Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vintho, mijn Rednose Pitbull & Fulltime beste vriend !

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Mastho schreef:
MARC_S schreef:Hmmm, ben heel benieuwd naar de foto want ik zie dus twee enorme schalen zonder dak als ik naar je hondje kijk.
Voel je maar effe belangrijk, want ik heb speciaal voor jou een foto genomen, net nu! (geluk dat ie slaapt)

Goed opletten mensen op de roze schalen waar het binnenregent en ook naar het roze littekenweefsel omheen de gecoupeerde oren!

oei niks te zien? :mrgreen:

Afbeelding
Die oorranden zien er inderdaad goed uit :ok: Verder moet je het gewoon in de gaten houden, zijn oren zijn nu klaar en zijn kop wordt nog twee keer zo breed :wink: We wachten af en kijken wel hoe het zich ontwikkeld. Ik neem aan dat je je door een coupeerdiscussie niet weg laat jagen?

Je hondje is nl verder prachtig en ik ben ook heel benieuwd hoe hij uitgroeid.
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

MARC_S schreef:
Mastho schreef:
MARC_S schreef:Hmmm, ben heel benieuwd naar de foto want ik zie dus twee enorme schalen zonder dak als ik naar je hondje kijk.
Voel je maar effe belangrijk, want ik heb speciaal voor jou een foto genomen, net nu! (geluk dat ie slaapt)

Goed opletten mensen op de roze schalen waar het binnenregent en ook naar het roze littekenweefsel omheen de gecoupeerde oren!

oei niks te zien? :mrgreen:

Afbeelding
Die oorranden zien er inderdaad goed uit :ok: Verder moet je het gewoon in de gaten houden, zijn oren zijn nu klaar en zijn kop wordt nog twee keer zo breed :wink: We wachten af en kijken wel hoe het zich ontwikkeld. Ik neem aan dat je je door een coupeerdiscussie niet weg laat jagen?

Je hondje is nl verder prachtig en ik ben ook heel benieuwd hoe hij uitgroeid.
:ok:
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef:Wat een bijzondere titel trouwens. Ben jij gewend om je beste vrienden de oren af te snijden?
zegt ie op pagina 46 :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Mastho
Actief

Re: Vintho, mijn Rednose Pitbull & Fulltime beste vriend

Ongelezen bericht door Mastho »

Wil de hond schreef:
Mastho schreef:
Hier komt niet alleen de regen zo binnen zetten, maar allerlei troep, stof, insekten, graszaden, wind, etc.
hoeveel kost een upgrade om deze een troep,stof,insekten,graszaden & wind-afweersysteem te laten inbouwen?
Afbeelding
Pitbullwet? Pitbullwet my *** !§@&çà)!
laeken
Zeer actief

Ga je ook met hem dekken/fokken trouwens? Kunnen we verder met discussieren, de oren ben ik nu op uitgekeken :mrgreen:
Afbeelding
Mastho
Actief

MARC_S schreef:Ga je ook met hem dekken/fokken trouwens? Kunnen we verder met discussieren, de oren ben ik nu op uitgekeken :mrgreen:
Fokken nee, eens een enkel keertje een teefje laten dekken, maybe, too early to tell :wink:
yamie
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:Ga je ook met hem dekken/fokken trouwens? Kunnen we verder met discussieren, de oren ben ik nu op uitgekeken :mrgreen:
ff nieuw topic aanmaken dan hoor hahahha

edit: te laat :mrgreen:
Laatst gewijzigd door yamie op 02 mei 2005 18:49, 1 keer totaal gewijzigd.
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Mastho schreef:
Fokken nee, eens een enkel keertje een teefje laten dekken, maybe, too early to tell :wink:
:denken: aha, lijkt je dat handig? je weet geloof ik niet zoveel van hem
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Mastho schreef:
Wil de hond schreef:
Mastho schreef:
Hier komt niet alleen de regen zo binnen zetten, maar allerlei troep, stof, insekten, graszaden, wind, etc.
hoeveel kost een upgrade om deze een troep,stof,insekten,graszaden & wind-afweersysteem te laten inbouwen?
Afbeelding
Dat zit er al in, moet je maar eens goed kijken als je ooit eens zo´n oor in het echt ziet. Daar zitten haartjes die in een bepaalde richting groeien, een volledige oorschelp die vrij kan bewegen...

