Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

lange afstand wandeling Eindhoven 30km

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

catoenflap
Vaste gebruiker

lange afstand wandeling Eindhoven 30km

Ongelezen bericht door catoenflap »

Hallo! :wink:

Ik ben van plan om op korte termijn (binnen twee a drie maanden) een lange afstand hondenwandeling te gaan organiseren. Ik vraag me af of hier belangstelling voor is.

Mijn plan is als volgt; ca 30km
Omgeving Eindhoven
Na 15km ergens lunchen of picknicken en voor degenen die dat willen aan het eind van de dag samen uit eten.
Het zal ergens in het weekend worden, waarschijnlijk een zondag.

Ik ken geen losloopgebieden van 30km, dus dat betekent dat we door gebieden zullen lopen waar de hond vast zou moeten. Ik vind het ieders eigen verantwoordelijkheid om dan te besluiten of je dat doet. Je weet zelf wat je hond aan kan.

Heb je interesse ? Laat het me dan weten.

Ik zit te denken aan 29 mei of 5 juni. Als je interesse hebt, dan kun je meteen je voorkeur aangeven.

Groetjes,
Regina & Kimbo (DH teefje van 17 mndn)
Marion.

Re: lange afstand wandeling Eindhoven 30km

Ongelezen bericht door Marion. »

catoenflap schreef:Heb je interesse ? Laat het me dan weten.

Ik zit te denken aan 29 mei of 5 juni. Als je interesse hebt, dan kun je meteen je voorkeur aangeven.
Hoi Regina, wat is je plan? Een aanlijnwandeling, of een wandeling waarbij de honden ook veel los kunnen? Heb je een route?
Ik heb zeker belangstelling, als de route niet over merendeels geasfalteerde wegen gaat :wink:
(oja, beide data kan ik)
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Hoi Regina,

Voor lange afstandswandelingen ben ik ook altijd in! Leuk! :ok:
Op dit moment kan ik ook nog beide data.
Charlotte*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Charlotte* »

Lijkt me leuk om mee te lopen.
Ik kan alleen niet op 5 juni.
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
catoenflap
Vaste gebruiker

Hoi Regina, wat is je plan? Een aanlijnwandeling, of een wandeling waarbij de honden ook veel los kunnen? Heb je een route?
Ik heb zeker belangstelling, als de route niet over merendeels geasfalteerde wegen gaat

=> over asfalt lopen lijkt me niks. Mijn bedoeling is door de natuur. Je mag haast nergens je hond los laten lopen, maar het gebeurt wel. Ik doe het zelf ook en riskeer daarmee wellicht een boete. Afkloppen; maar die heb ik nog nooit gehad.
30km is lang en die kan ik niet helemaal gaan voorlopen, denk ik. Maar de wandeling zal wel grotendeels door de natuur gaan.
Marion.

catoenflap schreef:=> over asfalt lopen lijkt me niks. Mijn bedoeling is door de natuur. Je mag haast nergens je hond los laten lopen, maar het gebeurt wel. Ik doe het zelf ook en riskeer daarmee wellicht een boete. Afkloppen; maar die heb ik nog nooit gehad.
30km is lang en die kan ik niet helemaal gaan voorlopen, denk ik. Maar de wandeling zal wel grotendeels door de natuur gaan.
Wat mij betreft helemaal goed :ok:
Je hoeft het zeker niet voor te lopen hoor, we zien wel waar we terecht komen. Ik doe mee, en kan zowel de 29e als de 5e. Maar Charlotte moet oefenen voor de vierdaagse, dus misschien kunnen we 29 mei aanhouden?
catoenflap
Vaste gebruiker

TOEVOEGING

Als het erg slecht weer wordt dan wordt de wandeling max 2 uur, want ca. 6 uur in de regen lopen is niet leuk en ook niet verantwoord.

Nog een mogelijke datum; zondag 26 juni.

Groetjes,

Regina
catoenflap
Vaste gebruiker

misschien kunnen we 29 mei aanhouden?[/quote]

=> ik hoop dat je het niet erg vind, maar dat durf ik nog niet met zekerheid te zeggen, ik heb 'm ook uitgezet in andere groepen en ik ga kijken wanneer de meeste kunnen...

