Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zindelijkheid 's nachts

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

miekmiek schreef:

En toch ben ik er laatst weer aan begonnen en kwam Femke. Een heel ander verhaal, wat een heerlijkheid. Ze was zeker niet na twee dagen al zindelijk, maar het ging een stuk relaxter.
En hoe vervelend ik het ook vind om toe te geven; het heeft al die tijd aan mij gelegen. Hoe krampachtiger ik deed om tommie toen der tijd zindelijk te krijgen; hoe moeizamer het ging.
Met femke hebben we onze schouders opgehaald wanneer ze een keer een ongelukje had. Ze heeft wat langer bij ons op de kamer geslapen omdat ze blijkbaar iets meer tijd nodig had om s'nachts droog te blijven; so what? Zowel voor ons als voor de hond een stuk prettiger. :wink:
Dat maakte hier ook een wereld van verschil. Met Moos was ik heel panisch bezig, vooral toen hij met 12 weken nog geen enkele tekenen van zindelijkheid vertoonde. Want iedereen die ik sprak had een pupje gehad wat met 10 weken al zindelijk was, en meteen de nacht doorsliep :denken:
En ik maar denken dat ik iets mis deed, en daardoor werd ik alleen maar gestresder.

Met Saar heb ik meteen zoiets gehad van 'zindelijk worden ze toch wel uiteindelijk' en ben een stuk minder panisch met haar bezig geweest. En Saar was dus wel zindelijk met 12 weken. Zal ook deels aan het hondje liggen, maar volgens mij ook grotendeels omdat ik niet meer als een stresskip achter het pupje aanliep.
En dat maakt een tweede vaak ook makkelijker; je eigen stressniveau is dan een stuk lager :mrgreen:
Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Al krijg je met een tweede pup wel weer totaal andere dingen om over te stressen. Je weet dat het niet goed is, maar onbewust ga je toch een beetje uit van een soort van 'tweede tommie'. Dat had ik een beetje. En als de hond dan totaal anders blijkt te zijn, is het wel even omschakelen.
Zo blijven ze je toch steeds verbazen.
Moos
Zeer actief

miekmiek schreef:Al krijg je met een tweede pup wel weer totaal andere dingen om over te stressen. Je weet dat het niet goed is, maar onbewust ga je toch een beetje uit van een soort van 'tweede tommie'. Dat had ik een beetje. En als de hond dan totaal anders blijkt te zijn, is het wel even omschakelen.
Zo blijven ze je toch steeds verbazen.
Ja, dat had ik ook wel hoor. Ik ben Moos gewend. Moos is stoer, vind alles leuk, en dacht zelf ook dat hij de beste keus was uit zijn nest :mrgreen:
Ik ben dan ook gewend om af en toe even flink op te treden als hij het echt te bont maakt.

En toen kwam Saar. Onzeker, soms bang, en vreselijk onderdanig. Een keer 'uhuh' en Saar houdt op waar ze mee bezig is, en liet zelf met 8 weken al alles uit haar bek vallen zodra ik alleen maar "Saartje" zei...

Dat was een behoorlijke omschakeling, en nu nog steeds ben ik vaak onzeker over hoe ik Saar aan moet pakken. Juist omdat het zo'n onzeker trutje is. En ik alleen maar een zelfverzekerd typje gewend was :wink:
Afbeelding
BeëlzeBubble
Zeer actief

Ongelezen bericht door BeëlzeBubble »

miekmiek schreef: Omdat Tommie wat dat betreft een puppy from hell was en alle hondeneigenaren mij toen vrolijk vertelde dat hun puppie al na twee dagen volledig zindelijk waren.
Hier dezelfde verhalen. Overal hoorde je en las je dat een pup met een week wel zindelijk hoort te zijn. Heb zelfs nog het advies gehad hem maar flink met zijn snuit door zijn plas te sleuren anders werd hij nooit zindelijk :roll: Niet gedaan natuurlijk maar aan het eind van de eerste week begon ik me wel een vreselijk slechte en ontaarde puppenmoeder te voelen omdat Smek in die week nog maar 1 keer buiten had geplast, laat staan dat hij ooit zindelijk leek te worden. Nou deed ik er toen ook vrij relaxed over. Heb hem nooit gestraft voor een plas of poep in huis maar ik voelde me wel bij elke keer dat hij het deed een mislukking.

