Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hondenvoeding, wat moeilijk
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel
- Aantal honden: 2
Chaya had ook erg veel problemen toen ze op brokken zat. Ze kreeg als pupje Bullpower, toen Royal Canin, toen Cavom.. daarna heeft ze geloof ik nog even Canex gehad, een poosje Farmfood en daarna een aantal maanden Carocroc. Bij alle merken vond ik niet wat ik zoch... vandaar dat brokken hoppen. Chaya had bijna altijd diarree, echt nooit stevige ontlasting. Ze heeft wel 10 keer als het niet meer is, een darminfectie gehad, en zelfs een maagdarmonsteking. Ze heeft al tig keer oorontsteking gehad. Ze heeft wonden aan haar huid gehad.. echt vanalles.. ook allerlei allergieën.
Ik heb haar net een paar maanden alleen maar versvlees gegeven en het is echt helemaal over.. ze heeft nergens last meer van.
Ik heb haar net een paar maanden alleen maar versvlees gegeven en het is echt helemaal over.. ze heeft nergens last meer van.
Groetjes Rob
-
- Actief
Bedankt voor je antwoorden, Roelfien
Zou ik ook bijv. Farmfood brok 's ochtends kunnen geven en dan Kvv 's avonds?
Snap ik het nou goed?; je hebt verschillende merken hondenvoeding, dat kan bestaan uit; dinner, brok, blik EN Kvv? De betere merken zullen dan wel geen dinner en gewoon blik hebben, wel brok? Dus van bijv. Bibi is er ook een brok? Of alleen Kvv?
Dan moet ik eerst weten in welke "vorm" (brok, Kvv) ik het wil geven en dan pas bepalen welk merk daar het beste van heeft? Wat raden jullie aan? Alleen Kvv? Of Kvv met brok? Is er veel verschil in prijs?

Zou ik ook bijv. Farmfood brok 's ochtends kunnen geven en dan Kvv 's avonds?
Snap ik het nou goed?; je hebt verschillende merken hondenvoeding, dat kan bestaan uit; dinner, brok, blik EN Kvv? De betere merken zullen dan wel geen dinner en gewoon blik hebben, wel brok? Dus van bijv. Bibi is er ook een brok? Of alleen Kvv?
Dan moet ik eerst weten in welke "vorm" (brok, Kvv) ik het wil geven en dan pas bepalen welk merk daar het beste van heeft? Wat raden jullie aan? Alleen Kvv? Of Kvv met brok? Is er veel verschil in prijs?
Groetjes, Renée en Bo Ghy

-
- Actief
Nou ja..., "in het land der blinden is eenoog koning", hoor!Esther, op een paar van je vragen denk ik het antwoord wel te weten, maar ik ben ook nog maar zo'n leek dat ik liever even afwacht met antwoord geven. Stel dat ik iets compleet verkeerd heb geïnterpreteerd en het dan aan jou zo doorvertel, dan is er ook niet echt iemand mee geholpen, toch?

- Assie
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja dat klopt.. maar als ik heel eerlijk ben weet ik nu bijvoorbeeld nog steeds niet wat 'dinner' precies is. Ik dacht eigenlijk dat het 'n andere naam is voor blik. Maar dat is dus niet zo? Dan zal het wel die brok zijn met allerlei leuke kleurtjes en dingetjes er doorheen waar je warm water overheen moet gieten enzo?
Don't shoot me... ik weet het echt niet :N:
Don't shoot me... ik weet het echt niet :N:
-
- Actief
Dinner is niet echt een brok. Het bestaat voormamelijk uit gepofte tarwe of rijst, volgens mij. Het is ook wel een compleet voer, zo verkopen ze het tenminste. Maar idd daar giet je warm water over, wordt het lekker plakkerig. Maar ik weet het niet goed, hoor, maar als je het dan over "rotzooi" hebt, denk ik dat Dinner aardig in de buurt komt. Het vlees is echt bijna niet te ontdekken, dacht ik me te herinneren.... 

