Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat voor brokken ?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

gz
Actief
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Wat voor brokken ?

Ongelezen bericht door gz »

Wij geven onze boxer nu Hills nature's best ... de laatste tijd eet hij daar niet echt meer in en vindt het dan zonde om 54 euro daarvoor uit te trekken en hem wel te laten eten. We hebben nu een klein zakje andere brokken alleen die zijn zo klein dat hij ze zo doorslikt. Dus dit wordt hem ook niet.

Hij heeft lichte atrose dus moeten ook niet teveel troep in het voer zitten en natuurlijk ook niet bergen poepen. Wat zou goed voer zijn ? en wat kost het ?

Oja de winkel zegt dat we het beste Hills of RC kunnen nemen maar die zijn natuurlijk ook het duurst.
aschra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog

Ongelezen bericht door aschra »

misschien ff of cavom
gz
Actief

aschra schreef:misschien ff of cavom
Aan Cavom zat ik zelf ook te denken heb de zoekfunctie ff gebruikt.

Zit erg te twijfelen tussen Farmfood en Cavon. Smolke deed ie het niet goed op en Bento ook niet. Ik wil echt een product dat goed is zonder troep erin. Welk soort zou beter zijn voor een boxer met slechte poten ?
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

gz schreef:

Zit erg te twijfelen tussen Farmfood en Cavon. Smolke deed ie het niet goed op en Bento ook niet. Ik wil echt een product dat goed is zonder troep erin. Welk soort zou beter zijn voor een boxer met slechte poten ?
nou smolke is gewoon zooi...dus blijf daar maar van weg..

cavom en FF ...tja allebei goed... misschien is vers voer nog een betere optie?
gz
Actief

yamie schreef: nou smolke is gewoon zooi...dus blijf daar maar van weg..
Dank u voor het andwoord, ik dan wordt het gewoon kiezen dus. Heb een proefpakket aangevraagd bij Cavom. Lust ie dat niet gaat we FF proberen.
Orient
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Orient »

Hallo,

Ik zou gewoon de Boxer brok van Rc gaan voeren,zitten veel stofjes in voor een boxer!!

Klaas
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

gz schreef:
yamie schreef: nou smolke is gewoon zooi...dus blijf daar maar van weg..
Dank u voor het andwoord, ik dan wordt het gewoon kiezen dus. Heb een proefpakket aangevraagd bij Cavom. Lust ie dat niet gaat we FF proberen.
Prima voer hoor, en is het geen optie om hem daarbij versvlees te geven? :wink:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Nouba
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nouba »

Ben onlangs van de Smolke overgestapt naar Cavom en Prins vers vlees. Van de Smolke hadden ze vaak diarree. Die ervaring heb ik ook met Royal Canin.

De Cavom geeft mooie ontlasting en ze lusten het graag. Even kijken hoe
het op de langere termijn gaat.
Groetjes,
Elly en de hondjes.
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Orient schreef:Hallo,

Ik zou gewoon de Boxer brok van Rc gaan voeren,zitten veel stofjes in voor een boxer!!

Klaas
"stofjes voor een boxer"... wat is dat in hemelsnaam?
Wat is er zo bijzonder aan de spijsvertering van een boxer dat er een aparte brok voor moet komen? En wat zit er zoal in?

Zelf ben ik een voorstander van een volledig verse voeding boven elke mogelijke brok.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
gz
Actief

cloris schreef:
Prima voer hoor, en is het geen optie om hem daarbij versvlees te geven? :wink:
We hebben niet een grote vriezer :D hij krijgt regelmatig pens maar om dat dagelijks te geven lukt dus niet.
ed
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door ed »

kijk eens naar nutro chois
groetjes ed Afbeelding
Afbeelding
Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

Staat Hills Nature's Best ook niet stijf van de chemicaliën? Ik herinner me zoiets. Maakt natuurlijk niet meer uit want jullie zijn er al mee gestopt. Maar ik vroeg het me even af.
Floortje
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Floortje »

ik ben het eens met ed.
als je per se brok wilt voeren probeer dan Nutro's Choice.
daar zit niet zoveel troep in
ed
Actief
Contacteer:

Re: Wat voor brokken ?

gz schreef:Wij geven onze boxer nu Hills nature's best ... de laatste tijd eet hij daar niet echt meer in en vindt het dan zonde om 54 euro daarvoor uit te trekken en hem wel te laten eten. We hebben nu een klein zakje andere brokken alleen die zijn zo klein dat hij ze zo doorslikt. Dus dit wordt hem ook niet.

