Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

redirectie agressie

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Loslopen is zijn lust en zijn leven. Hij geniet daar zo van. Dat doet elke hond wel natuurlijk, maar het enthousiastme wat hij dan heeft is echt enorm..........

Ik zoek dan wel de rustige tijden en plaatsen op nu denk ik. Maar ik ben wel erg geschrokken moet ik zeggen want dit had ik nog niet van hem meegemaakt in deze mate. Nou waren ook alle omstandigheden op zijn negatiefst. Niet dat ik excuses wil zoeken hoor.

Maar het was donker, dus hij was feller. De hond stond onverwacht voor onze neus, en we stonden dicht bij elkaar allemaal.. Plus dat er weinig ruimte was om uit te wijken. Dus wel veel negatieve dingen voor zo'n situatie. Maar ja het mag gewoon niet gebeuren natuurlijk.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Nou ja, mogen...het is een hond. Laat niet al het vertrouwen wat je in hem hebt wegspoelen door dit incident.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Baily

Eline* schreef:Nou ja, mogen...het is een hond. Laat niet al het vertrouwen wat je in hem hebt wegspoelen door dit incident.
Nee :wink: , en ik vind het nog steeds een geweldige hond, ondanks de problemen.

Ik vroeg aan mijn dochter of ze erg boos op hem was, en toen zei ze "nee dat niet, maar hij moet het niet nog een keer doen". Ik heb haar zo goed mogelijk uitgelegd hoe het is gekomen en dat begreep ze ook wel.
Baily

Ja, ik heb nog eens over dat loslopen gedacht en dat kan dan nog wel. Op rustige tijden ga ik dan maar. Maar ik dacht omdat ik dacht dat hij dit gedrag misschien ook wel kan vertonen tegenover andere mensen als hij los loopt. Hij bekijkt mensen eigenlijk nooit als hij losloopt, let eigenlijk meer op andere honden en speelt daar ook wel gewoon mee. Dus ik heb ook nooit een aanleiding gezien om dat niet te kunnen doen.

Maar omdat ik eigenlijk wel erg geschrokken ben en aan mijn eigen inzicht wat dat betreft ben gaan twijfelen wilde ik dit voor alle zekerheid doen. Maar je hebt gelijk, hij zou er alleen meer opgefokt van raken.

Die tip van de muilkorf ga ik zeker proberen. En ik heb vanmorgen gelijk een afspraak gemaakt voor castratie. Heb ook uitgelegd waarom en ze waren het er mee eens.

Ook heb ik een advies gekregen voor een hondenschool van de assistente, deze is behoorlijk streng en niet van de negeer methode zeg maar. Hij zit hier in het zuiderpark. Eigenlijk is het niet wat me in eerste instantie altijd voor ogen heeft gestaan maar zoals het nu gaat is het ook niet goed. Dus ik ga daar toch een afspraak maken. Er gebeurt niks met mijn hond wat ik niet wil, en ik ben er zelf bij en ben er op voorbereid dus dan grijp ik in. Maar ik denk dat hij het nodig heeft op deze manier, en ik wil hem echt goed onder controle hebben. Dat is voor hem het beste. Want stel dat mijn buurvrouw daar had gestaan, dan had ik buiten het feit dat het vreselijk is dat hij heeft gebeten, ook nog de ellende gehad dat er misschien aangifte wordt gedaan. Dat risico wil ik voor hem niet lopen. Dus we gaan alles op alles zetten nu.

En a.s. Maandag wordt hij gecastreerd.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Baily schreef:Ja, ik heb nog eens over dat loslopen gedacht en dat kan dan nog wel. Op rustige tijden ga ik dan maar. Maar ik dacht omdat ik dacht dat hij dit gedrag misschien ook wel kan vertonen tegenover andere mensen als hij los loopt. Hij bekijkt mensen eigenlijk nooit als hij losloopt, let eigenlijk meer op andere honden en speelt daar ook wel gewoon mee. Dus ik heb ook nooit een aanleiding gezien om dat niet te kunnen doen.
Redirectiegedrag wordt alleen vertoond als hij zijn agressie niet kan of durft botvieren op hetgeen zijn agressie opwekt. Als hij los had gelopen had hij de hond willen pakken en geen enkele reden gehad een mens te bijten. Angst omdat hij een hond bevecht is dus reeel, niet dat hij zomaar iemand grijpt.
Maar omdat ik eigenlijk wel erg geschrokken ben en aan mijn eigen inzicht wat dat betreft ben gaan twijfelen wilde ik dit voor alle zekerheid doen. Maar je hebt gelijk, hij zou er alleen meer opgefokt van raken.

