Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pino is bang voor Eric

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

Mauwie schreef:
MARC_S schreef:Ik niet. :wink:
Deze hond moet nl weg daar, en dat gebeurd hoe dan ook nu nog niet :19: Dus het heeft geen enkele zin want deze pup in de angstfase heeft allang door hoe de vork in de steel zit met mannen, hoe onveilig en onbetrouwbaar mensen kunnen zijn en hoe weinig rust en liefde er voor hem is in deze roedel. Hij plast uit doodsangsten voor de eigen roedel, woont permanent met die man en zal dus steeds dieper zinken als hij daar niet weg gaat. Maar dat gebeurd niet want ze houden van hem.

Dan is het nutteloos. Eric zal hoe dan ook een keer terugvallen want van een gesprek wordt je geen ander mens en als je op een morgen met een ochtendhumeur de hond aan de tafel ziet knabbelen roep je niet eerst je vriendin uit bed. Nog een keer straf nadat je eerst 2-3 dagen vol hebt gehouden de hond wel lief te behandelen en het leed is niet meer te overzien. Nu ben je naast veel te hard ook nog totaal onberekenbaar geworden voor de pup en dat is net de zet die hij nodig heeft om alle vertrouwen in mensen te verliezen.

Mijn bescheiden mening is die hond weg te doen en hem daardoor te leren dat er maar 1 heel agressieve baas was en dat de rest van de wereld leuk is. Als de hond eenmaal generaliseerd kan je waarschijnlijk over ene paar maanden een enkeltje dierenarts maken omdat de hond niet meer te handhaven is met al zijn angsten voor mannen/mensen. Een volwassen hond plassend op zijn rug geeft een vrij grote kans op een noodweeragressie die zeer hard kan zijn. Wat zal Eric doen als de golden zijn hele hand open trekt? Negeren? Of wordt Pino dan ingeslapen onder het mom van een rage syndroom of andere onzin? :19:

Het is dus de bedoeling dat Erik het vanaf nu wél goed gaat doen, en Carly gaat daar op letten..

Een terugval is absoluut niet de bedoeling, dan heb je gelijk hoor dat de baas dan onberekenbaar is, hoewel ik het idee heb dat hij dat eigenlijk al is voor de hond..
Hij werd gestraft voor dingen waarvan hij helemaal niet wist dat ze fout waren (in huis plassen als hij een half uur vtv uit was geweest bv).
Daar snapt die hond niks van, dus begrijpt ook niet waarom hij gestraft wordt, Erik ís dus al onberekenbaar..

Of je hem nu bij een betrouwbaar baasje plaatst, of Erik betrouwbaar gaat worden, die hond heeft gewoon een prettige, veilige omgeving nodig, en als dat vanaf nu zo is bij Carly en Erik, kan hij daar net zo goed opbloeien als bij een ander gezin..

