Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

waar mijn broek van afzakt (BM)

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ik vind het moeilijk om op deze foto's te oordelen, het zijn niet echt gelijk waardige foto's, maar dan zeg ik toch hond 1... gestroomlijnder, naar ik denk een betere hals... maar goed, zet eens wat andere foto's neer :mrgreen:
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

ik ga ook voor nummer 1 :wink:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Die rode is Jenna volgens mij.
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Hutsje schreef:Die rode is Jenna volgens mij.
zo staat het iig wel bij de eigenschappen van de foto :mrgreen:
Hutsje
Zeer actief

Oh, ik zie het ja. Daar heeft Pientje het tegen afgelegd zondag :wink: .
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Martin schreef:Is het ook zonder meer!! , maar de mixen waren veelal met zware massieve honden, de fokkerij van de afgelopen 20 jaar heeft veel meer invloed op het type gehad dan de terugslagen van de div rassen.
Dat begrijp ik. Kijk, deze hond is een duidelijke nakomeling waarin de BM terug komt kwa lichaam. Ik zie dat heel duidelijk.
Afbeelding
In deze hond zie je ook echt heel veel bm in het hoofd, het is er feitelijk bijna een :19:
Afbeelding

Deze boerboel toont juist weer extreem veel RR in zijn hoofd en bouw :ok:
Afbeelding

De fokkerij mag dan wel streven naar een enorm massieve hond, maar dat wil niet zeggen dat iedereen zo'n hond ook prefereerd kwa type. Dat is net waar Mol heen wil.

Ik prefereer persoonlijk ook een opgetrokken buik in een boerboel, puur omdat mij dat atheltischer oogt en ik dat waardeer in een hond.

Deze hond, met opgetrokken buik is voor mij de meest typische boerboel. Overbouwd, opgetrokken buik van de RR en de grove mastiffkop met de bullenbreedte :ok:
Afbeelding

Als ik een fokker was zou ik dit type gaan fokken :wink:
Afbeelding
Hansel
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Hansel »

Heeft Pientje het tegen Jenna afgelegd, of tegen diegene die de riem vast had ?????????????????????????????????????????????????????

:smile1: :smile1: :kotz: :smile1: :smile1:

gr,
Hansel
New Sensation's Bullmastiffs
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

Hansel schreef:Heeft Pientje het tegen Jenna afgelegd, of tegen diegene die de riem vast had ?????????????????????????????????????????????????????

gr,
Hansel
Ik zeg niks :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:
Martin schreef:Is het ook zonder meer!! , maar de mixen waren veelal met zware massieve honden, de fokkerij van de afgelopen 20 jaar heeft veel meer invloed op het type gehad dan de terugslagen van de div rassen.
Dat begrijp ik. Kijk, deze hond is een duidelijke nakomeling waarin de BM terug komt kwa lichaam. Ik zie dat heel duidelijk.
Afbeelding
In deze hond zie je ook echt heel veel bm in het hoofd, het is er feitelijk bijna een :19:
Afbeelding

Deze boerboel toont juist weer extreem veel RR in zijn hoofd en bouw :ok:
Afbeelding

De fokkerij mag dan wel streven naar een enorm massieve hond, maar dat wil niet zeggen dat iedereen zo'n hond ook prefereerd kwa type. Dat is net waar Mol heen wil.

Ik prefereer persoonlijk ook een opgetrokken buik in een boerboel, puur omdat mij dat atheltischer oogt en ik dat waardeer in een hond.

Deze hond, met opgetrokken buik is voor mij de meest typische boerboel. Overbouwd, opgetrokken buik van de RR en de grove mastiffkop met de bullenbreedte :ok:
Afbeelding

Als ik een fokker was zou ik dit type gaan fokken :wink:
dat type van de laatste foto marc? mmm qua lijf ala maar tjee die kop, het magtoch wel wat bij mekaar passen zou ik zeggen
laeken
Zeer actief

Plaatje! :ok:
Afbeelding
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Hansel schreef:Heeft Pientje het tegen Jenna afgelegd, of tegen diegene die de riem vast had ?????????????????????????????????????????????????????

gr,
Hansel
zit je vraagteken vast? :mrgreen: :mrgreen:

maar goed ik begrijp hier al uit dat jij jenna dus niks vind, of iig dat de overwinning hier vooral ging om wie er aan de andere kant van het touwtje liep?
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef:
MARC_S schreef:Plaatje! :ok:
Afbeelding
Ja, die vind ook prachtig!

De ene zwaar gebouwde boel is de andere ook niet.
Een boerboel mag in mijn mening niet vadsig zijn en sommige zijn dat dus wel.
precies, het gaat ook niet zozeer om zwaar, en dan dus ook niet in de bm, maar de hond moet nog wel in verhouding zijn, uit de voeten kunnen, teveel massa wat inhoud dat ze ook niet of nauwelijks normaal kunnen bewegen, tja dat gaat zeer zeker de verkeerde kant op...

wij hebben dus een bm gehad, echt een grote groffe reu, maar potdomme die kon werkelijk snelheid maken en dus over een schutting komen, zonder moeite... ( de snelheid hebben meerdere mensen ervaren :mrgreen: )
Hansel
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Hansel »

yamie schreef:

gr,
Hansel

maar goed ik begrijp hier al uit dat jij jenna dus niks vind, of iig dat de overwinning hier vooral ging om wie er aan de andere kant van het touwtje liep?
Mijn vraagteken zit niet vast, laat ik het hier maar op houden.