Die tip van de muilkorf ga ik zeker proberen. En ik heb vanmorgen gelijk een afspraak gemaakt voor castratie. Heb ook uitgelegd waarom en ze waren het er mee eens.

Ook heb ik een advies gekregen voor een hondenschool van de assistente, deze is behoorlijk streng en niet van de negeer methode zeg maar. Hij zit hier in het zuiderpark. Eigenlijk is het niet wat me in eerste instantie altijd voor ogen heeft gestaan maar zoals het nu gaat is het ook niet goed. Dus ik ga daar toch een afspraak maken. Er gebeurt niks met mijn hond wat ik niet wil, en ik ben er zelf bij en ben er op voorbereid dus dan grijp ik in. Maar ik denk dat hij het nodig heeft op deze manier, en ik wil hem echt goed onder controle hebben. Dat is voor hem het beste. Want stel dat mijn buurvrouw daar had gestaan, dan had ik buiten het feit dat het vreselijk is dat hij heeft gebeten, ook nog de ellende gehad dat er misschien aangifte wordt gedaan. Dat risico wil ik voor hem niet lopen. Dus we gaan alles op alles zetten nu.

En a.s. Maandag wordt hij gecastreerd.
Wacht even..even los van het feit dat ik dus ook van mening ben dat je dit soort gedrag gewoon echt hard mag aanpakken gaat dit niet meer gebeuren. Hij gaat niet meer zomaar iemand bijten omd zijn frustratie uit te leven. Dat gebeurt jou niet meer.
Als ik lees dat je naar een strenge hondenschool gaat die niet van de negeermethode is en blablabla is dat heel leuk, maar niet per definitie beter voor je hond. Sterker nog, agressie met agressie bestrijden kan ook finaal de andere kant op doorflippen.
Ik hou nooit zo van ineens allerlei krachtige taal als het mis is gegaan. Je was een weg met hem ingeslagen en naar wat ik begreep ging dat beter? Een foute inschatting en een ongeluk kunnen gebeuren, zonder dat dat per definitie wil zeggen dat je fout bezig bent. Gedrag kan je nou eenmaal niet zoals een blinde darm wegsnijden. Dat kost tijd en moet groeien. Trainingsmethode's moeten bij jou passen en als jij niet van gehengst aan een slip bent moet je dat ook niet gaan doen, anders kan je straks niet meer tikken omdat je pootjes in het verband zitten.
Honden als Buck kunnen zich namelijk ook gewoon afreageren op hun baas als je ze op loopt te fokken met te zachte correctie's..en neem van mij aan dat jij te zacht corrigeert als hij aan het flippen is.
Maak even een pas op de plaats en denk even kalm na. Ik hou niet van paniekvoetbal.
Het is prima om van een ingeslagen weg af te wijken als je na beraad hebt besloten dat het over de hele linie niet brengt wat je had gehoopt. Het is verkeerd om je door 1 incident te laten leiden en de hele boel om te gooien.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Baily

Ik had er eigenlijk niet eens aan gedacht dat ik dan een slipketting zou moeten gaan gebruiken. Stom natuurlijk.Maar dat zou ik ook niet doen. Als ik dan daar zou zijn en dat zou een voorwaarde zijn dan begin ik er niet eens. Het is me tot nu toe gelukt met een gewone halsband, en hij trekt dus absoluut niet aan de riem.Ik dacht alleen, dat ik zelf ook een beetje terug ben gekomen van dat negeren en dat een juiste correctie best mag. Dat is ook het advies van de gedragtherapeute. En daar wil ik gewoon meer van weten.