Groetjes,
Regina
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Re: TOEVOEGING

catoenflap schreef:Als het erg slecht weer wordt dan wordt de wandeling max 2 uur, want ca. 6 uur in de regen lopen is niet leuk en ook niet verantwoord.
Hoi Regina,

Waarom is zes uur in de regen lopen niet verantwoord? Het is misschien niet zo leuk, maar het kan verder weinig kwaad, volgens mij.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Re: TOEVOEGING

catoenflap schreef:Nog een mogelijke datum; zondag 26 juni.

Groetjes,

Regina
Hoi Regina,

Dan kan ik niet, dan ben ik met Bono naar een Europese Doggenshow in Belgie.
Frederique
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frederique »

Regina,

Misschien is het een tip om een gedeelte van het Airborne-pad te wandelen.
Hier kunnen de honden grotendeels los (niet officieel overigens).
Behalve in de natuurgebieden de Malpie en de Maaij. In de Maaij daar schat ik dat de honden 1 km vast moeten. De Malpie daar loop je doorheen en naar schatting gaat dat over een km of euh..... 3 ofzo. :denken:

Wij hebben laatst gelopen van de grens van België/Nederland in Bergeijk tot aan de Venbergse Watermolen in Valkenswaard.
Dit gedeelte was naar schatting een km of 16 en de route staat aangegeven met bordjes.

Hier zie je de foto's van de gebieden waar je doorheen komt:

http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=62619

Misschien kun je deze route voor een gedeelte opnemen in jouw wandelroute? Het is maar een idee :ok:

Oooh ja, hou er wel rekening mee dat honden niet welkom zijn op het terras van de Venbergse Watermolen :boos: :19:

Aan de grens zitten 2 cafe's en halverwege de route zit een restaurant in Borkel en Schaft, "de Suijkerbuick". Daar zijn honden welkom op het terras :ok:

Veel succes alvast!
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie :I:
jose2diever
Actief

Ongelezen bericht door jose2diever »

Ik ben ook wel in voor een lange wandeling. Ik kan alleen beide data niet.
Groetjes,
het baasje van Diever
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Frederique schreef:Regina,

Misschien is het een tip om een gedeelte van het Airborne-pad te wandelen.
Hier kunnen de honden grotendeels los (niet officieel overigens).
Behalve in de natuurgebieden de Malpie en de Maaij. In de Maaij daar schat ik dat de honden 1 km vast moeten. De Malpie daar loop je doorheen en naar schatting gaat dat over een km of euh..... 3 ofzo. :denken:

Wij hebben laatst gelopen van de grens van België/Nederland in Bergeijk tot aan de Venbergse Watermolen in Valkenswaard.
Dit gedeelte was naar schatting een km of 16 en de route staat aangegeven met bordjes.

Hier zie je de foto's van de gebieden waar je doorheen komt:

http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=62619

Misschien kun je deze route voor een gedeelte opnemen in jouw wandelroute? Het is maar een idee :ok:

Oooh ja, hou er wel rekening mee dat honden niet welkom zijn op het terras van de Venbergse Watermolen :boos: :19:

Aan de grens zitten 2 cafe's en halverwege de route zit een restaurant in Borkel en Schaft, "de Suijkerbuick". Daar zijn honden welkom op het terras :ok:

Veel succes alvast!
Hoi,

Ik vind dit op zich een heel leuk idee, maar als we helemaal aan de grens met Belgie gaan lopen, pas ik ervoor om mee te wandelen. Dat vind ik net iets te ver. :wink:
Marion.

Scooby schreef:Ik vind dit op zich een heel leuk idee, maar als we helemaal aan de grens met Belgie gaan lopen, pas ik ervoor om mee te wandelen. Dat vind ik net iets te ver. :wink:
Haha, Karen. Weet je hoe ver Eindhoven van de Belgische grens ligt :mrgreen:
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:
Scooby schreef:Ik vind dit op zich een heel leuk idee, maar als we helemaal aan de grens met Belgie gaan lopen, pas ik ervoor om mee te wandelen. Dat vind ik net iets te ver. :wink:
Haha, Karen. Weet je hoe ver Eindhoven van de Belgische grens ligt :mrgreen:
Hoi Marion,

Ja, maar ik had het idee dat dat Airebornepad helemaal in Limbrug lag? Verkeerd gedacht?! :denken:
Marion.

