Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
graven alle honden?
Moderator: moderatorteam
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
graven alle honden?
Ik zie regelmatig foto's van honden die flink te keer gaan in de tuin. Nu ben ik nogal wijs met m'n tuin. Een gedeelte heb ik afgezet voor de pup, maar in dat gedeelte zijn ook een aantal plantenvakken. Kan ik die vakken ook beter afzetten omdat hij er anders doorheen gaat rennen en gaat graven?
Of zijn er ook honden die niet in planten rollen?
Of zijn er ook honden die niet in planten rollen?

Linda, Izzie en Bram
- Mama Sanneke
- Zeer actief
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Moos
- Zeer actief
Moos graaft amper. Eigenlijk alleen maar in grote bergen zand, en die heb je meestal niet in je tuin liggen.
Als pup groef hij wel meer, en aangezien hij een groot deel van de tijd bij mijn ouders was, die een behoorlijke tuin hebben, wilde mijn moeder dat niet. Het was ook binnen een aantal dagen afgeleerd, door het hem te verbieden en af te leiden met iets wat wel mocht. Nu graaft hij dus nog steeds heel weinig, omdat hem dat als pup is afgeleerd neem ik aan.
Saartje graaft veel meer, maar ook voornamelijk in bergen zand, en grote open stukken aarde. Zij is veel minder bij mijn ouders, ik zelf heb geen tuin, dus van mij mag ze graven in het bos. En dat doet ze dus ook!
Als pup groef hij wel meer, en aangezien hij een groot deel van de tijd bij mijn ouders was, die een behoorlijke tuin hebben, wilde mijn moeder dat niet. Het was ook binnen een aantal dagen afgeleerd, door het hem te verbieden en af te leiden met iets wat wel mocht. Nu graaft hij dus nog steeds heel weinig, omdat hem dat als pup is afgeleerd neem ik aan.
Saartje graaft veel meer, maar ook voornamelijk in bergen zand, en grote open stukken aarde. Zij is veel minder bij mijn ouders, ik zelf heb geen tuin, dus van mij mag ze graven in het bos. En dat doet ze dus ook!

- Angeniet
- Erelid
- Aantal honden: 1
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
-
Marion.
-
tineke
- Nanc
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beauceron
- starfleet
- Erelid
Ik ken geen enkele kooikerpup die niet graag en veel graaft. Het is ondoenlijk om de hele tijd te lopen foeien en neeën tegen een kleine pup. Je moet vooral uitkijken dat er geen giftige planten in het afgezette stuk staan en verder ervan uitgaan dat je dat gedeelte er aan het einde van de zomer niet erg mooi uitziet. Volgend jaar verder.
Je kan hem wel afleiden en laten zien waar hij wel mag graven, dat werkt soms goed hoor ik wel van mensen.
Anne
Je kan hem wel afleiden en laten zien waar hij wel mag graven, dat werkt soms goed hoor ik wel van mensen.
Anne
- Rossi
- Zeer actief
- Nanc
- Zeer actief
- Rossi
- Zeer actief
Nanc schreef:Meitoxine??? Valkuilen graven voor andere honden om ze vervolgens te bijten omdat ze zich in zijn kuil begeven.Rossi schreef:Die van mij graaft hele ondergrondse wegen.![]()
Behalve in de tuin.
Nooit afgeleerd of aangeleerd.![]()
Zou je eigenlijk meer van een Duitse Herder verwachten he.
En is inderdaad helemaal verknipt door de meitoxine.
Groeten van Angel en Rossi.

