Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vechten jullie honden onderling?
Moderator: moderatorteam
- *Linda*
- Zeer actief
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ging perfect he?chrico schreef:Even ter aanvulling op je verjaardag.
Als ik hier bezoek krijg met een hond, dan lopen wij even naar de hoek. Op het spoor ontmeten ze elkaar en we lopen met het bezoek tegelijk naar binnen.
Hier "mag" niemand binnen komen met hun hond zonder dat de honden buiten elkaar ontmoet hebben.
Dat is een duidelijke regel en wil je je er niet aan houden, dan kom je gewoon niet binnen.
-Eenmaal kreeg ik drie reuen op bezoek en omdat het zo koud was zei ik, haal ze maar uit de auto. Ik heb toen de kamer in tweeen gedeeld zodat de honden niet bij elkaar konden. Nu waren die van mij behoorlijk moe en hebben niet eens in de gaten gehad dat ze er waren![]()
-Gister kreeg ik twee reuen op bezoek. We zijn eerst gaan wandelen en omdat wij weer in de auto moesten om naar huis te gaan bleef ik voor de deur wachten tot de reuen ook aankwamen. Toen pas gingen mijn honden de auto uit, haar honden ook en met zijn vieren rende ze naar binnen.
Echt knokken vindt hier in huis niet plaats.
Maar ze hebben wel eens ruzie. Toby mag graag met Yentie af en toe even sparren wie er de baas is. En gelukkig is Yentie zo slim om braaf af te druipen, maar het gebeurt ook wel eens dat ze als echte terrier een blok beton voor haar kop heeft en denkt: je bekijkt het maar, ik ga niet opzij. En soms ook andersom: dan vindt Yentie opeens niets goed en gaat ze op haar strepen staan. Dan vliegen ze wel eens in elkaar, maar tegenwoordig altijd zonder bloed (de enige die er wel eens wat aan over hield was Yentie, paar kleine gaatjes, maar dat was de eerste paar maanden dat ze hier was) en eigenlijk wordt het steeds beter. Tis voornamelijk het geluid wat nogal barbaars klinkt. Je denkt minimaal dat ze elkaar vermoorden.
Soms denk ik wel eens dat het aan de terriërs ligt, bij ons thuis dan, want Jackie mijn vroegere boerenfox had ook wel vaker aanvaringen met Toby.
Of niet aan de terriër, maar de combi terriër - herder ofzo.
Dat supereigenwijze en heldhaftige van de terriër t.o.v. het bedillerige/beheersmatige van de herder.
Maar inderdaad, ook hier komen dus andere honden over de vloer en we gaan altijd eerst even naar buiten om de visite te verwelkomen. Dan sta ik gewoon op het grasveld met de honden en dan is het even snuffelen en klaar, kan het hele zooitje gewoon mee naar binnen. Honden die hier vaker komen, daar hoeft het niet mee.
Maar honden die met mijn honden enige spanning kunnen hebben, daar gaan we eerst even lekker mee wandelen. Dan kunnen ze even naast elkaar rennen en snuffelen en dan gaat het daarna eigenlijk gewoon goed binnen.
En voordat er nu iemand denkt dat Toby en Yentie niet goed met elkaar gaan, integendeel, het gaat prima. Ik heb nog nooit een hond meegemaakt die gewoon vol in de poten van Toop mag gaan hangen zonder consequenties.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
- Mama Sanneke
- Zeer actief
-
Marion.
- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Chiva en Belle hebben nog nooit gevochten of zelfs maar gesnauwd of gegromd of wat dan ook. Met mijn vorige twee honden (ook twee teven) en Chiva ook nooit vechtpartijen, op een keer na en dat kostte me gelijk bijna een computer. De twee grootsten hadden een schermutseling over een bot en besloten dat precies onder de eettafel waar de computer op staat uit te vechten. De tafel kantelde en de computer kukelde met het scherm naar beneden op de grond. Van schrik was het gelijk over. Verder is er nooit iets geweest.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
-
Bas Rouge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beauceron
Nee, vechtpartijen zijn hier niet, op eenmaal na dan. Barousse greep Bolke toen hij Rein als pup corrigeerde. Ik heb Barousse kalm van Bolke afgeplukt. Zij was de enige met een wondje, bij haar oog.
Bolke, de Markies, kan wel heel fel uit de hoek komen wanneer hij dreigt te worden overlopen.
Ook heeft hij zowel Rein als Barousse in hun puppietijd wel eens een gaatje bezorgd in een oor of snuitje.
