Ik deel niet jouw mening dat Pino net zo goed kan opbloeien als bij een ander.Mauwie schreef:MARC_S schreef:Ik niet.![]()
Deze hond moet nl weg daar, en dat gebeurd hoe dan ook nu nog nietDus het heeft geen enkele zin want deze pup in de angstfase heeft allang door hoe de vork in de steel zit met mannen, hoe onveilig en onbetrouwbaar mensen kunnen zijn en hoe weinig rust en liefde er voor hem is in deze roedel. Hij plast uit doodsangsten voor de eigen roedel, woont permanent met die man en zal dus steeds dieper zinken als hij daar niet weg gaat. Maar dat gebeurd niet want ze houden van hem.
Dan is het nutteloos. Eric zal hoe dan ook een keer terugvallen want van een gesprek wordt je geen ander mens en als je op een morgen met een ochtendhumeur de hond aan de tafel ziet knabbelen roep je niet eerst je vriendin uit bed. Nog een keer straf nadat je eerst 2-3 dagen vol hebt gehouden de hond wel lief te behandelen en het leed is niet meer te overzien. Nu ben je naast veel te hard ook nog totaal onberekenbaar geworden voor de pup en dat is net de zet die hij nodig heeft om alle vertrouwen in mensen te verliezen.
Mijn bescheiden mening is die hond weg te doen en hem daardoor te leren dat er maar 1 heel agressieve baas was en dat de rest van de wereld leuk is. Als de hond eenmaal generaliseerd kan je waarschijnlijk over ene paar maanden een enkeltje dierenarts maken omdat de hond niet meer te handhaven is met al zijn angsten voor mannen/mensen. Een volwassen hond plassend op zijn rug geeft een vrij grote kans op een noodweeragressie die zeer hard kan zijn. Wat zal Eric doen als de golden zijn hele hand open trekt? Negeren? Of wordt Pino dan ingeslapen onder het mom van een rage syndroom of andere onzin?
Het is dus de bedoeling dat Erik het vanaf nu wél goed gaat doen, en Carly gaat daar op letten..
Een terugval is absoluut niet de bedoeling, dan heb je gelijk hoor dat de baas dan onberekenbaar is, hoewel ik het idee heb dat hij dat eigenlijk al is voor de hond..
Hij werd gestraft voor dingen waarvan hij helemaal niet wist dat ze fout waren (in huis plassen als hij een half uur vtv uit was geweest bv).
Daar snapt die hond niks van, dus begrijpt ook niet waarom hij gestraft wordt, Erik Ãs dus al onberekenbaar..
Of je hem nu bij een betrouwbaar baasje plaatst, of Erik betrouwbaar gaat worden, die hond heeft gewoon een prettige, veilige omgeving nodig, en als dat vanaf nu zo is bij Carly en Erik, kan hij daar net zo goed opbloeien als bij een ander gezin..
Als dit nou niet het geval is, dan zullen ze toch een ander plekje voor Pino moeten zoeken waar hij wel veilig is..
Het vertrouwen van Pino in Eric is al geschonden. En het kost vele malen meer moeite om dat opnieuw op te bouwen (als dat al mogelijk is), dan hem bij iemand een frisse start te geven die hem vanaf het begin aan goed aanpakt.
Want zoals Marc al aangeeft, een terugval van Eric kan alles wat is opgebouwd in 1 klap ongedaan maken en Pino nog verder kapot maken. En dat iemand een keer terugvalt in zijn oude gedrag is iets heel normaals.
Ik snap dat het heel moeilijk is om een hond die je al maanden in huis hebt te herplaatsen, dat doet pijn en verdriet. En het geeft je vermoedelijk ook wel het gevoel dat je gefaald heb. Maar ik denk dat je die gevoelens toch moet afzetten tegen wat in het beste belang van Pino is. Want volgens mij wil niemand (ook Carly niet) dat die op termijn dus helemaal de vernieling ingaat. En dat risico is en blijft aanwezig.