Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

bevriende hond wordt steeds aangevallen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

bolmieke
Vaste gebruiker

bevriende hond wordt steeds aangevallen

Ongelezen bericht door bolmieke »

Mijn hond speelt heel leuk met een hazewindhond in het park, een teefje. De eigenaar heeft ook nog een andere hazewindhond, een reu. Deze reu zit onder de wonden omdat andere honden hem zomaar vanuit het niets aanvallen. Het is een hele lieve hond maar hij wordt steeds schuwer, hij kan ook niet meer loslopen omdat het gevaar van aanvallen van andere honden te groot is. Mijn hond kijkt overigens niet eens naar hem.

De eigenaar is bezig advies in te winnen en een gedragstherapeut zei dat het kwam omdat de hond een bepaalde geur heeft en dat andere honden daarop reageren en er dus niets aan te doen was. Hebben jullie zoiets wel eens gehoord? Ik vind het zo zielig voor die hond.

Groetjes Bolmieke.
lilalila
Zeer actief
Mijn ras(sen): een pippa
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door lilalila »

Als dat klopt en het echt met de geur te maken heeft, kan je die geur dan niet maskeren met een andere geur ?
Misschien dat een andere gedragstherapeut dat weet ?
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Ik heb dat wel eens eerder gehoord. Net als dat een gecastreerde reu door zijn geur ook ongewild dit gedrag kan uitlokken.
carolien
Actief
Mijn ras(sen): kr chihuahua, kr jack russ, mix van....??
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door carolien »

is dit toevallig in zaandam in het veldpark?
Chera, Quincy R.I.P. Blaize 22-8-11- (6 jaar)
Afbeelding
bolmieke
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door bolmieke »

Ja klopt en nu ik beter naar de foto kijk herken ik jouw honden. Dan ken je Tibor ook, hij speelt graag met jouw witte hond.

Groetjes Bolmieke.
**Tamara**
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door **Tamara** »

Ik weet wel dat honden naar mijn reu gaan grommen, maar dat komt omdat hij heel dominant (staart omhoog, hoge, zelfverzekerde houding) overkomt. Ik laat hem dus eigelijk ook nooit loslopen, want als een reu naar hem begint te grommen is het foute boel....
Misschien ligt het aan de lichaamstaal van de hond?
Afbeelding
carolien
Actief

bolmieke schreef:Ja klopt en nu ik beter naar de foto kijk herken ik jouw honden. Dan ken je Tibor ook, hij speelt graag met jouw witte hond.

Groetjes Bolmieke.
tibor? ff denken hoor :denken:
wat voor hond heb je dan, zou het zo ff niet weten :19: :wink:
Afbeelding
carolien
Actief

ik zie het al, heb ff in je profiel gekeken
wat is de wereld toch klein he haha
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

**Tamara** schreef:Ik weet wel dat honden naar mijn reu gaan grommen, maar dat komt omdat hij heel dominant (staart omhoog, hoge, zelfverzekerde houding) overkomt. Ik laat hem dus eigelijk ook nooit loslopen, want als een reu naar hem begint te grommen is het foute boel....
Lijkt me sterk bij een windhond (een hazewindhond bestaat overigens niet :wink: ).

Ik vind het sowieso een beetje een vreemd verhaal van die gedragstherapeut. Alsof *alle* honden agressief worden van een bepaalde geur. Nou, ik ken er tientallen die een hond nog niet zouden aanvallen al rook hij naar rotte eieren. Dus mijn advies zou eerder zijn om vriendelijke, sociale honden op te zoeken zodat het reutje wat minder onzeker wordt.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Django
Actief
Contacteer:

Re: bevriende hond wordt steeds aangevallen

Ongelezen bericht door Django »

bolmieke schreef:Mijn hond speelt heel leuk met een hazewindhond in het park, een teefje. De eigenaar heeft ook nog een andere hazewindhond, een reu. Deze reu zit onder de wonden omdat andere honden hem zomaar vanuit het niets aanvallen. Het is een hele lieve hond maar hij wordt steeds schuwer, hij kan ook niet meer loslopen omdat het gevaar van aanvallen van andere honden te groot is. Mijn hond kijkt overigens niet eens naar hem.

