Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ervaring stapcontact?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

rob80
Actief

ervaring stapcontact?

Ongelezen bericht door rob80 »

Ik ben gisteravond naar een lezing van Klaas Wijnberg (hondenfluisteraar) geweest en dat was best wel interessant.
Nu vroeg ik me af of er hier mensen op het forum zijn die een midweek bij Klaas Wijnberg zijn geweest en hoe dat is bevallen? Of misschien mensen kennen die er zijn geweest?

Het kost erg veel geld :eek: dus ik ben benieuwd naar de ervaring van andere mensen
Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

Heb me twee jaar geleden ooit ingeschreven. Beetje te snel want gaandeweg kwam ik tot de conclusie dat niemand maar dan ook niemand beter met Poncho kon omgaan dan ik en dat niemand echt niemand mij beter zou kunnen vertellen wat haar drijfveren zijn. Kortom, dat ik Klaas Wijnberg z'n cursus helemaal niet nodig had :mrgreen: Dat ik mijn eigen hondje het beste kende :mrgreen:

Nou ja uiteindelijk hebben ze me dat niet in dank afgenomen. Ik vond mezelf niet erg vervelend, heb ze alleen wat vragen gesteld over eigenwijze Franse bullen etc. en hoe dat nou moest in de groep. Ik was dan ook erg verbaasd toen ik een mail op poten kreeg dat ze mij niet meer moesten en dat ik het geld teruggestort zou krijgen. Nota bene op de ochtend van vertrek :idea:

Maar goed, aan dit verhaal heb je ook niet veel. Ik weet van diverse mensen dat ze enthousiast zijn over Klaas Wijnberg, wellicht hebben die ervaring met de workshop. Ik vind hem en zijn vrouw reuze arrogant (als je je wat kritisch opstelt dan) en ook nog eens erg duur.
chaos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door chaos »

Toevallig zat er zelf ook net over te denken had al info. laten opsturen maar jeetje wat een geld!!!!!! Ik denk er nog even over na. :wink:

Maar ben wel benieuwd naar ervaringen van anderen.
Afbeelding
martine
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door martine »

een paar van mijn kennisen hebben daar geweest.
hij noemt het de stap contact methode , om nieuw origineel
te zijn , is een samenraapsel van bestaande methodes.
bij hem de nadruk op lichaamstaal zowel hond als mens,
en als mens zo veel mogelijk hondse signalen geven.
altijd wat van op te steken , maar niet prijs kwaliteit.
En Anna zulke cursusen zijn algemeen , tuurlijk ga jij voor jou hond ,
de meeste trouwens , maar enerzijds laat je al duidelijk merken dat je
aan zijn kennis twijfelt , je stelt al vragen voor de cursus , voor je eigen hond , algemene info is ok maar niet de IKKE IKKE menthaliteit.
Er zijn ook andere cursisten , minder mondig of dominant , en die hebben
ook betaald.
Hij heeft in het algemeen belang en algemene waarde van zijn cursus
gehandeld,zelfs al ga je voor je eigen hond , je moet open staan ook
intresse hebben in de andere , ook daar leer je van.
Groetjes
Martine
de beste man is een dobermann
www.dogs-dream.com
Anna*

Hoi Martine, natuurlijk je hebt helemaal gelijk. Maar ik had een paar mailtjes gestuurd want ik twijfelde of een lui eigenwijs Frans bulldogje wel op haar plaats zou zijn in de groep van misschien erg energieke honden. Het is zo dat we dagelijks wel uren gingen lopen en ik weet van Poncho dat ze dat geen twee dagen, laat staan langer volhoudt. Zij is gewoon geen doorsneehondje en ik heb daar door schade en schande mee leren omgaan. Dus vind ik het wel zo beleefd als men zich even in mijn situatie verplaatst, desnoods even aangeeft dat ze flexibel zijn of zo. Dan was ik gerustgesteld geweest. Nu zag ik toch wel wat problemen, en dan heb ik het helemaal met hen niet gehad over het feit dat ik mijn eigen hondje door en door ken. Maar dat was kennelijk gewoon al te veel, ik kreeg korte, weinig zeggende reacties. Op de dag zelf belde ik nog even n.a.v. onduidelijkheid over de boottijden (ik had van hen andere tijden doorgekregen dan die officieel op internet staan) en toen barstte de bom. Mr. Klaas Wijnberg wilde mij niet meer. Kijk en voor zo'n dure cursus vind ik dat weinig inlevend en zelfs onbeschoft.