Scooby schreef:Ja, maar ik had het idee dat dat Airebornepad helemaal in Limbrug lag? Verkeerd gedacht?! :denken:
Dat weet ik niet. Ik nam aan dat het een lange-afstandswandeling was die ook door Rhenen loopt, bijvoorbeeld. Nu ga ik zoeken, want nu wil ik het ook weten :mrgreen:
Frederique
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:
Scooby schreef:Ja, maar ik had het idee dat dat Airebornepad helemaal in Limbrug lag? Verkeerd gedacht?! :denken:
Dat weet ik niet. Ik nam aan dat het een lange-afstandswandeling was die ook door Rhenen loopt, bijvoorbeeld. Nu ga ik zoeken, want nu wil ik het ook weten :mrgreen:
Dames,

het Airborne-pad loopt van Lommel in Belgie tot aan Arnhem in Nederland. Wij willen deze route in delen lopen aangezien de complete 220 km in 1 keer iets teveel van het goeie is :mrgreen:
Aangezien wij in Limburg lopen zijn wij beginnen te lopen van Lommel tot aan de grens met België.
Het 2e gedeelte liep vanaf de grens van België en Nederland tot aan Valkenswaard.
Zoals ik het op de kaart heb gezien loopt het daarna ook dwars door de binnenstad van Eindhoven. Niet echt geschikt voor de honden :19:
Maar die blijven dan gewoon aangelijnd en we nemen toch altijd iets mee om eventuele ongelukjes op te ruimen.

Maar goed, ik wilde alleen maar aangeven dat er niet perse een wandeling van 30 km uitgezet hoefde te worden.
Als je een gedeelte van deze wandeling loopt (rond Eindhoven) dan denk ik dat je jezelf al een goeie 15 - 20 km eigen route plannen kunt besparen.

Tis maar een tip :ok:
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie :I:
catoenflap
Vaste gebruiker

ik wilde alleen maar aangeven dat er niet perse een wandeling van 30 km uitgezet hoefde te worden.
Als je een gedeelte van deze wandeling loopt (rond Eindhoven) dan denk ik dat je jezelf al een goeie 15 - 20 km eigen route plannen kunt besparen.

Tis maar een tip :ok:[/quote]

Uitstekende tip!

Ik ben ook van plan om een deel van een bestaande LAW te nemen. :ok:

Ik laat op heel korte termijn iets weten!!! Bedankt voor het meedenken.
Er is in elk geval veel animo voor. Dat vind ik al erg leuk.
(En als ik zie welke honden er bij staan, ben ik ook benieuwd naar die honden!) :smile:

Tot snel..
Frederique
Zeer actief
Contacteer:

catoenflap schreef:ik wilde alleen maar aangeven dat er niet perse een wandeling van 30 km uitgezet hoefde te worden.

Tis maar een tip :ok:
Uitstekende tip!

Ik ben ook van plan om een deel van een bestaande LAW te nemen. :ok:

Ik laat op heel korte termijn iets weten!!! Bedankt voor het meedenken.
Er is in elk geval veel animo voor. Dat vind ik al erg leuk.
(En als ik zie welke honden er bij staan, ben ik ook benieuwd naar die honden!) :smile:

Tot snel..[/quote]

:ok:
Django
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Django »

In de driehoek Geldrop- Heeze- Someren ligt ook een heel groot natuurgebied. Erg veel bos, de Stabrechtse heide en een paar meertjes. Hier kunnen honden (over het algemeen) ook grotendeels loslopen.
AfbeeldingAfbeelding

Mopshonden forum
catoenflap
Vaste gebruiker

UITNODIGING!!

Bij deze de uitnodiging! :wink:

DATUM: 5 juni
TIJDSTIP: 9.00u verzamelen, vertrek is om 9.15u.
START: Eindhoven station – tegenover de gele bowlingkegels
Dat is aan de buskant, als je de trein uitkomt ga je de trap omlaag en dan rechtsaf, je loopt het station uit naar de hoek van de straat, daar zie je aan de overkant de bowlingkegels en de kamer van koophandel (kennispoort). Daar verzamelen we.
Alhoewel we in het centrum van Eindhoven starten is het een natuurwandeling. Vanaf het begin! We beginnen te wandelen langs de oever van de Dommel.

DUUR: ca. 30km.
Na ca. 15km is er pauze bij Brasserie/Café de Kruik te Nederwetten waar honden welkom zijn!
We eindigen in Nuenen waar we met de bus terug naar het centrum van Eindhoven gaan.
Indien gewenst gaan we aan het einde van de wandeling uit eten bij Café/Restaurant De Bommel in centrum Eindhoven. Je hebt daar een tweegangen menu voor E 11,50. Je kunt kiezen uit vegetarisch of vlees (vlees kan ook vis zijn). De prijs/kwaliteitverhouding is uitstekend en honden zijn welkom! Wel moet er van tevoren opgegeven worden of je vlees of vegetarisch wil, dus graag doorgeven als je je opgeeft.