Daarom had ik ook geschreven dat er niks gebeurt wat me niet aanstaat enzo. Er worden bij mij geen honden op hun rug gegooid al zit ik tien keer op een cursus. Dus ik weet zelf precies wat ik wil met hem en ga daar een goed school bij zoeken. Maar ik wil niet meer een Gaus achtig iets, of een alleen maar brokjes geven en negeren methode. Wel positieve dingen zoveel mogelijk gebruiken maar vooral zeker zijn van mezelf wanneer een correctie op zijn plaats is. Daar schort het nu aan bij mij denk ik. Ik ben erg bang om hem te verpesten, dus ben daar erg voorzichtig mee. Ik wil gewoon zelf graag hulp erbij, zodat ik weet dat ik op een goede manier bezig ben.

Ik heb handvaten gekregen voor hem zeg maar, die heel goed werken, maar er zijn zoveel verschillende situaties waar je tegen aan loopt, allemaal weer met een andere achtergrond. Wat bij het ene gedrag goed is wil niet zeggen dat dat ook het antwoord is voor het andere gedrag. Ik heb al een tijdje het gevoel dat ik meer met hem wil doen. Maar omdat hij me niet zo geslaagd leek in een groep hield dat me tegen.

Maar stel dat we het goed doen op een cursus uiteindelijk, dan kan ik meer met hem gaan doen waar hij zijn energie in kwijt kan. Dat zou natuurlijk heel goed zijn. Kijk ik ga veel met hem lopen en dan loopt hij ook vaak los. Met fietsen ben ik een beetje aan het beginnen. maar beweging is misschien niet voldoende, hij heeft misschien meer nodig. En als hij zich aan de lijn normaal gaat gedragen tegen andere honden zijn er zoveel meer mogelijkheden voor hem. Het is geen hond voor twee uur per dag loslopen plus de kleine rondjes, hij moet meer.

Ik ga me orienteren op hondenscholen en inderdaad goed dat je het zegt. Ik ben nu inderdaad geneigd om te veel tegelijk aan te pakken denk ik. :wink:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Voor mijn gevoel ruk je nu dingen uit zijn verband.
Het kwam niet omdat:
Maar het was donker, dus hij was feller. De hond stond onverwacht voor onze neus, en we stonden dicht bij elkaar allemaal.. Plus dat er weinig ruimte was om uit te wijken. Dus wel veel negatieve dingen voor zo'n situatie. Maar ja het mag gewoon niet gebeuren natuurlijk.
Het kwam omdat het in het donker voor zijn deur was. De grens van zijn hol. 90% van de honden flipt als er een geslachtsgenoot in het donker direct voor de ingang van het veilige hol staat. Wuilus vloog de buurhond aan op een manier die ik niet kende van haar, superagressief. Dat was een reu notabene. Gingen we door de achterdeur en liet ik Wuilus bij de buurhond in de tuin (niet haar gebied) dan waren het beste maatjes :roll:
Je hond gaat dus niet zomaar bijten als je los op een veld loopt, dat heeft er helemaal niets mee te maken.

Ik denk dat muilkorven tot je uit de drukke delen van de bewoonde wereld bent, je straat en de directe buurt, wel genoeg is. Nu direct castreren en allerlei maatregelen nemen is onnodig. Mocht hij gemuilkorft nog steeds erg heftig en opgefokt gaan reageren op andere honden en krijg je dat gedrag totaal niet meer onder controle dan kan hij alsnog gecastreerd worden natuurlijk. Bijten met een muilkorf kan niet dus probleem is opgelost wat betreft risico's :19: Vanaf daar is het training en kijken hoe ver je komt.