Je zult mettertijd, helaas voor je hond, vanzelf gaan zien dat je er de nodige bagger uit mag scheppen, met zekere regelmaat. Veel meer en veel vaker dan bij zo´n zelfde hond maar dan mét volledig en perfekt werkend oor.
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Mol schreef:
Scooby schreef:
cloris schreef:[en al die mensen die de ballen maar van hun hond afhalen? ik praat hier niets goed hoor, en ik weet ook dat het al eerder aangekaart is, maar dat is misschien ook wel traumatisch en zeker bepalend voor het gedrag t.o.v. andere geslachtsgenoten, ben je dan ook een slechte baas waar je een blokje voor om moet lopen?
Hoi Cloris,

Volgens mij gebeurt het 'er af halen van de ballen' niet puur om esthetische reden, dus dat vind ik een argument wat je hier niet mee kunt vergelijken.
niet?? ohhw meschien is het dan wel niet esthetische maar wel puure gemakt zucht, en het is ook puur gezond weefsel weg snijden van een hond zonder dat daar medish noodzaak voor is.

mol :8):
Klopt, Mol maar dat is een héle andere discussie dan waar we het nu over hebben. Het gaat nu over het verminken van een pup, puur omdat je dat zelfs als eigenaar mooi vindt...
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef:
Scooby schreef:
Martijn schreef:En nu ben ik het echt zat.
Woehahaha, Martijn wordt boos... :N:
Ja. Ik word daar inderdaad boos van. IK verbaas me dat er niet meer mensen zijn die kwaad worden van het moedwillig verminken van jonge honden.
Hoi Martijn,

Ik ben het volledig met je eens, hoor.
Mastho
Actief

Wil de hond schreef:Dat zit er al in, moet je maar eens goed kijken als je ooit eens zo´n oor in het echt ziet. Daar zitten haartjes die in een bepaalde richting groeien, een volledige oorschelp die vrij kan bewegen...

Je zult mettertijd, helaas voor je hond, vanzelf gaan zien dat je er de nodige bagger uit mag scheppen, met zekere regelmaat. Veel meer en veel vaker dan bij zo´n zelfde hond maar dan mét volledig en perfekt werkend oor.
Heb zelf nog een duitse herder hier rondlopen hoor, mag ik ook geregeld zen oortjes van kuisen, blijkbaar doe je dat zelf niet? dierenbeul :pffff:
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Leanne schreef:
MARC_S schreef:
Leanne schreef:huh :denken:

Hier stond nou net nog een reactie van Patrick onder?
Wat stond er? :mrgreen:
Volgens mij ging het over couperen...kan dat? :mrgreen:
:roll: Neh, in dit topic?!? Geloof ik niet. :pffff:
laeken
Zeer actief

Mastho schreef:
Wil de hond schreef:
Mastho schreef:
Afbeelding
Doe eens google PAKWERK en dan images. 10 tegen 1 dat alle herders hun oren gesloten hebben in actie. Dat geldt ook voor rennen door struiken en zwemmen. Daarnaast hebben ze haar in de gehooropening itt de pit :ok:
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Mastho schreef:
Wil de hond schreef:Dat zit er al in, moet je maar eens goed kijken als je ooit eens zo´n oor in het echt ziet. Daar zitten haartjes die in een bepaalde richting groeien, een volledige oorschelp die vrij kan bewegen...

Heb zelf nog een duitse herder hier rondlopen hoor, mag ik ook geregeld zen oortjes van kuisen, blijkbaar doe je dat zelf niet? dierenbeul :pffff:
Je komt er vanzelf wel achter, bijdehandje. :zwaai
laeken
Zeer actief

Mastho schreef:

Mijn is net dood en ik heb nog nooit de oren schoon gemaakt.

Is je herder ook een ongecastreerde reu? Ik mag hopen van niet tenzij die hond buiten zit.
Afbeelding
Mastho
Actief

Wel Martijn, ten eerste ik onderhoud beide honden hun oortjes goed,

ten tweede ik gaf dit als voorbeeld om aan te tonen dat niet alle honden prick oren hebben zoals Wil beetje deed uitschijnen
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Ca Cajuina schreef:Volgens mij heeft uiterlijk namelijk niets te maken met het gedrag tenzij je praat over rechtopstaande staart en haren etc. Maar daar hebben we genoeg rassen voor :wink:
Hoi,

Huh? Volgens mij zijn de oren en de staart communicatiemiddelen nummer 1 bij een hond. Daarna komt pas de vacht (rechtopstaande haren) en dergelijke. Hoe zou het dan kunnen dat het uiterlijk niets te maken heeft met het gedrag?! Het uiterlijk van een hond bepáált het gedrag. In elk geval het gedrag wat andere honden als reactie daarop zullen vertonen en daar zal de desbetreffende hond ook weer op reageren.
Roelfien
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roelfien »

Mastho schreef:
:hamer:
En met de bedoeling....? Alleen voor de gezelligheid eens sex te hebben?
Want dan is het geen fokken, fokken is als doel hebben puppies te maken.
:smile:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef:IK vraag me weleens af of shar-peis en dergelijke wel altyijd als hond herkend worden.
Cleo doet in ieder geval heel hysterisch als ze er een tegenkomt. Ze blijft op een afstand rondjes draaien en maakt haar alarmgeluid dat ze bijvoorbeeld ook voor egels en mensen die raar doen gebruikt.
Het gedrag van de shar-pei zelf heeft daar volgens mij wdeinig mee te maken.
Ze doet dat trouwens ook bij OES en engelse bullen.

