Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kopen van een hond

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Love_Djody schreef:
yamie schreef:
Hanneke2 schreef:
yamie schreef: ik ook niet hoor, is dat een schande?
Nee, da's geen schande, maar ik begrijp de logica gewoon niet. Stel; dat je de hond van je dromen op dierenasiels.com ziet zitten in een Belgisch asiel, dan ga je hem uit principe niet halen? En als je smoorverliefd wordt op een foto van een hond van een buitenlandse-honden-organisatie die zo ongeveer bij je om de hoek in een opvanggezin zit, dan ga je uit principe niet kijken?

Waarom dan niet? De argumentatie 'onze eigen asiels zitten al overvol' wordt veel gebruikt, maar klopt niet echt, want er is af en toe zelfs een 'tekort' aan Nederlandse asielhonden. Dus wat is dan de reden?
ik zal ten eerste (als ik dus al voor een asiel dier zou gaan) niet snel kijken op sites van buitenlandse organisaties... ik zou idd hier in de nederlandse asiels gaan kijken en weet ook zeker dat ik daar een hond kan vinden waar het mee klikt... misschien moet ik het iets genuanceerder zeggen, er zijn in mijn ogen teveel mensen en organisaties die honden uit het buitenland redden, met busjes vol hier aan komen en soms honden die echt niet herplaatsbaar zijn... ik zeg dan op mijn beurt ga daar aan de slag, zorg dat daar de boel geregeld word... (snap ook wel dat dit makkelijker zeggen dan doen is hoor) ik weet dat er ook wel organisaties zijn die goed werk doen en nee dan zeg ik niet zondermeer dat ik daar geen hond van zou nemen.. maar daar gaat mijn zoektocht dus niet naar toe en zou het dus echt heel toevallig op mijn pad moeten komen...

ik weet niet of je zo een gelijk hebt met dat tekort aan honden hier in de asiels, ik zelf heb ook jaren in een asiel gewerkt en never nooit niet een tekort, tijdje terug is dat ook nog op het nieuws geweest dat de nederlandse asiel honden toch was achter blijven door de busjes vol buitenlandertjes...
Nou hebben we toch nog wat gemeen,ik vind ook dat dat eerst aangepakt moet worden en dat zulke honden geplaats moeten worden.
Daarom zou ik ook nooit een nestje voor de lol nemen,en zeker niet een kruising tussen een S-B en een mechelaar,het is wel gebeurd,kan het niet terug draaien,en dat ik het uit eindelijk leuk vond had wel een goeie reden..(die ik nog wel wil vertellen in een PB-tje)
Ik zet me in tegen brood-fokkers,gewoon handelaren enz enz.
Er moet ook wat tegen gedaan worden.
de asiels hier in flevoland zitten altijd te vol,somige gaan zelfs voor een spuit weg terwijl het hartstike lieve honden zijn,ik heb zelf 9 jaar geleden een hond genomen die in beslag was genomen (verwaarloosd) maar die kon niet naar het asiel omdat het asiel te vol zat.
Dus ik weet echt wel waarom je je zo druk maakt over het nestje wat ik heb.......Maar het is dan ook weer niet helemaal eerlijk dat je meteen zegd dat mijn honden niet gezond zijn,en dat SB-tjes niet zulke goeie honden zijn,want ze zijn echt niet allemaal het zelfde.
Ik hoop dat we hier een beetje de strijd bijl kunnen begraven.
Want dit ge-ruzie is helemaal niet nodig.
We het beter hebben over wat een oplossing kan zijn voor hondjes die in een asiel zitten.
het was ook zeker niet mijn bedoeling om ruzie te maken.. ik werd er alleen nogal moedeloos van... ik heb ook niet gezegd dat jou honden
niet gezond zijn, ik zei dat je het niet kon weten, misschien dat nu dus de reu geröntgend is, maar dat was hij iig niet toen hij de teef dekte... tuurlijk weet ik ook wel dat ook al test je, er toch iets kan zijn... dat is het "nadeel"van levende wezens... alleen als je dan de verantwoordelijkheid neemt om een nest op de wereld te zetten, dan zorg je dat je iig alles gedaan hebt om de risico's zo klein mogelijk te maken..mijn honden worden allemaal getest, en alleen met vrije honden word gefokt... en ik kan je met alle eerlijkheid zeggen dat er in de jack russells, , de jacken met stamboom en van goede fokkers dus.. weinig ellende voorkomt in tegenstelling tot alles wat daarbuiten om gefokt word als zijnde jack russell.... dus dan zijn we met de jack toch goed bezig zou ik zeggen...

