Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
MARC_S schreef:Hmmm, ben heel benieuwd naar de foto want ik zie dus twee enorme schalen zonder dak als ik naar je hondje kijk.
Voel je maar effe belangrijk, want ik heb speciaal voor jou een foto genomen, net nu! (geluk dat ie slaapt)
Goed opletten mensen op de roze schalen waar het binnenregent en ook naar het roze littekenweefsel omheen de gecoupeerde oren!
oei niks te zien?
Die oorranden zien er inderdaad goed uit Verder moet je het gewoon in de gaten houden, zijn oren zijn nu klaar en zijn kop wordt nog twee keer zo breed We wachten af en kijken wel hoe het zich ontwikkeld. Ik neem aan dat je je door een coupeerdiscussie niet weg laat jagen?
Je hondje is nl verder prachtig en ik ben ook heel benieuwd hoe hij uitgroeid.
MARC_S schreef:Hmmm, ben heel benieuwd naar de foto want ik zie dus twee enorme schalen zonder dak als ik naar je hondje kijk.
Voel je maar effe belangrijk, want ik heb speciaal voor jou een foto genomen, net nu! (geluk dat ie slaapt)
Goed opletten mensen op de roze schalen waar het binnenregent en ook naar het roze littekenweefsel omheen de gecoupeerde oren!
oei niks te zien?
Die oorranden zien er inderdaad goed uit Verder moet je het gewoon in de gaten houden, zijn oren zijn nu klaar en zijn kop wordt nog twee keer zo breed We wachten af en kijken wel hoe het zich ontwikkeld. Ik neem aan dat je je door een coupeerdiscussie niet weg laat jagen?
Je hondje is nl verder prachtig en ik ben ook heel benieuwd hoe hij uitgroeid.
Hier komt niet alleen de regen zo binnen zetten, maar allerlei troep, stof, insekten, graszaden, wind, etc.
hoeveel kost een upgrade om deze een troep,stof,insekten,graszaden & wind-afweersysteem te laten inbouwen?
Dat zit er al in, moet je maar eens goed kijken als je ooit eens zo´n oor in het echt ziet. Daar zitten haartjes die in een bepaalde richting groeien, een volledige oorschelp die vrij kan bewegen...
cloris schreef:[en al die mensen die de ballen maar van hun hond afhalen? ik praat hier niets goed hoor, en ik weet ook dat het al eerder aangekaart is, maar dat is misschien ook wel traumatisch en zeker bepalend voor het gedrag t.o.v. andere geslachtsgenoten, ben je dan ook een slechte baas waar je een blokje voor om moet lopen?
Hoi Cloris,
Volgens mij gebeurt het 'er af halen van de ballen' niet puur om esthetische reden, dus dat vind ik een argument wat je hier niet mee kunt vergelijken.
niet?? ohhw meschien is het dan wel niet esthetische maar wel puure gemakt zucht, en het is ook puur gezond weefsel weg snijden van een hond zonder dat daar medish noodzaak voor is.
Wil de hond schreef:Dat zit er al in, moet je maar eens goed kijken als je ooit eens zo´n oor in het echt ziet. Daar zitten haartjes die in een bepaalde richting groeien, een volledige oorschelp die vrij kan bewegen...
Hier komt niet alleen de regen zo binnen zetten, maar allerlei troep, stof, insekten, graszaden, wind, etc.
hoeveel kost een upgrade om deze een troep,stof,insekten,graszaden & wind-afweersysteem te laten inbouwen?
Doe eens google PAKWERK en dan images. 10 tegen 1 dat alle herders hun oren gesloten hebben in actie. Dat geldt ook voor rennen door struiken en zwemmen. Daarnaast hebben ze haar in de gehooropening itt de pit
Wil de hond schreef:Dat zit er al in, moet je maar eens goed kijken als je ooit eens zo´n oor in het echt ziet. Daar zitten haartjes die in een bepaalde richting groeien, een volledige oorschelp die vrij kan bewegen...