Toen las ik hier dat het rustig kan duren tot hij 1 jaar oud is en heb ik die hele zindelijkheidstraining los gelaten. Ging nog wel een heleboel keer met hem naar buiten maar als hij dan vervolgens weer naar binnen rende om in de warmte en zonder regen op zijn kop in de gang te plassen dan kon me dat ook niet veel schelen :P

Nu is hij 6 maanden en het gaat heel goed. Hij heeft om de dag nog wel een ongelukje maar het einde is in zicht :ok:

Ik vind dat het in de puppyboeken wel wat beter benadrukt kan worden dat het best zo lang kan duren voor een hond zindelijk is want daaruit kreeg ik ook de indruk dat het met een week toch wel voor elkaar zou moeten zijn. Dat is jammer want zo krijg je alleen maar onzekere en gefrustreerde baasjes om het over de pups nog maar niet te hebben dan...
Groetjes van Bianca en een slobber van Casper en Smekkie.

Afbeelding
Senna1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Senna1 »

Zoek stok! schreef: Wat ik jammer vind is dat alle puppy eigenaren zo tegen elkaar op gaan bieden. ,,Mijn pup was al zindelijk met 8 weken", ,,Mijn pup luistert altijd naar me", ,,Mijn pup loopt heel goed aan de lijn mee", etc etc

Nou, mijn pup dus niet. Ik moet er keihard voor werken en dan nog gaat het vaak genoeg mis. Je mag ook niet toegeven dat een pup hebben soms gewoon niet leuk is. Iedereen maakt elkaar gek met hoe leuk het wel niet is. Ik vind het niet leuk als hij als een debiel in de kabels hangt, niet altijd komt als ik hem roep, nog steeds tegen andere mensen aanspringt...etc. Ik heb een tijd gedacht dat ik abnormaal was, maar als je 1 op 1 contact hebt met mensen blijkt dat zij ook niet meer op een roze wolk zitten. In groepen (waaronder op het forum) moet dat beeld in stand gehouden worden. Ik doe daar niet aan mee.
Je neemt een pup.. puppen moet je opvoeden.. puppen luisteren niet vanzelf, komen niet vanzelf als je ze roept omdat ze geen idee hebben wat je van ze verlangt. Puppen plassen en poepen in huis zolang ze niet zindelijk zijn en dat kost moeite... soms heel veel moeite.
Als je ze na 3 weken al achter het behang wilt plakken doe je iets fout...
Is er helemaal niks leuks aan je pup? voel je je niet geweldig als je pup wel een keer luisterd als je hem roept? is het geen euforie als je pup netjes buiten plast en je hem heerlijk mag belonen met koekjes? Is het geen geweldig gevoel als je pup lekker bij je op schoot ligt te slapen?
Kom op.. concentreer je ook op het positieve!
Ja een pup is veel werk en nee.. lang niet alle pups zijn binnen 24 uur zindelijk maar als je daar nu pas achterkomt heb je ergens een denk foutje gemaakt!
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Senna1 schreef: Als je ze na 3 weken al achter het behang wilt plakken doe je iets fout...
Is er helemaal niks leuks aan je pup? voel je je niet geweldig als je pup wel een keer luisterd als je hem roept? is het geen euforie als je pup netjes buiten plast en je hem heerlijk mag belonen met koekjes? Is het geen geweldig gevoel als je pup lekker bij je op schoot ligt te slapen?
Het kan soms allemaal net even te veel worden en dan is het lekker om een keer te klagen.

Maar verder heb je helemaal gelijk

Anne :wink:
Moos
Zeer actief

starfleet schreef:
Senna1 schreef: Als je ze na 3 weken al achter het behang wilt plakken doe je iets fout...
Het kan soms allemaal net even te veel worden en dan is het lekker om een keer te klagen.

