Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat voor brokken ?
Moderator: moderatorteam
- gz
- Actief
- Mijn ras(sen): Boxer
- Aantal honden: 1
Wat voor brokken ?
Wij geven onze boxer nu Hills nature's best ... de laatste tijd eet hij daar niet echt meer in en vindt het dan zonde om 54 euro daarvoor uit te trekken en hem wel te laten eten. We hebben nu een klein zakje andere brokken alleen die zijn zo klein dat hij ze zo doorslikt. Dus dit wordt hem ook niet.
Hij heeft lichte atrose dus moeten ook niet teveel troep in het voer zitten en natuurlijk ook niet bergen poepen. Wat zou goed voer zijn ? en wat kost het ?
Oja de winkel zegt dat we het beste Hills of RC kunnen nemen maar die zijn natuurlijk ook het duurst.
Hij heeft lichte atrose dus moeten ook niet teveel troep in het voer zitten en natuurlijk ook niet bergen poepen. Wat zou goed voer zijn ? en wat kost het ?
Oja de winkel zegt dat we het beste Hills of RC kunnen nemen maar die zijn natuurlijk ook het duurst.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Franse bulldog
- gz
- Actief
Aan Cavom zat ik zelf ook te denken heb de zoekfunctie ff gebruikt.aschra schreef:misschien ff of cavom
Zit erg te twijfelen tussen Farmfood en Cavon. Smolke deed ie het niet goed op en Bento ook niet. Ik wil echt een product dat goed is zonder troep erin. Welk soort zou beter zijn voor een boxer met slechte poten ?
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
nou smolke is gewoon zooi...dus blijf daar maar van weg..gz schreef:Aan Cavom zat ik zelf ook te denken heb de zoekfunctie ff gebruikt.aschra schreef:misschien ff of cavom
Zit erg te twijfelen tussen Farmfood en Cavon. Smolke deed ie het niet goed op en Bento ook niet. Ik wil echt een product dat goed is zonder troep erin. Welk soort zou beter zijn voor een boxer met slechte poten ?
cavom en FF ...tja allebei goed... misschien is vers voer nog een betere optie?
- gz
- Actief
-
- Vaste gebruiker
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Prima voer hoor, en is het geen optie om hem daarbij versvlees te geven?gz schreef:Dank u voor het andwoord, ik dan wordt het gewoon kiezen dus. Heb een proefpakket aangevraagd bij Cavom. Lust ie dat niet gaat we FF proberen.yamie schreef: nou smolke is gewoon zooi...dus blijf daar maar van weg..

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
-
- Actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
"stofjes voor een boxer"... wat is dat in hemelsnaam?Orient schreef:Hallo,
Ik zou gewoon de Boxer brok van Rc gaan voeren,zitten veel stofjes in voor een boxer!!
Klaas
Wat is er zo bijzonder aan de spijsvertering van een boxer dat er een aparte brok voor moet komen? En wat zit er zoal in?
Zelf ben ik een voorstander van een volledig verse voeding boven elke mogelijke brok.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
- gz
- Actief
-
- Actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
-
- Actief
- Contacteer:
Re: Wat voor brokken ?
gz schreef:Wij geven onze boxer nu Hills nature's best ... de laatste tijd eet hij daar niet echt meer in en vindt het dan zonde om 54 euro daarvoor uit te trekken en hem wel te laten eten. We hebben nu een klein zakje andere brokken alleen die zijn zo klein dat hij ze zo doorslikt. Dus dit wordt hem ook niet.
hai ik weet niet hoe oud je hond is maar als het nog een jonge hond is
kijk dan even hier na
Als je voer zoekt voor een pup moet je op een paar dingen in de samenstelling letten:
1. Eiwitpercentage zou hooguit 28% moeten zijn
2. Vetpercentage zou tussen de 14 en 18% moeten liggen
3. Calciumgehalte mag maximaal 1,0 % zijn
4. Fosforgehalte moet in verhouding tot calcium staan, bij 1,0% calcium moet er 0,8% fosfor zijn.
en deze voldoen er ook aan
Een aantal voeders die wel voldoen zijn:
1. Eukanuba Puppy/Junior Large Breed
2. Vobra Junior Lam/Rijst
3. Farm Food HE
groetjes ed