Neemt niet weg dat als zij wat persoonlijker op mij hadden gereageerd en echt even met me hadden meegedacht, ik me natuurlijk had aangepast tijdens de cursus. Ik ben niet het type dat mezelf in een groep dominant opstelt of de aandacht naar me toe trekt.
Anna*

PS: ik wilde dit alles graag weten omdat ik juist vreesde de groep te verstoren met een weigerachtig hondje dat als het haar zo uitkomt geen stap meer wil verzetten. En dacht er goed aan te doen het hier van tevoren even over te hebben, zodat het echtpaar Wijnberg hier vast rekening mee zou kunnen houden. Verder ben ik van mening dat geen hond hetzelfde is en dat je je als goede hondentrainer moet kunnen verplaatsen in de afzonderlijke gevallen en flexibel moet kunnen zijn. Of je nu Klaas Wijnberg heet of dat je bij een willekeurige kynologenclub honden traint.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Jeetje, wat een verhaal Anna! Ik ga in mei met een vriendin en een stel andere meiden naar de Stapcontact midweek.
Ook ik twijfelde of ik zou gaan want ik heb nogal een autoriteits probleem.
Ik heb Klaas toen gebeld en uitgelegd dat ik dus niet kan omgaan met autoritaire lui(in lesverband dus). Hij deed daar toen wel makkelijk over. Hij zei dat hij gewoon vertelde wat hij vond en als ik wat anders wilde doen dat ik dat zelf moest weten. Hij kwam idd wel een beetje arrogant over (in zijn boeken ook), maar ik moest wel een beetje om hem lachen hoe hij deed aan de telefoon.
Ik ben nu reuze benieuwd hoe het zal gaan in mei. Als ik het echt niet met hem eens ben ga ik gewoon lekker wandelen op Ameland hoor (dure wandeling maar goed :roll: ).
Anna*

sirene schreef:Jeetje, wat een verhaal Anna! Ik ga in mei met een vriendin en een stel andere meiden naar de Stapcontact midweek.
Ook ik twijfelde of ik zou gaan want ik heb nogal een autoriteits probleem.
Ik heb Klaas toen gebeld en uitgelegd dat ik dus niet kan omgaan met autoritaire lui(in lesverband dus). Hij deed daar toen wel makkelijk over. Hij zei dat hij gewoon vertelde wat hij vond en als ik wat anders wilde doen dat ik dat zelf moest weten. Hij kwam idd wel een beetje arrogant over (in zijn boeken ook), maar ik moest wel een beetje om hem lachen hoe hij deed aan de telefoon.
Ik ben nu reuze benieuwd hoe het zal gaan in mei. Als ik het echt niet met hem eens ben ga ik gewoon lekker wandelen op Ameland hoor (dure wandeling maar goed :roll: ).
Ja heb ik ook, zo'n autoriteitsprobleem :mrgreen: En het is boeiend te zien hoe snel dat altijd naar boven komt drijven, al na het stellen van één simpel vraagje (daarvoor was ik compleet blanco wat betreft de heer Wijnberg). Wel goed dat jij hem gebeld hebt hierover (zo ver durfde ik zelf niet te gaan).

Ik ben heel benieuwd hoe het zal zijn. In elk geval zul je er toch wat van opsteken. En anders heb je inderdaad de omgeving mee...
Dibbes
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Dibbes »

Ik begrijp dat jullie de prijs-kwaliteit verhouding van de cursus niet goed vinden. Op de website van Klaas Wijnberg staat niet zo veel informatie over de cursus, maar zijn er ook elders vergelijkbare interessante cursussen die misschien meer een aanrader zijn?
Afbeelding
Anna*

Dibbes schreef:Ik begrijp dat jullie de prijs-kwaliteit verhouding van de cursus niet goed vinden. Op de website van Klaas Wijnberg staat niet zo veel informatie over de cursus, maar zijn er ook elders vergelijkbare interessante cursussen die misschien meer een aanrader zijn?
In Nederland ken ik verder geen meerdaagse hondencursussen. Ik weet wel van een kennis van me die in de Ardennen een hondvriendelijke B&B is begonnen en die ook interessante cursussen geeft. Ik meen dat ze in maart officieel van start gaat. Ze doet daarbij ook uitstapjes met honden en hun baasjes. Verder staan overal hondenmanden etc. en is alles gereed voor een verblijf met honden.

Overigens is die kennis erg goed in het omgaan met honden, zij heeft veel ervaring ook met hondentaal en agressieve honden. Zelf lijkt het mij erg leuk daar eens heen te gaan.
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

Even weer naar boven gehaald.
Sirene, ik las dat je in mei zou gaan. Ben je al geweest inmiddels?
Ben erg benieuwd aangezien ik ook van plan ben te gaan.
Anna*

Ik dacht er ook onlangs nog aan. Ben ook heel benieuwd naar de ervaringen.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Ik heb er wel aan gedacht om het jullie te vertellen, maar ik was bang om over te komen als iemand die op Ameland gehersenspoeld is :mrgreen:
Dat is dus niet zo :wink:

Het was echt hartstikke leuk en erg leerzaam. Ik heb geen last gehad van mijn autoriteitsstoornis en Klaas denk ik ook niet.

Wat Klaas allemaal verteld en schrijft in zijn boek is wel erg zwart/wit. Je moet er zelf je weg in vinden denk ik. Zo werkt het bij mij tenminste wel.
Ik ben er met een open mind naar toe gegaan met het idee het echt te gaan proberen om later eerlijk te kunnen zeggen of de methode werkt.
Voor mij werkt het en iedereen uit mijn groep was en is erg enthousiast. Iedereen probeert er ook mee door te gaan.