:wink:
Love_Djody
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Love_Djody »

Hanneke2 schreef:
yamie schreef:
ik zal ten eerste (als ik dus al voor een asiel dier zou gaan) niet snel kijken op sites van buitenlandse organisaties... ik zou idd hier in de nederlandse asiels gaan kijken en weet ook zeker dat ik daar een hond kan vinden waar het mee klikt...
Weet je wat heel verschrikkelijk is? Sommige Nederlandse en Belgische asiels halen af en toe een busladinkje buitenlanders om 'vulling' te hebben, maar vertellen de nieuwe eigenaren niet dat ze een buitenlandertje mee naar huis nemen. Ik vind het misdadig, maar het kan blijkbaar.
misschien moet ik het iets genuanceerder zeggen, er zijn in mijn ogen teveel mensen en organisaties die honden uit het buitenland redden, met busjes vol hier aan komen en soms honden die echt niet herplaatsbaar zijn... ik zeg dan op mijn beurt ga daar aan de slag, zorg dat daar de boel geregeld word...
Oh, we zijn het helemaal eens. Het is zo langzamerhand big business, zielige buitenlandertjes verkopen a 200 euro per stuk, gratis van de straat geplukt in Griekenland. :roll:
(snap ook wel dat dit makkelijker zeggen dan doen is hoor) ik weet dat er ook wel organisaties zijn die goed werk doen en nee dan zeg ik niet zondermeer dat ik daar geen hond van zou nemen.. maar daar gaat mijn zoektocht dus niet naar toe en zou het dus echt heel toevallig op mijn pad moeten komen...
Ik snap je. Ik zal wel weer allerlei mensen over me heen krijgen maar er zijn dus ook maar een paar van die tientallen buitenlandse hondenclubs waar ik een hondje van zou nemen. Ik wil sowieso dat een deel van mijn centjes ter plekke terecht komt om het echte probleem te verminderen, en ik wil allerlei garanties, bijvoorbeeld dat als het echt niet gaat, het hondje in een goed opvanggezin komt (en niet in een asiel!) en er vervolgens een betere baas voor wordt gezocht.
ik weet niet of je zo een gelijk hebt met dat tekort aan honden hier in de asiels, ik zelf heb ook jaren in een asiel gewerkt en never nooit niet een tekort, tijdje terug is dat ook nog op het nieuws geweest dat de nederlandse asiel honden toch was achter blijven door de busjes vol buitenlandertjes...
Het is heel streekgebonden. In de grote steden barsten asiels uit hun voegen, maar hier in de buurt zitten er gemiddeld twee verklote herders en een bejaarde Malthezer. :roll:

Ik geloof ook niet dat -landelijk gezien- er echt concurrentie is tussen Nederlandse asielhonden en buitenlandertjes. De makkelijk plaatsbare Nederlandse hondjes zitten gemiddeld maar heel kort in het asiel, en wat lastiger plaatsbaar is - verknipte rotties en dergelijke - is niet vegelijkbaar met het aanbod van de *goeie* buitenlandse stichtingen.
Maar brood fokken mag ook gewoon,er zit een man in belgie en die mag al 20 jaar geen hond fokken om dat 80% van zijn honden met de 8ste week dood gaan aan de parvo,wormen enzenz.
Wij hebben vroeger een hond daar gekocht in belgie,en sinds dien ben ik bezig om via alle regeltjes die man te pakken,maar het lukt gewoon niet,dieren zijn in NL en BE gewoon eigendommen zelfde dus als een tafel,stoel,of bank..En dan zal ik het wel helmaal niet hebben of de zwerf honden in andere landen,daar zijn ze nog minder dan een tafel,stoel,of bank.Dus er moet snel een politieke partij komen die belooft de regeltjes te veranderen tegen over de dieren(en dit ook echt diet) Maar over de rechten van dieren word toch bijna nooit gesproken.

En tegen woordig is er weer wat nieuws en dat zijn hele vrachtwagens vol met poolse honden,die worden daar speciaal voor andere landen en NL gefokt om hier te verkopen,en onze volwassen gezonde honden worden dan gestolen om daar vedder te fokken.

En dan heb je nog de labaratorium hondjes (meestal beagles) die nog nooit het dag licht hebben gezien.En vaak nog pijn hebben ook.

:boos:
Love_Djody
Vaste gebruiker

yamie schreef:
Love_Djody schreef:
yamie schreef:
Hanneke2 schreef: Nee, da's geen schande, maar ik begrijp de logica gewoon niet. Stel; dat je de hond van je dromen op dierenasiels.com ziet zitten in een Belgisch asiel, dan ga je hem uit principe niet halen? En als je smoorverliefd wordt op een foto van een hond van een buitenlandse-honden-organisatie die zo ongeveer bij je om de hoek in een opvanggezin zit, dan ga je uit principe niet kijken?

Waarom dan niet? De argumentatie 'onze eigen asiels zitten al overvol' wordt veel gebruikt, maar klopt niet echt, want er is af en toe zelfs een 'tekort' aan Nederlandse asielhonden. Dus wat is dan de reden?
ik zal ten eerste (als ik dus al voor een asiel dier zou gaan) niet snel kijken op sites van buitenlandse organisaties... ik zou idd hier in de nederlandse asiels gaan kijken en weet ook zeker dat ik daar een hond kan vinden waar het mee klikt... misschien moet ik het iets genuanceerder zeggen, er zijn in mijn ogen teveel mensen en organisaties die honden uit het buitenland redden, met busjes vol hier aan komen en soms honden die echt niet herplaatsbaar zijn... ik zeg dan op mijn beurt ga daar aan de slag, zorg dat daar de boel geregeld word... (snap ook wel dat dit makkelijker zeggen dan doen is hoor) ik weet dat er ook wel organisaties zijn die goed werk doen en nee dan zeg ik niet zondermeer dat ik daar geen hond van zou nemen.. maar daar gaat mijn zoektocht dus niet naar toe en zou het dus echt heel toevallig op mijn pad moeten komen...