Maar verder heb je helemaal gelijk

Anne :wink:
Ja, af en toe moet je eens even goed klagen, zodat je je daarna met frisse moed weer op alle leuke pupdingentje kunt gaan concentreren :wink:
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Ik heb een vrij voorbeeldige pup tot nu toe. (jaja een succesverhaal over zindelijkheid tussendoor) Vanaf de eerste nacht hoef ik er niet uit wel op voorwaarde dat we om half tien met hem naar de hei of het bos gaan waar we lekker met hem spelen. Dan om half elf naar bed en de wekker op 5 uur. Wat wel grappig is, als de wekker gaat kijk ik naast me in de bench en dan kijkt Vegas me aan en draait zich lekker weer om. Dan kan ik nog een kwartiertje lekker naar hem kijken en dan haal ik hem eruit.
Als thuis de schuifpui open staat gaat hij naar buiten om zijn behoefte te doen maar als de deur dichtstaat en er gebeurd een ongelukje dan is het mijn eigen schuld.

De eerste nacht had ik de wekker op 03.00 (of 02.00??) gezet maar toen de wekker ging lag hij nog lekker te slapen dus heb ik hem niet wakker gemaakt.
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Senna1 schreef:
Zoek stok! schreef: Wat ik jammer vind is dat alle puppy eigenaren zo tegen elkaar op gaan bieden. ,,Mijn pup was al zindelijk met 8 weken", ,,Mijn pup luistert altijd naar me", ,,Mijn pup loopt heel goed aan de lijn mee", etc etc

Nou, mijn pup dus niet. Ik moet er keihard voor werken en dan nog gaat het vaak genoeg mis. Je mag ook niet toegeven dat een pup hebben soms gewoon niet leuk is. Iedereen maakt elkaar gek met hoe leuk het wel niet is. Ik vind het niet leuk als hij als een debiel in de kabels hangt, niet altijd komt als ik hem roep, nog steeds tegen andere mensen aanspringt...etc. Ik heb een tijd gedacht dat ik abnormaal was, maar als je 1 op 1 contact hebt met mensen blijkt dat zij ook niet meer op een roze wolk zitten. In groepen (waaronder op het forum) moet dat beeld in stand gehouden worden. Ik doe daar niet aan mee.
Je neemt een pup.. puppen moet je opvoeden.. puppen luisteren niet vanzelf, komen niet vanzelf als je ze roept omdat ze geen idee hebben wat je van ze verlangt. Puppen plassen en poepen in huis zolang ze niet zindelijk zijn en dat kost moeite... soms heel veel moeite.
Ja een pup is veel werk en nee.. lang niet alle pups zijn binnen 24 uur zindelijk maar als je daar nu pas achterkomt heb je ergens een denk foutje gemaakt!
Dit bedoel ik dus precies. Inmiddels zijn er zoveel mensen die in dit topic hebben 'toegegeven' dat een pup niet alleen maar leuk is. Dan kom jij langs met bovenstaande stukje en denk ik 'mens lees toch eens goed'. Zie je niet al die topics van mij over Bram? Hoe trots ik naar hem kijk op foto's? Hoe veel ik met hem doen? Hoe vreselijk ik van hem geniet?

En als ik dan zeg dat ik hem ook weleens niet leuk vind, dan doe ik het ineens fout. Weet je wat ik denk? Dat jij een foutje hebt gemaakt door je verhaaltje te tikken! Wat wil je daarmee bereiken?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Over het zindelijk worden. Ik ben eigenlijk helemaal niet zo gefoccussed op die zindelijkheid, maar wil niet dat hij 's nachts in z'n bench moet plassen. Ik weet dat hij dat niet leuk vindt, dus wil ik het voorkomen. Daar kwam mijn vraag vandaan.

Ongelukjes gebeuren nog binnen. Als ik op tijd ben, pak ik hem op om buiten te plassen. Ben ik niet op tijd, dan pak ik een doekje om het schoon te maken. Helemaal niet erg hoor.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Zoek stok! schreef:En als ik dan zeg dat ik hem ook weleens niet leuk vind, dan doe ik het ineens fout. Weet je wat ik denk? Dat jij een foutje hebt gemaakt door je verhaaltje te tikken! Wat wil je daarmee bereiken?
Poehhhhhhhhhh Linda! Kalm aan.
Heb jij niet gewoon een beetje te hoog gespannen verwachtingen. Beetje te perfectionistisch?