Voor mij is er een heleboel veranderd in de manier waarop ik naar mijn hond kijk en hoe ik over hem denk. Mijn hond is nu rustiger in zijn doen en maakt nog meer contact met me. Ik kan het moeilijk omschrijven maar hij is nu meer mijn hond ipv mijn maatje en dat geeft ons beiden meer rust en duidelijkheid. Voor anderen klinkt dit misschien heel negatief, want de meeste mensen zien hun hond ook echt als hun maatje maar ik weet nu gewoon dat het oneerlijk is tov de hond om hem zo te zien.

De workshop is duur, maar als ik kijk wat een tijd Klaas en zijn vrouw er in stoppen valt het allemaal wel weer mee. We hadden echt 6 uur les op een dag. Ik vind het zeker niet goedkoop en het had voor mij allemaal wat minder luxe gemogen (iedere avond uit eten) maar ik kijk er wel positief op terug. Ik vind het echt een aanrader.

Groetjes Sonja
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Anna*

Fijn te horen dat je het zo naar je zin hebt gehad Sonja :ok:

Zo zie je maar dat je alles zelf moet ervaren om te weten of het wat voor je is.
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

Bedankt voor je update!
Misschien dat ik nu echt de knoop kan doorhakken.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Van Sjefke's nest van vorig jaar zijn in maart 2 van de eigenaars naar Klaas Wijnberg geweest.
Ik heb van hen beiden alleen maar positieve geluiden gehoord. De ene had best wat problemen met haar hond en heeft geleerd om zelf veel meer rust en leiderschap uit te stralen door middel van lichaamstaal in plaats van druk doen en veel praten/schreeuwen. Zij is zichzelf wel heel erg tegengekomen daar en dus was het voor haar erg confronterend.
De andere is al jarenlang trainer op een hondenclub, en hij moest juist leren om zijn hond meer hond te laten zijn, omdat hij teveel druk op zijn hond legde. Hierdoor hebben zij beiden meer plezier in het trainen en in elkaar gekregen, wat ook zeer positief is.

Zelf zit ik ook al een poos te twijfelen of ik er eens naartoe zal gaan, maar de hoge kosten houden me toch een beetje tegen.
Toch denk ik dat het zeker een aanrader kan zijn.
pollunder
Zeer actief

Ongelezen bericht door pollunder »

Jullie maken me wel benieuwd. Ik ga vanavond maar eens naar de bib :ok:
pollunder
Zeer actief

Ongelezen bericht door pollunder »

Inge O schreef:
pollunder schreef:Jullie maken me wel benieuwd. Ik ga vanavond maar eens naar de bib :ok:
en ze hebben zijn boeken in de bib van lokeren :ok: :mrgreen: !
Weet ik, de hondenfluisteraar ligt nu bij mij thuis :mrgreen:
bernerfan
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door bernerfan »

Ik vind de mening van de mensen die er niet zijn geaccepteerd of geweest meer zeggen over hun zelf dan over Klaas Wijnberg.
Ook ik heb er 4 jaar geleden een workshop gevolgd met als resultaat dat ik mijn honden en hun gedrag beter begrijp, er beter op kan reageren en eigenlijk alleen maar plezier beleef aan en met mijn honden.
Ik krijg ook altijd complimenthjes over hun vrolijke lieve gedrag en dat terwijl het heus niet de meest gehoorzame honden zijn.
Ik kom meer mensen tegen die tevreden zijn over zijn methode dan mensen die bij een traditionele hondenschool zijn geweest.
En het is niet leuk als iemand arrogant overkomt, maar vergeet niet dat hij al vele jaren ervaring met allerlei honden heeft.
Zijn workshops zijn groepsworkshops en daar past geen hond met gedragsproblemen, bij aanmelding werd ons dit duidelijk en op normale toon uitgelegd.
Ik heb niets dan lof over deze instelling en zijn methode.
Anna*

Inderdaad merk ik dat veel mensen enthousiast zijn over Klaas Wijnberg. Hartstikke goed :ok:

Ik persoonlijk sta niet voor hem open. Klaar. Ik moet hem niet, noch zijn methode. Ik denk dat het heel belangrijk is dat iemand je ligt, omdat je anders toch ergens geblokkeerd bent.

Gelukkig ben ik niet afhankelijk van Klaas Wijnberg en zijn trainingsmethode. Ik persoonlijk vind Li Kyriakou helemaal geweldig en ik ga dan ook haar workshop Lichaamstaal bij honden in de Belgische Ardennen volgen in juni. En ik weet zeker dat ik erg veel van haar ga leren. En dat ik van Klaas Wijnberg niets zou hebben geleerd :wink:

Maar da's dus helemaal persoonlijk. En ik vind het zeker interessant te lezen dat anderen erg veel aan hem hebben gehad.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”