Nou hebben we toch nog wat gemeen,ik vind ook dat dat eerst aangepakt moet worden en dat zulke honden geplaats moeten worden.
Daarom zou ik ook nooit een nestje voor de lol nemen,en zeker niet een kruising tussen een S-B en een mechelaar,het is wel gebeurd,kan het niet terug draaien,en dat ik het uit eindelijk leuk vond had wel een goeie reden..(die ik nog wel wil vertellen in een PB-tje)
de asiels hier in flevoland zitten altijd te vol,somige gaan zelfs voor een spuit weg terwijl het hartstike lieve honden zijn,ik heb zelf 9 jaar geleden een hond genomen die in beslag was genomen (verwaarloosd) maar die kon niet naar het asiel omdat het asiel te vol zat.
Dus ik weet echt wel waarom je je zo druk maakt over het nestje wat ik heb.......Maar het is dan ook weer niet helemaal eerlijk dat je meteen zegd dat mijn honden niet gezond zijn,en dat SB-tjes niet zulke goeie honden zijn,want ze zijn echt niet allemaal het zelfde.
We het beter hebben over wat een oplossing kan zijn voor hondjes die in een asiel zitten.
het was ook zeker niet mijn bedoeling om ruzie te maken.. ik werd er alleen nogal moedeloos van... ik heb ook niet gezegd dat jou honden
niet gezond zijn, ik zei dat je het niet kon weten, misschien dat nu dus de reu geröntgend is, maar dat was hij iig niet toen hij de teef dekte... tuurlijk weet ik ook wel dat ook al test je, er toch iets kan zijn... dat is het "nadeel"van levende wezens... alleen als je dan de verantwoordelijkheid neemt om een nest op de wereld te zetten, dan zorg je dat je iig alles gedaan hebt om de risico's zo klein mogelijk te maken..mijn honden worden allemaal getest, en alleen met vrije honden word gefokt... en ik kan je met alle eerlijkheid zeggen dat er in de jack russells, , de jacken met stamboom en van goede fokkers dus.. weinig ellende voorkomt in tegenstelling tot alles wat daarbuiten om gefokt word als zijnde jack russell.... dus dan zijn we met de jack toch goed bezig zou ik zeggen...

Mijn S-B reutjes waaren al 6 maanden geleden voor rontgen geweest dus voor het dekken,we hebben ook gedaan omdat het niet voor komt in zijn stam,maar ze kunnen het altijd krijgen.
Me zus heeft ook een uit de kluite gewassen jacky,ook met een fok doel gefokt mooie kleine ouders,en zus maar hij is een beetje uit de kluiten gewassen hoe het komt weten we niet(ik zal zo een foto plaatsen) misschien weet jij hoe dit zomaar kan ze hele fam. is klein :19: hij is net een tekel :smile: .
Love_Djody
Vaste gebruiker

Dit is Jacky,onze jack russel

Afbeelding

Nou,Is hij niet groot voor een jack?
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Love_Djody schreef:
yamie schreef:
Love_Djody schreef:
yamie schreef: ik zal ten eerste (als ik dus al voor een asiel dier zou gaan) niet snel kijken op sites van buitenlandse organisaties... ik zou idd hier in de nederlandse asiels gaan kijken en weet ook zeker dat ik daar een hond kan vinden waar het mee klikt... misschien moet ik het iets genuanceerder zeggen, er zijn in mijn ogen teveel mensen en organisaties die honden uit het buitenland redden, met busjes vol hier aan komen en soms honden die echt niet herplaatsbaar zijn... ik zeg dan op mijn beurt ga daar aan de slag, zorg dat daar de boel geregeld word... (snap ook wel dat dit makkelijker zeggen dan doen is hoor) ik weet dat er ook wel organisaties zijn die goed werk doen en nee dan zeg ik niet zondermeer dat ik daar geen hond van zou nemen.. maar daar gaat mijn zoektocht dus niet naar toe en zou het dus echt heel toevallig op mijn pad moeten komen...

Mijn S-B reutjes waaren al 6 maanden geleden voor rontgen geweest dus voor het dekken,we hebben ook gedaan omdat het niet voor komt in zijn stam,maar ze kunnen het altijd krijgen.
Me zus heeft ook een uit de kluite gewassen jacky,ook met een fok doel gefokt mooie kleine ouders,en zus maar hij is een beetje uit de kluiten gewassen hoe het komt weten we niet(ik zal zo een foto plaatsen) misschien weet jij hoe dit zomaar kan ze hele fam. is klein :19: hij is net een tekel :smile: .
met 6 maanden röntgenen? dan kan je nog geen definitieve uitslagen krijgen :wink:

tja.. heeft die jack papier? anders kan er van alles doorheen zitten...
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Love_Djody schreef:Dit is Jacky,onze jack russel

Afbeelding

nee das geen raszuivere JR... ik denk idd dat er teckel door heen zit.. (te lange rug, te rond oor ..)