-
- Zeer actief
Wou je zeggen dat het niet zo is dat er rassen zijn waarbij huid of darm problemen veel vaker voorkomt dan bij andere rassen?Angelique25 schreef:klopt, het ligt aan de fokkers. Die moeten dan maar meer honden zien te fokken die het wel geweldig doen op 60% granen, BHT's, soja en een ienepiene doodgebakken "vlees".
Dat is een boek uit 1955Angelique25 schreef:Je zou o.a. Donath eens moeten lezen. "Wat moet mijn hond eten".

weg gehaald zit een virus in
-
- Zeer actief
Alleen kvv is beter, maar kvv met brok is ook goed. Geeft het alleen niet tegelijk, dat is niet zo goed voor de vertering. Dus bijvoorbeeld 's ochtends brok en 's avonds vlees, of aparte brok en aparte vlees dagen.esther20 schreef: Wat raden jullie aan? Alleen Kvv? Of Kvv met brok? Is er veel verschil in prijs?
De prijs.. het ligt eraan wat voor merk brok je geeft. Er zijn merken van 15 kilo voor 50 euro waar ze ook nog eens veel van nodig hebben, maar er zijn ook merken van 20 kilo voor 30 euro of minder waar ze weinig van nodig hebben. Maar over het algemeen is kvv een stuk duurder dan brok.
Als ik alleen kvv voer kost mij dat ongeveer 130 euro per maand. Ik heb vier honden, drie van 20 a 30 kilo en eentje van 10 kilo. Daarom doe ik regelmatig periodes dat ik half om half doe.
Ik voer dan Cavom bij omdat ze daar niet zoveel van hoeven te hebben omdat het niet zo duur is (20 kilo voor 28 euro). Ze krijgen dan toch nog vers binnen dus dan is het wel oke.
Het kan natuurlijk zijn dat je niet de financiele mogelijkheid hebt 'full time' versvlees te geven, een goede optie is dan inderdaad afwisselen met brok!
Groot inkopen is trouwens goedkoper dan als je het klein in de supermarkt of bij een tuin- en diercentrum koopt.
www.bibidiervoeding.nl
Hier zie je bijvoorbeeld adressen waar je het groot kan bestellen en af kan halen.
Je kan het eventueel ook groot af halen/ bestellen bij een fabriek, als je daar dichtbij woont. Het ligt er ook aan wat voor merk je wilt voeren

Groetjes Rob
-
- Actief
Weet je wat het is, ik wil gewoon een goede voeding geven die al goed uitgebalanceerd is. Want als ik het zelf moet doen, komt daar niet veel goeds van, denk ik.
Maar is het ook zo dat ik dan maar het duurste merk moet kiezen? Heb je geen merk, die zowel Kvv als brok verkopen en dat dus zo meer op elkaar afgestemd is? Dat gewoon goed en gemiddeld in prijs is, of zo?
En als je nou alleen Kvv geeft, moet dat dan in twee porties? Ook 's ochtends en s avonds net zoals je zou doen bij brok en Kvv?
Wat zou ik ongeveer kwijt zijn als ik een volwassen hond van ong. 20 kg altijd Kvv geef? Als het beter is, wil ik het best geven, heb alleen geen idee van de kosten. En dan kun je ook wel meteen een extra vriezer aanschaffen zeker?
Ik zal eerst nog eens rondsnuffelen op de sites van verschillende aanbieders!
Alvast bedankt voor het meedenken 

Maar is het ook zo dat ik dan maar het duurste merk moet kiezen? Heb je geen merk, die zowel Kvv als brok verkopen en dat dus zo meer op elkaar afgestemd is? Dat gewoon goed en gemiddeld in prijs is, of zo?
En als je nou alleen Kvv geeft, moet dat dan in twee porties? Ook 's ochtends en s avonds net zoals je zou doen bij brok en Kvv?
Wat zou ik ongeveer kwijt zijn als ik een volwassen hond van ong. 20 kg altijd Kvv geef? Als het beter is, wil ik het best geven, heb alleen geen idee van de kosten. En dan kun je ook wel meteen een extra vriezer aanschaffen zeker?
Ik zal eerst nog eens rondsnuffelen op de sites van verschillende aanbieders!