Als dit nou niet het geval is, dan zullen ze toch een ander plekje voor Pino moeten zoeken waar hij wel veilig is..
Ik deel niet jouw mening dat Pino net zo goed kan opbloeien als bij een ander.
Het vertrouwen van Pino in Eric is al geschonden. En het kost vele malen meer moeite om dat opnieuw op te bouwen (als dat al mogelijk is), dan hem bij iemand een frisse start te geven die hem vanaf het begin aan goed aanpakt.
Want zoals Marc al aangeeft, een terugval van Eric kan alles wat is opgebouwd in 1 klap ongedaan maken en Pino nog verder kapot maken. En dat iemand een keer terugvalt in zijn oude gedrag is iets heel normaals.
Ik snap dat het heel moeilijk is om een hond die je al maanden in huis hebt te herplaatsen, dat doet pijn en verdriet. En het geeft je vermoedelijk ook wel het gevoel dat je gefaald heb. Maar ik denk dat je die gevoelens toch moet afzetten tegen wat in het beste belang van Pino is. Want volgens mij wil niemand (ook Carly niet) dat die op termijn dus helemaal de vernieling ingaat. En dat risico is en blijft aanwezig.
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Anna Penta schreef:Maar eerst en vooral: iemand die zich op drijfzand bevindt, steek je de hand toe! En die duw je niet verder het slijk in.
Nee hoor. Ik steek een hand uit als iemand zelf geprobeerd heeft er alles aan te doen om iets te veranderen. Niet als iemand zich letterlijk laat hangen en verzuipen. Als hier zich iemand in het drijfzand bevind is dat de pup. Niet een volwassen vrouw met twee armen, twee benen en een "gezond"verstand. Dan heb je soms ook gewoon een enorme schop onder je hol nodig om je te realiseren welke macht je gewoon hebt. Ze heeft gewoon de macht om haar pup te beschermen, de macht om haar pup elders te plaatsen. Het is haar pup en zij heeft haar pup laten mishandelen door haar man. Wie lag er ook alweer in het drijfzand?
Ik neem mensen graag serieus. Ookal dragen ze een vreselijk kloterig verleden mee, dat maakt ze nog niet tot zielige hoopjes die ineens geen verantwoordelijkheid meer hebben en die we moeten redden.
Ze kan zichzelf redden. De enige die dat niet kan is Pino.
Verder sluit ik me aan bij Marc.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Anna Penta schreef: Maar eerst en vooral: iemand die zich op drijfzand bevindt, steek je de hand toe! En die duw je niet verder het slijk in.
Carly heeft na alle reacties haar verhaal drastisch bijgesteld, zo erg dat er opeens op een gegeven moment volgens haar eigenlijk niets meer aan de hand was. Ze weigerde daarmee dus in te zien wat er aan de hand is en daarmee tegelijkertijd ook alle hulp. Goedgelovig als jij bent wat betreft mannen als Eric en denken dat Carly hem na één gesprek heeft kunnen veranderen, is echt reuze naief.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Mauwie
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Mauwie »

Branka schreef:Ik deel niet jouw mening dat Pino net zo goed kan opbloeien als bij een ander.
Het vertrouwen van Pino in Eric is al geschonden. En het kost vele malen meer moeite om dat opnieuw op te bouwen (als dat al mogelijk is), dan hem bij iemand een frisse start te geven die hem vanaf het begin aan goed aanpakt.
Daar geef ik je natuurlijk gelijk bij, dat dat veel meer tijd en moeite kost, is ook misschien niet eerlijk tov de hond dan..
Branka schreef:Want zoals Marc al aangeeft, een terugval van Eric kan alles wat is opgebouwd in 1 klap ongedaan maken en Pino nog verder kapot maken. En dat iemand een keer terugvalt in zijn oude gedrag is iets heel normaals.
Een terugval kan idd alles wat is opgebouwd in 1 klap ongedaan maken, maar ik ga er dus niet meteen vanuit dat Erik vanzelfsprekend terug zal vallen.

Jullie hebben het over zijn 'gedrag'.
Ik denk meer aan iets in de trant van: onzekerheid, onkunde, onvoldoende en verkeerd geinformeerd, en daar wordt dat gedrag op gebaseerd.
Als je de oorzaak van dat gedrag weghaalt, en daar dan iets anders voor in de plaatst stelt, lijkt het me niet vanzelfsprekend dat hij weer in het verkeerde gedrag terugvalt.
Branka schreef:Ik snap dat het heel moeilijk is om een hond die je al maanden in huis hebt te herplaatsen, dat doet pijn en verdriet. En het geeft je vermoedelijk ook wel het gevoel dat je gefaald heb. Maar ik denk dat je die gevoelens toch moet afzetten tegen wat in het beste belang van Pino is. Want volgens mij wil niemand (ook Carly niet) dat die op termijn dus helemaal de vernieling ingaat. En dat risico is en blijft aanwezig.