hij zal vast leuk , lief en schattig zijn, maar als jack fokker vind ik het erg jammer dat alles wat klein, wit en vlekken heeft jack russell genoemd word... :wink:
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Hanneke2 schreef:
metaveenendaal schreef:Ik zou alleen een hond nemen die uit een asiel komt
of een buitenlander
En de hond die ik neem moet graag ouder zijn dan een jaar
Ik heb namelijk niets met pups :denken:
Ik vind pups ontzettend schattig, en ik zou best een keertje een opvangpup willen, maar pups zijn zo gewild, die hebben mij niet nodig als baas. Bovendien kan je bij een wat ouder hondje veel beter inschatten hoe het met karakter en gedrag zit, *en* ik ben helemaal verliefd op die Spanjaardjes, dus mijn eerste keus blijft voorlopig een Spaans hondje van een goeie stichting.
Ik koos weer juist wel bewust voor een spaans pupje omdat ik dat puppenmoederen juist enig vind. :wink:
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

i
Love_Djody schreef:
tineke schreef:
Love_Djody schreef:
Dan moet je het zelf weten,maar wel knap je kan denken voor andere.
Ik heb nog nooit gehoord van een soort morning after pil,maar hier heb ik al over geschreven,en de pups op een later stadium weg laten halen vind ik moord.
En me teef word al geholpen,dat heb ik ook al verteld,om dit soort ongelukjes niet meer te laten gebeuren.

Het is gebeurd,jullie vallen mij aan.
Maar waarom spannen we niet samen tegen broodfokkers die zijn (in mijn ogen) veel erger bezig,en hun kunnen gewoon door gaan.
Dat mijn 'ongelukje' stom was wist ik al op het moment dat ik erachter kwam dat mijn hond drachtig was.En het zal ook niet meer gebeuren.

Als je mij zo graag wil afzeiken maak er dan een apparte topic voor,want deze topic had ik geopend om dat ik eigenlijk graag wou weten of er nog meer mensen zijn die in de luigens van brood fokkers trappen.
Nee we geven je een medaile omdat je een oepsnest op de wereld hebt gezet nou goed.
Het is gebeurd omdat jij het zover hebt laten komen en niet op de hoogte was van de maatregelen die je erna ook nog kon treffen morning afterpil nooit van gehoord.
Vreemd dat eerst alles op alles mag duiken ongeacht de gevolgen en dat er dan in eens een vals gevoel van verantwoordelijkheid komt opduiken en dan mag er niet gemoord worden op de ongeboren pups dus die moeten geboren worden ongeacht hoe hun leven er uit zal zien.
Je moet niet iedereen over 1 kam scheren.
En het is ook geen vals verantwoordelijk gevoel hoor,is echt.
En je weet nooit hoe een hond ze leven er uit zal zien,dat weet een
fokker ook niet.
En heb ik gezegd dat ik een medaile wil dan??
Nee,hoef ik ook niet..maar volgens mij heb ik nu al 6x gezegd
dat het niet zal gebeuren.
En iedereen maakt wel eens een fout,jij ik en andere mensen.
Iedereen maakt weleens een fout natuurlijk maar je komt nu niet echt over als iemand die er van geleerd heeft.
Ik weet ook heus wel dat een stamboom geen garantie is op het vinden van een leuke baas maar ik kan je vertellen, en ik heb al jaaaaren honden tijdelijk in huis in opvang zitten omdat ze herplaatst moeten worden, dat zo'n 95% daarvan uit dit soort nestjes komt.
Ook wel rashonden hoor behoorlijk wat zelfs maar allemaal per ongelukjes of de buren hebben ook zo'n leuke hond van hetzelfde ras als wij laten we maar een nestje doen.
Heel af en toe komt er eens een hond die van een goede correcte betrokken fokker af komt dat zijn er twee in totaal geweest en een kon terug naar de fokker,graag zelfs,indien nodig en een hadden we al zo'n leuk tehuis voor dat die daar heen gegaan is.
Hoe goed jou bedoelingen ook mischien zijn geweest de realiteit leert dat het met dit soort nestjes vaak slecht afloopt.
pollunder
Zeer actief

Ongelezen bericht door pollunder »

Love_Djody schreef:
Golden Stanley schreef:
Mama Sanneke schreef:
Golden Stanley schreef: Echt wel dat dat nog gebeurt. Neus maar is in de zijstraatjes van de volgeltjesmarkt. Kom je dezelfde ploerten weer tegen. Ze zijn alleen een straat verderop gaan zitten.
Is't echt ?
Ben er al in geen jaren meer geweest, maar hier op de markt mogen ze niet meer.
Het gebeurt nog steeds en op veel grotere schaal dan voorheen.
Zieke goedkope hondjes, katten noem ze maar op. De ellende gaat gewoon door.

http://krant.telegraaf.nl/krant/enverde ... markt.html

http://www.sweetlakecity.com/article412.html
En die hondjes zijn zo lief en zielig,dat mensen ze daarom kopen en zo hebben die fokkers weer geld om te fokken,als ze het geld al daaraan besteden.
Maar ik snap niet waarom we niet de handen ineen slaan,en dan een keer met een groep naar die markt gaan om daar te protesteren.
Ik weet niet of je er wat mee opschiet,maar met toekijken en klagen kom je ook niet erg ver,toch???

