Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vraagje over de geur van een hond

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Labradorfan
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Labradorfan »

bram en thijs schreef:
Labradorfan schreef:Ik ben er nog niet achter, maar ik ga een schapenvet proberen, een tip van iemand, de bijsluiter gelezen en de kans zit er in dat het oplost.
Ik kom toch weer aanzeuren met de visolie. Schapenvet heeft geen zin maar visolie wel. Gewoon die voor mensen van de Hema of de Etos.

Dit doet me denken aan iets waar de jongens anderhalf jaar geleden last van hadden, 7 dagen visolie en het was vrijwel verdwenen. Ze krijgen nog steeds iedere dag een capsule.

En denk je dat die hond dat inneemt een capsule? Ik kan het proberen natuurlijk.
Maar waarom is schapenvet niet goed en visolie wel denk je??
Groetjes Labradorfan....
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Capsule in een Frolic stoppen en dan in de bek gooien. Of met pindakaas aan de tong smeren.
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Labradorfan schreef:En denk je dat die hond dat inneemt een capsule? Ik kan het proberen natuurlijk.
Maar waarom is schapenvet niet goed en visolie wel denk je??
Ik denk niets, ik weet het zeker. Omdat wij in eerste instantie ook schapenvet hebben gegeven, het niets uithaalde en later ook bleek dat het geen enkele waarde heeft.

Verder kun je zo'n capsule natuurlijk lek prikken of oplossen.

En je hond niet meer wassen, ik heb de jongens nog nooit gewassen, ook niet toen ze zo slecht in hun vacht zaten. Geef gedurende een week 's ochtends en 's avonds een visoliecapsule en wacht het resultaat af.
AfbeeldingAfbeelding
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Ik sluit me volledig aan bij Bram en Thijs. :wink: :mrgreen:
Laat die vacht lekker op orde komen met visolie (de capsule is gemaakt van glycerine en dat vinden veel honden ook wel lekker, anders open knippen en over het eten uitknijpen) en niet te vaak wassen.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Trina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander
Golden Retriever
Australien Kelpie
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Trina »

Oberon heeft op zijn rug, net onder de schouderbladen een gebied waar het vacht vetter aanvoelt en ook uitziet dan de rest.
Dit moet ik altijd extra uitkammen, door het vettige ondervacht kamt het daar ook moeilijker.
Als hij gezwommen heeft blijft het op die plek dagenlang vochtig, zelfs als ik er met de blower op ben geweest en het gaat daar ook stinken.

Deze stank kan ik voorkomen door het vacht elke dag goed door te kammen en te vermijden om over de huid te kammen.
Te veel talgafscheiding is de oorzaak.

Ik moet zeggen dat het beduidend beter is geworden sinds wij overgegaan zijn op Farm Food en vers vlees. (3 dagen vers en 4 dagen FF).

Misschien heeft jouw hond dit ook?
Afbeelding
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Kan het geen verwaarloosde baarmoederontsteking of een andere inwendige ontsteking zijn?
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Kijk ook goed op zijn huid, er zijn een aantal huidinfecties die behoorlijk kunnen stinken.
Ook grote kans dat de stank gewoon veroorzaakt wordt door het vaak nat zijn van de vacht, de vetzuren uit huidtalg worden dan door bacterien omgezet in stinkende stoffen.

Ook kan de lucht van de voetzooltjes bij sommige honden schrikbarende omvang hebben, geen koekjes maar zweetkakkers.
weg gehaald zit een virus in
Bas Rouge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron

Ongelezen bericht door Bas Rouge »

Zodra het er weer weer naar is, liggen mijn honden een paar keer per dag in het water. Rein en Bolke, de langharigen drogen erg snel. Barousse de kort (stok) harige blijft op haar achterhand altijd erg lang nat. Na een paar dagen dagelijks in het water en slechts langzaam drogen krijgt ze op het einde van haar rug een plek die onfris ruikt.

Ik kan me zo voorstellen dat dat bij jouw hond ook ligt aan een langzaam opdrogende vacht. Droogwrijven helpt dan misschien.

Ik doe er niks aan, ze stinkt dan, ja. Leuk is anders en niet lekker maar ik wil haar ook niet uit het water houden, ze geniet ervan bovendien is het een goede manier van bewegen voor haar.

Ze krijgt visolie capsules, twee maal per week, ik ga het dagelijks geven, kijken of het er frisser van wordt.
Labradorfan
geregistreerd lid

Sjiel schreef:Kijk ook goed op zijn huid, er zijn een aantal huidinfecties die behoorlijk kunnen stinken.
Ook grote kans dat de stank gewoon veroorzaakt wordt door het vaak nat zijn van de vacht, de vetzuren uit huidtalg worden dan door bacterien omgezet in stinkende stoffen.

