het was ook zeker niet mijn bedoeling om ruzie te maken.. ik werd er alleen nogal moedeloos van... ik heb ook niet gezegd dat jou hondenLove_Djody schreef:Nou hebben we toch nog wat gemeen,ik vind ook dat dat eerst aangepakt moet worden en dat zulke honden geplaats moeten worden.yamie schreef:ik zal ten eerste (als ik dus al voor een asiel dier zou gaan) niet snel kijken op sites van buitenlandse organisaties... ik zou idd hier in de nederlandse asiels gaan kijken en weet ook zeker dat ik daar een hond kan vinden waar het mee klikt... misschien moet ik het iets genuanceerder zeggen, er zijn in mijn ogen teveel mensen en organisaties die honden uit het buitenland redden, met busjes vol hier aan komen en soms honden die echt niet herplaatsbaar zijn... ik zeg dan op mijn beurt ga daar aan de slag, zorg dat daar de boel geregeld word... (snap ook wel dat dit makkelijker zeggen dan doen is hoor) ik weet dat er ook wel organisaties zijn die goed werk doen en nee dan zeg ik niet zondermeer dat ik daar geen hond van zou nemen.. maar daar gaat mijn zoektocht dus niet naar toe en zou het dus echt heel toevallig op mijn pad moeten komen...Hanneke2 schreef:Nee, da's geen schande, maar ik begrijp de logica gewoon niet. Stel; dat je de hond van je dromen op dierenasiels.com ziet zitten in een Belgisch asiel, dan ga je hem uit principe niet halen? En als je smoorverliefd wordt op een foto van een hond van een buitenlandse-honden-organisatie die zo ongeveer bij je om de hoek in een opvanggezin zit, dan ga je uit principe niet kijken?yamie schreef: ik ook niet hoor, is dat een schande?
Waarom dan niet? De argumentatie 'onze eigen asiels zitten al overvol' wordt veel gebruikt, maar klopt niet echt, want er is af en toe zelfs een 'tekort' aan Nederlandse asielhonden. Dus wat is dan de reden?
ik weet niet of je zo een gelijk hebt met dat tekort aan honden hier in de asiels, ik zelf heb ook jaren in een asiel gewerkt en never nooit niet een tekort, tijdje terug is dat ook nog op het nieuws geweest dat de nederlandse asiel honden toch was achter blijven door de busjes vol buitenlandertjes...
Daarom zou ik ook nooit een nestje voor de lol nemen,en zeker niet een kruising tussen een S-B en een mechelaar,het is wel gebeurd,kan het niet terug draaien,en dat ik het uit eindelijk leuk vond had wel een goeie reden..(die ik nog wel wil vertellen in een PB-tje)
Ik zet me in tegen brood-fokkers,gewoon handelaren enz enz.
Er moet ook wat tegen gedaan worden.
de asiels hier in flevoland zitten altijd te vol,somige gaan zelfs voor een spuit weg terwijl het hartstike lieve honden zijn,ik heb zelf 9 jaar geleden een hond genomen die in beslag was genomen (verwaarloosd) maar die kon niet naar het asiel omdat het asiel te vol zat.
Dus ik weet echt wel waarom je je zo druk maakt over het nestje wat ik heb.......Maar het is dan ook weer niet helemaal eerlijk dat je meteen zegd dat mijn honden niet gezond zijn,en dat SB-tjes niet zulke goeie honden zijn,want ze zijn echt niet allemaal het zelfde.
Ik hoop dat we hier een beetje de strijd bijl kunnen begraven.
Want dit ge-ruzie is helemaal niet nodig.
We het beter hebben over wat een oplossing kan zijn voor hondjes die in een asiel zitten.
niet gezond zijn, ik zei dat je het niet kon weten, misschien dat nu dus de reu geröntgend is, maar dat was hij iig niet toen hij de teef dekte... tuurlijk weet ik ook wel dat ook al test je, er toch iets kan zijn... dat is het "nadeel"van levende wezens... alleen als je dan de verantwoordelijkheid neemt om een nest op de wereld te zetten, dan zorg je dat je iig alles gedaan hebt om de risico's zo klein mogelijk te maken..mijn honden worden allemaal getest, en alleen met vrije honden word gefokt... en ik kan je met alle eerlijkheid zeggen dat er in de jack russells, , de jacken met stamboom en van goede fokkers dus.. weinig ellende voorkomt in tegenstelling tot alles wat daarbuiten om gefokt word als zijnde jack russell.... dus dan zijn we met de jack toch goed bezig zou ik zeggen...