Dit is nou gewoon een heel netjes berichtje voor Carly, denk dat je hier meer mee bereikt dan haar maar afkraken en dergelijke, wat een groot deel van de rest dus allemaal doet..
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Chiva heb ik bij mensen weggehaald toen ze bijna 7 maanden was, dus ongeveer de leeftijd van Pino. Ook die mensen hadden Chiva met de beste bedoelingen in huis gehaald. Toen bleek dat een pup toch wel druk kan zijn en ook niet meteen zindelijk, wilden ze haar niet meer. Toen we haar kwamen halen deed meneer ons even voor hoe we Chiva moesten aanpakken als ze niet luisterde of in huis plaste of poepte. Hij rolde dus een krant op, waarmee hij haar sloeg. Niet eens zo hard, maar genoeg om het beestje doodsangst uit te laten staan.
Ik vertel dit omdat ik hierdoor uit ervaring weet hoe lang dit soort praktijken invloed hebben op een hondenleven. Het heeft echt jaren gekost voor Chiva weer wat vertrouwen in mannen had. Een harde of zware stem deed haar al ineen krimpen. Kranten was ze helemaal panisch voor. Hierkomen als je haar riep heeft ze ook jaren niet gedurfd, ze bleef dan altijd op een meter afstand staan.
Met Chiva is het uiteindelijk helemaal goedgekomen, met veel geduld en een heel zachte aanpak. Maar ik weet niet wat er van haar geworden was als die mensen niet het besluit hadden genomen haar weg te doen.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Mauwie schreef:Jullie hebben het over zijn 'gedrag'.
Ik denk meer aan iets in de trant van: onzekerheid, onkunde, onvoldoende en verkeerd geinformeerd, en daar wordt dat gedrag op gebaseerd.
Als je de oorzaak van dat gedrag weghaalt, en daar dan iets anders voor in de plaatst stelt, lijkt het me niet vanzelfsprekend dat hij weer in het verkeerde gedrag terugvalt...
Zolang iemand opschept over het feit dat hun goldenpup zo vreselijk onderdanig is en zelfs plast als hij alleen maar kijkt lijkt me dat weinig basis voor een ommeslag van 100% in je gedrag. :19:
Misschien is het wel een genot om een golden te treiteren en kleineren voor sommige mensen?

Zolang iemand in zijn hoofd op die manier kan genieten van de weerloosheid en het verpletteren van een jong dier kan ik daar geen enkel respect voor opbrengen. Die hond roept iets zeer onnatuurlijks op in die man, ipv vertedering roept het een kans op een hond volledig af te zeiken en kapot te maken. Ipv verzorgingsdrang roept die pup irritatie en machtsvertoon op.

Zo ontzettend dierlijk vind ik dit, zelfs meer dan dat, onnatuurlijk gewoon en dus ziekelijk :pffff:
Afbeelding
Mauwie
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Mauwie »

MARC_S schreef:Zolang iemand opschept over het feit dat hun goldenpup zo vreselijk onderdanig is en zelfs plast als hij alleen maar kijkt lijkt me dat weinig basis voor een ommeslag van 100% in je gedrag. :19:
Misschien is het wel een genot om een golden te treiteren en kleineren voor sommige mensen?

Zolang iemand in zijn hoofd op die manier kan genieten van de weerloosheid en het verpletteren van een jong dier kan ik daar geen enkel respect voor opbrengen. Die hond roept iets zeer onnatuurlijks op in die man, ipv vertedering roept het een kans op een hond volledig af te zeiken en kapot te maken. Ipv verzorgingsdrang roept die pup irritatie en machtsvertoon op.

Zo ontzettend dierlijk vind ik dit, zelfs meer dan dat, onnatuurlijk gewoon en dus ziekelijk :pffff:

Jij zegt dat hij erover opschept, dat hij ervan geniet.. Als dat écht zo zou zijn, geef ik jullie echt gelijk hoor, zoiets ís ook ziekelijk.

Maar ik heb gewoon niet het idee dat hij er van geniet, maar dat hij het juist vervelend vindt, dat daar die grove uitspraak vandaan komt.
Er zijn genoeg mannen die met dat soort stoere praat iets verdoezelen waar ze zich een beetje voor schamen, of onzeker over zijn, snap je?
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Eline* schreef:
Anna Penta schreef:Maar eerst en vooral: iemand die zich op drijfzand bevindt, steek je de hand toe! En die duw je niet verder het slijk in.
Nee hoor. Ik steek een hand uit als iemand zelf geprobeerd heeft er alles aan te doen om iets te veranderen. Niet als iemand zich letterlijk laat hangen en verzuipen. Als hier zich iemand in het drijfzand bevind is dat de pup. Niet een volwassen vrouw met twee armen, twee benen en een "gezond"verstand. Dan heb je soms ook gewoon een enorme schop onder je hol nodig om je te realiseren welke macht je gewoon hebt. Ze heeft gewoon de macht om haar pup te beschermen, de macht om haar pup elders te plaatsen. Het is haar pup en zij heeft haar pup laten mishandelen door haar man. Wie lag er ook alweer in het drijfzand?
Ik neem mensen graag serieus. Ookal dragen ze een vreselijk kloterig verleden mee, dat maakt ze nog niet tot zielige hoopjes die ineens geen verantwoordelijkheid meer hebben en die we moeten redden.
Ze kan zichzelf redden. De enige die dat niet kan is Pino.
Verder sluit ik me aan bij Marc.
Hier ben ik het roerend mee eens en het is niet mijn bedoeling om Carly af te zeiken maar er zit daar een jong hondje doodongelukkig te zijn en die kan zijn mond niet open doen om het te zeggen.
Wat zou die zeggen als hij dat wel kon?
Sorry maar Carly kan haar mond wel open doen en hoeft dit niet te pikken dat is een keuze en dat is meer dan Pino kan zeggen.
Belle
Zeer actief