Corrigeren met een slip geeft de allergrootste kans op agressie die zich op jou gaat richten. Ik had met Wuil totaal geen rangorde conflict in de zin van een reden om mij te bijten. Toch werd ze behoorlijk opgefokt op mij als ik haar corrigeerde met een slip tijdens het uitvallen naar een andere hond die ze echt haatte. Mijn methode was omdraaien en meetrekken en ten alle tijden mijn rug richting Wuil te houden. Niks zeggen ook. Dan nam ik haar mee en moest ze dus "vluchten" zodat ze geen winstervaring opdeed. De andere hond ging immers niet weg, zij moest zelf weg zodra ze flipte. Het hielp vrij goed moet ik zeggen en tegen mij ging ze nooit meer echt tekeer.
Afbeelding
Baily

Dat is precies wat ik nu doe met hem, omdraaien en een andere kant oplopen. Als hij met me meeloopt zonder protesteren dan ga ik met hem spelen, ofwel een trekspel met de riem, dat kan omdat het over is als ik het zeg, of spelen met een stok, waarbij hij dingen moet doen om de stok van mij te krijgen. Want hij zit dan aan de riem en gooien kan dan niet. Dus laat ik hem afliggen of zitten of naar mij kijken gedurende een bepaalde tijd. En als hij dat goed doet, wat eigenlijk altijd wel zo is dan krijgt hij de stok en doen we daar een trekspel mee en moet hij loslaten als ik het zeg en begint het opnieuw, of ik ga een stukje met hem rennen, dan let hij ook altijd op mij.

Dat rennen doe ik niet als hij al erg opgefokt is want dan werkt het natuurlijk als een trigger voor hem om te gaan happen in mijn richting.

Het werkt ook allemaal wel maar ik wil zo graag beter weten hoe te corrigeren zoals laatst op een verjaardag, piest hij dus op de salontafel (markeren dus) omdat de tas van mijn schoonzus daar stond en die heeft ook een hond. Waarschijnlijk heeft hij dat geroken of wilde hij gewoon zomaar eventjes aangeven dat het zijn huis is ofzo. Maar dan zou ik hem het liefst :L: maar dan weet ik weer niet of dat juist wel goed is of dat ik dat weer moet negeren en in welke mate ik hem dan moet corrigeren. Ik heb hem wel gecorrigeerd maar dan heb ik weer het gevoel dat ik te hard corrigeer omdat hij dan in een lage houding naar me toe komt. :denken: Daar zou ik dus graag wat zekerder in willen zijn omdat ik al zolang dat negeer verhaal in mijn hoofd heb, en ik moet zeggen dat het voor de andere honden wel werkt.

Maar die zijn makkelijk vergeleken bij Buck hoewel Dino ook echt behoorlijk dominant gedrag kan vertonen.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Als ik een hond had die op de salontafel zeek over de tas van mijn zus dan gaf ik hem een tik en brulde dat hij niet goed wijs was. :denken: Als hij dan onderdanig op mij af kwam zou ik daar heel blij mee zijn, hij heeft het begrepen.
Ik deed nooit iets met pijnprikkels maar met schrikeffecten. Die tik is een onverwachte tik tegen zijn schouder of wang, met direct een zeer zware brul. Wuilus schrok zich een hoedje en dook dan snel omlaag en kwam onderdanig op me af. Precies hoe ik het hebben wilde omdat ze het dan zeker begrepen had :ok: Nog een keer zoiets doen zat er niet in omdat ze goed wist dat ze daar de keer ervoor zo bij geschrokken was. :mrgreen:

Met pijnprikkels kon ik niks omdat ik dan wel erg hard moest gaan corrigeren bij haar, ze voelde niks en ik liep kans op een hap in mijn hand natuurlijk. :mrgreen:
Afbeelding
Baily

Als hij protesteerd als ik een andere kant opwil is het zo dat hij achterblijft en niet hard genoeg met mijn tempo meeloopt, en achterom blijft kijken.

Ik reageer dan door zelf nog meer tempo te maken en niks te zeggen. Als ik dan ver genoeg weg ben dan loopt hij weer netjes mee.

En je advies betreffende een hondenschool vind ik heel erg goed. Bedankt.

Mijn onzekerheid komt omdat ik weet dat Buck een hond is met een hoofdletter H wat betreft karakter, ik bedoel dat hij meer hond is dan ik drie jaar geleden aangekunt zou hebben.

