Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hond staat niet op mijn naam!

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

natascha
Vaste gebruiker

hond staat niet op mijn naam!

Ongelezen bericht door natascha »

Hoi allemaal,

Ik wil even heel graag wat weten. :denken: Mijn hond staat op mijn fokkernaam als eigenaar op de stamboom. Ik sta als mede-eigenaar. Kan de fokker zomaar mijn hond meenemen of niet. :N: De hond woont bij mij maar de fokker wilde dit omdat ze er dan tentoonstellingen mee kan doen.

Ik wil dit heel graag weten want dan weet ik waar ik aan toe ben mochten er problemen komen!!

groeten Natas
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Hebben jullie dat dan niet van tevoren allemaal besproken?
Zelf zou ik dit om eerlijk gezegd niet willen.
Ik wil kunnen gaan en staan met m'n hond waar ik wil als het mij uitkomt.
Niet dat opeens de fokker ze 'nodig' heeft.

Maar wat hebben jullie afgesproken van tevoren?
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Je hoort vaker dat fokkers hun honden uit huis plaatsen en er dan een keer een nest of twee mee fokken en daarna mag degene waar de hond in huis is de hond houden. Meestal betaal je dan niet de pupprijs of maar een gedeelte ervan? Heb jij wel de volle mep betaald?
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Barely legal
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Barely legal »

Dat klopt inderdaad, als jij kan bewijzen en je moet wel rekeningen endergelijke kunnen overleggen van de dierenarts e.d dan telt dat zwaarder dan de stamboom.
Afbeelding

All at Barely Legal
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

O da's wel een prettig idee, want 1 van mijn honden staat nog steeds op naam van de vorige eigenaar. Ik heb geen zin om de stamboom over te zetten. Kost alleen maar geld.
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
natascha
Vaste gebruiker

:wink: bedankt voor jullie reactie's!!!

Nee ik heb er geen geld voor hoeven betalen omdat ik een hond met een erfelijke afwijking heb, heb ik deze hond gehad van haar. Wegens omstandigheden die ik nu heb met de fokker vond ik dit een belangrijk item. Ik ben wel opgelucht want mijn hond afpakken dat is wel het ergste wat je kunt doen!!!

groetjes NAtas :cheer:
Afbeelding
4AllDoggies
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door 4AllDoggies »

Mag 'n hond met een erfelijke afwijking dan wel shows lopen?
Ik dacht eigenlijk dat 't niet mocht.

Heb jij de stamboom bij je in huis?
Dan kun je die zo (aangetekend) versturen naar Raad van Beheer met 'n brief om de gegevens op jouw naam te zetten.
Kost iets van € 25,- dacht ik.

Maar zolang de hond bij jou leeft, is ie van jou. Een stamboom is geen eigendomsbewijs!
Afbeelding
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

natascha schreef:
Nee ik heb er geen geld voor hoeven betalen omdat ik een hond met een erfelijke afwijking heb, heb ik deze hond gehad van haar.
Is dat misschien de reden dat de hond op naam staat van de fokker? Om te voorkomen dat er mee gefokt wordt? Dat zou ik namelijk een prima actie vinden! Of is er een andere reden?
Afbeelding
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Of ze heeft een hond met een erfelijke afwijking en ter compensatie er een bijgekregen, die ook op naam van de fokker staat ?
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

Elmar schreef:Of ze heeft een hond met een erfelijke afwijking en ter compensatie er een bijgekregen, die ook op naam van de fokker staat ?
Ja zou kunnen het staat er een beetje onduidelijk. Vandaar mijn eerste antwoord. :wink: :wink:
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik vind het een vreemd verhaal... :denken:
Ben eigenlijk wel benieuwd om welk erfelijk gebrek het gaat, en welk belang de fokker er bij heeft om met deze hond met dit erfelijke gebrek shows te gaan lopen... :19:
natascha
Vaste gebruiker

wat een reactie's!! Nee met die hond met een erfelijke afwijing loop ik geen shows en daar fok ik ook niet mee hoor!! Dat weet ik ook wel ik ben niet helemaal gek hoor :devil:

Deze hond staat gewoon op mijn naam hoor alleen die andere hond ter compensatie staat op haar naam. Gewoon omdat de fokker daar nog een keer een nest mee wilde fokken. Is geen familie van!!

