Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

graven alle honden?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

graven alle honden?

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ik zie regelmatig foto's van honden die flink te keer gaan in de tuin. Nu ben ik nogal wijs met m'n tuin. Een gedeelte heb ik afgezet voor de pup, maar in dat gedeelte zijn ook een aantal plantenvakken. Kan ik die vakken ook beter afzetten omdat hij er anders doorheen gaat rennen en gaat graven?

Of zijn er ook honden die niet in planten rollen?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Luka rolt nie hoor in de planten en graven doe ie
enkel om zijn been weg te steken.
Hij rolt wel af en toe lekker in het gazon.
:ok:
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Zoek stok!
Zeer actief

Ook niet toen hij nog een kleine Luka was? Dan is er nog hoop voor mij en m'n tuin :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Moos graaft amper. Eigenlijk alleen maar in grote bergen zand, en die heb je meestal niet in je tuin liggen. :mrgreen:
Als pup groef hij wel meer, en aangezien hij een groot deel van de tijd bij mijn ouders was, die een behoorlijke tuin hebben, wilde mijn moeder dat niet. Het was ook binnen een aantal dagen afgeleerd, door het hem te verbieden en af te leiden met iets wat wel mocht. Nu graaft hij dus nog steeds heel weinig, omdat hem dat als pup is afgeleerd neem ik aan.

Saartje graaft veel meer, maar ook voornamelijk in bergen zand, en grote open stukken aarde. Zij is veel minder bij mijn ouders, ik zelf heb geen tuin, dus van mij mag ze graven in het bos. En dat doet ze dus ook!
Afbeelding
Angeniet
Erelid
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Angeniet »

Al zeg ik het zelf, tot zo een jaar of 3 geleden had ik een leuk tuintje achter....
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Ik ben nooit aan een tuin begonnen maar heb wat borders. HAD wat borders. Ach, als het heel warm is dan ligt vochtig zand het prettigst dus ik maar me er niet druk om. Ben bovendien te lui om achter ze aan te foeteren.
AfbeeldingAfbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Natuurlijk kun je ze aanleren dat ze niet mogen graven in je tuin.

Die van mij graven wel, ook in de tuin, en dat mag. Dan ga ik er genietend naar zitten kijken hoe grondig ze dat wel doen :mrgreen:
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

wij hebben zoveel mogelijk betegeld en waar dat niet zo is word wel gegraven ja maar moet eerlijk zeggen dat ik me er niet druk om maak de tuin is hun domein.
Nanc
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron

Ongelezen bericht door Nanc »

Bij ons hebben ze ook wel eens in de tuin willen graven, maar dat hebben we meteen afgestaft hoor. Nu doen ze het niet meer......afkloppen :mrgreen:
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Ik ken geen enkele kooikerpup die niet graag en veel graaft. Het is ondoenlijk om de hele tijd te lopen foeien en neeën tegen een kleine pup. Je moet vooral uitkijken dat er geen giftige planten in het afgezette stuk staan en verder ervan uitgaan dat je dat gedeelte er aan het einde van de zomer niet erg mooi uitziet. Volgend jaar verder.

Je kan hem wel afleiden en laten zien waar hij wel mag graven, dat werkt soms goed hoor ik wel van mensen.

Anne
Rossi
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rossi »

Die van mij graaft hele ondergrondse wegen. :mrgreen:
Behalve in de tuin.
Nooit afgeleerd of aangeleerd. :wink:
Groeten van Angel en Rossi.

Afbeelding
Nanc
Zeer actief

Rossi schreef:Die van mij graaft hele ondergrondse wegen. :mrgreen:
Behalve in de tuin.
Meitoxine??? Valkuilen graven voor andere honden om ze vervolgens te bijten omdat ze zich in zijn kuil begeven. :mrgreen:
Zou je eigenlijk meer van een Duitse Herder verwachten he.
Afbeelding
Rossi
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rossi »

Nanc schreef:
Rossi schreef:Die van mij graaft hele ondergrondse wegen. :mrgreen:
Behalve in de tuin.
Meitoxine??? Valkuilen graven voor andere honden om ze vervolgens te bijten omdat ze zich in zijn kuil begeven. :mrgreen:
Zou je eigenlijk meer van een Duitse Herder verwachten he.
:smile: Rossi is ook van Duitse afkomst.
En is inderdaad helemaal verknipt door de meitoxine. :roll: :mrgreen:
Groeten van Angel en Rossi.