Ik vind het heel erg leuk om van hem te leren, en ik sta soms versteld van hoe dingen effect op hem kunnen hebben in positieve zin als het me lukt.

Maar als er dan iets tegen zit of als ik een periode heb dat hij erg aan het uitproberen is dan vraag ik mezelf al snel af of ik hem niet te kort doe. Ik ben nogal een perfectionist, dus kan moeilijk accepteren als ik iets fout doe, dat heeft er ook mee te maken. Maar als het mis loopt dan zou Buck in dit geval de dupe zijn en dat maakt de verantwoordelijkheid voor mij om het goed te doen zo zwaar.

Maar ja, ik ben ook wel wat zwaar op de hand soms, dus dan zie ik weer meer spoken als nodig. :wink:
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Baily schreef: Ook heb ik een advies gekregen voor een hondenschool van de assistente, deze is behoorlijk streng en niet van de negeer methode zeg maar.
Ik zou je dat afraden. Je kunt veel beter op een positieve manier trainen. Ik doe obedience met mijn honden. Obedience is gepriegel op de vierkante meter. Alle oefeningen moeten heel erg precies en netjes worden uitgevoerd. Je doet er heel lang over voordat je een complete oefening aanleert. De hond is de hele les 100 % op jou gericht. Je werkt dichtbij je lichaam en met voer en speeltjes. Ze vinden het allebei geweldig. In het dagelijks leven heeft het ook effect. Ze zijn veel meer op mij gericht. Dat moet je met Buck ook zien te bereiken. Als hij (bijna) altijd op je gericht is kun je ook het appel verbeteren. Je zegt dat hij buiten mensen negeert en niet vervelend is tegen andere honden. Daarmee heb je al een enorme voorsprong op andere bazen met probleemhonden. Ga dat niet verpesten door naar een hondenschool te gaan waar hard gecorrigeerd wordt.
Baily

Ja, als hij buiten losloopt gaat het heel erg goed, hij gaat niet meer achter joggers aan, wat hij eerst wel deed, ook niet meer achter fietsers en paarden vind hij ook prima.

Soms kijkt hij nog wel eens op als er in de verte een jogger aankomt maar dan kijkt hij daarna naar mij............ :mrgreen:

Als hij niet naar mij kijkt maar blijft kijken naar de jogger in de verte zeg ik "eeeeh" heel streng, en loopt hij ook weer verder. Of ik laat hem zitten en naar mij kijken en beloon dan met een stukje kaas. Maar vaak reageert hij gewoon helemaal niet meer en kijkt er niet meer naar.

Dus dat gedrag heb ik wel kunnen veranderen.
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Met zijn leervermogen is dus gelukkig helemaal niks mis. Ik zou zo doorgaan met positief trainen en zware correcties achterwege laten.
Baily

Inge O schreef:
Baily schreef: Maar als er dan iets tegen zit of als ik een periode heb dat hij erg aan het uitproberen is dan vraag ik mezelf al snel af of ik hem niet te kort doe. Ik ben nogal een perfectionist, dus kan moeilijk accepteren als ik iets fout doe, dat heeft er ook mee te maken. Maar als het mis loopt dan zou Buck in dit geval de dupe zijn en dat maakt de verantwoordelijkheid voor mij om het goed te doen zo zwaar.