Mauwie schreef: Jij zegt dat hij erover opschept, dat hij ervan geniet.. Als dat écht zo zou zijn, geef ik jullie echt gelijk hoor, zoiets ís ook ziekelijk.

Maar ik heb gewoon niet het idee dat hij er van geniet, maar dat hij het juist vervelend vindt, dat daar die grove uitspraak vandaan komt.
Er zijn genoeg mannen die met dat soort stoere praat iets verdoezelen waar ze zich een beetje voor schamen, of onzeker over zijn, snap je?
Mij geeft dat soort uitspraken het idee van machtswellust. Zelfs al zou het uit onzekerheid, onmacht of een laag zelfbeeld voortkomen (wat heel goed mogelijk is), dan is dat nog niet 1, 2, 3 om te buigen naar ander gedrag. Dat lijkt me een proces dat tijd nodig heeft, en dat heeft die pup niet. Het is niet eerlijk een pup de dupe te laten worden hiervan, wat de oorzaak ook is.
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Debora
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debora »

Sorry, maar wat egoistisch zeg. Ik kan je vertellen dat een angst wat diepgeworteld zit bij een hond misschien wel nooit weg kan gaan. Mijn teef heeft ook angstaanvallen ontwikkeld, o.a. door een persoon (opvoedkundige zoals Eric) en door de toen afkomstige omstandigheden. Bij constatering door ons hebben we deze dingen allemaal gedeleted zeg maar.
Het heeft de hond en mij maanden geduurt om dit gedrag zover als mogelijk er uit te halen, nog steeds zijn we er mee bezig. Het kost je bloed, zweet en tranen om zo'n hond te helpen, kan je nagaan wat het de hond kost. En dan denk je dat het wel goed komt? Ik vraag het me daadwerkelijk af.
Live as though heaven is on earth.
Kijk eens op mijn site: www.duskintheforest.nl

Afbeelding
Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

tineke schreef:Sorry maar Carly kan haar mond wel open doen en hoeft dit niet te pikken dat is een keuze en dat is meer dan Pino kan zeggen.
Ehhh maar dat heeft ze toch gedaan? Carly heeft uitgebreid zitten vertellen dat ze een gesprek met haar man heeft gehad en dat ze duidelijke afspraken hebben gemaakt.

Al het andere is speculatie. Het kan misgaan (en dan is inderdaad een onschuldige jonge hond de dupe) maar ook kunnen we over een halfjaartje te horen krijgen dat het super gaat met baasjes en hond.
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Anne[/quote]

Het advies om Pino dan maar in deze situatie te laten blijven is net zo hard water naar de zee dragen en heeft Marc wat mij betreft groot gelijk. Afwachten op iets wat toch gaat gebeuren vind ik beroerder, terwijl je het zelf voor had kunnen zijn. Maar de pest is dat deze Carly zo ontzettend veel om dat diertje geeft, zij WIL en DOET het goed. Daar ben ik van overtuigd.[/quote]

Ik ben het niet met je eens, nu dat ze het gedrag van Pino als een probleem gaat ervaren moet er iets gebeuren. Ze heeft al die tijd toegelaten/toegestaan dat haar man op zijn misselijkmakende manier met de pup omging. Degene die dit toestaat is net zo verantwoordelijk, ze had de pup bij de eerste keer in bescherming moeten nemen !
Addy
Branka
moderator

Ongelezen bericht door Branka »

Anna Penta schreef:
tineke schreef:Sorry maar Carly kan haar mond wel open doen en hoeft dit niet te pikken dat is een keuze en dat is meer dan Pino kan zeggen.
Ehhh maar dat heeft ze toch gedaan? Carly heeft uitgebreid zitten vertellen dat ze een gesprek met haar man heeft gehad en dat ze duidelijke afspraken hebben gemaakt.