groetjes NAtascha :idea:
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

natascha schreef:wat een reactie's!! Nee met die hond met een erfelijke afwijing loop ik geen shows en daar fok ik ook niet mee hoor!! Dat weet ik ook wel ik ben niet helemaal gek hoor :devil:
Daar ga ik ook niet van uit hoor! Alleen in je eerste bericht geef je aan dat de fokker de hond op zijn/haar naam heeft laten zetten als mede-eigenaar omdat hij/zij er tentoonstellingen mee wil doen.
Dat snap ik dus niet, als de hond een erfelijke afwijking heeft, wat dan de toegevoegde waarde voor de fokker is om er shows mee te doen.
Plus dat ik me afvraag wat voor erfelijk gebrek het dan is.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

natascha schreef: alleen die andere hond ter compensatie staat op haar naam. Gewoon omdat de fokker daar nog een keer een nest mee wilde fokken. Is geen familie van!!
Lijkt me dus dat de hond op fokkersvoorwaarden bij je geplaatst is?
Dan is het ook logisch dat de fokker er als eigenaar opstaat :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door johan1969 »

Hier in Belgie heb ik ook zoiets gehoord.

Ik vind dat maar een dwaze situatie.

Zo heb je honden die bij een gezin leven, en soms een nestje moeten hebben hoewel het baasje (niet de eigenaar) niets te vertellen heeft.

Dat lijkt me eeen regeling die vooral interessant is voor de fokker, maar niet voor het baasje, en zeker iets dat goed moet worden afgesproken als je er aan begint.
https://www.flickr.com/photos/23084668@N07/albums
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

johan1969 schreef:Hier in Belgie heb ik ook zoiets gehoord.

Ik vind dat maar een dwaze situatie.

Zo heb je honden die bij een gezin leven, en soms een nestje moeten hebben hoewel het baasje (niet de eigenaar) niets te vertellen heeft.

Dat lijkt me eeen regeling die vooral interessant is voor de fokker, maar niet voor het baasje, en zeker iets dat goed moet worden afgesproken als je er aan begint.
Ligt eraan wat de afspraken zijn met de fokker.
Ik ken fokkers die alle kosten op zich nemen, dus showkosten, voer en medische kosten. Jij krijgt de pup gratis en er wordt verwacht dat jij de opvoeding en training verzorgd.
Als de hond fokgeschikt is krijgt die een nest (of meerdere, afhankelijk van de afspraken die gemaakt zijn). Dat kan bij de fokker thuis zijn maar er zijn ook situaties dat de hond in zijn vertrouwde omgeving blijft en daar bevalt. Na het gefokte nest of de gefokte nesten is de hond voor jou, vaak mag er ook een pup uitgezocht worden.
Vind dat persoonlijk geen slechte regeling :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Op die manier is het niet slecht, maar dat geval van in Belgie een paar jaar terug was niet zo positief.

Toen wou het 'baasje' niet dat zijn hond gedekt werd, en kwam het voor de rechtbank.
4AllDoggies
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door 4AllDoggies »

johan1969 schreef:Op die manier is het niet slecht, maar dat geval van in Belgie een paar jaar terug was niet zo positief.

Toen wou het 'baasje' niet dat zijn hond gedekt werd, en kwam het voor de rechtbank.
En wat is er uitgekomen?
Werd de hond wel of niet gedekt??
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Sjalot schreef:O da's wel een prettig idee, want 1 van mijn honden staat nog steeds op naam van de vorige eigenaar. Ik heb geen zin om de stamboom over te zetten. Kost alleen maar geld.
Chello zou in eerste instantie verkocht worden naar een andere fokker maar omdat hij een overbeet ontwikkelde en zijn oor bleef hangen werd dat natuurlijk niks meer (die fokker wilde in de toekomst ook met Chello fokken e.d.), wij mochten Chello ook zo meenemen.

Maar de naam van die fokker die Chello zouden krijgen staat nog steeds op de stamboom.....hebben wij ook nooit over laten zetten.
Beetje lui....
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

4AllDoggies schreef:
johan1969 schreef:Op die manier is het niet slecht, maar dat geval van in Belgie een paar jaar terug was niet zo positief.

En wat is er uitgekomen?
Werd de hond wel of niet gedekt??
Dat weet ik niet meer, ik weet wel dat het een SBT was waar het baasje veel geld voor heeft neergeteld.
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

zo heb ik ook honden uit staan bij mensen hoor, geen enkel probleem je moet alleen duidelijke afspraken maken.

mol :8):
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Sjalot schreef:O da's wel een prettig idee, want 1 van mijn honden staat nog steeds op naam van de vorige eigenaar. Ik heb geen zin om de stamboom over te zetten. Kost alleen maar geld.
Als ie kwijtraakt nemen ze contact met de vorige eigenaar op en niet met jou. En als de vorige eigenaar is verhuisd zit jouw hond na 2 weken asiel bij een ander in huis :19:
weg gehaald zit een virus in
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Sjiel schreef:
Als ie kwijtraakt nemen ze contact met de vorige eigenaar op en niet met jou. En als de vorige eigenaar is verhuisd zit jouw hond na 2 weken asiel bij een ander in huis :19:
In mijn geval neemt die fokker dan wel contact op met de 'fokker' van Chello en die weet na 3 jaar nog prima dat Chello bij ons hoort.
Hansel
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Hansel »

Ik weet niet precies wat jullie voor afspraken hebben gemaakt en ik ga er van uit dat dit allemaal duidelijk is geweest, je bent er in ieder geval toen der tijd mee akkoord gegaan.