Groet, Sieneke
Bolke, de Markies, kan wel heel fel uit de hoek komen wanneer hij dreigt te worden overlopen.
Ook heeft hij zowel Rein als Barousse in hun puppietijd wel eens een gaatje bezorgd in een oor of snuitje.
Groet, Sieneke
-
Tarz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel
- Aantal honden: 2
Mijn honden vechten niet onderling.
Nina heeft een hele poos Tarzan aangevlogen (echt bijten en niet stoppen). Daarna kon hij een tijdje niet op een normale manier door het huis lopen omdat hij de kans liep aangevlogen te worden.
Gelukkig is dit verleden tijd en is hij al ruim een jaar niet meer aangevallen door Nina. Hij is weer helemaal op zijn gemak en kan alles doen en laten in huis.
Nina en Chaya hebben nog nooit gevochten.
Kanjer is toen hij hier kwam een paar keer aangevlogen door Nina, maar dat gaat nu perfect. Het ging vanaf het begin goed tussen Kanjer, Chaya en Tarzan.
Eigenlijk is Nina dus de enige hond bij mij in huis die af en toe voor problemen zorgt.
Nina heeft een hele poos Tarzan aangevlogen (echt bijten en niet stoppen). Daarna kon hij een tijdje niet op een normale manier door het huis lopen omdat hij de kans liep aangevlogen te worden.
Gelukkig is dit verleden tijd en is hij al ruim een jaar niet meer aangevallen door Nina. Hij is weer helemaal op zijn gemak en kan alles doen en laten in huis.
Nina en Chaya hebben nog nooit gevochten.
Kanjer is toen hij hier kwam een paar keer aangevlogen door Nina, maar dat gaat nu perfect. Het ging vanaf het begin goed tussen Kanjer, Chaya en Tarzan.
Eigenlijk is Nina dus de enige hond bij mij in huis die af en toe voor problemen zorgt.
Groetjes Rob
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
- Aantal honden: 1
-
laeken
- Zeer actief
Dapper en Cleo vechten nooit maar doen wel de hele dag machtsspelletjes met elkaar. Tenminste....Cleo doet die. Dapper moet dagelijks 20 keer opstaan en plaats maken en ook moet hij steeds weer elke wandeling aan zijn nekvel gesleurd worden tot hij gilt.
gelukkig is hij dol op haar hoe moeilijk ik dat ook kan begrijpen
Ik heb ze 1 keer zien
wat leek op vechten zonder dat ze elkaar aanraakten. Dapper zal wel een grote waffel gehad hebben denk ik toen hij voor de 450e keer die dag van de bank moest van Cleo.
gelukkig is hij dol op haar hoe moeilijk ik dat ook kan begrijpen
Ik heb ze 1 keer zien
- Mama Sanneke
- Zeer actief
-
laeken
- Zeer actief
Verder kan ik het even niet laten heel bij de hand op te merken dat reuen die heel leuk met reuen gaan als ze gecastreerd zijn natuurlijk niet echt tellen.
Een gecastreerde teef is ook veel moeilijker dan een niet gecastreerde natuurlijk.
Gecastreerde reuen die leuk met reuen gaan is niet zo moeilijk aangezien ze geen hormonen meer hebben dus elke vorm van machtsspelletjes met een echte reu toch al direct verliezen op geur. Verliezen ze niet op geur dan verliezen ze dik op motivatie die er nl niet meer is. Teven zijn niks meer dus waar vechten ze over?
Gecastreerde teefjes samen houden is ook tich keer moelijker dan niet gecastreerde teefjes.
Een gecastreerde teef is ook veel moeilijker dan een niet gecastreerde natuurlijk.
Gecastreerde reuen die leuk met reuen gaan is niet zo moeilijk aangezien ze geen hormonen meer hebben dus elke vorm van machtsspelletjes met een echte reu toch al direct verliezen op geur. Verliezen ze niet op geur dan verliezen ze dik op motivatie die er nl niet meer is. Teven zijn niks meer dus waar vechten ze over?
Gecastreerde teefjes samen houden is ook tich keer moelijker dan niet gecastreerde teefjes.
-
Marion.
Ik snap je nietMARC_S schreef:Een gecastreerde teef is ook veel moeilijker dan een niet gecastreerde natuurlijk.
Gecastreerde reuen die leuk met reuen gaan is niet zo moeilijk aangezien ze geen hormonen meer hebben dus elke vorm van machtsspelletjes met een echte reu toch al direct verliezen op geur. Verliezen ze niet op geur dan verliezen ze dik op motivatie die er nl niet meer is. Teven zijn niks meer dus waar vechten ze over?![]()
In je eerste alinea is een gecastreerde teef moeilijker. Maar twee gecastreerde teefjes is weer heel erg moeilijk. En twee gecastreerde reutjes is weer het allermakkelijkst?