- Django
- Actief
- Contacteer:
De prijs van de diverse kvv's verschilt en ook de hoeveelheid die je moet voeren verschilt. Django (13 kilo) staat op Energique nr. 1 (ik haal 3 kilo voor 9,50), hij krijgt ongeveer 250 gram per dag. Ik ben nu met kvv ongeveer 3 Euro per maand duurder uit, dat scheelt dus bijna niks (maar hij stond ook wel op een vrij dure brok).esther20 schreef:Wat zou ik ongeveer kwijt zijn als ik een volwassen hond van ong. 20 kg altijd Kvv geef? Als het beter is, wil ik het best geven, heb alleen geen idee van de kosten. En dan kun je ook wel meteen een extra vriezer aanschaffen zeker?
Dit zijn ongeveer de prijzen van diverse kvv's (gejat van het barfplaats forum):
AHV vlees-pens compleet: 0,99 per 500 gram > ?
Bibi Natuurmix: 2,15 per kg > 450 gram 0,97
Bibi Natuurmix: 1,85 per kg bij afname 120 kg > 450 gram 0,83
Carnibest Natuur: 2,95 per kg > 375 gram 1,10
Carnibest Natuur: 2,30 per kg bij afname 100 kg > 375 gram 0,86
Duck uitmuntend: 3,10 per kg > 436 gram 1,35
Duck uitmuntend: 2,30 per kg bij afname doos van 16 kg > 436 gram 1,01
Energique nr 4: 2,99 per 600 gram > 300 gram 1,49
Energique nr 4: 3,33 per kg. bij afname doos van 12 kg > 300 gram 0,99
Energique nr 1: 2,35 per 600 gram > 300 gram 1,17
Energique nr 1: 2,50 per kg. bij afname doos van 12 kg > 300 gram 0,75
Energique nr 3: 2,50 per 600 gram > 300 gram 1,25
Energique nr 3: 2,75 per kg. bij afname doos van 12 kg > 300 gram 0,83
Rodi pens compleet: 1,59 per 400 gram > 500 gram 1,98
Rodi pens compleet: 2,80 per kg. bij afname van zak van 2kg. > 500 gram 1,40
Rodi lam en rijst: 1,89 per 400 gram > 500 gram 2,36
Smuldier: 0,69 per 400 gram > 600 gram 1,03
Ik hoop dat je hier wat aan hebt
Laatst gewijzigd door Django op 02 mar 2005 16:38, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Actief
Dankjewel, Django! Heb ik zeker wat aan.
Ik heb gezien bij Bibi (voedseltabel) dat een hond van 20 Kg ong. 560 gram per dag moet hebben. (=Maximaal) Gemiddeld ben ik dan iets meer als 1 euro per dag kwijt, toch? Dat is ongeveer 35,- per maand. Dat valt wel mee, vind ik. Of vergeet ik nou iets?
Ik heb gezien bij Bibi (voedseltabel) dat een hond van 20 Kg ong. 560 gram per dag moet hebben. (=Maximaal) Gemiddeld ben ik dan iets meer als 1 euro per dag kwijt, toch? Dat is ongeveer 35,- per maand. Dat valt wel mee, vind ik. Of vergeet ik nou iets?