Afbeelding
jose2diever
Actief

Ongelezen bericht door jose2diever »

Ondanks dat Diever een 'rasechte' terrier is graaft hij eigenlijk nooit tenzij ik hem erg aanmoedig. Aan het strand van de waal is dat nog wel eens leuk. De tuin blijft de tuin, daar doet hij niets mee.
Groetjes,
het baasje van Diever
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Nanni is een echte duitser, maar ze graaft niet hoor :19: :mrgreen:
Nanc
Zeer actief

Een Duitse Herder heeft ook geen last van meitoxine, vandaar waarschijnlijk.
Maar ja, het blijft een feit dat Duiters mooie kuilen graven waar niemand anders in mag he. :mrgreen:
Afbeelding
rob80
Actief

Ongelezen bericht door rob80 »

t waren net 2 konijnen zo hard zo bezig waren hier met de tuin :N:

nu heb ik het grotendeels betegeld en een graafhoekje gemaakt zeg maar

kan ik ze met een gerust hart buiten laten als ik weg ben :wink:
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Nanc schreef:Een Duitse Herder heeft ook geen last van meitoxine, vandaar waarschijnlijk.
Maar ja, het blijft een feit dat Duiters mooie kuilen graven waar niemand anders in mag he. :mrgreen:
of ze gaan in andere kuilen liggen :smile:
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers

Ongelezen bericht door astrid »

Ik heb hier 3 honden waarvan 2 er megakuilen graven in de tuin. Een Duitse Herder en een Rottweiler.
Het meest vervelende ervan vind ik dat ik af en toe zowat m'n benen breek, als ik in een kuil stap. Ik roep wel eens nee, foei! Maar erg consequent ben ik niet. :mrgreen:
bobientje
Actief

Ongelezen bericht door bobientje »

bobbie graaft ook en dan gaat ie er heerlijk inliggen.
vorig jaar toen hij nog een klein bobje was moesten de planten er ook aan geloven maar dat doet hij nu eigenlijk niet meer. soms gaat hij met zijn lompe lichaam er wel half bovenop liggen
Afbeelding
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Dit was vorig jaar nog een strak gazonnetje.....................
Het is wel eigen schuld want hij is begonnen toen ie alleen in de tuin was en zich verveelde....

Afbeelding

Mijn vorige honden hebben nooit in de tuin gegraven, die had ik toen nog niet.
weg gehaald zit een virus in
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Zoek stok! schreef:Ook niet toen hij nog een kleine Luka was? Dan is er nog hoop voor mij en m'n tuin :wink:
Nee, heeft ie nooit gedaan.
:ok:
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
martine
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door martine »

denk dat honden die niet graven uitzonderingen zijn.
Kunt hun wel leren op een bepaalde plaats te graven door daar speeltjes of wat lekkers te verstoppen, maar zelf vind ik het natuurlijk gedrag
dus ga het niet afstraffen en laat ze in de achtertuin lekker doen.
Vooraan komen ze niet alleen dus dat ziet er redelijk uit.
Hoort bij hond zijn.
Martine
de beste man is een dobermann
www.dogs-dream.com
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Hier ook het 'probleem': ik wil graag een mooie tuin hebben, maar ik wil ook dat mijn honden wat lol hebben :19:
Kaya had ik het verboden van pup af aan, maar nu begint Moritz en die heeft zo'n lol daarmee dat ik het niet 'kan' verbieden en Kaya doet nu vrolijk mee natuurlijk :roll:
Dus loopt ik druk de gaten te dichten en graszaad te strooien (een soort water naar de zee dragen :smile: ) in de hoop dat mijn tuin nog enigszins redelijk kan blijven :19:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Sjiel schreef:Dit was vorig jaar nog een strak gazonnetje.....................
Het is wel eigen schuld want hij is begonnen toen ie alleen in de tuin was en zich verveelde....
Zo'n gazon heb ik momenteel ook. Ik heb er ook niks aan gedaan omdat we de tuin toch opnieuw gaan aanleggen. Het gras was toch al erg vermost.