-
Tarz
- Zeer actief
Ik heb twee gecastreerde teven en dat is echt een topcombinatie
Ze spelen heel leuk samen en ze zijn super tolerant naar elkaar. Laatst heb ik Nina apart uitgelaten maar dit vond ze echt niet leuk, ze was super sloom. Als ik haar samen met Chaya uitlaat, straalt Nina gewoon en is het lekker rennen en scheuren met elkaar!
En dan heb ik nog twee gecastreerde reuen. Ze vechten niet met elkaar maar ze spelen ook niet met elkaar.
En dan heb ik nog twee gecastreerde reuen. Ze vechten niet met elkaar maar ze spelen ook niet met elkaar.
Groetjes Rob
-
laeken
- Zeer actief
Snap je het niet? Het is precies zoals je zelf herhaalt. 1 gecastreerd teefje is moeilijk met een niet gecastreerd teefje, 2 gecastreerde samen nog moeilijker en 2 gecastreerde reuen samen is inderdaad meestal prima te doenMarion. schreef:Ik snap je nietMARC_S schreef:Een gecastreerde teef is ook veel moeilijker dan een niet gecastreerde natuurlijk.
Gecastreerde reuen die leuk met reuen gaan is niet zo moeilijk aangezien ze geen hormonen meer hebben dus elke vorm van machtsspelletjes met een echte reu toch al direct verliezen op geur. Verliezen ze niet op geur dan verliezen ze dik op motivatie die er nl niet meer is. Teven zijn niks meer dus waar vechten ze over?![]()
Gecastreerde teefjes samen houden is ook tich keer moelijker dan niet gecastreerde teefjes.![]()
In je eerste alinea is een gecastreerde teef moeilijker. Maar twee gecastreerde teefjes is weer heel erg moeilijk. En twee gecastreerde reutjes is weer het allermakkelijkst?
-
laeken
- Zeer actief
Laat dat gecastreerd maar weg dan, die twee teven liggen elkaar gewoon heel goed. Dat ze gecastreerd zijn maakt de kans op zich kleiner dat het lekker gaat. Gecastreerde teven zijn gewoon moeilijker dan ongecastreerde, dat is een bekend iets en niet door mij bedacht.Tarz schreef:Ik heb twee gecastreerde teven en dat is echt een topcombinatie![]()
-
Marion.
Ik was je aan het quoten, en quoten. En steeds weer haalde ik het weg. Ik begreep er echt niets meer vanMARC_S schreef:Snap je het niet? Het is precies zoals je zelf herhaalt. 1 gecastreerd teefje is moeilijk met een niet gecastreerd teefje, 2 gecastreerde samen nog moeilijker en 2 gecastreerde reuen samen is inderdaad meestal prima te doen
Twee gecastreerde reuen, een eitje. Die snap ik. Denk ik
Eén gecasteerde teef bij een niet-gecastreerde. Waarom is dat moeilijker? Juist die gecastreerde teef staat dan toch meer haar mannetje, en staat boven de niet-gecastreerde?
(ik ben zelf ongecastreerd vrouwelijk, en ik zie het van de teefjes-kant
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
hoezo?Marion. schreef:Ik was je aan het quoten, en quoten. En steeds weer haalde ik het weg. Ik begreep er echt niets meer vanMARC_S schreef:Snap je het niet? Het is precies zoals je zelf herhaalt. 1 gecastreerd teefje is moeilijk met een niet gecastreerd teefje, 2 gecastreerde samen nog moeilijker en 2 gecastreerde reuen samen is inderdaad meestal prima te doen![]()
Twee gecastreerde reuen, een eitje. Die snap ik. Denk ik![]()
Eén gecasteerde teef bij een niet-gecastreerde. Waarom is dat moeilijker? Juist die gecastreerde teef staat dan toch meer haar mannetje, en staat boven de niet-gecastreerde?
(ik ben zelf ongecastreerd vrouwelijk, en ik zie het van de teefjes-kant)
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
-
Marion.
-
laeken
- Zeer actief
Dat is meestal ook wel zo hoor, maar dan moet je wel twee ongeveer gelijke honden hebben.Marion. schreef:Niet waarom. Da's mijn idee.yamie schreef:uh oke... maar waarom staat een gecastreerde teef volgens jou boven een on gecastreerde?
Net zoals ik denk dat een ongecastreerde reu boven de gecastreerde staat.