Al het andere is speculatie. Het kan misgaan (en dan is inderdaad een onschuldige jonge hond de dupe) maar ook kunnen we over een halfjaartje te horen krijgen dat het super gaat met baasjes en hond.
Ja, ze heeft het inderdaad gedaan... nadat bleek dat Pino al bang was en na aandringen van diverse mensen in dit topic.
Behoorlijk laat dus. Maar laten we inderdaad hopen dat het alleen maar laat is geweest en niet te laat.
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Mauwie schreef:Er zijn genoeg mannen die met dat soort stoere praat iets verdoezelen waar ze zich een beetje voor schamen, of onzeker over zijn, snap je?
Er zijn genoeg mannen die vinden dat de hond maar heeft te luisteren..punt!! Die vent is goddomme geen infantiel klein kind, die aan alle kanten nu beschermd moet worden zodat we hem niet serieus kunnen nemen...want ach, hij weet niet beter!
Ik heb in januari dit jaar mijn hond moeten laten inslapen. Die is opgegroeid bij een klootzak als deze man. Helaas zat er geen steun voor haar omheen en in het schuurtje waar Laika zat was de enige die ze zag die onbetrouwbare lul.
Mijn hond heeft het uiteindelijk na 7 jaar de kop gekost omdat ze nooit meer in staat is geweest iemand echt te vertrouwen.Haar angst heeft zich omgezet in agressie en ze was naar vreemden niet meer te hanteren. Alle vertrouwen kwijt en echt voor het leven getekend.
Ik ken geen excuses goed genoeg om door te gaan met het mishandelen van je dier als je weer wat je aan het doen bent.
Je maakt een blij en onbevangen jong leven kapot en vormt het om tot een hoopje wantrouwen. Gefeliciteerd! :kotz:
Laatst gewijzigd door Eline* op 31 mei 2005 15:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Anna Penta schreef:

Een beetje laat toch of niet.
Ik weet niet hoe jij hier over denkt maar als dit hier bij mij thuis zou gebeuren dan zou ik ,in eerste instantie van mijn stoel vallen van verbazing en ongeloof,maar vervolgens opstaan om duidelijk te maken dat ik dit niet zou tolereren nu niet en nooit niet.
Daar werden geen afspraken over gemaakt maar daar vaardigde ik een verbod voor uit.
Afspraken zijn er om verbroken te worden en je moet hier denk ik geen afspraken over maken maar grenzen aan stellen zonder een centimeter toe te geven.
Ik begrijp best dat dit moeilijk is maar als je dat niet kunt of niet durft geef Pino dan de kans op een ander en beter leven.
Een hond willen houden onder dit soort omstandigeheden heeft niets meer met liefde te maken vind ik maar met willen en moeten en dat is in de regel funest voor een mens en in dit geval ook nog voor een dier.
Houden van is soms ook loslaten en persoonlijk denk ik niet dat je dit met een gesprek oplost hier zit zo'n diepgeworteld respectloos omgaan met dieren achter daar is geen praten tegen aan ben ik bang van.
Laatst gewijzigd door tineke op 31 mei 2005 15:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Addy schreef:Anne
Het advies om Pino dan maar in deze situatie te laten blijven is net zo hard water naar de zee dragen en heeft Marc wat mij betreft groot gelijk. Afwachten op iets wat toch gaat gebeuren vind ik beroerder, terwijl je het zelf voor had kunnen zijn. Maar de pest is dat deze Carly zo ontzettend veel om dat diertje geeft, zij WIL en DOET het goed. Daar ben ik van overtuigd.[/quote]

Ik ben het niet met je eens, nu dat ze het gedrag van Pino als een probleem gaat ervaren moet er iets gebeuren. Ze heeft al die tijd toegelaten/toegestaan dat haar man op zijn misselijkmakende manier met de pup omging. Degene die dit toestaat is net zo verantwoordelijk, ze had de pup bij de eerste keer in bescherming moeten nemen !
Addy[/quote]