De bloemetjes en plantjes heb ik wel afgeleerd om die te "onthoofden". Daar blijft ze goed af.

Anne
rob80
Actief

Ongelezen bericht door rob80 »

Stang schreef:Hier ook het 'probleem': ik wil graag een mooie tuin hebben, maar ik wil ook dat mijn honden wat lol hebben :19:
Kaya had ik het verboden van pup af aan, maar nu begint Moritz en die heeft zo'n lol daarmee dat ik het niet 'kan' verbieden en Kaya doet nu vrolijk mee natuurlijk :roll:
Dus loopt ik druk de gaten te dichten en graszaad te strooien (een soort water naar de zee dragen :smile: ) in de hoop dat mijn tuin nog enigszins redelijk kan blijven :19:
Pas je wel op met graszaad ivm de voetbedjes :wink:
Zoek stok!
Zeer actief

Hmmm, ik vrees het ergste voor m'n tuin na jullie verhaal. Ik blijf hoop houden dat mijn hond zich keurig gedraagt :wink:

Maar voor het geval dat niet zo is, ga ik toch even wat struiken beschermen tegen een springende en rollende en gravende pup. Ik heb de tuin twee jaar geleden aangelegd, dus de struiken zijn nog niet zo heel groot en sterk.

Het gras mag hij wel hebben, dat is relatief makkelijk om te herstellen. Als ik dat kan offeren in ruil voor planten die heel blijven, ben ik tevreden.

Bedankt voor jullie reacties.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Stang schreef:Hier ook het 'probleem': ik wil graag een mooie tuin hebben, maar ik wil ook dat mijn honden wat lol hebben :19:
Ik heb nu de tuin in 2 delen gedeeld met een gaas hekje, 1 stukje waar Takkie in kan(wat ook geheel opgegeven is) en 1 stukje waar ik in kan tuinieren. Tot dusver gaat dat heel goed, ik moet alleen geen tere plantjes vlak bij het hekje zetten want daar pist ie op. Ook is het nu niet meer erg als de leuke jongetjes in de buurt mijn hekdeurtje open trappen. En je kan niet 123 aan me hond komen als ie in de tuin is.
weg gehaald zit een virus in
miek
Actief

Ongelezen bericht door miek »

Ik heb ook een jonge pup (16 week) en ik kan je zeggen....ze graven!
Onze kenzo graaft overal, maakt hem niet uit, dus misschien wel verstandig op die borders die je graag wil behouden af te schermen.
Ik probeer hem af te leiden zodra hij will beginnen :roll: (weet niet of dat echt zin heeft) en we hebben achter in de tuin wat zand liggen waar hij mag graven. (maar als het mag is het natuurlijk niet leuk.... :boos:)
Ik hoop voor je dat jou pup zich kan gedragen en anders succes ermee! :wink:
Afbeelding
Groetjes Annemiek en van Kenzo een slik!
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

Ik heb hier net als Sjiel een klein stukje van de tuin omgeven met zo'n groen gaas hekje, daar heb ik een paar hortensia's, een bos lavendel, varens, potten met planten en een vogelhuisje instaan. Het grootste gedeelte van de tuin is voor Beau, en dat is net een maanlandschap. En inderdaad het is zo leuk om net tegen het gaas hekje te piesen, dus geen plantjes vlak bij het hekje. Aan de voorkant heb ik ook een tuintje, en dat kan ik leuk en intact laten. Mijn hond moet zich gewoon lekker kunnen vermaken.
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”