuinhek van anderhalve meter hoog een hond kan binnenhouden.
Zolang die hond niet weet dat ie hoger kan springen lukt dat best.
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Rataplan schreef:
Ja hoor daar gaat het ook over ik had het toch ook over je tuin en jij denkt dat jouw tuinhek van anderhalve meter hoog een hond kan binnenhouden.
Die bijvoorbeeld de kat van de buren langs het hek ziet lopen
marian*
Erelid
Contacteer:

tineke schreef:
Rataplan schreef:
Dat gebeurt hier met grote regelmaat en tot nog toe zijn mijn honden niet één keer over het hek gesprongen dat hier overigens veel lager is dan anderhalve meter.
Afbeelding
tineke

maxcola schreef:
Dan moet je alle ramen en deuren in huis voorzien van horrengaas :mrgreen:
Wat is het volgende dat een niet-katteneigenaar moet doen om geen last te hebben van andermans huisdier?Er is hier al gaas genoemd,hoge afscheidingen zijn er al,een kattenkrabpaal is voorbij gekomen..
What's next :denken: Een buurtkattenhotel openen misschien?
In ieder geval uit de buurt blijven van mensen die geen enkel gevoel van compassie met hun katten kunnen hebben.
tineke

maxcola schreef:
tineke schreef:
Rataplan schreef:
Dat gebeurt hier met grote regelmaat en tot nog toe zijn mijn honden niet één keer over het hek gesprongen dat hier overigens veel lager is dan anderhalve meter.
Ja en wat wil je daarmee zeggen dat jou honden model staan voor alle honden in Nederland of zoiets.
Het feit dat jou honden niet zo snugger zijn zegt niets over die van andere hoor.
marian*
Erelid
Contacteer:

tineke schreef:
maxcola schreef:
In ieder geval uit de buurt blijven van mensen die geen enkel gevoel van compassie met hun katten kunnen hebben.
En daar mogen niet-kattenbezitters dus voor zorgen? :denken:
Afbeelding
tineke

maxcola schreef:
tineke schreef:
maxcola schreef:
En daar mogen niet-kattenbezitters dus voor zorgen? :denken:
Nee maar vaak weet je niet dat je naast zo iemand woont en tegen de tijd dat je daar achter komt is het voor je kat dus te laat blijkt wel uit sommige reacties.
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

yamie schreef:
Wisk schreef:
yamie schreef:
Wisk schreef: dan is je schuur niet dicht, en daar had ik het over...
Dan is een huis dus ook niet dicht omdat er een deur in zit?
:denken: oke ff op z'n jip en jannekes...jij zegt..ik doe de schuur niet dicht voor de katten...ik zeg, ja maar als je daarmee een boel ellende kunt voorkomen waarom niet, jij zegt ook al doe ik hem dicht kunnen de katten er nog in, ik zeg : de hond dan ook? jij zegt er zit een luik in hond kan in en uit lopen, ik zeg: dus dan is de schuur niet dicht, jij zegt: :19:

:denken: :denken: als ik het dus heb over de schuur dicht doen, bedoel ik dicht, dus dat er niks in en uit kan lopen
Mijn hond mag lopen waar en wanneer ze wil op haar terrein, of er nu een kat loopt of niet. Ik ga niks aanpassen/veranderen voor een kat. En die ellende waar je het over hebt valt niet te voorkomen zolang er katten in de tuin lopen. En het is niet alleen de schuur waar ze weleens zitten, het is vooral de tuin, en daar komen ze bijna altijd wel weg. En mocht de kat niet snel genoeg zijn dan is het jammer maar helaas. Ik hou mijn hond niet vast oid voor een kat.
Zo duidelijker?
Gast