Dat is ook wat ik bedoel! Als zij alleen had gewoond, had deze pup een prachtleven gehad. Zeker weten! Ik ken nl. andere verhalen van Carly en Pino zonder Eric erbij. Maar beinvloedbaarheid heb je niet in de hand. En daar is Carly misschien vatbaar voor en daarom zou ik het verstandiger vinden deze hond te herplaatsen, nu het nog kan.
Tesselaar
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Tesselaar »

wij hebben Sammy nu bijna 8 maanden en wat ben ik blij dat we haar bij die vent hebben weggehaald ze stond op internet want hij ging weer hele dagen werken na wat heen en weer gemail hebben we ergens op het strand afgesproken wij waren er als eerste en toen hij met de hond uitstapte zag ik een bange magere jack russell ja zegt ie ze ziet er goed uit he lekker gespierd en in topconditie ik kon niets uitbrengen en keek alleen maar naar mijn man toen we naar het strand liepen bleef ze keurig naast lopen dus ik zeg zo gekkende tegen mijn eigen hond kun jij nog een voorbeeld aan nemen Eef waarop hij antwoord flinke trap onder d'r hol als ze maar een stukje te ver bij je vandaan gaat is het zo over ik wist niet wat ik hoorde beide dochters komen bij me lopen en zeggen mam die hond nemen we toch niet ze ziet er niet echt goed uit maarja dat zijn kinderen ik had zo iets van vent schop onder zijn hol en hond in de auto dat is dus ook gebeurd ik had zo met dat beestje te doen dat mijn reactie alleen maar was ze moet zo snel mogelijk weg bij die eikel kreeg haar eigen mand mee zei hij want daar was ze zo aan gehecht en weet je wat voor mand zo eentje waarmee ik mijn katten mee naar de veearts neem daar slaapt ze altijd in deurtje dicht en lekker rustig ze kon zich niet eens omkeren dus dat vond ik al helemaal niks thuis gekomen ging ze steeds in de mand van eefie liggen en we kregen haar met geen mogelijkheid in de andere volgende dag nieuwe mand gehaald en die is super.Bang voor zoveel dingen maar gelukkig helemaal happy met onze 2 dochters die aandacht vond ze geweldig maar ik zou nog wel veeeell meer kunnen schrijven maar om het toch maar iets in te korten nu zijn we maanden verder en hebben we er geen spijt van dat we haar bij die vent weg hebben gehaald en Sammy is nu 2 kg zwaarder (ze woog nog geen 4 kg) wormen vrij en erg happy met haar nieuwe thuis :wink:
een poot van Sammy en Eefie
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Ik neem donderdag onze Tosca weer een dagje mee naar mijn huis uit het asiel. Ook zo leuk opgegroeid. Heeft enorme angstagressie, en als je te dicht bij komt als onbekende durft ze ook echt te bijten, dit uit pure wanhoop. Als ze bij mij thuis is gaat ze binnen 5 minuten alles claimen, van mand tot tafel maar vooral mij. Ik ben te vertrouwen en op dat moment haar alles. Mijn vriend is gevaarlijk, mensen op straat zijn gevaarlijk, fietsers, kinderen en noem maar op..... Hoe we deze hond in godsnaam geplaatst moeten krijgen is mij een groot vraagteken. Als je haar gedag zegt, gaat ze plassen. Als ik haar riem vastmaak, gaat ze plassen.....Mijn lieve Tosca, mijn grote schat in het asiel, ik kan haar niet nemen, ik heb al eens een hele moeilijke hond gehad en kan het niet nog eens 15 jaar aan.....Maar wat houd ik van haar, lieve verknipte Tos :jank: Alles wat ik voor haar kan doen is haar af en toe eens mee naar huis nemen en proberen haar nog enige sociale vaardigheden bij te brengen en vooral, af en toe eens een prettige dag bezorgen, even lekker samen en even lekker dat rothok uit....Wil jij dit ook voor Pino straks?? Dat hij als niet-plaatsbare hond zijn dagen in het asiel slijt straks? Kom maar eens bij mij langs als ik Tos hier heb, dan kun je een glimp van Pino opvangen hoe hij er over een jaar aan toe is. Ik zal je zeggen, je gaat hier jankend van meedelijden de deur uit....
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Ik word erg boos van het argument dat Erik niet beter weet en dat het onmacht en onzerheid is. Nou en? Niemand wordt geboren met ervaring in het opvoeden van pups.
Mijn man had ook nog nooit meegemaakt hoe het is om een pup op te voeden, en heeft een jaar lang alles gelezen wat los en vast zit om zo te leren begrijpen hoe een hond denkt, wat hij nodig heeft etc etc.
En om mij beter te begrijpen zodat we samen 1 lijn trekken in de opvoeding en de aanpak daarvan.