:oohja: :oohja: :8): :oohja: :oohja:

gr,
Hansel
New Sensation's Bullmastiffs
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Hansel schreef:
yamie schreef:

gr,
Hansel

Mijn vraagteken zit niet vast, laat ik het hier maar op houden.

:oohja: :oohja: :8): :oohja: :oohja:

gr,
Hansel
duidelijk :wink:
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door johan1969 »

Mol, die eerste gestroomde hond, vind ik wel mooi, maar het is geen duidelijke foto.

Die teef is jouw type misschien niet, maar ik vind haar niet te zwaar, wel mooi compact. Misschien juist op de grens tussen atletisch en te zwaar.
https://www.flickr.com/photos/23084668@N07/albums
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

johan1969 schreef:Mol, die eerste gestroomde hond, vind ik wel mooi, maar het is geen duidelijke foto.

Die teef is jouw type misschien niet, maar ik vind haar niet te zwaar, wel mooi compact. Misschien juist op de grens tussen atletisch en te zwaar.
kan zijn maar kijk de schouderpartij van bijde teven naar mijn mening is de roode teef te beladen en te zwaar in het frond

mol :8):
little-wolf
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door little-wolf »

ik ging voor de brindle teef.
maar als ik moet uitelggen waarom :19:

heb ik wel meer last van. beetje jammer dat ik niet ken verwoorden waarom ik die of die hond mooier vind.
MDoelman
Actief

Ongelezen bericht door MDoelman »

Mol en anderen,

ik ben nu heel benieuwd wat je van mijn bulletje (teef) vind. Persoonlijk vind ik haar iets te klein maar de proporties zijn naar mijn idee wel helemaal prima. Ze weegt nu denk 43 / 44 kilo en is ruim 1.5 jaar oud.

Martin

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Presa Pais bajos
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Presa Pais bajos »

Martin schreef:
Scooby schreef:
Noela schreef:Tsja, ik moet eerlijk zeggen, ik houd helemaal niet van die logge lompe honden. Sinds ik een Galgo heb, vind ik de meeste andere honden een soort domme onnozele blik in hun ogen hebben. Sorry! :wink:
Goh, laat ik dat nou net van de Galgo denken. :wink:
Ja dat wilde ik ook net zeggen , zet die domme Galgo eens voor de Boerboel van mij , dan zal hij hem eens een poepie laten ruiken

Buckie liep lang spoorwegbaan
Daar kwam laatst een Galgo aan.
Buckie riep nog "Ga op de stoep!'
TUUT TUUT TUUT......!!!
Galgo soep!!!!!!

:smile: :smile: :smile:

Maar je hebt gelijk mol.
Gezondheid en functionaliteit op 1!!
laeken
Zeer actief

Presa Pais bajos schreef: Buckie liep lang spoorwegbaan
TUUT TUUT TUUT......!!!
Galgo soep!!!!!!

Lach er maar om, het is helaas wel de realiteit voor veel windhonden die uitgerend zijn. In Ierland heb je gewoon plaatsten langs het spoor in de buurt van een renbaan waar het barst van de kadavers van op de rails gebonden greyhounds :roll:

Maargoed, ik begrijp ook wel dat je daar niet op doelde :wink:
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Presa Pais bajos schreef:Buckie liep lang spoorwegbaan
TUUT TUUT TUUT......!!!
Galgo soep!!!!!!

Maar je hebt gelijk mol.
Woehahaha. :smile: Sorry, maar ik vind 'm wel grappig. :wink:
Martin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Martin »

Martijn schreef:Ik wed er trouwens een godsvermogen op dat zo´n vette boerboel die galgo niet eens te pakken krijgt.
Nou dat godsvermogen ben je dus kwijt ,de Galgo zal hem wel even voor blijven maar dat hard lopen houdt hij niet lang vol , Mijn hond kan de hele dag lopen aan een stuk door , eens zakt de Galgo door zijn poten en wil rusten , maar de boerboel niet, Jessy is ook veel sneller dan Buck maar op het lange stuk haalt hij haar in :pffff:
Martin
Zeer actief

Presa Pais bajos schreef:
Martin schreef:
Scooby schreef:
Noela schreef:Tsja, ik moet eerlijk zeggen, ik houd helemaal niet van die logge lompe honden. Sinds ik een Galgo heb, vind ik de meeste andere honden een soort domme onnozele blik in hun ogen hebben. Sorry! :wink:
Goh, laat ik dat nou net van de Galgo denken. :wink:
Ja dat wilde ik ook net zeggen , zet die domme Galgo eens voor de Boerboel van mij , dan zal hij hem eens een poepie laten ruiken

Buckie liep lang spoorwegbaan
TUUT TUUT TUUT......!!!
Galgo soep!!!!!!

