Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
bevriende hond wordt steeds aangevallen
Moderator: moderatorteam
- bolmieke
- Vaste gebruiker
bevriende hond wordt steeds aangevallen
Mijn hond speelt heel leuk met een hazewindhond in het park, een teefje. De eigenaar heeft ook nog een andere hazewindhond, een reu. Deze reu zit onder de wonden omdat andere honden hem zomaar vanuit het niets aanvallen. Het is een hele lieve hond maar hij wordt steeds schuwer, hij kan ook niet meer loslopen omdat het gevaar van aanvallen van andere honden te groot is. Mijn hond kijkt overigens niet eens naar hem.
De eigenaar is bezig advies in te winnen en een gedragstherapeut zei dat het kwam omdat de hond een bepaalde geur heeft en dat andere honden daarop reageren en er dus niets aan te doen was. Hebben jullie zoiets wel eens gehoord? Ik vind het zo zielig voor die hond.
Groetjes Bolmieke.
De eigenaar is bezig advies in te winnen en een gedragstherapeut zei dat het kwam omdat de hond een bepaalde geur heeft en dat andere honden daarop reageren en er dus niets aan te doen was. Hebben jullie zoiets wel eens gehoord? Ik vind het zo zielig voor die hond.
Groetjes Bolmieke.
- lilalila
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): een pippa
- Aantal honden: 1
-
miekmiek
-
carolien
- Actief
- Mijn ras(sen): kr chihuahua, kr jack russ, mix van....??
- Aantal honden: 3
- bolmieke
- Vaste gebruiker
- **Tamara**
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik weet wel dat honden naar mijn reu gaan grommen, maar dat komt omdat hij heel dominant (staart omhoog, hoge, zelfverzekerde houding) overkomt. Ik laat hem dus eigelijk ook nooit loslopen, want als een reu naar hem begint te grommen is het foute boel....
Misschien ligt het aan de lichaamstaal van de hond?
-
carolien
- Actief
-
carolien
- Actief
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Lijkt me sterk bij een windhond (een hazewindhond bestaat overigens niet**Tamara** schreef:Ik weet wel dat honden naar mijn reu gaan grommen, maar dat komt omdat hij heel dominant (staart omhoog, hoge, zelfverzekerde houding) overkomt. Ik laat hem dus eigelijk ook nooit loslopen, want als een reu naar hem begint te grommen is het foute boel....
Ik vind het sowieso een beetje een vreemd verhaal van die gedragstherapeut. Alsof *alle* honden agressief worden van een bepaalde geur. Nou, ik ken er tientallen die een hond nog niet zouden aanvallen al rook hij naar rotte eieren. Dus mijn advies zou eerder zijn om vriendelijke, sociale honden op te zoeken zodat het reutje wat minder onzeker wordt.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Django
- Actief
- Contacteer:
Re: bevriende hond wordt steeds aangevallen
Mij klinkt het in ieder geval niet vreemd in de oren. Django is, sinds een paar maanden, steeds vaker zonder reden aangevallen. 7 op de 10 reutjes beginnen te grommen of vallen meteen aan, terwijl dit eerst niet zo was. Met teefjes heeft hij deze problemen absoluut niet.bolmieke schreef:Mijn hond speelt heel leuk met een hazewindhond in het park, een teefje. De eigenaar heeft ook nog een andere hazewindhond, een reu. Deze reu zit onder de wonden omdat andere honden hem zomaar vanuit het niets aanvallen. Het is een hele lieve hond maar hij wordt steeds schuwer, hij kan ook niet meer loslopen omdat het gevaar van aanvallen van andere honden te groot is. Mijn hond kijkt overigens niet eens naar hem.
Groetjes Bolmieke.
Hier in de buurt is een hond die precies hetzelfde had. hierbij werd dit zo erg, dat ze de hond op aanraden van therapeut en da heeft laten castreren.
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Ik heb er nog nooit van gehoord dat een hond zo stinkt dat andere honden er agressief van worden. Ben erg benieuwd wat voor lucht dat dan zal moeten zijn..
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
- Dibbes
- Zeer actief
- **Tamara**
- Zeer actief
- Contacteer:
Waarom ?, misschien is het een hele zelfverzekerde hond (wat nu dus wel minder zal worden) die met een hoge houding rondloopt... voor dominante (weet niet of je het zo mag noemen) reuen zal dat misschien een reden zijn om in de aanval te gaan....Hanneke2 schreef:Lijkt me sterk bij een windhond**Tamara** schreef:Ik weet wel dat honden naar mijn reu gaan grommen, maar dat komt omdat hij heel dominant (staart omhoog, hoge, zelfverzekerde houding) overkomt. Ik laat hem dus eigelijk ook nooit loslopen, want als een reu naar hem begint te grommen is het foute boel....
-
jidde
ahhh dus het ligt niet aan Nanni, maar aan die andere hondenEline* schreef:Ik heb er nog nooit van gehoord dat een hond zo stinkt dat andere honden er agressief van worden. Ben erg benieuwd wat voor lucht dat dan zal moeten zijn..
- Hanneke2
- Zeer actief
Er was al gezegd dat het een lieve, beetje schuwe hond is. Dus die zal niet bewust met een hoge houding rond gaan stappen. En er zijn natuurlijk rassen wiens lichaamstaal vaak verkeerd begrepen wordt (de sharpei bijvoorbeeld), maar bij een windhond is de lichaamstaal volgens mij altijd zeer begrijpelijk voor andere honden.**Tamara** schreef:Waarom ?, misschien is het een hele zelfverzekerde hond (wat nu dus wel minder zal worden) die met een hoge houding rondloopt... voor dominante (weet niet of je het zo mag noemen) reuen zal dat misschien een reden zijn om in de aanval te gaan....Hanneke2 schreef:Lijkt me sterk bij een windhond**Tamara** schreef:Ik weet wel dat honden naar mijn reu gaan grommen, maar dat komt omdat hij heel dominant (staart omhoog, hoge, zelfverzekerde houding) overkomt. Ik laat hem dus eigelijk ook nooit loslopen, want als een reu naar hem begint te grommen is het foute boel....
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- **Tamara**
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja oke daar heb je wel gelijk in....Hanneke2 schreef:Er was al gezegd dat het een lieve, beetje schuwe hond is. Dus die zal niet bewust met een hoge houding rond gaan stappen. En er zijn natuurlijk rassen wiens lichaamstaal vaak verkeerd begrepen wordt (de sharpei bijvoorbeeld), maar bij een windhond is de lichaamstaal volgens mij altijd zeer begrijpelijk voor andere honden.**Tamara** schreef:Waarom ?, misschien is het een hele zelfverzekerde hond (wat nu dus wel minder zal worden) die met een hoge houding rondloopt... voor dominante (weet niet of je het zo mag noemen) reuen zal dat misschien een reden zijn om in de aanval te gaan....Hanneke2 schreef:Lijkt me sterk bij een windhond**Tamara** schreef:Ik weet wel dat honden naar mijn reu gaan grommen, maar dat komt omdat hij heel dominant (staart omhoog, hoge, zelfverzekerde houding) overkomt. Ik laat hem dus eigelijk ook nooit loslopen, want als een reu naar hem begint te grommen is het foute boel....