Rataplan schreef:
Wisk schreef:
Rataplan schreef:
Wisk schreef: Die zijn er vast, maar mijn hond zal niet bij een ander in de tuin lopen.
Als jij denkt dan anderhalve meter hoog hek voldoende is om je hond binnen je tuin te houden :denken:
Maar goed je hebt al voldoende inschattingsfouten gemaakt met je hond deze kan er ook wel bij :roll: nou maar hopen dat je hond geen mensen tegenkomt die niet van honden houden ze zouden eens niet remmen...............
Het onderwerp gaat toch over katten in de tuin?
Dat denk ik niet, dat weet ik zeker.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Wisk schreef:
yamie schreef:
Wisk schreef:
yamie schreef: Dan is een huis dus ook niet dicht omdat er een deur in zit?
:denken: oke ff op z'n jip en jannekes...jij zegt..ik doe de schuur niet dicht voor de katten...ik zeg, ja maar als je daarmee een boel ellende kunt voorkomen waarom niet, jij zegt ook al doe ik hem dicht kunnen de katten er nog in, ik zeg : de hond dan ook? jij zegt er zit een luik in hond kan in en uit lopen, ik zeg: dus dan is de schuur niet dicht, jij zegt: :19:

:denken: :denken: als ik het dus heb over de schuur dicht doen, bedoel ik dicht, dus dat er niks in en uit kan lopen
Mijn hond mag lopen waar en wanneer ze wil op haar terrein, of er nu een kat loopt of niet. Ik ga niks aanpassen/veranderen voor een kat. En die ellende waar je het over hebt valt niet te voorkomen zolang er katten in de tuin lopen. En het is niet alleen de schuur waar ze weleens zitten, het is vooral de tuin, en daar komen ze bijna altijd wel weg. En mocht de kat niet snel genoeg zijn dan is het jammer maar helaas. Ik hou mijn hond niet vast oid voor een kat.
Zo duidelijker?
dat in de tuin, daar hoor je mij niks over zeggen, als een kat weg kan komen tja dan moet hij dat idd doen en slim zijn om daar niet meer terug te komen, dat heb ik zelf ook hier....

ik had het specifiek over de schuur, als je weet dat de katten daar gaan liggen en ze dus de lul zijn, zou ik niet meer met een prettig gevoel mijn hond in de tuin en schuur laten....dan zorgen dat je niet van die "vallen"hebt waar een kat niet eens een kans heeft
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

mijn moeder woont al haar hele leven in dit huizenblok, en er hebben hier altijd katten rondgezworven, sommige huisdieren, ander zwerfkatten, en ze doen het nog, en ze zullen het altijd blijven doen.

Het hoort er gewoon bij, het is een stukje geschiedenis en plaatselijke cultuur. Zeker hebben katten altijd voor overlast gezorgd, maar ook voor mooie verhalen en herinneringen. Daar heeft de kattenhater geen oog voor, maar er zijn ook nog andere mensen.

Natuurlijk gebeuren er ongelukken, en daar kan je niet altijd wat aan doen, en niemand verlangt dat je tot in het absurde maatregelen treft. Maar gewoon simpele maatregelen achterwege laten omdat het JOUW tuin is, ik vind het geen mentaliteit, en bovendien, als ik het goed begrijp, sta je in tegenstelling tot wat hier steeds gesuggereerd wordt, ook helemaal niet in je recht.

Die kat MAG gewoon in jouw tuin lopen en de eigenaar MAG zijn kat gewoon buiten laten en je MAG je hond er NIET op afsturen of hem gewoon maar zijn gang laten gaan. Als ik het tenminste goed begrijp.
Afbeelding
Gast

yamie schreef:
Wisk schreef:
yamie schreef:
Wisk schreef: :denken: oke ff op z'n jip en jannekes...jij zegt..ik doe de schuur niet dicht voor de katten...ik zeg, ja maar als je daarmee een boel ellende kunt voorkomen waarom niet, jij zegt ook al doe ik hem dicht kunnen de katten er nog in, ik zeg : de hond dan ook? jij zegt er zit een luik in hond kan in en uit lopen, ik zeg: dus dan is de schuur niet dicht, jij zegt: :19:

Zo duidelijker?
dat in de tuin, daar hoor je mij niks over zeggen, als een kat weg kan komen tja dan moet hij dat idd doen en slim zijn om daar niet meer terug te komen, dat heb ik zelf ook hier....