Maar je hebt gelijk mol.
Soep zonder ballen :smile2:
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Martin schreef:
Martijn schreef:Ik wed er trouwens een godsvermogen op dat zo´n vette boerboel die galgo niet eens te pakken krijgt.
Nou dat godsvermogen ben je dus kwijt ,de Galgo zal hem wel even voor blijven maar dat hard lopen houdt hij niet lang vol , Mijn hond kan de hele dag lopen aan een stuk door , eens zakt de Galgo door zijn poten en wil rusten , maar de boerboel niet, Jessy is ook veel sneller dan Buck maar op het lange stuk haalt hij haar in :pffff:
Mwah ik denk dat die BB die Galgo dan allang uit het oog is verloren.
laeken
Zeer actief

Zo hee, gaat weer lekker. De ene persoon beledigd de andere en de mensen met een grove hond worden ook lekker grof in hun toewensingen :ok:

Apart weer.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Trouwens, mensen die menen dat een molosser een galgo vangt hebben een beetje te hoge dunk van hun honden.
Als Buck een galgo moet vangen met 80 kilo op zijn lijf dan is hij 13 jaar bezig want dan gaat de galgo dood van ouderdom. De vraag is maar of Buck dat gaat halen natuurlijk :idea:

Een galgo vangt hazen en een boerboel mensen, als een boerboel galgo's kan pakken dan hadden ze wel met boerboels op hazen gejaagd.
Een galgo heeft een enorm uithuidingsvermogen. Hij mag dan wel een sprinter zijn, maar het is en blijft een hond die dus heeeeel lang kan draven, dat is alleen nodig om een 6 keer zo zware hond voor te blijven. De galgo heeft een enorm hart, enorm goede doorbloeding en dus is hij niet te pakken natuurlijk.

Maar ik ga er vanuit dat iedereen dat wel begrijpt. :ok:
Afbeelding
Presa Pais bajos
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Presa Pais bajos »

MARC_S schreef:
Presa Pais bajos schreef: Buckie liep lang spoorwegbaan
TUUT TUUT TUUT......!!!
Galgo soep!!!!!!

Lach er maar om, het is helaas wel de realiteit voor veel windhonden die uitgerend zijn. In Ierland heb je gewoon plaatsten langs het spoor in de buurt van een renbaan waar het barst van de kadavers van op de rails gebonden greyhounds :roll:

Maargoed, ik begrijp ook wel dat je daar niet op doelde :wink:

Ehh nee, het was slechts een liedje wat in mijn gedachte kwam toen ik dit topic aan het lezen was.

Maar veel doggen gaan in ambush liggen he en vallen pas aan als de prooi in de buurt is. Dus eigenlijk toch niet zo dom he!
Als de berg niet naar Mohammed komt....... :wink:
Martin
Zeer actief

Martijn schreef:
Martin schreef:
Hahahahaha! Jessy en een galgo is dus echt iets HEEL anders.
Jessy haalt m'n grootje ook in.
Ja dan kun je wel eens over Jessy beginnen , maar reken maar als mijn BB een galgo achterna zit dat hij hem te pakken krijgt hoe dan ook, dat zijn geen opgevers en zullen hem net zo lang achterna zitten tot hij hem te pakken heeft, daar kun je wel even snel over heen lezen , maar galgo `s lopen 1 km hard en dat is het over dan storten ze in elkaar, en zijn leeg.
Je zal er raar van opkijken hoe deze koe een haas vangt, wat weet jij eigenlijk van bb`s heb je er wel eens in het echt gezien ,of laat staan bezig gezien?? of heb je alleen een plaatje gezien.
Martin
Zeer actief

MARC_S schreef:Trouwens, mensen die menen dat een molosser een galgo vangt hebben een beetje te hoge dunk van hun honden.
Als Buck een galgo moet vangen met 80 kilo op zijn lijf dan is hij 13 jaar bezig want dan gaat de galgo dood van ouderdom. De vraag is maar of Buck dat gaat halen natuurlijk :idea:

Een galgo vangt hazen en een boerboel mensen, als een boerboel galgo's kan pakken dan hadden ze wel met boerboels op hazen gejaagd.
Een galgo heeft een enorm uithuidingsvermogen. Hij mag dan wel een sprinter zijn, maar het is en blijft een hond die dus heeeeel lang kan draven, dat is alleen nodig om een 6 keer zo zware hond voor te blijven. De galgo heeft een enorm hart, enorm goede doorbloeding en dus is hij niet te pakken natuurlijk.

Maar ik ga er vanuit dat iedereen dat wel begrijpt. :ok:
Nou dat bewijst maar weer eens , dat je zeer weinig over de bb hebt gelezen ,en dat je alle informatie van horen zeggen hebt.... de boerboel vangt namelijk wel hazen.
Cendy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerboel

Ongelezen bericht door Cendy »

Of een boerboel een galgo kan vangen daar durf ik geen antwoord op te geven.
Wel vergissen mensen zich erin hoe snel en wendbaar een boerboel kan wezen.
Branco zit regelmatig achter konijnen aan en heeft 1x een konijn te pakken gehad :jank:
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”