Geeft niets hoor als je iets niet weet, maar dan ga je niet slaan of intimideren.

Maar nogmaals ik hoop oprecht dat het met Pino goed afloopt.
En Carly vergeet niet dat het echt geen schande is om een dier te herplaatsen als je als eigenaar niet kunt bieden (om wat voor een reden dan ook) wat het dier nodig heeft.
Zoie
Zeer actief

Re: Pino is bang voor Eric

Ongelezen bericht door Zoie »

Carly schreef: Als Pino echt zo bang blijft voor Eric zie ik het echt somber in ... 1 van de afspraken die we hebben gemaakt toen we Pino in huis namen was dat als het niet klikte Pino weg moest ... nu klikt het dus absoluut niet tussen Eric en Pino
Wat zijn afspraken waard. Het klikt niet, dus moet Pino weg. Maak ervan: mag Pino weg, herplaats hem zo goed en zo snel als je kunt, en je hebt het beste voor hem gedaan wat je nu nog kunt.

Die angst van Pino voor Eric blijft er nog heel lang in, zelfs al gaat hij het goed doen, en persoonlijk denk ik voor altijd, en dus geef ik je op een briefje dat dat eerder vroeg dan laat toch weer misgaat, alleen daarom al, en niet alleen daarom.

Maar herplaatsen gaat niet gebeuren, dus ik hoop maar dat ik ongelijk heb.
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Ik vind het jammer dat er door sommigen al bij voorbaat wordt aangenomen dat Eric gedoemd is een eeuwige mislukkeling te blijven wat honden betreft. Dat geeft de burger de broodnodige moed! :ok:

Ik heb veel mensen meegemaakt die de relatie met hun hond zwaar verknald hadden door ongekontroleerd te straffen. De meeste van deze mensen waren dolblij te zien dat anders, beter met hun hond omgaan leidde tot een zeer positieve verbetering bij de hond, en bij henzelf. Iemand die echt wíl en goed begeleidt wordt is wel degelijk in staat om het vertrouwen van zijn hond te herwinnen.

Ik ben dan ook heel blij te lezen dat de baasjes van Pino hier samen aan gaan werken en hoop van harte dat ze het voor elkaar zullen gaan krijgen. Ik weet zeker dat er heel veel meer te bereiken valt dan wat sommige zwartkijkers hier beweren.

Als jullie echt je best doen de komende tijd zul je zien dat al die moeite niet vergeefs is, integendeel. Succes, en hou ons op de hoogte, hoe moeilijk dit misschien ook is. :wink:
Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

Wil de hond schreef:Ik vind het jammer dat er door sommigen al bij voorbaat wordt aangenomen dat Eric gedoemd is een eeuwige mislukkeling te blijven wat honden betreft. Dat geeft de burger de broodnodige moed! :ok:

Ik heb veel mensen meegemaakt die de relatie met hun hond zwaar verknald hadden door ongekontroleerd te straffen. De meeste van deze mensen waren dolblij te zien dat anders, beter met hun hond omgaan leidde tot een zeer positieve verbetering bij de hond, en bij henzelf. Iemand die echt wíl en goed begeleidt wordt is wel degelijk in staat om het vertrouwen van zijn hond te herwinnen.

Ik ben dan ook heel blij te lezen dat de baasjes van Pino hier samen aan gaan werken en hoop van harte dat ze het voor elkaar zullen gaan krijgen. Ik weet zeker dat er heel veel meer te bereiken valt dan wat sommige zwartkijkers hier beweren.

Als jullie echt je best doen de komende tijd zul je zien dat al die moeite niet vergeefs is, integendeel. Succes, en hou ons op de hoogte, hoe moeilijk dit misschien ook is. :wink:
Heerlijk verfrissend om dit te lezen :ok:
Zoie
Zeer actief

Wil de hond schreef:Iemand die echt wíl en goed begeleidt wordt is wel degelijk in staat om het vertrouwen van zijn hond te herwinnen.
Dat geloof ik ook. Maar ik lees nergens dat Eric de relatie met zijn hond wil verbeteren. Deze hulpvraag komt niet van hem, maar van zijn vrouw die hem wil veranderen. Dat is al een verkeerd uitgangspunt. Kennelijk is hij flink onder druk gezet om afspraken te maken. Als je in dit soort dingen gelooft, mijn zegen heb je, maar ik doe dat dus niet.