Ik heb 4 puppen gehad, en ik heb ze allemaal wel eens achter het behang willen plakken. Ergens rond de 7, 8 maanden. Eerder nooit, want daarvoor waren het babietjes die alles nog moesten leren.
En nee, puppenkinderen zijn geen rozegeur en maneschijn, maar dat weet je als je eraan begint. Ik vraag me eerlijk af hoe dat straks moet gaan. Als je nu al helemaal over de rooie gaat van een puppekind wat niet gelijk doet wat je zegt :roll:

Sorry hoor. Mijn mening.
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

pfff ik heb met Hera tot dat ze 7 maanden was elke nacht eruit gemoeten, soms wel 2x. Ze kon het gewoon niet ophouden. Soms 'naaide' ze me ook wel hoor dan ging ze piepen en dan ging ik naar buiten en hup dan wilde ze spelen met stokjes...nou dan weer snel naar binnen. Het was midden winter toen zij pup was.

Heb me er eigenlijk nooit druk over gemaakt en ze is gewoon zindelijk geworden, het heeft alleen even geduurd. Ach ja....
Zoek stok!
Zeer actief

estelle schreef:pfff ik heb met Hera tot dat ze 7 maanden was elke nacht eruit gemoeten, soms wel 2x. Ze kon het gewoon niet ophouden. Soms 'naaide' ze me ook wel hoor dan ging ze piepen en dan ging ik naar buiten en hup dan wilde ze spelen met stokjes...nou dan weer snel naar binnen. Het was midden winter toen zij pup was.

Heb me er eigenlijk nooit druk over gemaakt en ze is gewoon zindelijk geworden, het heeft alleen even geduurd. Ach ja....
Oei, dan heb ik het toch maar makkelijk met deze temperaturen!!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
starfleet
Erelid

Marion. schreef: En nee, puppenkinderen zijn geen rozegeur en maneschijn, maar dat weet je als je eraan begint. Ik vraag me eerlijk af hoe dat straks moet gaan. Als je nu al helemaal over de rooie gaat van een puppekind wat niet gelijk doet wat je zegt :roll:

Sorry hoor. Mijn mening.
Je bent aan het preken.

Anne
starfleet
Erelid

Zoek stok! schreef:
Als je je dat maar goed in je oren knoopt :evil: :evil:

Anne (met winterpup)
Moos
Zeer actief

starfleet schreef:
Zoek stok! schreef:
Als je je dat maar goed in je oren knoopt :evil: :evil:

Anne (met winterpup)
Precies. Hier nog een met een winterpup :pffff: :mrgreen: :wink:
Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Hier tot twee keer toe een winterpup. Ik leer het ook nooit.
Zoek stok!
Zeer actief

:balon1: Ik heb lekker een zomerpup! (kan ik ook eens :wink: )
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Senna1
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
Senna1 schreef:

Dit bedoel ik dus precies. Inmiddels zijn er zoveel mensen die in dit topic hebben 'toegegeven' dat een pup niet alleen maar leuk is. Dan kom jij langs met bovenstaande stukje en denk ik 'mens lees toch eens goed'. Zie je niet al die topics van mij over Bram? Hoe trots ik naar hem kijk op foto's? Hoe veel ik met hem doen? Hoe vreselijk ik van hem geniet?

En als ik dan zeg dat ik hem ook weleens niet leuk vind, dan doe ik het ineens fout. Weet je wat ik denk? Dat jij een foutje hebt gemaakt door je verhaaltje te tikken! Wat wil je daarmee bereiken?
ho ho... hold your horses.. tikje overspannen misschien?
Ik lees prima en ik lees dat je na 3 weken al schrijft in termen als: "Ik heb een tijd gedacht dat ik abnormaal was" en "nog steeds tegen andere mensen aanspringt...etc." :eek:
Na DRIE weken... NOG STEEDS tegen andere mensen aanspring?? EEN TIJD gedacht dat ik abnormaal was??