-
- Zeer actief
Nee dat klopt!esther20 schreef: Ik heb gezien bij Bibi (voedseltabel) dat een hond van 20 Kg ong. 560 gram per dag moet hebben. (=Maximaal) Gemiddeld ben ik dan iets meer als 1 euro per dag kwijt, toch? Dat is ongeveer 35,- per maand. Dat valt wel mee, vind ik. Of vergeet ik nou iets?
Alleen vind ik de prijzen van Bibi wel erg laag... is dat als je het bij de fabriek groot inkoopt ofzo?
Ik betaal volgens mij veel meer

Groetjes Rob
-
- Zeer actief
Ja, dat merk is er wel, maar het is maar de vraag of je dat merk goed vindt, of het betaalbaar is, en of je zowel het vlees als de brok ervan van goede kwaliteit vindt. Het is niet meer op elkaar afgstemd als het van hetzelde merk is hoor. Het zijn toch twee verschillende voeders omdat het ene brok is en het andere vlees (andere ingrediënten etc).esther20 schreef: Maar is het ook zo dat ik dan maar het duurste merk moet kiezen? Heb je geen merk, die zowel Kvv als brok verkopen en dat dus zo meer op elkaar afgestemd is? Dat gewoon goed en gemiddeld in prijs is, of zo?
Ja dat kan. Je kan het ook in 1 keer geven (zoals ik het weleens doe), maar dan moet je je hond wel een tijdje rust geven na het eten. Ook kan het zo zijn dat je hond 's avonds nog een portie verwacht omdat hij dat gewend is. Daardoor kan hij hongerig overkomen (tenminste, dat is bij mijn honden zo).En als je nou alleen Kvv geeft, moet dat dan in twee porties? Ook 's ochtends en s avonds net zoals je zou doen bij brok en Kvv?
Ik zou rekenen op 2,50 a 3,00 euro per kilo, als je het groot tot redelijk groot inkoopt (dus of bij een dierenzaak, of bij een contactpersoon of de fabriek zelf van het kvv merk). Je hond zal dan denk ik 400 a 500 gram nodig hebben. Ik heb een hond van 20 kilo die zoveel ongeveer nodig heeft. Maar dat verschilt meestal per hond (voor met je ogen).Wat zou ik ongeveer kwijt zijn als ik een volwassen hond van ong. 20 kg altijd Kvv geef? Als het beter is, wil ik het best geven, heb alleen geen idee van de kosten. En dan kun je ook wel meteen een extra vriezer aanschaffen zeker?
Als je dat redelijk duur vindt kun je er ook een goedkoper versvlees merk bij geven. Denk aan AHV, Smuldier, of Stawi. Smuldier is bij de C1000 te koop en is geloof ik 80 cent per 400 gram (kan ook meer of minder zijn, ik weet het niet precies). Maar wel de complete versie van sumldier, niet de losse varianten (er is ook kip, pens etc). Die losse varianten kunnen ook wel als extra, maar het is dus geen complete maaltijd.
Als je het groot in wilt slaan is het verstandig om een extra vriezer aan te schaffen. Anders kan je vaak voer halen en dat is niet zo prettig lijkt me. Deze kan je ook 2e hands aanschaffen. Ik heb een grote vriezer van mijn oma over kunnen nemen waar ik 90 kilo vlees in kwijt kan.
Moet je doen! En als je twijfelt kun je natuurlijk altijd eerst een paar merken uitproberen. Zo kan je zien hoe je hond het vindt, en hoe jij het er uit vindt zien want er zit wel redelijk wat verschil tussen.Ik zal eerst nog eens rondsnuffelen op de sites van verschillende aanbieders!Alvast bedankt voor het meedenken
Succes ermee

Groetjes Rob
- selina en dallas
- Vaste gebruiker
jee :N: er gaat hier echt een nieuwe wereld voor mij open. Dallas eet brokken van royal cannin, maar wat ik hier allemaal lees...daar heb ik echt nog nooit van gehoord. Ik wil me er eens rustig in verdiepen, maar ik heb wel alvast een vraag.
Hoe zit het met de splinters van de botten? ik heb altijd gehoord dat deze kunnen splinteren, of klopt dat niet?
Hoe zit het met de splinters van de botten? ik heb altijd gehoord dat deze kunnen splinteren, of klopt dat niet?
Onze Bearded Dallas maakt het leven leuker.
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
het zijn de gekookte botten die splinteren, niet de rauwe botten.
Dat komt omdat de botten door de verhitting van structuur veranderen. Rauwe botten zijn in verhouding veel zachter van structuur.
Maar als je botten wilt gaan geven, lees dan eerst "Het Bottendocument" in deze rubriek (staat bovenaan bij de topics)
Dat komt omdat de botten door de verhitting van structuur veranderen. Rauwe botten zijn in verhouding veel zachter van structuur.
Maar als je botten wilt gaan geven, lees dan eerst "Het Bottendocument" in deze rubriek (staat bovenaan bij de topics)

Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
-
- Erelid
- Contacteer:
Yep..alles wat je schreef,over de granen,over modegrillen en over jarenlang hoe honden te eten kregen en in tiggggggg landen nog te eten krijgen,heb ik gewoon niks meer aan toe tevoegen!Assie schreef: . Mijn dierenarts is dus niet zo zeer tegen brokken. Hier zit alles in wat ze nodig hebben en die hoeveelheid graan is niet zo erg, want daar halen ze ook gewoon goed energie uit.
Maar hij is ook absoluut niet tegen BARF en kvv. Het is alleen duurder (kvv sowieso, barf kun je natuurlijk zo duur maken als je zelf wilt) en hij heeft het idee dat het (met name kvv) ook 'n beetje een modegril is.
Vroeger kregen honden altijd op de BARF-manier eten, maar dan minder uitgebalanceerd, toen moesten ze het doen met wat ze toevallig kregen. En daar was niets verkeerd mee, alleen werden de honden net wat minder oud.
Al met al was het wel een nuttig gesprek. Vooral omdat ik zeker weet dat hij niet commercieel beïnvloed wordt, doordat hij bijvoorbeeld een bepaald merk zou moeten aanprijzen, dat doet hij namelijk niet. Ik heb weer wat meer inzicht in de verschillende functies van de voedingsstoffen (ook handig voor m'n studie). Maar toch is die hondenvoeding nog steeds een groot bos hoor.
?

Alleen over dat bos..