De eigenaar is bezig advies in te winnen en een gedragstherapeut zei dat het kwam omdat de hond een bepaalde geur heeft en dat andere honden daarop reageren en er dus niets aan te doen was. Hebben jullie zoiets wel eens gehoord? Ik vind het zo zielig voor die hond.

Groetjes Bolmieke.
Mij klinkt het in ieder geval niet vreemd in de oren. Django is, sinds een paar maanden, steeds vaker zonder reden aangevallen. 7 op de 10 reutjes beginnen te grommen of vallen meteen aan, terwijl dit eerst niet zo was. Met teefjes heeft hij deze problemen absoluut niet.
Hier in de buurt is een hond die precies hetzelfde had. hierbij werd dit zo erg, dat ze de hond op aanraden van therapeut en da heeft laten castreren.
AfbeeldingAfbeelding

Mopshonden forum
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Ik heb er nog nooit van gehoord dat een hond zo stinkt dat andere honden er agressief van worden. Ben erg benieuwd wat voor lucht dat dan zal moeten zijn..
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Dibbes
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dibbes »

Ik zou zelf eerder denken aan een vorm van ambivalent gedrag ofzo?
Afbeelding
**Tamara**
Zeer actief
Contacteer:

Hanneke2 schreef:
**Tamara** schreef:Ik weet wel dat honden naar mijn reu gaan grommen, maar dat komt omdat hij heel dominant (staart omhoog, hoge, zelfverzekerde houding) overkomt. Ik laat hem dus eigelijk ook nooit loslopen, want als een reu naar hem begint te grommen is het foute boel....
Lijkt me sterk bij een windhond
Waarom ?, misschien is het een hele zelfverzekerde hond (wat nu dus wel minder zal worden) die met een hoge houding rondloopt... voor dominante (weet niet of je het zo mag noemen) reuen zal dat misschien een reden zijn om in de aanval te gaan....
Afbeelding
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Eline* schreef:Ik heb er nog nooit van gehoord dat een hond zo stinkt dat andere honden er agressief van worden. Ben erg benieuwd wat voor lucht dat dan zal moeten zijn..
ahhh dus het ligt niet aan Nanni, maar aan die andere honden :19: :pffff: Dat ga ik dus voortaan ook roepen, als Nanni lelijk doet naar een andere hond :mrgreen:
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

**Tamara** schreef:
Hanneke2 schreef:
Waarom ?, misschien is het een hele zelfverzekerde hond (wat nu dus wel minder zal worden) die met een hoge houding rondloopt... voor dominante (weet niet of je het zo mag noemen) reuen zal dat misschien een reden zijn om in de aanval te gaan....
Er was al gezegd dat het een lieve, beetje schuwe hond is. Dus die zal niet bewust met een hoge houding rond gaan stappen. En er zijn natuurlijk rassen wiens lichaamstaal vaak verkeerd begrepen wordt (de sharpei bijvoorbeeld), maar bij een windhond is de lichaamstaal volgens mij altijd zeer begrijpelijk voor andere honden.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
**Tamara**
Zeer actief
Contacteer:

Hanneke2 schreef:
**Tamara** schreef:
Hanneke2 schreef:
Er was al gezegd dat het een lieve, beetje schuwe hond is. Dus die zal niet bewust met een hoge houding rond gaan stappen. En er zijn natuurlijk rassen wiens lichaamstaal vaak verkeerd begrepen wordt (de sharpei bijvoorbeeld), maar bij een windhond is de lichaamstaal volgens mij altijd zeer begrijpelijk voor andere honden.
Ja oke daar heb je wel gelijk in....
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”