Maar ja, ik ben ook wel wat zwaar op de hand soms, dus dan zie ik weer meer spoken als nodig. :wink:
nog voor jij hier je antwoord neerzette, dacht ik bij mezelf 'baily heeft te snel medelijden met een hond, en gaat zich daardoor afvragen of ze hem geen onrecht doet door haar manier van handelen' :mrgreen: . niét doen, baily, NIET doen :mrgreen: !! wat is het toch gek hé, mensen die totaal verkeerd bezig zijn met een hond, waar je écht terecht medelijden met het beest zou krijgen, vragen zich zelden of nooit zoiets af. en juist mensen die het zo goed bedoelen, zijn daar dan te váák over aan het piekeren, worden daardoor onzeker en juist dat heeft een sterke hond heel snel door :wink: .
vertrouw meer op je gevoel, dan zou je inderdaad een reactie geven zoals marc die beschrijft : direct, to the point, en heel duidelijk voor de hond. maar in dit topic geef je al twee keer aan dat je eigenlijk wel boos wilde zijn op buck (na het bijtincident, en na zijn pootjetillen), maar toch vond dat je dat niet kon maken :neenee: :mrgreen: ....een hond heeft er vaak meer baat bij om op cruciale momenten die boosheid van de baas ook duidelijk te ervaren, daardoor krijg je echt geen kneusjes baily :wink: . waarom voel jij je schuldig als buck zich onderdanig toont? je voelt je toch ook niet schuldig als hij blij rond je springt, als hij vrolijk kwispelt? zich onderdanig tonen is een heel normaal gedragspatroon, het enige wat de hond daarmee aangeeft is wat marc ook zegt :'sorry baas, ik heb het begrepen, ik voeg me naar jouw regels'.
we hebben het hier in jouw geval toch niet over iemand wiens hond onzeker en bang is in zijn onderdanigheid :wink: ?

buck lijkt me een hele fijne hond, waar je een goede band mee hebt, en die beschadig je niet door af en toe duidelijke grenzen aan te geven en daarbij ook je gevoel te volgen :wink: .
Bedankt, ik ga alles eens laten bezinken allemaal........ en ik ga zo lekker naar het bos met hem....... :wink:
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

En overweeg eerst een chemische castratie...Je hebt hem thuis ook nog in een roedel en castratie heeft dus consequentie's voor veel.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Baily

Ja dat was ik ook aan het overwegen wat het effect zal zijn in de roedel hier.

Maar hij is nu veertien maanden, staat onder Dino in de rangorde, maar ik verwacht dat hij met twee jaar de ranghogere is. Omdat ik het nu al steeds meer zie verschuiven. Dino laat het er al steeds meer bij zitten, af en toe laat hij hem nog zien dat hij niet uit te vlakken is, maar het neemt wel af en hij laat veel meer toe.Buck zit in ieder geval boven Beer en dat zou met castreren ook zo blijven want daar zit hij ver boven. Met Balou verwacht ik geen problemen welke rang hij ook heeft. Dat is een teefje en met reuen heeft ze geen problemen en de reuen laten haar ook altijd begaan.

Als hij gecastreerd zou worden verandert dan gelijk de rangorde niet meer, of kan dat ook als hij gecastreerd is nog doorgroeien tot hij volwassen is? Van volwassen kan je dan misschien ook niet meer spreken?

Het probleem kan zijn dat hij te dicht op Dino kan komen te zitten.

Ik krijg er pijn in mijn kop van ondertussen........... :denken:
Baily

Ik heb nog een vraag, naar aanleiding van wat iemand op een ander forum net tegen me zei. Had ik beter de lijn los kunnen laten, is dat het waar ik de fout ben ingegaan?

Daar heb ik geen moment aangedacht eigenlijk. Het gebeurde ook allemaal zo snel.
Laatst gewijzigd door Baily op 20 apr 2005 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Baily schreef:Ik heb nog een vraag, naar aanleiding van wat iemand op een ander forum net tegen me zei. Had ik beter de lijn los kunnen laten, is dat het waar ik de fout ben ingegaan?

Daar heb ik geen moment aangedacht eigenlijk. Het gebeurde ook allemaal zo snel.
Ja, maar dan had hij de hond gepakt. Je reageert in een reflex..je bent niet de fout in gegaan. Ongelukken zijn ongelukken juist omdat het ongelukken zijn. Stop even jezelf steeds dingen te verwijten. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Baily schreef:Als hij gecastreerd zou worden verandert dan gelijk de rangorde niet meer, of kan dat ook als hij gecastreerd is nog doorgroeien tot hij volwassen is? Van volwassen kan je dan misschien ook niet meer spreken?

Het probleem kan zijn dat hij te dicht op Dino kan komen te zitten.