De toon van dit topic begon niet met het feit dat je het wel eens niet zo leuk vind en daar reageer ik op.
Natuurlijk hebben puppen nadelen.. vele zelfs maar dat weet je voor je er aan begint en dan vind ik na 3 weken termen als: 'nog steeds' en 'een hele tijd' een tikje overdreven.

Maar nu moet je me ook maar eens uitleggen waar ik een foutje heb gemaakt met het tikken van mijn stukje?
Ik wilde er niets meer en niets minder mee bereiken dat je op momenten dat het niet helemaal zo gaat als jij dat graag zou willen moet bedenken dat puppen ook heel erg leuk zijn en dat je goed moet beseffen dat puppen na 3 of 4 weken soms nog niet zindelijk zijn en soms zelfs na 6 maanden nog niet.. dat je moet relativeren want als jouw pup na 6 maanden nog niet zindelijk plak je jezelf achter behang als ik zo je verhaaltje in DIT topic lees.
Dat wilde ik er mee bereiken!
Esther77
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Esther77 »

Ik ben het wel met Linda eens dat een pup je soms onzeker maakt. Sam is niet mijn eerste hond, maar ik vraag me regelmatig af of Sam's gedrag helemaal natuurlijk is of dat ik niet abnormaal bezig ben. En eigenlijk blijkt altijd dat ik me druk maak om niets. Maar het is toch ook goed om af en toe vraagtekens te zetten en na te denken over wat je doet? Het betekent toch ook gewoon dat je het graag goed wilt doen.
En ik vind het goed dat Linda vragen stelt. Daar is het forum toch óók voor bedoeld? Er zullen vast meer pupeigenaren zijn die het zich afvragen.
Gordonsetter23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gordonsetter
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gordonsetter23 »

En ik vind het goed dat Linda vragen stelt. Daar is het forum toch óók voor bedoeld? Er zullen vast meer pupeigenaren zijn die het zich afvragen.[/quote]

het gaat er ook niet om dat ze geen vragen mag stellen, persoonlijk gaat het mij er meer om dat als je dan reageert op iets wat ze vraagt of zegt, dan is haar reactie soms nogal fel zonder dat dat de bedoeling hoeft te zijn..
Succes is niet hoever je gekomen bent, maar vanaf waar je begonnen bent
Afbeelding
www.bleekerzonwering.nl
Marion.

Esther77 schreef:En ik vind het goed dat Linda vragen stelt. Daar is het forum toch óók voor bedoeld? Er zullen vast meer pupeigenaren zijn die het zich afvragen.
Ja natuurlijk mag ze vragen stellen. Maar dan mogen er toch ook antwoorden op komen? Dáár is toch het forum voor bedoeld :roll:
Senna1
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:
Esther77 schreef:En ik vind het goed dat Linda vragen stelt. Daar is het forum toch óók voor bedoeld? Er zullen vast meer pupeigenaren zijn die het zich afvragen.
Ja natuurlijk mag ze vragen stellen. Maar dan mogen er toch ook antwoorden op komen? Dáár is toch het forum voor bedoeld :roll:
:eek: :eek: :eek: :eek: :eek:
Juist marion!

:mrgreen:
Esther77
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Esther77 »

Soms lijkt het antwoord zo negatief. Misschien dat het niet zo bedoeld is, maar zo komt het op mij weleens over. Maar ik kan natuurlijk niet voor Linda spreken.
Moos
Zeer actief

Marion. schreef:
Ja tuurlijk. Maar sommige antwoorden impliceren dat Linda totaal niet blij zou zijn met Bram, en misschien zelfs maar beter geen pup had kunnen nemen omdat ze best kon weten wat haar te wachten stond.

En dat is dus niet zo, en heeft ze ook al meerdere keren geprobeerd uit te leggen. Als er dan weer iemand komt die zegt dat pupjes nou eenmaal zo zijn, en dat ze niet zo moet zeuren maar moet genieten, kan ik me voorstellen dat je daar niet al te vrolijk meer op reageert.