Hij heeft lichte atrose dus moeten ook niet teveel troep in het voer zitten en natuurlijk ook niet bergen poepen. Wat zou goed voer zijn ? en wat kost het ?

Oja de winkel zegt dat we het beste Hills of RC kunnen nemen maar die zijn natuurlijk ook het duurst.

hai ik weet niet hoe oud je hond is maar als het nog een jonge hond is
kijk dan even hier na

Als je voer zoekt voor een pup moet je op een paar dingen in de samenstelling letten:
1. Eiwitpercentage zou hooguit 28% moeten zijn
2. Vetpercentage zou tussen de 14 en 18% moeten liggen
3. Calciumgehalte mag maximaal 1,0 % zijn
4. Fosforgehalte moet in verhouding tot calcium staan, bij 1,0% calcium moet er 0,8% fosfor zijn.

en deze voldoen er ook aan

Een aantal voeders die wel voldoen zijn:
1. Eukanuba Puppy/Junior Large Breed
2. Vobra Junior Lam/Rijst
3. Farm Food HE
groetjes ed Afbeelding
Afbeelding
ed
Actief
Contacteer:

die hills die je nu voert is erg goed je kan ook proberen om er wat vloeibaar schapen vet er door heen te mengen of zeewier vloeibaar van na mara geeft weer een andere smaak er aan
en het is erg goed voor de vacht
groetjes ed Afbeelding
Afbeelding
gz
Actief

Hoi Ed, onze boxer wordt in jullie 4 jaar oud en hij heeft 5 operatie's gehad. 4 keer kapotte kruisband en een keer een talgklierkieste in zijn keel. Hij heeft een lichte vorm van atrose.

Vandaag even bij de dierenwinkel geweest en daar zeiden ze dat bij Cavon we er om moeten denken dat hij niet te dik wordt en bij Farmfood willen ze ook snel dik worden. Mmmmmmm zo blijf je maar twijfelen maar goed heb een klein zakje Cavon meegenomen dus ben benieuwd of hij het lust.
Ca Cajuina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

gz schreef:

Carocroc kip en rijst of lam en rijst. Al je zegt dat hij gevoelige beenderen heeft. Hier zit omega 3 en 6 in en verder geen rotzooi. Ze worden er niet snel dik van. Het is licht verteerbaar
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
Mechelfanaat
Actief

voeding

Ongelezen bericht door Mechelfanaat »

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar wel van meerdere personen gehoord dat Prins een goed voer moet zijn.
Vraag maar eens na, bij jou in de buurt en of op dit forum.

Ik zelf heb ook alijd Hills gevoerd en ben daarmee gestopt omdat het ook mij te duur werd met twee honden. Ik heb het wel als heel goed voer ervaren. Nu geef ik ze Dog Show van purina en ook hier op doen ze het heel goed. Ik merk geen verschil met de tijd dat ik hills voerde
( alleen in de portemonee dan :mrgreen: )
gz
Actief

Wij gaan over naar Cavom, en probeer 2 keer per week rodi compleet te geven. Moet ik Bas nog extra voeding geven of zitten in die brokken genoeg voedingsstoffen ?
gz
Actief

Bas heeft een paar dagen Cavon geprobeerd maar kotst elke keer alles uit na een tijdje. We gaan verder met de zoektocht :D
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

dan heb je teveel gegeven...

cavom is voor mij dé brok, maar die ligt veel zwaarder op de maag dan andere brokken, je moet hem er aan laten wennen.