Ook kan de lucht van de voetzooltjes bij sommige honden schrikbarende omvang hebben, geen koekjes maar zweetkakkers.

Hoi,

ben vandaag bij de dierenarts geweest en die zegt dat het gewoon haar lucht is.
Ander voer of vetzuren zouden volgens hem niet helpen.
Wat moet ik ermee????
Ik baal zo....
En er is hier nog iemand in huis die er niet tegen kan, en er dus misselijk van word.

ik weet niet meer wat ik moet doen.
Groetjes Labradorfan....
Sjiel
Zeer actief

Er zijn shampoos waarmee je je hond 1 keer per week kunt wassen.
Je hond zwemt elke dag? Als dat zo is zou je een poosje kunnen proberen om haar/hem niet te laten zwemmen na een wasbeurt.
En goed de dode vacht verwijderen en droog wrijven als ie nat is.
Ook zijn er honden die na voedsel verandering minder vies zijn gaan ruiken ( heb ik zelf geen ervaring mee, ik heb zoiets van eerst zien dan geloven) Ik dacht dan Yentie van roelfien ook niet zo fris rook toen ze haar pas had :19:

Ik lees net dat ze ook verhaart op het moment, dan gaat mijn verhaal van de talg etc helemaal op. wat heel goed werkt is na het wassen (wassen is met shampoo) je hond droog fohnen (of dit eens bij een trimsalon laten doen, kan je de kunst afkijken) dan blaas je al het losse haar eraf.

Sommige waterhonden staan bekend om de vieze geur van de vacht (waterspaniels, curly coat, chesapeak bay) dat zijn allemaal honden die een vette vacht hebben.
Trina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander
Golden Retriever
Australien Kelpie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Trina »

Die DA maakt zich er wel een beetje gemakkelijk van af, vind ik.
Ik zou zeker een aantal weken overgaan op vers vleesvoer.
Baat het niet het schaadt zeker niet.

En om de misselijkheid van je gezinslid te voorkomen, kun je zelfs hondenparfum kopen in de dierenwinkel.

Een natte hond ruikt altijd naar hond, maar een hond hoeft niet te stinken en zeker een jonge hond niet.
Afbeelding
Labradorfan
geregistreerd lid

Trina schreef:Die DA maakt zich er wel een beetje gemakkelijk van af, vind ik.
Ik zou zeker een aantal weken overgaan op vers vleesvoer.
Baat het niet het schaadt zeker niet.

En om de misselijkheid van je gezinslid te voorkomen, kun je zelfs hondenparfum kopen in de dierenwinkel.

Een natte hond ruikt altijd naar hond, maar een hond hoeft niet te stinken en zeker een jonge hond niet.
Bedankt voor je reactie....

Ander voer is voor mij geen optie, want ik heb er al veel mee afgezien wat diaree betreft. Nu gaat dat eindelijk goed en dat wil ik wel zo houden.
En op dit voer Vobra Carocroc premium zit ze nu al een hele poos en die geur was er ineens.
Vandaag heb ik haar weer heel goed geborsteld en een stevige wasbeurt gegeven, en de eerste visolie tablet. Ik laat ze voorlopig even niet zwemmen en kijk wat het oplevert.
Vandaag dus een frisse dag.. :wink:
Groetjes Labradorfan....
Labradorfan
geregistreerd lid

Bedankt voor alle goede tips!! (vieze geur hond)

:cheer: Hallo allemaal.

Bedankt voor de goede tips om de geur van een hond die echt vies is te laten verdwijnen. :ok:
Het volgende is nu gebeurt.

Na een goede borstelbeurt, daarna wasbeurt en goed drogen, heb ik ze niet meer laten zwemmen hier in de kreek.
Dat water schijnt bij navraag erg vervuild te zijn.
In de westerschelde mag ze nog wel zwemmen.
Ook de visoliecapsules ben ik gaan gebruiken, maar als de pot leeg is stop ik er weer mee want dr vacht word er naar mijn idee wat vettig van op bepaalde plaatsen. :denken:
Ze ruikt nu weer gewoon naar hond, je kan weer in huis zitten met haar naast je zonder misselijk te worden. :smile2:
Als ik weer wat aan de hand heb met haar, hopelijk niet kom ik weer teug om te vragen!! Dus beste mensen BEDANKT! voor alle tips.
Groetjes Labradorfan....
Sjiel
Zeer actief

Wat fijn dat het allemaal goed is gekomen en een drama afgewend. Vindt je partner hem nou ook weer lief??
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”