Ik krijg er pijn in mijn kop van ondertussen........... :denken:
Het valt allemaal niet tot in den treure te voorspellen. Is Dino erg competatief? Buck is nog jong zeg..ik dacht dat hij al een dik half jaar ouder was.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Baily

Dino is een vreselijke macho....... :mrgreen: Als de tuindeur opengaat wil hij van de honden als eerste naar buiten, en wee degene die het waagt om eerder naar buiten te gaan. Die wordt onmiddelijk afgestraft. ( even als voorbeeldje). Buck wacht dan wel, maar toch al wat minder timide als eerst. Hij valt nog net niet over de drempel, zo ver doet hij zijn lichaam vast de tuin in.

Ja Buck is nog heel erg jong.
Baily

Ik had hier een heel verhaal geschreven over het castreren maar er weer teveel argumenten bij betrokken die op zich niks met het castreren te maken hebben dus eventjes opnieuw......... :pffff: :mrgreen:

Het maalt nogal door mijn hoofd namelijk en dan word ik er niet duidelijker op............. :wink:

Ik weet het dus nog steeds niet wat het beste is. Chemisch castreren geeft wat ik heb gehoord niet hetzelfde effect als echt castreren. Mijn bedoeling is altijd geweest om vooral niet te castreren.

Hij is anders de laatste paar dagen, eigenlijk sinds dat bijtincident. Hij is zelfverzekerder tegen reuen, ook als hij losloopt. Vanmiddag kwam er ineens een hond op hem af al grauwend en grommend, hij wil er naar toe, kwam net uit de auto en dan is hij al erg druk. Hij liep dus al los. Maar ik kon hem terug roepen en hij bleef bij mij lopen maar gromde wel. Een klein stukje verderop kwamen we precies in een hondenuitlaatroedel terecht en ik moest dus ingrijpen want hij ging bijna vechten met een labrador die ook nogal een hoge houding aannam, en hij was nog niet gekalmeerd van die andere hond denk ik. Ik ben achter een auto gaan staan met hem die er geparkeerd stond en heb hem wel vastgehouden tot de uitlaatroedel in de bus was gezet. Ik kon de andere kant niet op want daar liep die andere hond die we hadden ontweken. Dus ik wordt wel een beetje gestoord van alles wat er nu ineens gebeurt moet ik zeggen.

Ik ben daarna met de andere vier honden weggeweest naar het bos en het was een verademing dat dat zo rustig ging. :mrgreen: :wink:
Oxbow Bas
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Oxbow Bas »

Baily,

Ik heb deze topic met veel interesse zitten lezen. Ik heb namelijk hetzelfde probleem. Mijn Mufasa zou Buck kunnen heten en andersom.

Mufasa wordt morgen (27 apr) gecastreerd om daarna weer op cursus te gaan.

Ook Mufasa is een schat van een beest en is totaal onder mijn controle. Alleen als hij een andere reu ziet, flipt hij en bijt hij ons (nu 5x keer in een halfjaar) of onze andere hond. Het is alsof hij door de duivel bezeten is. Niets helpt.

Ik ben zeer benieuwd naar het vervolg met Buck

Succes!
Grt, Ineke.
Afbeelding
Bas: Parson Russell Terriër reu, 10-01-2001
Mufasa: Leonberger reu, 23-11-2002
Baily

Succes ook met je hond, voor jou niet leuk dat je ook dit probleem hebt, maar het is toch altijd wel prettig om steun te hebben van iemand die hetzelfde meemaakt. :wink:

Ik hoop dat het voor Mufasa helpt dat hij wordt gecastreerd. Ik ben heel erg benieuwd.

Buck zou afgelopen Maandag gecastreerd worden maar we hadden wat verschil van mening bij de d.a. over het een en ander en we hebben hem weer mee naar huis genomen. Dus hij is deze keer de dans ontsprongen.

Ik ga nu op zoek naar een andere d.a. en een nieuwe afspraak maken. Maar ik moet zeggen dat hij zich de laatste week voorbeeldig gedraagt.

Ik denk ook dat het er mee te maken heeft dat er hier niet meer zoveel honden loops zijn in zijn omgeving.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”