maak zelf je pad en verdwaal niet
ik houd niet zo van aangelegde bossen

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
als je overstapt naar een andere brok word er altijd gezegd dat dat geleidelijk moet gaan...
Er word hier nu aangeraden om de ene dag brok te geven en de dag erna diepvriesvlees,is dit dan niet schadelijk voor de darmen?
En als een hond winderig(putlucht) is helpt bijv.Rodi hier dan tegen?
Ik geef zelf Arion brokjes(geperste brok)iemand hier bekend mee?kost 15euro per 5kilo
groetjes eefje
Er word hier nu aangeraden om de ene dag brok te geven en de dag erna diepvriesvlees,is dit dan niet schadelijk voor de darmen?
Ik geef zelf Arion brokjes(geperste brok)iemand hier bekend mee?kost 15euro per 5kilo
groetjes eefje
-
- Actief
-
- Zeer actief
heeft iemand hier antwoord op.
als je overstapt naar een andere brok word er altijd gezegd dat dat geleidelijk moet gaan...
groetjes eefje
vanaf morgen mag mijn hond weer op normaal voer maar zijn diarree is nog niet helemaal over.
Ik weet niet wat ik moet doen,elke dag rijst met kip kan niet de bedoeling zijn lijkt mij.
speciaal dieetvoer moet ook te vermijden zijn denk ik(hoop ik)tis een jonge hond die toch wel wat moet kunnen hebben lijkt mij....
groetjes eefje
-
- Zeer actief
Arion Premium Maintenance Mini
ü Voor volwassen honden van kleine rassen (tot 10 kg)
ü Goede smaak en acceptatie door hoge aandelen aan kip en ei;
ü Het brokje is qua grote en structuur aangepast op het gebit van kleine honden.
Arion Premium Performance
dit is wat mijn hondje nu krijgt,op deze site kun je het bekijken...
http://www.goldenretrieverclub.nl/arion/
groetjes eefje
ü Voor volwassen honden van kleine rassen (tot 10 kg)
ü Goede smaak en acceptatie door hoge aandelen aan kip en ei;
ü Het brokje is qua grote en structuur aangepast op het gebit van kleine honden.
Arion Premium Performance
dit is wat mijn hondje nu krijgt,op deze site kun je het bekijken...
http://www.goldenretrieverclub.nl/arion/
groetjes eefje
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
als jouw hond aan de diarree is mag hij gewoon kip met rijst. En als de diarree over is kun je het langzaam vermengen met voer.eefje+huig schreef:Ik weet niet wat ik moet doen,elke dag rijst met kip kan niet de bedoeling zijn lijkt mij.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
ik zal de vraag anders stellen,
ik bedoelde dat ik dit niet altijd kan doen,de rest van zijn leven(rijst met kip)
dus er moet een alternatief zijn...
hij heeft het een poos goed gedaan op dit voer maar misschien heeft hij de diarree van dit voer gekregen,hij poept ook erg veel.
Als zijn darmen langzaamaan van streek zijn geraakt door dit voer wil ik ander voer gaan proberen maar wat is aan te raden?
Ik heb gelezen dat diepvries vlees erg goed zou zijn voor de darmflora,is dit wijs om eens te proberen?
groetjes eefje
ik bedoelde dat ik dit niet altijd kan doen,de rest van zijn leven(rijst met kip)
hij heeft het een poos goed gedaan op dit voer maar misschien heeft hij de diarree van dit voer gekregen,hij poept ook erg veel.
Als zijn darmen langzaamaan van streek zijn geraakt door dit voer wil ik ander voer gaan proberen maar wat is aan te raden?
Ik heb gelezen dat diepvries vlees erg goed zou zijn voor de darmflora,is dit wijs om eens te proberen?
groetjes eefje
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
nee dat kan niet de rest van z'n leven dat hoeft ook niet, hij kan een 'simpele' maagdarmontsteking hebben. Dat gebeurd gewoon kun je niets aan doen. Als hij erg veel poept van dat voer kun je proberen ander voer te nemen inderdaad. Vers kan inderdaad. Alleen lust 1 van mijn honden het simpelweg niet en de ander is ervan aan de diarree. Dus het is daar ook maar net weer zo als bij de brok.eefje+huig schreef:ik zal de vraag anders stellen,
groetjes eefje
Ik probeer nu zo af en toe eens vers te geven en dat gaat op dit moment redelijk goed. Helemaal vers wil ik zelf niet, maar dat is persoonlijk. Je zou het in ieder geval kunnen proberen.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
dan ga ik dat proberen,onze beide honden hebben een punt met poepen,de 1 is aan de diarree en de ander krijgt het er moeilijk uit.
Onze pup is eigenlijk nooit helemaal goed geweest wat poepen betreft vandaar dat ik al twijfelde met overstappen.
heb nu veel hier en op barf plaats gelezen en ga eens op zoek naar iets om te proberen.
ik had de DA gebeld en die wilde me weer van dat dieetvoer aansmeren maar ik wil gewoon voer wat hoofdzakelijk uit vlees bestaat en dan iets waar de hondjes dus ook goed op reageren.
ik ga op jacht
wel bedankt voor al je antwoorden.
groetjes eefje
Onze pup is eigenlijk nooit helemaal goed geweest wat poepen betreft vandaar dat ik al twijfelde met overstappen.
heb nu veel hier en op barf plaats gelezen en ga eens op zoek naar iets om te proberen.
ik had de DA gebeld en die wilde me weer van dat dieetvoer aansmeren maar ik wil gewoon voer wat hoofdzakelijk uit vlees bestaat en dan iets waar de hondjes dus ook goed op reageren.
ik ga op jacht

groetjes eefje
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
succes!eefje+huig schreef:dan ga ik dat proberen,onze beide honden hebben een punt met poepen,de 1 is aan de diarree en de ander krijgt het er moeilijk uit.
ik ga op jacht![]()
groetjes eefje