Ik wil even heel graag wat weten.

Ik wil dit heel graag weten want dan weet ik waar ik aan toe ben mochten er problemen komen!!
groeten Natas
Moderator: moderatorteam
Is dat misschien de reden dat de hond op naam staat van de fokker? Om te voorkomen dat er mee gefokt wordt? Dat zou ik namelijk een prima actie vinden! Of is er een andere reden?natascha schreef:
Nee ik heb er geen geld voor hoeven betalen omdat ik een hond met een erfelijke afwijking heb, heb ik deze hond gehad van haar.
Daar ga ik ook niet van uit hoor! Alleen in je eerste bericht geef je aan dat de fokker de hond op zijn/haar naam heeft laten zetten als mede-eigenaar omdat hij/zij er tentoonstellingen mee wil doen.natascha schreef:wat een reactie's!! Nee met die hond met een erfelijke afwijing loop ik geen shows en daar fok ik ook niet mee hoor!! Dat weet ik ook wel ik ben niet helemaal gek hoor![]()
Lijkt me dus dat de hond op fokkersvoorwaarden bij je geplaatst is?natascha schreef: alleen die andere hond ter compensatie staat op haar naam. Gewoon omdat de fokker daar nog een keer een nest mee wilde fokken. Is geen familie van!!
Ligt eraan wat de afspraken zijn met de fokker.johan1969 schreef:Hier in Belgie heb ik ook zoiets gehoord.
Ik vind dat maar een dwaze situatie.
Zo heb je honden die bij een gezin leven, en soms een nestje moeten hebben hoewel het baasje (niet de eigenaar) niets te vertellen heeft.
Dat lijkt me eeen regeling die vooral interessant is voor de fokker, maar niet voor het baasje, en zeker iets dat goed moet worden afgesproken als je er aan begint.
Chello zou in eerste instantie verkocht worden naar een andere fokker maar omdat hij een overbeet ontwikkelde en zijn oor bleef hangen werd dat natuurlijk niks meer (die fokker wilde in de toekomst ook met Chello fokken e.d.), wij mochten Chello ook zo meenemen.Sjalot schreef:O da's wel een prettig idee, want 1 van mijn honden staat nog steeds op naam van de vorige eigenaar. Ik heb geen zin om de stamboom over te zetten. Kost alleen maar geld.
Dat weet ik niet meer, ik weet wel dat het een SBT was waar het baasje veel geld voor heeft neergeteld.4AllDoggies schreef:En wat is er uitgekomen?johan1969 schreef:Op die manier is het niet slecht, maar dat geval van in Belgie een paar jaar terug was niet zo positief.
Toen wou het 'baasje' niet dat zijn hond gedekt werd, en kwam het voor de rechtbank.
Werd de hond wel of niet gedekt??
Als ie kwijtraakt nemen ze contact met de vorige eigenaar op en niet met jou. En als de vorige eigenaar is verhuisd zit jouw hond na 2 weken asiel bij een ander in huisSjalot schreef:O da's wel een prettig idee, want 1 van mijn honden staat nog steeds op naam van de vorige eigenaar. Ik heb geen zin om de stamboom over te zetten. Kost alleen maar geld.
In mijn geval neemt die fokker dan wel contact op met de 'fokker' van Chello en die weet na 3 jaar nog prima dat Chello bij ons hoort.Sjiel schreef:Als ie kwijtraakt nemen ze contact met de vorige eigenaar op en niet met jou. En als de vorige eigenaar is verhuisd zit jouw hond na 2 weken asiel bij een ander in huisSjalot schreef:O da's wel een prettig idee, want 1 van mijn honden staat nog steeds op naam van de vorige eigenaar. Ik heb geen zin om de stamboom over te zetten. Kost alleen maar geld.
Is het mogelijk om ons of evt mij prive op de hoogte te houden hoe het afloopt als het juridisch wordt.natascha schreef:hoi,
Ik snap het volgens mij allemaal wel. Ik sta als mede-eigenaar op de stamboom en mij is verteld dat de fokker dan niet mijn hond kan afpakken.
Jullie vroegen af wat de erfelijke afwijking was van de andere hond dat is epilepsie. Daarvoor heb ik deze hond gehad ter compensatie.
Nu alleen hebben er zich problemen voor gedaan tussen fokker en mij en nu wil ze die hond terug die van haar is!! Dit zal wel juridisch worden denkik maar als jullie zo hoor kan ze nooit mijn hond afpakken. Zij woont bij mij en ik betaal alles.
![]()
groetjes NAtascha