:idea: :idea: :idea:
Dit dit nog steeds gebeurd is gewoon triest.
Ik denk niet dat jij de geschikte persoon bent om op de barricades te gaan staan :smile: Want dat kan je wel, moord en brand schreeuwen over de uitwassen van de dierenindustrie. Een betere wereld begint bij jezelf :wink: . Jij doet me denken aan meneer pastoor die de katjes in het donker knijpt. Ik laat je topic voor wat het is. Ga jij maar lekker verder schreeuwen :zwaai
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

M@ri@nne schreef:maar serieus jouw honden zijn nu misschien gezond maar durf jij je hand in het vuur te steken dat ze geen erfelijke afwijkingen hebben? :denken:
dat is wat ik ook bedoel :roll: Dat zie je niet aan de buitenkant of aan het vachtje, dat merk je later pas.
Laatst gewijzigd door malinois op 31 mei 2005 11:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Love_Djody schreef:Jah daar durf ik me handen voor in het vuur te steken.Er komen geen erfelijke afwijkingen voor.Want voor dat we de honden gekocht hebben
zijn we de hele stamboom afgegaan...(behalfe bij de jack russel van me zus.) Want we hebben vroeger honden gehad met erfelijke afwijkingen dus dan kijk je wat beter uit(een S-B met HD)
Maar een hond kan altijd wat krijgen,ook een goed gefokte ras hond.
Alleen veel mensen die nu gereageerd hebben,hebben gewoon wat tegen kruisings,terwijl er ook mensen zijn die juist een kruising willen.

Groetjes Nicole
nou nogmaals wat zijn de lijnen van de mechelaar :19:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Love_Djody schreef: Ik kan die lijn hier opschrijven want ik heb dat papier niet,
dat heeft me zus.
weet je dat niet van je eigen mechelaar? Maar goed, we leven in 2005 er is vast een communicatiemiddel ergens in de buurt...
En waarom moeten jullie dat trouwens weten,wil je het soms nog
een keer voor me uit zoeken???
zoals je kan zien in m'n onderschrift heb ik ook mechelaars dus ik ben erg benieuwd welke lijn het is!
Afbeelding
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Love_Djody schreef:
Je moet echt je BEK houden over de gezondheid van mijn honden,
ZE ZIJN GEZOND,en de onderzoeken die er voor nodig zijn om dit vast te stellen zijn al gedaan.
oh, wat zijn dan de HD uitslagen van de honden? Heb je van de reu ook al een officiele HDuitslag? En ED? Entropion? Geen knikstaarten in de familie van de mechelaar? Hartkwalen? Epilepsie?
Er is niks mismet het ras sint-bernards zo heb je in elke stamboom rotte appels.Bv jack russels hebben zeker nooit wat :smile: :smile: :smile:
Alle hondenrassen hebben hun zwakke plekken wel. Sint Bernards hebben er in potentie nogal veel. Des te meer reden om er niet zo maar een beetje in het wilde weg mee te gaan fokken. Ontkennen dat rasgebonden problemen bestaan helpt al zeker niet om gezonde honden op de wereld te zetten.
Weet je somige mensen weten echt niet wanneer ze moeten stoppen,is gewoon een gebrek.
Ik kap met mensen zoals jij,altijd maar denken dat ze het beter weten :blah: :blah: :blah:
Maak je druk om echte zaken,en niet MIJN zaken.
Mijn pups,mijn gezonde honden,mijn leven en mijn keus.
Niet de jouwe.
Precies, JOUW keuzes. En daar mag je dan dus ook best op aangesproken worden. Daar was het een forum voor.
Ik kan dus ook zeggen dat Jou honden NIET gezond zijn,maar ik heb nog wat hersens in me hoofd dat ik weet dat ik daar niet via een foto-tje of een gesprekje over kan oordelen,maar jij kan dat zeker wel.
knap hoor,ik zal er je werk van maken,toppie.
Je bent er zo 1-tje die niet eens het lef heeft om iemand recht in de ogen de waarheid te zeggen,wat flink ben je zeg,via een forum.
Ik zal nooit oordelen of iemand of iemands hond zonder dat ik deze heb gezien.
En je kan wel aan een hond zien of deze wel of niet gezond is..maar jah.
Vaarwel,en veel plecier met JOU honden.
Alleen maar aan de buitenkant kun je niet zien of een hond echt volledig gezond is.
En er is ook niemand die heeft beweerd dat jouw honden niet gezond zouden zijn. Wat alleen is aangehaald is dat je daar te weinig van af weet, of althans wist op het moment dat de dekking heeft plaatsgevonden.
De reu is pas later gerontgend. Wat nu als hij wél HD gehad zou hebben?

Je hele post laat weer zien dat je niets hebt gesnapt van waarom mensen hier niet blij zijn met nesten zoals jullie gefokt hebben.
Het gaat er niet om of kruisingen wel of niet leuker zijn dan rashonden. Het merendeel van de mensen die hier reageert fokt zelf geen honden en is dus ook echt niet z'n eigen zaakje aan het beschermen. Het gaat er om dat er wéér een nest ter wereld is gekomen waar eigenlijk niemand op zat te wachten en waar níet van te voren al het mogelijke gedaan is om zo gezond mogelijke honden op de wereld te zetten. En daar zijn er al zo vreselijk veel te veel van.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
-Jolanda-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever

Ongelezen bericht door -Jolanda- »

vraag me wat af :wink: :

de vader cvan het het nest is een sint-bernard, en die komt van een erkende sb fokker af en de reu is 8 mnd oud????

zoja heb je de reu op 2 mnd leeftijd al laten rongten (stond net in een van je berichten: dit bedoel ik: Mijn S-B reutjes waaren al 6 maanden geleden voor rontgen geweest dus voor het dekken,we hebben ook gedaan omdat het niet voor komt in zijn stam,maar ze kunnen het altijd krijgen.)

wat zegt de fokker van het feit dat een van zijn pups van 8 mnd oud een hond gedekt heeft, zal die niet leuk vinden lijkt mij) :denken:
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

