Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

bescherming zoeken

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Baily

bescherming zoeken

Ongelezen bericht door Baily »

Buck kan wel eens tijdens het loslopen wat onenigheid dreigen te krijgen met een andere reu. Dan roep ik hem terug en lijkt hij altijd een soort bescherming te zoeken bij mij als de andere hond in onze buurt komt. Hij gaat dan vlak achter me staan of naast me staan. Daar heb ik geen problemen mee, en ben ik zelfs blij mee dat hij dat doet.

Maar nu is hij de laatste tijd een beetje aan het rommelen met de rangorde met Dino. Dino is (nog?) de baas, maar dat gaat veranderen. Ik denk dat Buck hoger in rang wordt of al is.

Als ze ruzieen dan laat ik ze hun gang gaan en bemoei me nooit met onderling gesnauw. Maar nu gaat Buck mij er in betrekken door gauw achter mij te schuilen en Dino staat dan tegenover me....... :mrgreen: Of als ik zit dan gaat hij gauw achter mijn benen liggen. Dan doet Dino ook niks meer. Maar ik vind het wat anders om bescherming te bieden bij ruzies buiten de eigen roedel als in de eigen roedel. Dus ik reageer er niet op. Maar doordat hij naar mij komt is het geruzie wel gelijk over. Dus maakt hij eigenlijk toch gebruik van mijn bescherming.

Zou ik hem in zo'n geval weg moeten sturen, maar dat heeft dan misschien weer effect op als hij bescherming zoekt als hij losloopt. Dat zou ik toch wel graag zo willen houden.
Zoie
Zeer actief

Re: bescherming zoeken

Ongelezen bericht door Zoie »

Baily schreef:Buck kan wel eens tijdens het loslopen wat onenigheid dreigen te krijgen met een andere reu. Dan roep ik hem terug en lijkt hij altijd een soort bescherming te zoeken bij mij als de andere hond in onze buurt komt. Hij gaat dan vlak achter me staan of naast me staan. Daar heb ik geen problemen mee, en ben ik zelfs blij mee dat hij dat doet.

Maar nu is hij de laatste tijd een beetje aan het rommelen met de rangorde met Dino. Dino is (nog?) de baas, maar dat gaat veranderen. Ik denk dat Buck hoger in rang wordt of al is.

Als ze ruzieen dan laat ik ze hun gang gaan en bemoei me nooit met onderling gesnauw. Maar nu gaat Buck mij er in betrekken door gauw achter mij te schuilen en Dino staat dan tegenover me....... :mrgreen: Of als ik zit dan gaat hij gauw achter mijn benen liggen. Dan doet Dino ook niks meer. Maar ik vind het wat anders om bescherming te bieden bij ruzies buiten de eigen roedel als in de eigen roedel. Dus ik reageer er niet op. Maar doordat hij naar mij komt is het geruzie wel gelijk over. Dus maakt hij eigenlijk toch gebruik van mijn bescherming.

Zou ik hem in zo'n geval weg moeten sturen, maar dat heeft dan misschien weer effect op als hij bescherming zoekt als hij losloopt. Dat zou ik toch wel graag zo willen houden.
Interessante vraag. Spok doet het ook, maar dan in een spelsituatie waarin hij zelf Luna uitdaagt. Vraag me af wat het te betekenen heeft.
Afbeelding
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

Ik zou gewoon wegstappen zodat hij aan jou niks heeft.
Laat ze het zelf maar uitzoeken
Groetjes Els
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

het geeft toch een beetje aan dat hij zijn mannetje niet echt kan staan... gewoon negeren is mijn advies... laat hem maar... ik zou pas ingrijpen, dus hem eventueel weg duwen bij mijn benen, als hij jou bescherming als versterking gaat zien en dan juist door gaat en zich zelf nog stoerder vind...
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

billy schreef:Ik zou gewoon wegstappen zodat hij aan jou niks heeft.
Groetjes Els
Dat zou ik dus ook doen. Als jij Buck gaat wegsturen bemoei je je met de rangorde. Blijkbaar durft Dino niets als jij er met je snuf bijbent en daar maakt Buck gebruik van. Ik zou dus gewoon zelf weglopen de kamer uit en de deur achter je gat sluiten. Buiten gewoon weglopen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Eline* schreef:
billy schreef:Ik zou gewoon wegstappen zodat hij aan jou niks heeft.
Groetjes Els
Dat zou ik dus ook doen. Als jij Buck gaat wegsturen bemoei je je met de rangorde. Blijkbaar durft Dino niets als jij er met je snuf bijbent en daar maakt Buck gebruik van. Ik zou dus gewoon zelf weglopen de kamer uit en de deur achter je gat sluiten. Buiten gewoon weglopen.
Oke dan ga ik dus wegstappen voortaan. Dino houdt inderdaad op als Buck achter mijn benen ligt of achter me staat. maar als Buck voor me staat of in de buurt dan gaan ze wel gewoon door. Het is als ik er in betrokken ben dat hij er mee stopt. Dus niet alleen door mijn aanwezigheid denk ik.

Bedankt voor de adviezen........ :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”