Maar we zullen zien, als ik ongelijk heb beken ik mijn ongelijk en hang ik de vlag uit.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Zoie schreef:
Wil de hond schreef:Iemand die echt wíl en goed begeleidt wordt is wel degelijk in staat om het vertrouwen van zijn hond te herwinnen.
Dat geloof ik ook. Maar ik lees nergens dat Eric de relatie met zijn hond wil verbeteren. Deze hulpvraag komt niet van hem, maar van zijn vrouw die hem wil veranderen. Dat is al een verkeerd uitgangspunt. Kennelijk is hij flink onder druk gezet om afspraken te maken. Als je in dit soort dingen gelooft, mijn zegen heb je, maar ik doe dat dus niet.

Maar we zullen zien, als ik ongelijk heb beken ik mijn ongelijk en hang ik de vlag uit.
dus het was wel goed als eric naar dit forum was gekomen?

de situatie is nu verre van ideaal, maar ik denk en geloof dat ze nu samen gaan werken eraan en dan kunnen ze ver komen.
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

massam schreef:
Zoie schreef:

dus het was wel goed als eric naar dit forum was gekomen?

de situatie is nu verre van ideaal, maar ik denk en geloof dat ze nu samen gaan werken eraan en dan kunnen ze ver komen.
Het gaat er niet om dat hij naar het forum komt, het gaat erom dat hij zelf inziet dat hij het niet goed doet. En dat lees ik nergens terug. Integendeel, hij loopt te pochen dat zijn pup het als de dood voor hem is.

Wie maakt er nu van te voren een afspraak, als het niet klikt, moet de hond weg ? Heb jij die afspraak gemaakt ? Denk het niet, zo begin je niet aan een blanco pup.
Afbeelding
chaos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.

Ongelezen bericht door chaos »

Wie maakt er nu van te voren een afspraak, als het niet klikt, moet de hond weg ? Heb jij die afspraak gemaakt ? Denk het niet, zo begin je niet aan een blanco pup.[/quote]

Inderdaad daar had ik ook veel moeite mee, met die opmerking...
Dat is geen teken dat je er 100 procent voor gaat.

Ik hoop voor Pino dat het allemaal wat beter zal gaan en dat als het niet lukt ze niet al te lang meer zullen wachten met herplaatsen.
Afbeelding
**Tamara**
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door **Tamara** »

Hoe gaat het nu?? Zie je al veranderingen bij pino???
Afbeelding
Belle
Zeer actief

Ja, ik ben ook benieuwd. Ik hoop dat het goed gaat en dat je man ook gaat zien dat een positieve benadering zoveel meer effect heeft en zeker op zo'n onzekere hond.
vinkje
Zeer actief
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

Iemand die zo met zo'n arm jong beestje om gaat is niet waard dat ie leeft. Mensen die zo met hun hond om gaan deugen niet.
En meer zeg ik er niet over, want dan ga ik lelijke dingen zeggen. Ik heb me tijdens het lezen van dit topic echt op zitten vreten, en me heel kwaad gemaakt. Wat een onbenullen lopen er op deze aardkloot rond. :jank: :jank: :jank: :boos: :boos: :boos:
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
Chivas
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door Chivas »

vinkje schreef:Iemand die zo met zo'n arm jong beestje om gaat is niet waard dat ie leeft. En meer zeg ik er niet over, want dan ga ik lelijke dingen zeggen.
Nou volgens mij doe je dat al sorry hoor, dit zijn in mijn ogen geen normale opmerkingen meer. Iemand zet een eerlijk verhaal neer met een noodkreet en dat moet gerespecteerd worden in mijn ogen. De manier waarop Eric reageerd keur ik niet goed maar ( niet waard dat hij leefd) met harde uitspraken en je ongenoegen uiten op deze manier dat voegt niets toe aan de hulpkreet van Carly. Ik dacht dat je hier een luisterend oor had maar helaas sommige van jullie doen wel hele bizare uitspraken.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”