De dekking heeft ongeveer 4 maanden geleden plaatsgevonden, dus ik denk dat ze bedoelt dat de honden ten tijde van het rontgenen ongeveer een half jaar oud waren. Wat nog steeds veel te vroeg is voor een definitieve uitslag, voor zover ik begrepen heb.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Ragverp
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragverp »

Jokie schreef:vraag me wat af :wink: :

de vader cvan het het nest is een sint-bernard, en die komt van een erkende sb fokker af en de reu is 8 mnd oud????

zoja heb je de reu op 2 mnd leeftijd al laten rongten (stond net in een van je berichten: dit bedoel ik: Mijn S-B reutjes waaren al 6 maanden geleden voor rontgen geweest dus voor het dekken,we hebben ook gedaan omdat het niet voor komt in zijn stam,maar ze kunnen het altijd krijgen.)

wat zegt de fokker van het feit dat een van zijn pups van 8 mnd oud een hond gedekt heeft, zal die niet leuk vinden lijkt mij) :denken:

Ik vraag mij af hoe dat rontgen gegaan is . Voorrontgen heeft nl geen zin behalve als je dit via de Penn hip methode doet en dat doet maar 1 da in nederland en dat kost 500.- daarna kunje pas officieel rontgen op een bepaalde leeftijd en dat is volgens mij vanaf 14 maanden .(kan bij de s-b anders zijn ) er zijn dus waarschijnlijk geen officiele uitslagen van de Hirschveld stichting
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ragverp schreef:

Ik vraag mij af hoe dat rontgen gegaan is . Voorrontgen heeft nl geen zin behalve als je dit via de Penn hip methode doet en dat doet maar 1 da in nederland en dat kost 500.- daarna kunje pas officieel rontgen op een bepaalde leeftijd en dat is volgens mij vanaf 14 maanden .(kan bij de s-b anders zijn ) er zijn dus waarschijnlijk geen officiele uitslagen van de Hirschveld stichting
Welnee, natuurlijk zijn die honden niet officieel gerontgend (als ze uberhaupt al gerontgend zijn).
Ze weet niet eens de lijnen van haar Mechelaar, dus dat zegt al genoeg :roll:

Maar goed, het was een ongeluksnestje, ze weet dat ze fout zat. Het is alleen jammer dat ze nu van alles verzint om het toch goed te praten. Beter is om gewoon te zeggen 'ja ik ben hartstikke stom geweest, ik zal er alles aan doen om dit nooit meer te laten gebeuren en de pups hun leven lang in de gaten houden' ipv smoesjes te verzinnen over de geweldige lijn van de Mechelaar en zgn gerontgende honden.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Love_Djody
Vaste gebruiker

jelle schreef:
Love_Djody schreef:
Je moet echt je BEK houden over de gezondheid van mijn honden,
ZE ZIJN GEZOND,en de onderzoeken die er voor nodig zijn om dit vast te stellen zijn al gedaan.
oh, wat zijn dan de HD uitslagen van de honden? Heb je van de reu ook al een officiele HDuitslag? En ED? Entropion? Geen knikstaarten in de familie van de mechelaar? Hartkwalen? Epilepsie?
Er is niks mismet het ras sint-bernards zo heb je in elke stamboom rotte appels.Bv jack russels hebben zeker nooit wat :smile: :smile: :smile:

Alle hondenrassen hebben hun zwakke plekken wel. Sint Bernards hebben er in potentie nogal veel. Des te meer reden om er niet zo maar een beetje in het wilde weg mee te gaan fokken. Ontkennen dat rasgebonden problemen bestaan helpt al zeker niet om gezonde honden op de wereld te zetten.
Weet je somige mensen weten echt niet wanneer ze moeten stoppen,is gewoon een gebrek.
Ik kap met mensen zoals jij,altijd maar denken dat ze het beter weten :blah: :blah: :blah:
Maak je druk om echte zaken,en niet MIJN zaken.
Mijn pups,mijn gezonde honden,mijn leven en mijn keus.
Niet de jouwe.
Precies, JOUW keuzes. En daar mag je dan dus ook best op aangesproken worden. Daar was het een forum voor.
Ik kan dus ook zeggen dat Jou honden NIET gezond zijn,maar ik heb nog wat hersens in me hoofd dat ik weet dat ik daar niet via een foto-tje of een gesprekje over kan oordelen,maar jij kan dat zeker wel.
knap hoor,ik zal er je werk van maken,toppie.
Je bent er zo 1-tje die niet eens het lef heeft om iemand recht in de ogen de waarheid te zeggen,wat flink ben je zeg,via een forum.
Ik zal nooit oordelen of iemand of iemands hond zonder dat ik deze heb gezien.
En je kan wel aan een hond zien of deze wel of niet gezond is..maar jah.
Vaarwel,en veel plecier met JOU honden.
Alleen maar aan de buitenkant kun je niet zien of een hond echt volledig gezond is.
En er is ook niemand die heeft beweerd dat jouw honden niet gezond zouden zijn. Wat alleen is aangehaald is dat je daar te weinig van af weet, of althans wist op het moment dat de dekking heeft plaatsgevonden.
De reu is pas later gerontgend. Wat nu als hij wél HD gehad zou hebben?