ik had het specifiek over de schuur, als je weet dat de katten daar gaan liggen en ze dus de lul zijn, zou ik niet meer met een prettig gevoel mijn hond in de tuin en schuur laten....dan zorgen dat je niet van die "vallen"hebt waar een kat niet eens een kans heeft
Ik heb liever ook niet dat het gebeurt, maar als een kat wegvlucht de schuur in wat kan ik er verder dan aan doen? En de kat is niet de enigste die de lul is, mijn hond is toen het gebeurde ook behoorlijk beschadigd aan de oren en de neus.
Als ik merk dat er een kat in de schuur zit laat ik haar ook niet binnen, maar als een kat doodstil ergens zit waar ik hem niet zie wat doe ik eraan dan? Moet ik eerst elke keer dat ik de hond buitenlaat de schuur uitkammen op katten? Zo klein is de schuur niet, en zou ik daar aan gaan beginnen dan kan ik net zo goed in de schuur gaan wonen. onze hond ligt ook graag in de schuur, vooral zomers, en ik ben ook weleens een paar uurtjes weg en dan loopt ze ook buiten. Zal ik de buurman dan maar vragen of hij om de 10 minuten kijkt of er toevallig een kat ligt. Nee sorry, dat gaat me te ver. Ik vind het heel sneu mocht het gebeuren maar ik kan er niet de hele tijd mee bezig zijn.

Ik hou er wel over op, we kunnen eindeloos zo doorgaan.
Senta
Zeer actief

Ongelezen bericht door Senta »

Laat ik me hier ook maar weer eens mee bemoeien.

Allereerst wil ik stellen dat ik GEEN kattenhater ben. Mijn honden stuur ik niet op katten af en ze mogen er ook op straat niet achteraan. Ook wil ik niet dat ze tegen buurman zijn katten zitten te tetteren zolang die in hun eigen tuin zitten.

Maar..... ik denk er niet over om mijn huis en tuin te verbouwen zodat hij katbestendig is. Ik peins er niet over om tuinafscheidingen, horretjes, krabpalen, kattebakken etc. aan te schaffen om de katten van een ander uit mijn tuin te houden. Ik houdt mijn honden bij me, de kattenbezitter mag voor zijn katten zorgen.

Ik heb een aantal "goede" adviezen die een boel pagina's geleden gegeven werden opgevolgd en ik kan als resultaat daarvan meedelen dat:
- Boe roepen voordat de honden de tuin ingaan alleen tot gevolg heeft dat de honden zeer opgewonden de tuin in racen en dat geen enkele kat van dat Boe op de loop gaat. Bovendien vinden mensen dat op zondagochtend niet zo geslaagd.
- Klappen in de handen heeft een gelijk effect.
- Emmers water gooien heeft geen nut omdat de katten meestal buiten bereik zitten.

Als iemand dus nog zo'n fantastisch advies heeft.....

Tot die tijd mogen de honden gewoon de tuin in en hoop ik maar dat de katen tijdig de benen nemen. Anders mag de katteneigenaar opdraaien voor de verwondingen die mijn honden oplopen.
Groetjes,
Hanneke

www.kwispelbiznizz.nl
marian*
Erelid
Contacteer:

Zoie schreef:mijn moeder woont al haar hele leven in dit huizenblok, en er hebben hier altijd katten rondgezworven, sommige huisdieren, ander zwerfkatten, en ze doen het nog, en ze zullen het altijd blijven doen.

Het hoort er gewoon bij, het is een stukje geschiedenis en plaatselijke cultuur. Zeker hebben katten altijd voor overlast gezorgd, maar ook voor mooie verhalen en herinneringen. Daar heeft de kattenhater geen oog voor, maar er zijn ook nog andere mensen.

Natuurlijk gebeuren er ongelukken, en daar kan je niet altijd wat aan doen, en niemand verlangt dat je tot in het absurde maatregelen treft. Maar gewoon simpele maatregelen achterwege laten omdat het JOUW tuin is, ik vind het geen mentaliteit, en bovendien, als ik het goed begrijp, sta je in tegenstelling tot wat hier steeds gesuggereerd wordt, ook helemaal niet in je recht.