Kweenie waarom ik dat denk.
Een gesteriliseerde teef wordt gewoon wat harder en feller omdat ze minder vrouwelijke hormonen heeft.
-
Anna*
Gaat dus lang niet altijd op maar dat moge duidelijk zijn
Toen Kit erbij kwam was Bambi al gecastreerd. Veel machtsstrijd gehad want Bam domineerde Kit. Toen groeide Kit op en greep de macht (nog steeds ongecastreerd). Bam taaide af. Later werd ook Kit gecastreerd maar haar gedrag naar Bam toe is exact gelijk gebleven.
Ook Poncho is gecastreerd maar bemoeit zich nergens mee. Ik zie het meer op basis van de diverse karakters. Heb helemaal geen gedragsverandering gemerkt na de castratie, niet t.o.v. elkaar en niet t.o.v. andere honden.
Maar zeker zal er waarheid schuilen in de stelling, de ene (gecastreerde) hond is de andere niet
Toen Kit erbij kwam was Bambi al gecastreerd. Veel machtsstrijd gehad want Bam domineerde Kit. Toen groeide Kit op en greep de macht (nog steeds ongecastreerd). Bam taaide af. Later werd ook Kit gecastreerd maar haar gedrag naar Bam toe is exact gelijk gebleven.
Ook Poncho is gecastreerd maar bemoeit zich nergens mee. Ik zie het meer op basis van de diverse karakters. Heb helemaal geen gedragsverandering gemerkt na de castratie, niet t.o.v. elkaar en niet t.o.v. andere honden.
Maar zeker zal er waarheid schuilen in de stelling, de ene (gecastreerde) hond is de andere niet
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik heb hier 2 intacte teven (moeder en dochter) die zo lang als ze samen zijn (nu 11 maanden) nog nooit gevochten hebben.
toen ik Sjefke nog met de Mechelaarteef (gecastreerd) Rex samen had, ging het ook altijd goed, zij hebben ook niet gevochten.
Voordat we Sjefke hadden, hebben we nog een (intact) teefje gehad, de Laekense Gizmo. Zij had het af en toe wel eens aan de stok met Rex, maar dat waren voornamelijk corrigerende beten van Rex richting Gizmo, en dat liep nooit op een gevecht uit.
toen ik Sjefke nog met de Mechelaarteef (gecastreerd) Rex samen had, ging het ook altijd goed, zij hebben ook niet gevochten.
Voordat we Sjefke hadden, hebben we nog een (intact) teefje gehad, de Laekense Gizmo. Zij had het af en toe wel eens aan de stok met Rex, maar dat waren voornamelijk corrigerende beten van Rex richting Gizmo, en dat liep nooit op een gevecht uit.
-
Tarz
- Zeer actief
Dat weet ik wel, maar het gaat niet altijd op. In de meeste gevallen wel en het is ook niet altijd raadzaam om beiden teven te castreren (of ze sowieso samen te houden), maar bij sommige gevallen kan het gewoon wel.MARC_S schreef:
Laat dat gecastreerd maar weg dan, die twee teven liggen elkaar gewoon heel goed. Dat ze gecastreerd zijn maakt de kans op zich kleiner dat het lekker gaat. Gecastreerde teven zijn gewoon moeilijker dan ongecastreerde, dat is een bekend iets en niet door mij bedacht.
Groetjes Rob
-
Nouba
- Actief
- Contacteer:
@ Suzanne: In jouw geval is er sprake van een heel duidelijke rangorde. Bij moeder en dochter is de gezagsverhouding heel duidelijk, dat merk ik ook. Nozem is ook nog veel te jong om het gezag van haar moeder te betwisten. In het geval van Rex en Sjefke had je een behoorlijk leeftijdsverschil, Sjefke had waarschijnlijk veel respect voor de oudere hond.
Een gecastreerde teef wordt alleen feller als ze al een bijdehandte tante was voor de operatie. Een zelfverzekerde teef wordt inderdaad dominanter, maar een zachtaardige onderdanige teef wordt dat echt niet.
Ik heb niet het idee dat een gecastreerde teef boven een intacte teef staat, uitzonderingen daargelaten...
Groetjes,
Elly en de hondjes.
Een gecastreerde teef wordt alleen feller als ze al een bijdehandte tante was voor de operatie. Een zelfverzekerde teef wordt inderdaad dominanter, maar een zachtaardige onderdanige teef wordt dat echt niet.
Ik heb niet het idee dat een gecastreerde teef boven een intacte teef staat, uitzonderingen daargelaten...
Groetjes,
Elly en de hondjes.
