Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vers vlees
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Saartje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising
- Aantal honden: 1
Tja, als ik het geld makkelijk kon uitgeven had ik ook wel voor jouw alternatief gekozenAnna Penta schreef:Hoi Sanne, zeker zou ik het ze vaker willen geven. Maar kijk, ik denk maar zo: al het geld dat ik bespaar gaat over de lijken (letterlijk) van onschuldige dieren, die moeten lijden omdat ik weinig geld wil uitgeven. Het is een soort ingebakken rechtvaardigheidsgevoel, ik wil gewoon niet dat andere wezens lijden voor mijn welzijn (of voor mijn dieren, dat blijft gelijk want ik koop het). Daarbij is het wel de consument die uiteindelijk beslist over het welzijn van de dieren die wij nuttigen en als ik daar enige invloed op kan uitoefenen, doe ik dat graag.Saartje schreef:Maar heb je niet iets van, dat zou ik ze wel elke dag wilen geven?
Ik geniet helemaal mee met Leo terwijl ik er zelf niet aan moet denken ooit nog vlees te eten, maar als ik zie hoe blij hij er mee is![]()
Dus krijgen mijn hondjes een paar keer per week een scharrelkippenvleugel, af en toe een eko-kippennek, één keer per week een hele vis (makreel), af en toe een eko-penslap, een eko-hart of orgaanvlees en verder bandit-versvlees. Maar bijna dagelijks krijgen ze dus wel iets waar ze echt moeite voor moeten doen om het weg te krijgen. En dat is voor mij belangrijker dan grote, goedkope hoeveelheden.
Maar zo heeft ieder zijn eigen manier van voeren

Maar jammer genoeg is het zo dat ik net Leo's brokken kan betalen, ik kán er gewoon geen idioot duur eco-vlees als extraatje bij doen.

- Takkie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ierse Wolfshond
- Saartje
- Zeer actief
-
- Erelid
- Contacteer:
Zijn er ook eco hondenbrokken in de markt? 
Het probleem van [BARF]eco voeren voor je hond/kat is dat je moeilijker aan al het materiaal kan komen wat je hond/kat nodig heeft
een vleugel of kip lukt nog wel maar hersenen,orgaanvlees, zelfs de pens is bijna niet aan te komen. Het komt de slachterijen bijna niet af. [of je moet net als bandit de commercie ingaan]
Het materiaal zelf zal ook niet zoveel uitmaken als ik mij beperk tot mijn omgeving waar Biologische koeien worden gehouden en de gewone boeren hun koeien een weiland ernaast hebben staan.
Beide groepen staan op een vuilnisbelt van Amsterdam. Dan kan alleen nog maar de manier van slachten het verschil brengen maar niet hun leef/eet omgeving.

Het probleem van [BARF]eco voeren voor je hond/kat is dat je moeilijker aan al het materiaal kan komen wat je hond/kat nodig heeft
een vleugel of kip lukt nog wel maar hersenen,orgaanvlees, zelfs de pens is bijna niet aan te komen. Het komt de slachterijen bijna niet af. [of je moet net als bandit de commercie ingaan]
Het materiaal zelf zal ook niet zoveel uitmaken als ik mij beperk tot mijn omgeving waar Biologische koeien worden gehouden en de gewone boeren hun koeien een weiland ernaast hebben staan.
Beide groepen staan op een vuilnisbelt van Amsterdam. Dan kan alleen nog maar de manier van slachten het verschil brengen maar niet hun leef/eet omgeving.

Hoi Ien, jazeker zijn er eco-brokken: Yarrah en Ekobrokken van Biofood zijn de bekendste.ien schreef:Zijn er ook eco hondenbrokken in de markt?
Ik ken het probleem, daarom barf ik ook niet volledig. Orgaanvlees kun je meestal wel bij de Groene Slager kopen, de rest idd heel moeilijk. Is echt balen soms.
Maat wat jij beschrijft, is natuurlijk ook waar.
-
- Zeer actief
Hier drie BARFende honden en ik ben zelf ook vegetariër. En ja, dat vind ik soms ook moeilijk te rijmen... alhoewel het wel een beetje went om toch weer vlees te kopen. Maar zoals mijn vriend al eens opmerkte, voor vegetariërs hebben we vcerrassend veel vlees in de vriezer liggen
.
Ik probeer een aantal dingen te kopen/krijgen bij de Groene Weg hier (o.a. kalkoenkarkassen en lamsbotten). Voor andere dingen geldt weer voornamelijk dat het eigenlijk afvalprodukten zijn, die ik voor de honden goed kan gebruiken. Ik troost me dan dus maar met de gedachte dat mijn honden wel dierlijk materiaal eten, maar dat die dieren daar niet specifiek voor geslacht worden.
Zo kan ik bij een poelier hier kipkarkassen krijgen, die anders letterlijk bij het vuilnis gaan. En ik geloof ook niet dat er dieren geslacht worden om bijvoorbeeld pens of andere organen op te leveren. Dat zijn bijprodukten die anders vrij waarschijnlijk ook bij het afval zouden belanden.
Op deze manier kan ik het een beetje recht lullen voor mezelf. Hoe ik aan alle materialen in biologische versie zou moeten komen weet ik niet, en inderdaad wordt de prijs dan soms wel erg hoog. En ik geloof niet dat die drie van ons zelf graag vegetariër zouden worden...

Ik probeer een aantal dingen te kopen/krijgen bij de Groene Weg hier (o.a. kalkoenkarkassen en lamsbotten). Voor andere dingen geldt weer voornamelijk dat het eigenlijk afvalprodukten zijn, die ik voor de honden goed kan gebruiken. Ik troost me dan dus maar met de gedachte dat mijn honden wel dierlijk materiaal eten, maar dat die dieren daar niet specifiek voor geslacht worden.
Zo kan ik bij een poelier hier kipkarkassen krijgen, die anders letterlijk bij het vuilnis gaan. En ik geloof ook niet dat er dieren geslacht worden om bijvoorbeeld pens of andere organen op te leveren. Dat zijn bijprodukten die anders vrij waarschijnlijk ook bij het afval zouden belanden.
Op deze manier kan ik het een beetje recht lullen voor mezelf. Hoe ik aan alle materialen in biologische versie zou moeten komen weet ik niet, en inderdaad wordt de prijs dan soms wel erg hoog. En ik geloof niet dat die drie van ons zelf graag vegetariër zouden worden...
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
- Saartje
- Zeer actief
Daar heb je gelijk in, vooral dat slacht-afval.jelle schreef:Hier drie BARFende honden en ik ben zelf ook vegetariër. En ja, dat vind ik soms ook moeilijk te rijmen... alhoewel het wel een beetje went om toch weer vlees te kopen. Maar zoals mijn vriend al eens opmerkte, voor vegetariërs hebben we vcerrassend veel vlees in de vriezer liggen.
Waar gaat dat anders heen?
Dan kan je er nog het best je hond blij mee maken vind ik

- Saartje
- Zeer actief