Maar als jij de stamboom in bezit hebt kan je de fokker er toch af laten schrijven.
Gewoon opsturen naar de RvB met met je eigen NAW gegevens en vragen om de eigenaar te veranderen.
Kost je geloof ik 20,00 euro.

:smile1: :smile1: :8): :smile1: :smile1:

gr,
H@nsel
New Sensation's Bullmastiffs
Afbeelding
natascha
Vaste gebruiker

:roll: hoi,

Ik snap het volgens mij allemaal wel. Ik sta als mede-eigenaar op de stamboom en mij is verteld dat de fokker dan niet mijn hond kan afpakken.
Jullie vroegen af wat de erfelijke afwijking was van de andere hond dat is epilepsie. Daarvoor heb ik deze hond gehad ter compensatie.

Nu alleen hebben er zich problemen voor gedaan tussen fokker en mij en nu wil ze die hond terug die van haar is!! Dit zal wel juridisch worden denk :denken: ik maar als jullie zo hoor kan ze nooit mijn hond afpakken. Zij woont bij mij en ik betaal alles. :devil:

groetjes NAtascha :roll:
Afbeelding
idorh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door idorh »

natascha schreef::roll: hoi,

Ik snap het volgens mij allemaal wel. Ik sta als mede-eigenaar op de stamboom en mij is verteld dat de fokker dan niet mijn hond kan afpakken.
Jullie vroegen af wat de erfelijke afwijking was van de andere hond dat is epilepsie. Daarvoor heb ik deze hond gehad ter compensatie.

Nu alleen hebben er zich problemen voor gedaan tussen fokker en mij en nu wil ze die hond terug die van haar is!! Dit zal wel juridisch worden denk :denken: ik maar als jullie zo hoor kan ze nooit mijn hond afpakken. Zij woont bij mij en ik betaal alles. :devil:

groetjes NAtascha :roll:
Is het mogelijk om ons of evt mij prive op de hoogte te houden hoe het afloopt als het juridisch wordt.
Ik wil ook gaarne weten of het recht van verzorger ook op gaat als er nog een contract bij zit.

In de Saarlozen wereld hebben wij er ook mee te kampen gehad, een verzorger die al jaren een opvang hond thuis had van een RV, ontdekte met oogonderzoek dat hij PRA had, de fokker die ook eigenaar op papier is, vermelde aan de verzorger als je dat naar buiten brengt dan kom ik je SWH weg halen .
De hond is nu dood, maar de mensen hebben wel in angst geleeft.
Gr Bertus.
dobervriendin
Zeer actief
Mijn ras(sen): dobers en hollanders
Contacteer:

Ongelezen bericht door dobervriendin »

Als er problemen zijn met je fokker snel je stamboom naar de raad steuren en over laten schrijven. Dit kan zonder toestemming van de medeeigenaar.
Groetjes van Dobervriendin haar en hollanders Haru en Kandalf
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

dat is een goeie ja!

als jij eerste eigenaar bent kun jij de boom op je naam laten zetten en de fokker laten schrappen. dan woont de hond ook nog bij jou en kunnen ze niks
Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

ze zegt net geloof ik dat ze als mede-eigenaar geregistreerd staat, mede-eigenaren hebben eigenlijk nog niets te zeggen dus dat idee gaat al niet op
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
natascha
Vaste gebruiker

Hoi Allemaal,

Ik ben inderdaad medeeigenaar van de hond. Heb inmiddels contact gehad met de Raad en die zei dat het geen eigendomsbewijs was maar een afstammingsbewijs!! :cheer:

Ik blij nu kan ik weer rustig :slaap: !! Ik heb er wel van geleerd nooit doen hoor, jij bent de eigenaar als verzorger!!! :neenee:

Oja ik heb al lang niks gehoord van de fokker!! Ik zal nooit :neenee: mijn hond afstaan dan, ik vecht voor haar!!! En anders is ze weggelopen hoor :19: weet niet waar ze is?!!! :smile2:

groetjes NAtascha
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”