Die kat MAG gewoon in jouw tuin lopen en de eigenaar MAG zijn kat gewoon buiten laten en je MAG je hond er NIET op afsturen of hem gewoon maar zijn gang laten gaan. Als ik het tenminste goed begrijp.
Als je toch wéét dat het jouw dier is dat overlast bezorgt aan anderen,dan zorg je er toch voor dat dat niet meer gebeuren kan?
en wie zegt dat iemand die geen kat van een ander in zijn tuin wil hebben een kattenhater is???Ik ben geen kattenhater hoor!Ik wil ze alleen niet in mijn tuin,da's alles.Simpel toch?
Om ongelukken te voorkomen moet ik wél allerlei maatregelen nemen klaarblijkelijk,maar de kattenbezitter gaat blijkbaar vrijuit wat dat aangaat.
Een beetje de omgekeerde wereld is dat hoor :denken:
En ik vind het geen mentaliteit dat mensen hun verantwoording over hun huisdier niet nemen en een ander daar voor laten opdraaien;ik wil diezelfde mensen nóg wel eens horen als ik mijn honden hun aangeboren vrijheidsdrang laat genieten en dus overlast laat bezorgen :mrgreen:
Moet je kijken hoe snel ik de politie o.i.d. op mijn dak heb.
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

maxcola schreef:
Zoie schreef:mijn moeder woont al haar hele leven in dit huizenblok, en er hebben hier altijd katten rondgezworven, sommige huisdieren, ander zwerfkatten, en ze doen het nog, en ze zullen het altijd blijven doen.

Als je toch wéét dat het jouw dier is dat overlast bezorgt aan anderen,dan zorg je er toch voor dat dat niet meer gebeuren kan?
en wie zegt dat iemand die geen kat van een ander in zijn tuin wil hebben een kattenhater is???Ik ben geen kattenhater hoor!Ik wil ze alleen niet in mijn tuin,da's alles.Simpel toch?
Om ongelukken te voorkomen moet ik wél allerlei maatregelen nemen klaarblijkelijk,maar de kattenbezitter gaat blijkbaar vrijuit wat dat aangaat.
Een beetje de omgekeerde wereld is dat hoor :denken:
En ik vind het geen mentaliteit dat mensen hun verantwoording over hun huisdier niet nemen en een ander daar voor laten opdraaien;ik wil diezelfde mensen nóg wel eens horen als ik mijn honden hun aangeboren vrijheidsdrang laat genieten en dus overlast laat bezorgen :mrgreen:
Moet je kijken hoe snel ik de politie o.i.d. op mijn dak heb.
Idd heb je dan zo de politie op je dak, en je kan je helemaal suf bellen, maar de politie komt echt niet voor een kat in jouw tuin. Het wederzijdse onbegrip is kennelijk onoverbrugbaar grroot, en dan is er gewoon de wet en het recht waar we ons maar bij neer te leggen hebben.
Afbeelding
Lupo
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Lupo »

yamie schreef:
Wisk schreef:
Zoie schreef:
Wisk schreef:[Dan mag ik onze peuter van 3 ook verbieden om niet naar buiten te gaan, want als hij naar buiten gaat loopt de hond meestal mee. Of zal ik hem ook leren eerst boe te roepen voor hij de tuin in loopt.
Ik zou het maar niks vinden als mijn peuter mee zou moeten maken dat zijn hond een kat in de schuur verscheurt. Dus ik zou de schuur gewoon dicht houden, is bij vrijwel iedereen die ik ken toch al het geval, of ergens een opening maken, zodat ze er ook weer uit kunnen vluchten, of weet ik het wat.
Zeker, ik ga een gat maken in mijn schuur voor de kat van een ander. Het is heel simpel, onze loopt op haar terrein waar ze wil en wanneer ze wil, mocht er een kat lopen dan hoop ik voor hem dat hij snel genoeg.
tuurlijk kun je er niet alles aan doen, ook ongelukken gebeuren helaas, alleen in jou geval weet je het, je weet dat er katten graag in die schuur liggen, je weet dat ze dan geen kant meer op kunnen en je hond heeft er al meerdere dood gemaakt....dan snap ik niet dat je zelf geen stappen onderneemt dat dat niet meer op die manier kan gebeuren...
Gemakzucht en egoisme.
Lupo
Zeer actief