-
Jopensam
- Actief
- Contacteer:
De mijne (2 labrador reuen) hebben nog nooit gevochten. De rangorde is hier duidelijk, dus er hoeft ook niet gevochten te worden. Wat belangrijk is, is dat wanneer ze een keer een beetje strijd hebben, je je er niet mee bemoeid, ze kunnen het prima zelf oplossen en als je je ermee gaat bemoeien verergert het vaak alleen maar en kan er een echt gevecht ontstaan.
Ook zijn ze nog nooit uitgevallen naar andere honden, ze hebben van kleins af aan met allerlei soorten en maten honden kennis gemaakt en zijn supersociaal.
Ook zijn ze nog nooit uitgevallen naar andere honden, ze hebben van kleins af aan met allerlei soorten en maten honden kennis gemaakt en zijn supersociaal.
Groetjes Melanie,Jessy, Nicci en Jordan
-
Golden Stanley
Da's nie goe gedacht. Stanley is gecastreerd en overduidelijk ranghogere tov Whooper. Wel ben ik benieuwd nu Whooper gecastreerd is, hoe de verdeling dan gaat worden. Denk dat er niks verandert.Marion. schreef:Niet waarom. Da's mijn idee.yamie schreef:uh oke... maar waarom staat een gecastreerde teef volgens jou boven een on gecastreerde?
Net zoals ik denk dat een ongecastreerde reu boven de gecastreerde staat.
Kweenie waarom ik dat denk.
- clausipaus
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
- Contacteer:
Ik heb een volle reu en een gecastereerde teef.
De reu is een maltezer, de teef een kruisinkje. De teef laat bij andere honden absoluut niet over zich heen lopen, heeft ze de pest aan een hond, dan moet ik haar aanlijnen anders dan springt ze er vol bovenop. (dit is erger geworden sinds Keizer er is, uiteraard ben ik wel aan het trainen daarop)
Nou ja en toen kwam Keizer, een maltezer van 2,5 kilo en 25 cm hoog die Floep dus even regelmatig te grazen neemt, ik denk om duidelijk te maken dat hij dus niet over zich heen laat lopen door haar ofzo.
Dus regelmatig springt hij vol op Floep. Dan ligt het eraan wat Floep doet, doet ze niks en loopt ze weg, dan is het klaar.
Wordt ze ook pissig, dan loopt het uit op een knokken.
Nou lijkt het ook erger dan het is, ik laat ze het uitvechten en dan zijn ze ook zo klaar, dan is het ook weer goed en is de rangorde weer duidelijk denk ik.
Maar het gaat de laatste tijd wel veel beter hoor, dit verhaal klinkt heel negatief maar inmiddels liggen ze ook veel bij elkaar te maffen en dagen ze elkaar steeds vaker uit voor een spelletje.
De reu is een maltezer, de teef een kruisinkje. De teef laat bij andere honden absoluut niet over zich heen lopen, heeft ze de pest aan een hond, dan moet ik haar aanlijnen anders dan springt ze er vol bovenop. (dit is erger geworden sinds Keizer er is, uiteraard ben ik wel aan het trainen daarop)
Nou ja en toen kwam Keizer, een maltezer van 2,5 kilo en 25 cm hoog die Floep dus even regelmatig te grazen neemt, ik denk om duidelijk te maken dat hij dus niet over zich heen laat lopen door haar ofzo.
Dus regelmatig springt hij vol op Floep. Dan ligt het eraan wat Floep doet, doet ze niks en loopt ze weg, dan is het klaar.
Wordt ze ook pissig, dan loopt het uit op een knokken.
Nou lijkt het ook erger dan het is, ik laat ze het uitvechten en dan zijn ze ook zo klaar, dan is het ook weer goed en is de rangorde weer duidelijk denk ik.
Maar het gaat de laatste tijd wel veel beter hoor, dit verhaal klinkt heel negatief maar inmiddels liggen ze ook veel bij elkaar te maffen en dagen ze elkaar steeds vaker uit voor een spelletje.
Penotti & Sombra!

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
-
Ushi
- Vaste gebruiker
- rie
- Zeer actief
- Contacteer:
Hier willen ze weleens vechten als ze allebei los gaan.
Dan laat ik ze los, en dan eerst een gevecht en dan gaan ze rennen.
Niet tof.
Dan laat ik ze los, en dan eerst een gevecht en dan gaan ze rennen.
Niet tof.
GROETJES RIE,DJARNO EN SHINTO
Kijk ook eens op http://www.djarnoshinto.web-log.nl en laat misschien ook een berichtje achter