bij mij was het meteen over toen ik vaker kleine beetjes gaf en na een week gewoon 2x per dag.
Afbeelding
Ca Cajuina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

gz schreef:Bas heeft een paar dagen Cavon geprobeerd maar kotst elke keer alles uit na een tijdje. We gaan verder met de zoektocht :D
Zoek er eentje die omega 3 en 6 hebben. JE kan ook proberen om wat yoghert te geven bji de cavom dat kan helpen
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
pollunder
Zeer actief

Ongelezen bericht door pollunder »

Wij geven ook Nutro. Misschien dat eens proberen?
gz
Actief

We gaan Farmfood proberen. Als de brok net zo goed is als tot nu toe de service dan doen we het ervoor :wink: Vanaf vandaag gaat Bas even op versvoer en hebben een FF proefpakket aangevraagd. Dan maar hopen dat hij het lust :ok:
dobervriendin
Zeer actief
Mijn ras(sen): dobers en hollanders
Contacteer:

Ongelezen bericht door dobervriendin »

Ik heb al jaren Cavom en alle dobers doen het er goed op. Bestel via de fabriek 10 tot 12 zakken in 1 keer scheelt heel veel geld.
Groetjes van Dobervriendin haar en hollanders Haru en Kandalf
Gerrit de Weerd
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gerrit de Weerd »

Ca Cajuina schreef: Zoek er eentje die omega 3 en 6 hebben.
Farm Food HE bevat vanzelfsprekend de benodigde Omega 3 en 6 vetzuren in de voor honden juiste verhouding. Maar omdat het een noodzakelijk iets is in een goed hondenvoer, maken we daar geen marketing-punt van.
Hetzelfde geldt voor Glucosamine, Chondroïtine, Lecithine, Inuline, Oligosachariden, etc. etc. Het zijn geen extra's, het hoort er gewoon in te zitten.

Groetjes
Gerrit de Weerd
Farm Food
gz
Actief

Vandaag hebben we de eerste 15 kilo zak Farmfood gekregen. De Pets Place hier heeft dit normaal niet in het schap te liggen maar omdat we toch wilden proberen en de proefpakket goed was bevallen heeft hij speciaal voor ons besteld. Er lagen nu 5 zakken van FF omdat het dan iets goedkoper is dan als je per stuk besteld. Ik hoop dat het goed blijft bevallen en hoop ook dat er meer mensen aangaan zodat hij niet alleen de zakken voer voor mij in het schap hoeft te houden :wink:

Oja een nadeel vindt ik wel dat als Bas aan het eten is na verloop van tijd de brokken in de etensbak uiteen vallen. Dit door de platte snuit van Bas en doordat hij tussen door drinkt. De Bak is nu zo goed als leeg dus deze maaltijd heeft hem lekker gesmaakt :ok:
Django
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Django »

gz schreef:We gaan Farmfood proberen. Als de brok net zo goed is als tot nu toe de service dan doen we het ervoor :wink: Vanaf vandaag gaat Bas even op versvoer en hebben een FF proefpakket aangevraagd. Dan maar hopen dat hij het lust :ok:
Waar heb je dat FF proefpakket aangevraagd?
AfbeeldingAfbeelding

Mopshonden forum
Diablo
Actief

Ongelezen bericht door Diablo »

Ca Cajuina schreef:
gz schreef:

Carocroc kip en rijst of lam en rijst. Al je zegt dat hij gevoelige beenderen heeft. Hier zit omega 3 en 6 in en verder geen rotzooi. Ze worden er niet snel dik van. Het is licht verteerbaar
Carocroc is ook een goede brok.. ik heb hem ook voor diablo...
Ik heb de kip&rijst premium variant...
<a href="http://www.rottweilervrienden.nl">Klik hier voor het RottweilerVrienden-Forum!</a>
Afbeelding
gz
Actief

Django schreef: Waar heb je dat FF proefpakket aangevraagd?
Via www.farmfood.nl daar kun je een mailtje heen sturen.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”