Buck kan wel eens tijdens het loslopen wat onenigheid dreigen te krijgen met een andere reu. Dan roep ik hem terug en lijkt hij altijd een soort bescherming te zoeken bij mij als de andere hond in onze buurt komt. Hij gaat dan vlak achter me staan of naast me staan. Daar heb ik geen problemen mee, en ben ik zelfs blij mee dat hij dat doet.
Maar nu is hij de laatste tijd een beetje aan het rommelen met de rangorde met Dino. Dino is (nog?) de baas, maar dat gaat veranderen. Ik denk dat Buck hoger in rang wordt of al is.
Als ze ruzieen dan laat ik ze hun gang gaan en bemoei me nooit met onderling gesnauw. Maar nu gaat Buck mij er in betrekken door gauw achter mij te schuilen en Dino staat dan tegenover me.......

Of als ik zit dan gaat hij gauw achter mijn benen liggen. Dan doet Dino ook niks meer. Maar ik vind het wat anders om bescherming te bieden bij ruzies buiten de eigen roedel als in de eigen roedel. Dus ik reageer er niet op. Maar doordat hij naar mij komt is het geruzie wel gelijk over. Dus maakt hij eigenlijk toch gebruik van mijn bescherming.
Zou ik hem in zo'n geval weg moeten sturen, maar dat heeft dan misschien weer effect op als hij bescherming zoekt als hij losloopt. Dat zou ik toch wel graag zo willen houden.