- jose2diever
- Actief
- Nanc
- Zeer actief
-
rob80
- Actief
-
jidde
-
astrid
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
- bobientje
- Actief
-
Sjiel
- Zeer actief
- Mama Sanneke
- Zeer actief
- martine
- Zeer actief
- Contacteer:
denk dat honden die niet graven uitzonderingen zijn.
Kunt hun wel leren op een bepaalde plaats te graven door daar speeltjes of wat lekkers te verstoppen, maar zelf vind ik het natuurlijk gedrag
dus ga het niet afstraffen en laat ze in de achtertuin lekker doen.
Vooraan komen ze niet alleen dus dat ziet er redelijk uit.
Hoort bij hond zijn.
Martine
Kunt hun wel leren op een bepaalde plaats te graven door daar speeltjes of wat lekkers te verstoppen, maar zelf vind ik het natuurlijk gedrag
dus ga het niet afstraffen en laat ze in de achtertuin lekker doen.
Vooraan komen ze niet alleen dus dat ziet er redelijk uit.
Hoort bij hond zijn.
Martine
de beste man is een dobermann
www.dogs-dream.com
www.dogs-dream.com
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Hier ook het 'probleem': ik wil graag een mooie tuin hebben, maar ik wil ook dat mijn honden wat lol hebben
Kaya had ik het verboden van pup af aan, maar nu begint Moritz en die heeft zo'n lol daarmee dat ik het niet 'kan' verbieden en Kaya doet nu vrolijk mee natuurlijk
Dus loopt ik druk de gaten te dichten en graszaad te strooien (een soort water naar de zee dragen
) in de hoop dat mijn tuin nog enigszins redelijk kan blijven 
Kaya had ik het verboden van pup af aan, maar nu begint Moritz en die heeft zo'n lol daarmee dat ik het niet 'kan' verbieden en Kaya doet nu vrolijk mee natuurlijk
Dus loopt ik druk de gaten te dichten en graszaad te strooien (een soort water naar de zee dragen
- starfleet
- Erelid
Zo'n gazon heb ik momenteel ook. Ik heb er ook niks aan gedaan omdat we de tuin toch opnieuw gaan aanleggen. Het gras was toch al erg vermost.Sjiel schreef:Dit was vorig jaar nog een strak gazonnetje.....................
Het is wel eigen schuld want hij is begonnen toen ie alleen in de tuin was en zich verveelde....
De bloemetjes en plantjes heb ik wel afgeleerd om die te "onthoofden". Daar blijft ze goed af.
Anne
-
rob80
- Actief
Pas je wel op met graszaad ivm de voetbedjesStang schreef:Hier ook het 'probleem': ik wil graag een mooie tuin hebben, maar ik wil ook dat mijn honden wat lol hebben![]()
Dus loopt ik druk de gaten te dichten en graszaad te strooien (een soort water naar de zee dragen) in de hoop dat mijn tuin nog enigszins redelijk kan blijven
- Zoek stok!
- Zeer actief
Hmmm, ik vrees het ergste voor m'n tuin na jullie verhaal. Ik blijf hoop houden dat mijn hond zich keurig gedraagt
Maar voor het geval dat niet zo is, ga ik toch even wat struiken beschermen tegen een springende en rollende en gravende pup. Ik heb de tuin twee jaar geleden aangelegd, dus de struiken zijn nog niet zo heel groot en sterk.
Het gras mag hij wel hebben, dat is relatief makkelijk om te herstellen. Als ik dat kan offeren in ruil voor planten die heel blijven, ben ik tevreden.
Bedankt voor jullie reacties.
Maar voor het geval dat niet zo is, ga ik toch even wat struiken beschermen tegen een springende en rollende en gravende pup. Ik heb de tuin twee jaar geleden aangelegd, dus de struiken zijn nog niet zo heel groot en sterk.
Het gras mag hij wel hebben, dat is relatief makkelijk om te herstellen. Als ik dat kan offeren in ruil voor planten die heel blijven, ben ik tevreden.
Bedankt voor jullie reacties.

Linda, Izzie en Bram
-
Sjiel
- Zeer actief
Ik heb nu de tuin in 2 delen gedeeld met een gaas hekje, 1 stukje waar Takkie in kan(wat ook geheel opgegeven is) en 1 stukje waar ik in kan tuinieren. Tot dusver gaat dat heel goed, ik moet alleen geen tere plantjes vlak bij het hekje zetten want daar pist ie op. Ook is het nu niet meer erg als de leuke jongetjes in de buurt mijn hekdeurtje open trappen. En je kan niet 123 aan me hond komen als ie in de tuin is.Stang schreef:Hier ook het 'probleem': ik wil graag een mooie tuin hebben, maar ik wil ook dat mijn honden wat lol hebben![]()
Dus loopt ik druk de gaten te dichten en graszaad te strooien (een soort water naar de zee dragen) in de hoop dat mijn tuin nog enigszins redelijk kan blijven
weg gehaald zit een virus in
- miek
- Actief
Ik heb ook een jonge pup (16 week) en ik kan je zeggen....ze graven!
Onze kenzo graaft overal, maakt hem niet uit, dus misschien wel verstandig op die borders die je graag wil behouden af te schermen.
Ik probeer hem af te leiden zodra hij will beginnen
(weet niet of dat echt zin heeft) en we hebben achter in de tuin wat zand liggen waar hij mag graven. (maar als het mag is het natuurlijk niet leuk....
)
Ik hoop voor je dat jou pup zich kan gedragen en anders succes ermee!
Onze kenzo graaft overal, maakt hem niet uit, dus misschien wel verstandig op die borders die je graag wil behouden af te schermen.
Ik probeer hem af te leiden zodra hij will beginnen
Ik hoop voor je dat jou pup zich kan gedragen en anders succes ermee!
Groetjes Annemiek en van Kenzo een slik!
- vinkje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje - Locatie: eindhoven
Ik heb hier net als Sjiel een klein stukje van de tuin omgeven met zo'n groen gaas hekje, daar heb ik een paar hortensia's, een bos lavendel, varens, potten met planten en een vogelhuisje instaan. Het grootste gedeelte van de tuin is voor Beau, en dat is net een maanlandschap. En inderdaad het is zo leuk om net tegen het gaas hekje te piesen, dus geen plantjes vlak bij het hekje. Aan de voorkant heb ik ook een tuintje, en dat kan ik leuk en intact laten. Mijn hond moet zich gewoon lekker kunnen vermaken.

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.