Je hele post laat weer zien dat je niets hebt gesnapt van waarom mensen hier niet blij zijn met nesten zoals jullie gefokt hebben.
Het gaat er niet om of kruisingen wel of niet leuker zijn dan rashonden. Het merendeel van de mensen die hier reageert fokt zelf geen honden en is dus ook echt niet z'n eigen zaakje aan het beschermen. Het gaat er om dat er wéér een nest ter wereld is gekomen waar eigenlijk niemand op zat te wachten en waar níet van te voren al het mogelijke gedaan is om zo gezond mogelijke honden op de wereld te zetten. En daar zijn er al zo vreselijk veel te veel van.
Hij is al voor dat hij had gedekt gerontgend,dus heeft hij niet.
En er zijn ook andere onzoeken gedaan voor erfelijke kwalen bij een sint-bernard.
Love_Djody
Vaste gebruiker

Stang schreef:
Ragverp schreef:

Welnee, natuurlijk zijn die honden niet officieel gerontgend (als ze uberhaupt al gerontgend zijn).

Maar goed, het was een ongeluksnestje, ze weet dat ze fout zat. Het is alleen jammer dat ze nu van alles verzint om het toch goed te praten. Beter is om gewoon te zeggen 'ja ik ben hartstikke stom geweest, ik zal er alles aan doen om dit nooit meer te laten gebeuren en de pups hun leven lang in de gaten houden' ipv smoesjes te verzinnen over de geweldige lijn van de Mechelaar en zgn gerontgende honden.
Volgens mij heb ik al gezegd dat ik stom bezig ben geweest.
Love_Djody
Vaste gebruiker

yamie schreef:
Love_Djody schreef:Dit is Jacky,onze jack russel

Afbeelding

nee das geen raszuivere JR... ik denk idd dat er teckel door heen zit.. (te lange rug, te rond oor ..)

hij zal vast leuk , lief en schattig zijn, maar als jack fokker vind ik het erg jammer dat alles wat klein, wit en vlekken heeft jack russell genoemd word... :wink:
We kennen de mensen die hem gefokt hebben,en we kennen ze zusje uit het zelfde nest,misschien zijn we genept,over jack russels ga ik niks zeggen,heb ik geen verstant van,en over honden waar ik geen verstand van heb moet ik ook niet gaan praten.
Maar de ouders zijn echt klein,zus ook :19: :19:
Maar hij is wel heeeeeel lief ja.
Love_Djody
Vaste gebruiker

malinois schreef:
Love_Djody schreef:Jah daar durf ik me handen voor in het vuur te steken.Er komen geen erfelijke afwijkingen voor.Want voor dat we de honden gekocht hebben
zijn we de hele stamboom afgegaan...(behalfe bij de jack russel van me zus.) Want we hebben vroeger honden gehad met erfelijke afwijkingen dus dan kijk je wat beter uit(een S-B met HD)
Maar een hond kan altijd wat krijgen,ook een goed gefokte ras hond.
Alleen veel mensen die nu gereageerd hebben,hebben gewoon wat tegen kruisings,terwijl er ook mensen zijn die juist een kruising willen.

Groetjes Nicole
nou nogmaals wat zijn de lijnen van de mechelaar :19:
Mechelaar heeft geen papieren,moeder is een zwarte mechelaar en vader is met de standaart kleuren.Onze mechelaar is ook zwart en daarom heeft ze geen papieren.Ze is wel gekeurd en onderzocht ( we hebben ook een lijst waar haar voor ouders van de moeder en vader op staan dit hebben we eerst onderzocht)voor dat we haar kochten,ik wil wel de papieren van haar vader opzoeken als je dat wilt weten.want haar vader heeft wel papieren volgens het stamboom.

Dus ga me mechelaar maar weer afkraken,omdat ze geen papieren heeft...
Love_Djody
Vaste gebruiker

nee de reu is nu bijna 14 maanden...Een erkende fokker het nooit leuk als je met je hond gaat fokken als de teef van een ander ras is,ze willen dan dat je een gekeurde S-B teef neemt.Want als die pups het goed doen komen de mensen auto matisch weer bij hem als ze naar de stam gaan kijken.

Dus ik heb mijn honden niet met 2 maanden laten rontgen,dat heeft geen zin,dit word 1 x in de 2 jaar gedaan,als je het wilt bij houden...En dat willen we (ook al is het een dure grap) maar de gezondheid gaat voor geld.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik verbaas me hoe langer hoe meer over dit topic. Sint Bernards die al gerontgend zijn met een half jaar... :denken: Je hebt nergens de officiële uitslag gemeld hier maar blijft maar beweren dat alles goed is, en reageert niet op de vele vragen die naar deze uitslagen gesteld zijn... :denken:
Het heeft geen enkele zin om een pup al op HD te rontgenen en ik kan me niet voorstellen dat er een DA is die dit doet, laat staan dat de foto's officieel beoordeeld zijn door de RvB... :denken:
Als ik de fokker van jouw goed gefokte en van prima stamboom voorziene S-B was en mij zou dit ter oren komen, zou ik echt uit mijn vel springen!
Als fokker doe ik er alles aan om met de pupkopers contact te houden en ze te voorzien van alle info die nodig is. Als een reu van mij een teefje van diezelfde eigenaren besprongen zou hebben weet ik zeker dat die eigenaar mij zou bellen voor raad, als de DA niet al gebeld zou zijn.
Er gaat bij mij echt niet in dat je het zo hebt laten gebeuren, je kunt toch op je vingers natellen dat als een hond over 2 hekken heen geklommen is van 2 meter hoogte, hij niet alleen lekker is gaan liggen pitten bij je loopse teefje! :denken:

Ik kan nog veel langer doorgaan, maar heb gewoon sterk de indruk dat je maar wat uit je nek aan het l*llen bent om te proberen je eruit te draaien.
Je bent hier niet de eerste die dit doet namelijk (en ik vrees helaas ook niet de laatste).

