Zoie schreef:mijn moeder woont al haar hele leven in dit huizenblok, en er hebben hier altijd katten rondgezworven, sommige huisdieren, ander zwerfkatten, en ze doen het nog, en ze zullen het altijd blijven doen.
Het hoort er gewoon bij, het is een stukje geschiedenis en plaatselijke cultuur. Zeker hebben katten altijd voor overlast gezorgd, maar ook voor mooie verhalen en herinneringen. Daar heeft de kattenhater geen oog voor, maar er zijn ook nog andere mensen.
Natuurlijk gebeuren er ongelukken, en daar kan je niet altijd wat aan doen, en niemand verlangt dat je tot in het absurde maatregelen treft. Maar gewoon simpele maatregelen achterwege laten omdat het JOUW tuin is, ik vind het geen mentaliteit, en bovendien, als ik het goed begrijp, sta je in tegenstelling tot wat hier steeds gesuggereerd wordt, ook helemaal niet in je recht.
Die kat MAG gewoon in jouw tuin lopen en de eigenaar MAG zijn kat gewoon buiten laten en je MAG je hond er NIET op afsturen of hem gewoon maar zijn gang laten gaan. Als ik het tenminste goed begrijp.
Als je toch wéét dat het
jouw dier is dat overlast bezorgt aan anderen,dan zorg je er toch voor dat dat niet meer gebeuren kan?
en wie zegt dat iemand die geen kat van een ander in zijn tuin wil hebben een kattenhater is???Ik ben geen kattenhater hoor!Ik wil ze alleen niet in mijn tuin,da's alles.Simpel toch?
Om ongelukken te voorkomen moet ik wél allerlei maatregelen nemen klaarblijkelijk,maar de kattenbezitter gaat blijkbaar vrijuit wat dat aangaat.
Een beetje de omgekeerde wereld is dat hoor
En ik vind het geen mentaliteit dat mensen hun verantwoording over hun huisdier niet nemen en een ander daar voor laten opdraaien;ik wil diezelfde mensen nóg wel eens horen als ik mijn honden hun aangeboren vrijheidsdrang laat genieten en dus overlast laat bezorgen
Moet je kijken hoe snel ik de politie o.i.d. op mijn dak heb.