Wisk schreef: En de kat is niet de enigste die de lul is, mijn hond is toen het gebeurde ook behoorlijk beschadigd aan de oren en de neus.
Nog een reden om WEL je ogen open te houden en de schuur dicht... :19:
Zoie
Zeer actief

Wisk schreef: Mijn hond mag lopen waar en wanneer ze wil op haar terrein, of er nu een kat loopt of niet. Ik ga niks aanpassen/veranderen voor een kat.
Het is maar helemaal de vraag of wat jij doet idd mag. Als jouw schuur feitelijk een fuik is waar herhaald katten in worden doodgebeten, en je buurman overkomt dit nog een keer en gaat er werk van maken, dan kan jij wel zeggen dat je het niet leuk vindt en dat je er niks aan kunt doen, maar of je er mee weg komt is wat mij betreft nog helemaal geen uitgemaakte zaak.

Maar misschien kan iemand hier wat meer over de juridische kant van de zaak zeggen.
Afbeelding
Lupo
Zeer actief

Zoie schreef:
Wisk schreef: Mijn hond mag lopen waar en wanneer ze wil op haar terrein, of er nu een kat loopt of niet. Ik ga niks aanpassen/veranderen voor een kat.
Het is maar helemaal de vraag of wat jij doet idd mag. Als jouw schuur feitelijk een fuik is waar herhaald katten in worden doodgebeten, en je buurman overkomt dit nog een keer en gaat er werk van maken, dan kan jij wel zeggen dat je het niet leuk vindt en dat je er niks aan kunt doen, maar of je er mee weg komt is wat mij betreft nog helemaal geen uitgemaakte zaak.

Maar misschien kan iemand hier wat meer over de juridische kant van de zaak zeggen.
Onrechtmatige daad idd. Stel dat de buurtjongen zijn in jouw tuin geschopte bal komt ophalen en je hond bijt een gat in zijn broek, dan ben je ook aansprakelijk. Ook al is het JOUW terrein. Met katten kun je een soortgelijke constructie hebben, helemaal als de hondeneigenaar weigert om simpele maatregelen te nemen om dit soort incidenten te voorkomen!

De Nederlandse wet is gelukkig niet zo hardcore rechtlijnig als sommige hondeneigenaren op dit forum... :roll:
marian*
Erelid
Contacteer:

Lucyanne schreef: De Nederlandse wet is gelukkig niet zo hardcore rechtlijnig als sommige hondeneigenaren op dit forum... :roll:
Om maar niet te spreken over de katteneigenaren hier :mrgreen:
Afbeelding
Lupo
Zeer actief

maxcola schreef:
Lucyanne schreef: De Nederlandse wet is gelukkig niet zo hardcore rechtlijnig als sommige hondeneigenaren op dit forum... :roll:
Redelijkheid en billijkheid.

Als je kat binnen niet te handhaven is, moet je hem dan af laten maken, omdat hij buiten anders overlast kan veroorzaken door de plantjes van de buurman te bemesten? Ik vind van niet. En jij?

Als je een kattenmoord kan voorkomen door je schuurdeur dicht te houden, is dat dan teveel gevraagd? Ik vind van niet. Jij wel?
marian*
Erelid
Contacteer:

[quote="Lucyanne[quote/]Redelijkheid en billijkheid.

Als je kat binnen niet te handhaven is, moet je hem dan af laten maken, omdat hij buiten anders overlast kan veroorzaken door de plantjes van de buurman te bemesten? Ik vind van niet. En jij?

Geen kat nemen is ook een oplossing.