Als je dan zo'n topic als deze opent, kun je er donder op zeggen dat je een hoop reacties krijgt die je niet zo leuk vindt.
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Love_Djody schreef:
Golden Stanley schreef:
Mama Sanneke schreef:
Golden Stanley schreef: Echt wel dat dat nog gebeurt. Neus maar is in de zijstraatjes van de volgeltjesmarkt. Kom je dezelfde ploerten weer tegen. Ze zijn alleen een straat verderop gaan zitten.
Is't echt ?
Ben er al in geen jaren meer geweest, maar hier op de markt mogen ze niet meer.
Het gebeurt nog steeds en op veel grotere schaal dan voorheen.
Zieke goedkope hondjes, katten noem ze maar op. De ellende gaat gewoon door.

http://krant.telegraaf.nl/krant/enverde ... markt.html

Reactie verwijders, had weer scheel gekeken :eek:
Laatst gewijzigd door Mama Sanneke op 31 mei 2005 13:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

alles lezen.... :wink:

in het andere stukje staat dat ze nu winkeltjes hebben geopent op het plein en ze vanuit daar verkopen.

ik kwam altijd veel in anvers, maar helaas al even niet meer, ik ben 1x in zo'n winkel geweest... ik denk wel 10 jaar geleden, ik zie het beeld nu nog voor me.. rechts wel 20 katjes, links wel 30 hondjes, rechtdoor de kassa en dat alles op 15 m2 in grote aqariumbakken met zaagsel......... :jank:
Afbeelding
Mama Sanneke
Zeer actief

massam schreef:alles lezen.... :wink:

in het andere stukje staat dat ze nu winkeltjes hebben geopent op het plein en ze vanuit daar verkopen.

ik kwam altijd veel in anvers, maar helaas al even niet meer, ik ben 1x in zo'n winkel geweest... ik denk wel 10 jaar geleden, ik zie het beeld nu nog voor me.. rechts wel 20 katjes, links wel 30 hondjes, rechtdoor de kassa en dat alles op 15 m2 in grote aqariumbakken met zaagsel......... :jank:
Had inderdaad maar een stukje gelezen, ow wat ben ik een luierik.
maar kom dit soort praktijken vind je overal, niet nodig om de Belgen door het slijk te halen, met modder gooien kan ik ook :mrgreen:
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Love_Djody schreef:
Stang schreef:
Ragverp schreef:

Volgens mij heb ik al gezegd dat ik stom bezig ben geweest.
Ja dat gelukkig nog wel, alleen helaas beweer je daarna dat beide ouderdieren helemaal gezond zijn dus dat je toch niet zo onverantwoordelijk bezig bent.
Dat beide dieren gezond zijn, dat kan je niet weten. Niet bij een hond van 8 maanden die dekt. Je hebt er geen flauw idee van hoe deze hond uit zal groeien en wat officiele tests zullen uitwijzen (dus officieel rontgenen).
Ook is alleen de vader van jou reu dus een stamboomhond, dus wat er in de lijn zit, dat weet je gewoonweg niet.

Dat is toch niet zo moeilijk om toe te geven en te begrijpen?

Kijk, ik vind het op zich hartstikke stom dat de twee honden bij elkaar konden komen. Ook dat je het nestjes niet de eerste dag heb weg laten spuiten. Maar oke....... we zijn mensen en we maken allemaal weleens fouten en verder probeer je echt je best te doen met de pups.
Alleen snap ik dus niet waarom je dan nog eens alles gaat verdedigen, dat jouw honden echt wel gezond zijn, want dat weet je gewoonweg niet. Dat is toch een soort goedpraten in mijn ogen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Mama Sanneke schreef:

maar kom dit soort praktijken vind je overal, niet nodig om de Belgen door het slijk te halen, met modder gooien kan ik ook :mrgreen:
ik kom zelfs erg graag in belgie!

maar de omgeving rond de vogeltjesmarkt en alle puppyfarms zijn nu eenmaal een echt belgisch iets..
Afbeelding
Mama Sanneke
Zeer actief

massam schreef:
Mama Sanneke schreef:

maar de omgeving rond de vogeltjesmarkt en alle puppyfarms zijn nu eenmaal een echt belgisch iets..
Bestaat dat niet in Nederland, die puppy-farms ?
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Mama Sanneke schreef:
massam schreef:
Mama Sanneke schreef:

Bestaat dat niet in Nederland, die puppy-farms ?
Ja in zoverre dat ze steeds meer aan banden worden gelegd en actief bestreden. Als je bijvoorbeeld de Nederlandse DB bekijkt dat is organisatie met miljoenen euro's en een grote achterban en lobbyisten in Den Haag. In Belgie (tenminste in de streek waar ik woon) is bijna niets. Gaia wordt gezien als fundamantalisten terwijl in NL de DB net zo'n geaccepteerde organisatie is als bijvoorbeeld WNF of de hartstichting.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”