OPGEVEN:
Per e-mail bij r.oors@zonnet.nl.
Geef even door;
- hoeveel personen,
- wat voor soort hond(en),
- je tel.nr.
- en als je ’s avonds mee uit eten gaat of je kiest voor vlees of vegetarisch.

ALGEMEEN:
Als het erg warm wordt kan de wandeling worden ingekort (avondeten gaat dan ook niet door).
Als het regenachtig wordt zal de wandeling afhankelijk van de wens van eenieder en de hoeveelheid regen kunnen worden ingekort, ik vind het in elk geval niet verantwoord om zes uur in de regen te gaan lopen.
Iedereen met een sociale hond is welkom!
Ik ga ervan uit dat er rekening wordt gehouden met fietsers, joggers en andere dieren die we in de omgeving tegenkomen (honden/vee).
Niet alles is losloopgebied. Je bepaalt zelf wat je verstandig vind om te doen (aanlijnen of los) en wat je hond aan kan.

Ik heb er zin in!! :ok:

Groetjes,
Regina & Kimbo
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Hoi Regina,

Jee, dat heb je super geregeld. Toch haak ik bij deze af. Ik zie het niet zo zitten om vanuti Zutphen met de trein naar Eindhoven te reizen met een dog, vervolgens 30 km. te lopen en dan nog 30 km. in een bus te zitten waar geen fatsoenlijke plek is voor een dog. Om daarna weer met Levi in de trein te moeten gaan zitten. Ik had gehoopt op een rondwandeling.
Ik wens jullie in elk geval heel veel plezier en ik zie de foto's vast wel hier op het forum.
catoenflap
Vaste gebruiker

Je kunt natuurlijk gerust met de auto naar Eindhoven komen.

En de bus'reis' van Nuenen naar Eindhoven duurt vanaf dat punt 6 minuten. En op zondag heb je heel de bus voor jezelf.

Dus dat hoeft je niet tegen te houden...
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

[quote="catoenflap"]
En de bus'reis' van Nuenen naar Eindhoven duurt vanaf dat punt 6 minuten. En op zondag heb je heel de bus voor jezelf.

quote]

6 Minuten over 30 kilometer?
Mantitaur
Actief

Ongelezen bericht door Mantitaur »

ik denk niet dat ik 30 kilometer vol zou kunnen houden
Laatst gewijzigd door Mantitaur op 07 mei 2005 14:27, 1 keer totaal gewijzigd.
catoenflap
Vaste gebruiker

Toevoeging

Het was voor mij zo vanzelfsprekend dat ik er gewoon niet aan gedacht heb.

Natuurlijk kun je met de auto naar station Eindhoven komen. Je kunt aan beide zijden van het station parkeren. Dichtbij het station is het betaald, enkele minuten er vandaan gratis. Aan de kant van de taxi’s (stadskant) kan dat op de Fuutlaan en op de Dommelhoefstraat. Aan de buskant waar we starten kan dat in de wijk achter de Rabobank (Rabobank ligt tegenover het station, naast de gele bowlingkegels waar we naast starten) in de molenbuurt. Straatnamen; o.m. Hooidonksemolen, Bisschopsmolen.

Groetjes,
Regina
catoenflap
Vaste gebruiker

6 Minuten over 30 kilometer?

==> Nee, vanaf dat punt is het nog maar enkele kilometers naar Eindhoven toe.
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Django schreef:In de driehoek Geldrop- Heeze- Someren ligt ook een heel groot natuurgebied. Erg veel bos, de Stabrechtse heide en een paar meertjes. Hier kunnen honden (over het algemeen) ook grotendeels loslopen.
OP de Strabrechtse heide mogen GEEN honden loslopen en je hebt er zo een bekeuring te pakken. Er loopt een schaapskudde.
Maar er is wel een deel gedooggebied (bv bij het gat van Roels) en daar is het erg mooi.
Pascal
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pascal »

Ik zat nog effe te twijfelen, maar 5 juni ga ik naar de bonzomerspelen. Dat is wel jammer.
Groetjes, Pascal

Afbeelding
catoenflap
Vaste gebruiker

OP de Strabrechtse heide mogen GEEN honden loslopen en je hebt er zo een bekeuring te pakken.

==> Daar komen we niet.

Groejtes,
Regina
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”