Ik heb namelijk toendertijd met Moos, zoals ik volgens mij ook al ergens schreef, met dezelfde gevoelens gezeten. Onzeker of je het wel goed doet en af en toe gewoon helemaal de pup zat zijn.
Dat betekent niet dat ik niet van Moos genoot of niet blij met hem was (je bent je kinderen toch ook weleens helemaal zat;dan roept toch ook niemand dat je dat had kunnen weten en dan maar geen kinderen had moeten nemen?). Maar ik heb het idee dat sommige mensen dat wel zo interpreteren.

Maar goed, ik val dus niet onder de groep die alleen maar geniet van pupjes en ze nooit met 12 weken al weleens achter het behang kan plakken. Ik ben ook zo'n zeurmiep wat pupjes betreft, maar dat zegt niks over dat je niet blij met ze zou zijn.
Trouwens over Saar heb ik helemaal niks te miepen gehad, maar Moos kon me af en toe echt tot waanzin drijven. Vooral in combinatie met weken lang maar 6 uur slaap...

En ik bewonder mensen die met de hand op het hart kunnen zeggen dat ze ook niet maar een klein beetje in de stress schoten als de pup (je eerste pup) voor de zoveelste keer als een soort monstertje in je handen, voeten, etc. beet en bij negeren alleen maar even nog harder door ging om misschien alsnog een reactie te krijgen.
Maar als je zelf zo bent moet je je dus ook realiseren dat er heel veel mensen zijn die daar niet zo makkelijk mee om kunnen gaan als jij. En dat dat deze mensen niet direct slechte pup-eigenaar maakt.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Moos schreef:
Marion. schreef:
Ja tuurlijk. Maar sommige antwoorden impliceren dat Linda totaal niet blij zou zijn met Bram, en misschien zelfs maar beter geen pup had kunnen nemen omdat ze best kon weten wat haar te wachten stond.

En dat is dus niet zo, en heeft ze ook al meerdere keren geprobeerd uit te leggen. Als er dan weer iemand komt die zegt dat pupjes nou eenmaal zo zijn, en dat ze niet zo moet zeuren maar moet genieten, kan ik me voorstellen dat je daar niet al te vrolijk meer op reageert.

Ik heb namelijk toendertijd met Moos, zoals ik volgens mij ook al ergens schreef, met dezelfde gevoelens gezeten. Onzeker of je het wel goed doet en af en toe gewoon helemaal de pup zat zijn.
Dat betekent niet dat ik niet van Moos genoot of niet blij met hem was (je bent je kinderen toch ook weleens helemaal zat;dan roept toch ook niemand dat je dat had kunnen weten en dan maar geen kinderen had moeten nemen?). Maar ik heb het idee dat sommige mensen dat wel zo interpreteren.

Maar goed, ik val dus niet onder de groep die alleen maar geniet van pupjes en ze nooit met 12 weken al weleens achter het behang kan plakken. Ik ben ook zo'n zeurmiep wat pupjes betreft, maar dat zegt niks over dat je niet blij met ze zou zijn.
Trouwens over Saar heb ik helemaal niks te miepen gehad, maar Moos kon me af en toe echt tot waanzin drijven. Vooral in combinatie met weken lang maar 6 uur slaap...

En ik bewonder mensen die met de hand op het hart kunnen zeggen dat ze ook niet maar een klein beetje in de stress schoten als de pup (je eerste pup) voor de zoveelste keer als een soort monstertje in je handen, voeten, etc. beet en bij negeren alleen maar even nog harder door ging om misschien alsnog een reactie te krijgen.
Maar als je zelf zo bent moet je je dus ook realiseren dat er heel veel mensen zijn die daar niet zo makkelijk mee om kunnen gaan als jij. En dat dat deze mensen niet direct slechte pup-eigenaar maakt.

Amen, ik had het niet beter kunnen verwoorden!!

Afzender: een zeer blije en gelukkige pupeigenaar :E: :E:

(en jij en ik weten wat ik ga denken als er weer zo'n soort opmerking komt)
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Zo horen we het graag :cheer:
Afbeelding
Marion.