Als je een kattenmoord kan voorkomen door je schuurdeur dicht te houden, is dat dan teveel gevraagd? Ik vind van niet. Jij wel?[/quote]

Ja.
Het is dan namelijk mijn schuur in mijn tuin,en als ik die open wil laten staan is dat mijn zaak,net zoals het blijkbaar de keuze van de katteneigenaar is om zijn dier de godganse dag overal te laten rondzwerven met alle risico's en overlast vandien.
Afbeelding
Gast

Zoie schreef:

Hier heb ik uitgebreide gesprekken over gehad met oa de politie. Er is geen enkele rechter die je zal veroordelen over het doodbijten/verwonden van een kat in je eigen tuin.
Gast

Lucyanne schreef:
maxcola schreef:

Als je een kattenmoord kan voorkomen door je schuurdeur dicht te houden, is dat dan teveel gevraagd? Ik vind van niet. Jij wel?
Zal ik dan meteen ook maar altijd de achterdeur dichthouden voor het geval een kat naar binnen vlucht
Gast

maxcola schreef:[quote="Lucyanne
[quote/]

Geen kat nemen is ook een oplossing.

Ja.
Het is dan namelijk mijn schuur in mijn tuin,en als ik die open wil laten staan is dat mijn zaak,net zoals het blijkbaar de keuze van de katteneigenaar is om zijn dier de godganse dag overal te laten rondzwerven met alle risico's en overlast vandien.
[/quote]

Helemaal mee eens :ok:
Annet
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annet »

Lucyanne schreef:Als je kat binnen niet te handhaven is, moet je hem dan af laten maken, omdat hij buiten anders overlast kan veroorzaken door de plantjes van de buurman te bemesten? Ik vind van niet. En jij?
Wel een beetje een understatement, vind je zelf ook niet? Alleen 'de plantjes bemesten' zou nog niet zo erg zijn, maar pasgepote planten uitgraven, de zandbak van de kinderen volsch*ten, op een voliere gaan zitten zodat de vogeltjes zich in paniek te pletter vliegen, ongezien een huis binnenlopen en daar op het aanrecht kijken of er nog wat te eten valt of de zaak onderpissen, 's nachts de hele buurt bijelkaar krijsen als ze krols of weetikwat zijn en de absolute topper: op het dak of de motorkap van een (nieuwe) auto zitten en dan met hun nagels en zanderige poten de lak bekrassen, zijn grotere ergernissen.
En nee, ik zit er zelf niet zo mee, maar ik kan me goed voorstellen dat er mensen zijn die een hekel aan katten hebben omdat de baasjes van de katten hun beesten overal maar rond laten lopen.

Niemand zegt dat je je kat af zou moeten laten maken, maar je moet ook niet mekkeren als je kat zonder toezicht in andermans tuin komt en dat misschien niet overleeft. Dat is nu eenmaal het risico van je kat los laten lopen.
bobientje
Actief

Ongelezen bericht door bobientje »

[/quote]
Wel een beetje een understatement, vind je zelf ook niet? Alleen 'de plantjes bemesten' zou nog niet zo erg zijn, maar pasgepote planten uitgraven, de zandbak van de kinderen volsch*ten, op een voliere gaan zitten zodat de vogeltjes zich in paniek te pletter vliegen, ongezien een huis binnenlopen en daar op het aanrecht kijken of er nog wat te eten valt of de zaak onderpissen, 's nachts de hele buurt bijelkaar krijsen als ze krols of weetikwat zijn en de absolute topper: op het dak of de motorkap van een (nieuwe) auto zitten en dan met hun nagels en zanderige poten de lak bekrassen, zijn grotere ergernissen.
[/quote]

mooi he een kat!!Afbeelding

mijn kat zazoo
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Annet schreef: en de absolute topper: op het dak of de motorkap van een (nieuwe) auto zitten en dan met hun nagels en zanderige poten de lak bekrassen, zijn grotere ergernissen.
Ja, zo krijg je het ergenisplaatje wel rond. Alsof het de groostste hobby van katten is nieuwe auto's bekrassen. Zulke dingen gebeuren incidenteel, maar als we zo gaan beginnen kunnen we wel aan de gang blijven.
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

o ja, er is hier 35 jaar gelden een kip uit de keuken gejat door de buurkat. Schande.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”