Ze ruikt natuurlijk dat het een hond is maar kan er visueel weinig van bakken.
Hoi Martijn,

Maar dan is het toch logisch dat zo'n Sharpei, OES of Engelse Bull weer op dergelijk gedrag van een andere hond reageert? Ook die hond snapt zulk gedrag op zijn/haar beurt weer niet, maar hij wordt er wel regelmatig mee geconfronteerd. Dan is het toch logisch dat een dergelijke hond daar zijn gedrag op gaat aanpassen? Dus in die zin bepaalt uiterlijk naar mijn idee wel een heel groot gedeelte het gedrag.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Rataplan schreef:Enfin ik zou wel eens willen weten waar een andere hond nou precies op let als hij een soortgenoot tegen komt. Ik denk allereerst geur en beweging maar komt verkeerd lezen van honden ook voor bij honden zelf vraag ik me dan af en kan ons "knipgedrag" daar van invloed zijn o zijn geweest. (enfin het is nog maar maandag he :mrgreen: )
Hoi,

Inderdaad; de bewegingen worden gelezen door honden als ze elkaar tegenkomen. De bewegingen van de oren, de staart, de romp en de poten.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Rataplan schreef:maar ik zat te denken aan de Komondor die ik vroeger wel eens tegenkwam dat moet voor een hond net zo goed moeilijk zijn ik zag zelf niet eens wat de voor/achterkant was :denken:
Hoi,

Dat klopt. Zulke honden zijn ook onmogelijk te lezen door andere honden. (Met alle gevolgen van dien...)
sample
Zeer actief

Ongelezen bericht door sample »

Oortjes couperen mag pas rond +/- 10 weken, dit omwille van de hardheid van het kraakbeen en de grootte van oren, alsook de groeifase van de hond
:denken:

Mol zegt heel wat anders. Binnen 5 dagen.

Alsof de groeifase van de oren überhaubt belangrijk is als ze je er toch af gaat snijden.
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Roelfien schreef:
Mastho schreef:
Met een gecoupeerd condoom dan :S: :hamer:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
sample
Zeer actief

Ongelezen bericht door sample »

Rataplan schreef:
Roelfien schreef:
Mastho schreef:

Whahahaha, goeie :ok: :smile:
greatdane
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog-Wolfspitz
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door greatdane »

MARC_S schreef: Misschien moet je hem eens controlleren op mijt of vuile oren als hij zo met zijn kop gaat schudden dat de oren stukslaan. :19:

:
Nee hij heeft verder nergens last van geen mijt of vuil oor.Kijk als je hem uitlaat of er komt iemand dan staat zo'n hond op en schudt hij effe doet 90% van de honden,maar heeft hij toevallig net een wondje door wild gedoe ergens dan is 1x zo schudden genoeg om spetters bloed te doen vliegen.En er zijn er meer geweest hier op het forum die er last van hebben gehad.
Afbeelding
Bruno 07-05-2012-*16-10-2012
greatdane
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog-Wolfspitz
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door greatdane »

Martijn schreef:[gecoupeerde rasgenoten zijn nou niet bepaald vrij van problemen.
..
Ken jij gecoupeerde doggen dan?
Afbeelding
Bruno 07-05-2012-*16-10-2012
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Chatterbox schreef:Misschien zit er wel een verschil tussen de rassen die vroeger altijd gecoupeerd werden en de rassen waarbij het nooit gecoupeerd is... De rassen waarbij nu niet meer gecoupeerd mag worden moeten nu via selectieve fok verder 'verbetert' worden. Misschien dat daarom sommige oren/staarten kwetsbaarder zijn... Ik heb het in ieder geval bij mijn honden nooit gemerkt en af en toe krijg ik Molli's zwieperd wel eens tegen m'n kop aan en geloof me.... daar zit best wel kracht in. :N:
Hoi,

Dit vraag ik me af. Mijn ras werd vroeger ook aan de oren gecoupeerd, maar al onze doggen (5 stuks inmiddels) hebben nooit de oren kapot geslagen en nooit oorontstekingen gehad. (Ook de staarten hebben ze trouwens nog nooit kapot geslagen, maar die werden niet gecoupeerd vroeger.)
Mastho
Actief

sample schreef:
Rataplan schreef:
Roelfien schreef:
Mastho schreef: Fokken nee, eens een enkel keertje een teefje laten dekken, maybe, too early to tell :wink:

Whahahaha, goeie :ok: :smile:
bwaa...3/10 :smile2:
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef:Toch hoor ik van de ongecoupeerde doggen hier op het foprum nooit iets over kapotte oren.
Hoi Martijn,

Hier hebben ze er in elk geval nog nooit last van gehad.
Gesloten

Terug naar “Discussieforum”