Niekie schreef:Ja joh, laat andere mensen maar gewoon lekker kletsen over die rotte Jack Russells....ik ruil de mijne voor geen goud! Ik vind het echt prachtige, leuke, vrolijke beestjes.
Jack Russells zijn schitterende beestjes!!! Bijna alle JR die ik zie, vind ik fantastisch: zo lekker eigenwijs, fel en enthousiast. Ik mag dat zeer graag!
Verder zou ik eerlijk gezegd gewoon lekker spelen met Doerak hoor! Voor het 'grommen' zou ik het niet laten, al moet je wel allert zijn op het soort grom.
Als ik hier trekspelletjes met Kaya doe, dan gromt ze ook wat af, maar er zit een heel duidelijk verschil in de grom: de ene grom is veel 'lichter' (gewoon lekker fanatiek speelgedrag), maar als de grom 'donkerder' wordt dan moet je dat niet accepteren; tenminste, ik accepteer dat niet. Dan is het speeltje weg en einde speltijd, al gebeurd die 'donkere' grom hier eigenlijk nooit, ik hoor die meer tussen haar en Moritz bijvoorbeeld.
Maar ik vind dat je niet voor alles 'bang' hoeft te zijn bij je hond. Laat hem lekker wat fanatiek grommen tijdens een trekspelletje. Als jij je hond goed kent, dan zie ik daar absoluut geen enkel gevaar in.