Zoek stok! schreef:
Moos schreef:
Marion. schreef:

Amen, ik had het niet beter kunnen verwoorden!!

(en jij en ik weten wat ik ga denken als er weer zo'n soort opmerking komt)
Jezus. Mag ik ook nog even dan?

Kan iemand mij vertellen in welk boekje er staat dat een hond met 12 weken zindelijk is? Dat een pup van 12 weken precies weet wat zijn baas op welk moment wil? Ik wil graag de titels van die boekjes, want ik heb ze nooit gelezen.
En wie heeft hier op het forum gezegd dat je een slechte baas bent als je puppekind op 12 weken nóg niet zindelijk is :N:

En nee, ook bij mijn eerste pup was ik niet zo onzeker. Toen hij het de eerste week 's nachts niet drooghield, dacht ik niet dat het aan mij als baas lag. Toen mijn 2e pup op 1-jarige leeftijd nog steeds heel trots met een bos planten (met aarde) van het balkon naar de voordeur kwam schuiven, dacht ik niet dat ik zelf zo vreselijk gefaald had.
Ik ben niet perfectionistisch. Dat scheelt misschien.
Moos
Zeer actief

Marion. schreef: Jezus. Mag ik ook nog even dan?

Kan iemand mij vertellen in welk boekje er staat dat een hond met 12 weken zindelijk is? Dat een pup van 12 weken precies weet wat zijn baas op welk moment wil? Ik wil graag de titels van die boekjes, want ik heb ze nooit gelezen.
En wie heeft hier op het forum gezegd dat je een slechte baas bent als je puppekind op 12 weken nóg niet zindelijk is :N:

En nee, ook bij mijn eerste pup was ik niet zo onzeker. Toen hij het de eerste week 's nachts niet drooghield, dacht ik niet dat het aan mij als baas lag. Toen mijn 2e pup op 1-jarige leeftijd nog steeds heel trots met een bos planten (met aarde) van het balkon naar de voordeur kwam schuiven, dacht ik niet dat ik zelf zo vreselijk gefaald had.
Ik ben niet perfectionistisch. Dat scheelt misschien.
Ehm, Martin Gaus bijv. Hij had die pupjes in Puppymanieren met 12 weken vrijwel alles geleerd inclusief zindelijkheid. En dat soort boekjes koop je toch vaak als beginnende pup-eigenaar...
En bijna alle mensen die je op straat tegenkomt en zelf in een ver verleden een pup hebben gehad, hadden hem/haar zogenaamd met 12 weken allang zindelijk. Inclusief alle opa's en oma's en verre tantes

En nee, er heeft niemand gezegd dat je een slechte baas bent als je pup met 12 weken nog niet zindelijk is; daar doelde ik ook helemaal niet op. Wat wel is geimpliceerd is dat je een slechte baas bent als je je pup met 12 weken soms wel achter het behang kan plakken, en het soms even niet meer weet. Daar doelde ik op :wink:

Ik ben trouwens ook niet perfectionistisch, verre van. Ik heb alleen wel de vervelende eigenschap dat ik alles op mezelf betrek en erg snel denk dat ik gefaald heb. Ook niet handig met een eerste puppenkind in huis...
En ik bewonder jou dus eerlijk (oprecht waar) dat jij dat allemaal zo kon met je eerste pup. Lijkt me heerlijk als je zo bent!

Maar al doende leert men, want met Saar gingen we helemaal goed hier; geestelijk bedoel ik :mrgreen:
Afbeelding
Marion.

Weet je wat slechte bazen zijn, Marloes? Mensen die hun eerste hond op 10 maanden laten verongelukken, en hun tweede op 1,5 jaar. En een jaar later toch gewoon weer aan een pup beginnen.

Wat kan mij het toch schelen hoe de rest van de wereld het doet? Wij doen het zoals wij denken dat het goed is. En de rest van de wereld mag denken wat ze willen. Ik denk dat onze hondjes blij met hun hondse leven zijn :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”