Ca Cajuina schreef:Volgens mij heeft uiterlijk namelijk niets te maken met het gedrag tenzij je praat over rechtopstaande staart en haren etc. Maar daar hebben we genoeg rassen voor
Hoi,
Huh? Volgens mij zijn de oren en de staart communicatiemiddelen nummer 1 bij een hond. Daarna komt pas de vacht (rechtopstaande haren) en dergelijke. Hoe zou het dan kunnen dat het uiterlijk niets te maken heeft met het gedrag?! Het uiterlijk van een hond bepáált het gedrag. In elk geval het gedrag wat andere honden als reactie daarop zullen vertonen en daar zal de desbetreffende hond ook weer op reageren.
Martijn schreef:IK vraag me weleens af of shar-peis en dergelijke wel altyijd als hond herkend worden.
Cleo doet in ieder geval heel hysterisch als ze er een tegenkomt. Ze blijft op een afstand rondjes draaien en maakt haar alarmgeluid dat ze bijvoorbeeld ook voor egels en mensen die raar doen gebruikt.
Het gedrag van de shar-pei zelf heeft daar volgens mij wdeinig mee te maken.
Ze doet dat trouwens ook bij OES en engelse bullen.
Ze ruikt natuurlijk dat het een hond is maar kan er visueel weinig van bakken.
Hoi Martijn,
Maar dan is het toch logisch dat zo'n Sharpei, OES of Engelse Bull weer op dergelijk gedrag van een andere hond reageert? Ook die hond snapt zulk gedrag op zijn/haar beurt weer niet, maar hij wordt er wel regelmatig mee geconfronteerd. Dan is het toch logisch dat een dergelijke hond daar zijn gedrag op gaat aanpassen? Dus in die zin bepaalt uiterlijk naar mijn idee wel een heel groot gedeelte het gedrag.
Rataplan schreef:Enfin ik zou wel eens willen weten waar een andere hond nou precies op let als hij een soortgenoot tegen komt. Ik denk allereerst geur en beweging maar komt verkeerd lezen van honden ook voor bij honden zelf vraag ik me dan af en kan ons "knipgedrag" daar van invloed zijn o zijn geweest. (enfin het is nog maar maandag he )
Hoi,
Inderdaad; de bewegingen worden gelezen door honden als ze elkaar tegenkomen. De bewegingen van de oren, de staart, de romp en de poten.
Rataplan schreef:maar ik zat te denken aan de Komondor die ik vroeger wel eens tegenkwam dat moet voor een hond net zo goed moeilijk zijn ik zag zelf niet eens wat de voor/achterkant was
Hoi,
Dat klopt. Zulke honden zijn ook onmogelijk te lezen door andere honden. (Met alle gevolgen van dien...)
MARC_S schreef:
Misschien moet je hem eens controlleren op mijt of vuile oren als hij zo met zijn kop gaat schudden dat de oren stukslaan.
:
Nee hij heeft verder nergens last van geen mijt of vuil oor.Kijk als je hem uitlaat of er komt iemand dan staat zo'n hond op en schudt hij effe doet 90% van de honden,maar heeft hij toevallig net een wondje door wild gedoe ergens dan is 1x zo schudden genoeg om spetters bloed te doen vliegen.En er zijn er meer geweest hier op het forum die er last van hebben gehad.
Chatterbox schreef:Misschien zit er wel een verschil tussen de rassen die vroeger altijd gecoupeerd werden en de rassen waarbij het nooit gecoupeerd is... De rassen waarbij nu niet meer gecoupeerd mag worden moeten nu via selectieve fok verder 'verbetert' worden. Misschien dat daarom sommige oren/staarten kwetsbaarder zijn... Ik heb het in ieder geval bij mijn honden nooit gemerkt en af en toe krijg ik Molli's zwieperd wel eens tegen m'n kop aan en geloof me.... daar zit best wel kracht in. :N:
Hoi,
Dit vraag ik me af. Mijn ras werd vroeger ook aan de oren gecoupeerd, maar al onze doggen (5 stuks inmiddels) hebben nooit de oren kapot geslagen en nooit oorontstekingen gehad. (Ook de staarten hebben ze trouwens nog nooit kapot geslagen, maar die werden niet gecoupeerd vroeger.)