-
- Actief
- Contacteer:
- gz
- Actief
Hoi Ed, onze boxer wordt in jullie 4 jaar oud en hij heeft 5 operatie's gehad. 4 keer kapotte kruisband en een keer een talgklierkieste in zijn keel. Hij heeft een lichte vorm van atrose.
Vandaag even bij de dierenwinkel geweest en daar zeiden ze dat bij Cavon we er om moeten denken dat hij niet te dik wordt en bij Farmfood willen ze ook snel dik worden. Mmmmmmm zo blijf je maar twijfelen maar goed heb een klein zakje Cavon meegenomen dus ben benieuwd of hij het lust.
Vandaag even bij de dierenwinkel geweest en daar zeiden ze dat bij Cavon we er om moeten denken dat hij niet te dik wordt en bij Farmfood willen ze ook snel dik worden. Mmmmmmm zo blijf je maar twijfelen maar goed heb een klein zakje Cavon meegenomen dus ben benieuwd of hij het lust.
- Ca Cajuina
- Zeer actief
Carocroc kip en rijst of lam en rijst. Al je zegt dat hij gevoelige beenderen heeft. Hier zit omega 3 en 6 in en verder geen rotzooi. Ze worden er niet snel dik van. Het is licht verteerbaargz schreef:Aan Cavom zat ik zelf ook te denken heb de zoekfunctie ff gebruikt.aschra schreef:misschien ff of cavom
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

- Mechelfanaat
- Actief
voeding
Ik heb er zelf geen ervaring mee maar wel van meerdere personen gehoord dat Prins een goed voer moet zijn.
Vraag maar eens na, bij jou in de buurt en of op dit forum.
Ik zelf heb ook alijd Hills gevoerd en ben daarmee gestopt omdat het ook mij te duur werd met twee honden. Ik heb het wel als heel goed voer ervaren. Nu geef ik ze Dog Show van purina en ook hier op doen ze het heel goed. Ik merk geen verschil met de tijd dat ik hills voerde
( alleen in de portemonee dan
)
Vraag maar eens na, bij jou in de buurt en of op dit forum.
Ik zelf heb ook alijd Hills gevoerd en ben daarmee gestopt omdat het ook mij te duur werd met twee honden. Ik heb het wel als heel goed voer ervaren. Nu geef ik ze Dog Show van purina en ook hier op doen ze het heel goed. Ik merk geen verschil met de tijd dat ik hills voerde
( alleen in de portemonee dan

- gz
- Actief
- gz
- Actief
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Ca Cajuina
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- gz
- Actief
- dobervriendin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): dobers en hollanders
- Contacteer:
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Farm Food HE bevat vanzelfsprekend de benodigde Omega 3 en 6 vetzuren in de voor honden juiste verhouding. Maar omdat het een noodzakelijk iets is in een goed hondenvoer, maken we daar geen marketing-punt van.Ca Cajuina schreef: Zoek er eentje die omega 3 en 6 hebben.
Hetzelfde geldt voor Glucosamine, Chondroïtine, Lecithine, Inuline, Oligosachariden, etc. etc. Het zijn geen extra's, het hoort er gewoon in te zitten.
Groetjes
Gerrit de Weerd
Farm Food
- gz
- Actief
Vandaag hebben we de eerste 15 kilo zak Farmfood gekregen. De Pets Place hier heeft dit normaal niet in het schap te liggen maar omdat we toch wilden proberen en de proefpakket goed was bevallen heeft hij speciaal voor ons besteld. Er lagen nu 5 zakken van FF omdat het dan iets goedkoper is dan als je per stuk besteld. Ik hoop dat het goed blijft bevallen en hoop ook dat er meer mensen aangaan zodat hij niet alleen de zakken voer voor mij in het schap hoeft te houden 
Oja een nadeel vindt ik wel dat als Bas aan het eten is na verloop van tijd de brokken in de etensbak uiteen vallen. Dit door de platte snuit van Bas en doordat hij tussen door drinkt. De Bak is nu zo goed als leeg dus deze maaltijd heeft hem lekker gesmaakt

Oja een nadeel vindt ik wel dat als Bas aan het eten is na verloop van tijd de brokken in de etensbak uiteen vallen. Dit door de platte snuit van Bas en doordat hij tussen door drinkt. De Bak is nu zo goed als leeg dus deze maaltijd heeft hem lekker gesmaakt

- Django
- Actief
- Contacteer:
-
- Actief
Carocroc is ook een goede brok.. ik heb hem ook voor diablo...Ca Cajuina schreef:Carocroc kip en rijst of lam en rijst. Al je zegt dat hij gevoelige beenderen heeft. Hier zit omega 3 en 6 in en verder geen rotzooi. Ze worden er niet snel dik van. Het is licht verteerbaargz schreef:Aan Cavom zat ik zelf ook te denken heb de zoekfunctie ff gebruikt.aschra schreef:misschien ff of cavom
Ik heb de kip&rijst premium variant...
<a href="http://www.rottweilervrienden.nl">Klik hier voor het RottweilerVrienden-Forum!</a>

- gz
- Actief
Via www.farmfood.nl daar kun je een mailtje heen sturen.Django schreef: Waar heb je dat FF proefpakket aangevraagd?