Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gedrag van mensen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

**Tamara**
Zeer actief
Contacteer:

Gedrag van mensen

Ongelezen bericht door **Tamara** »

Even niet over het gedrag van honden maar over het gedrag van mensen...
Ik vraag me af hoe ik in sommige situaties kan reageren om te zorgen dat mensen hun hond bij zich houden....

Even een voorbeeldje: ik loop met mijn honden samen met een buurmeisje met haar 2 honden. We lopen al expres niet door het park omdat mijn teefje geen honden in de buurt wil hebben en uitvalt als ze te dichtbij zijn. Wij lopen al expres niet door het park maar aan de andere kant van het water langs de weg. Er komt een man aan met 2 loslopende setters, dus wij gaan met onze 4 honden alle 4 aan de lijn naar het water toe om afstand te nemen. Bij het water zit een waterhoen die wegspringt en zijn nest bewaakt, wij staan het nestje te bewonderen( uiteraard ietsje afstand genomen van de boze waterhoen) en de honden zijn ook afgeleid zodat de loslopende honden kunnen passeren. Komt die man naar ons toelopen, vragen wat er in het water zit, dus ik vraag zo vriendelijk mogelijk, om mijn teefje niet het signaal van oh oh te geven, wilt u u honden bij u houden, man doet niks, ik nog een keer wilt u de honden bij u houden want dat gaat niet goed, man zit me don aan te kijken en roept de honden met een slappe stem (niet serieus) en de honden komen dus steeds dichterbij, nog een keer vragen wilt u u honden bij u houden want mijn hond valt aan hoor, na de 4de keer merkt mijn teefje de honden op en valt dus uit (ze was op dat punt niet af te leiden want de honden waren voor haar al te dichtbij.

Dit is 1 van de vele situaties die ik dagelijks mee maak, gek word ik ervan!!
Loop ik met 2 aangelijnde honden naar de groenstrook voor mijn huis, laat er achter mij iemand een border terrier los die op ons afstormt, mijn teefje gaat liggen maakt zich klaar voor de aanval, ik waarschuw die mevrouw dat het niet gaat en of ze de hond aan wilt lijnen, zegt ze: maar dit is toch een uitlaatveld! dus ik maar geroepen, ze bijt hoor! Nou toen werd het hondje wel aangelijnd maar ik kreeg de volle laag natuurlijk...

Ik loop nooit op losloopgebiedjes, ik ga nooit door het park als ik een hond zie, ik neem altijd voldoende afstand. Mijn teefje zit altijd vast en mijn reu is soms los op een veld, maar als er een hond aankomt ga ik weg...

Wat kan ik nou nog meer doen om te zorgen dat mensen hun hond aanlijnen??? Kan zolangzamerhand nergens meer heen :(:
Afbeelding
britty
Zeer actief
Mijn ras(sen): KruisingEngelse Bulldog
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door britty »

ik ken het probleem:als ik met mijn reu en teef ergens wandel en ik zie een vreemde hond dan lijn ik ze aan. Vaak komt de vreemde hond dan gewoon toch op ons afgestormd ondanks dat ik roep: wilt u uw hond bij u houden!
Asl er dan van mijn kant van de honden dan gesnauwd wordt wordt er gek gekeken. Ja, ik lijn ze niet voor niks aan. Mijn teef loopt nu zowiezo aan de lijn want ze is loops en mijn reu kan niet met andere reuen. Vaak krijg ik dan als antwoord: Ach ze lossen het onderling wel op
:roll:
Helaas, ik kan je geen passende oplossing geven..
soms schiet ik dan wel heel erg uit mijn slof en pas dan word men wakker lijkt het wel..
Life is not about the amount of breaths you take...its about the moments that take your breath away.
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Ik denk dat je er niks aan kunt doen, en ook niet dat het gaat veranderen. Er zijn namelijk altijd mensen die hun hond (nog) niet goed onder controle hebben. 9 van de 10 keer gaat het gelukkig goed.

Maar ik ben het met je eens dat het erg vervelend is als jouw hond degene is de aangelijnd is en dan niet overweg kan met andere honden.

Maar ik zou niet verwachten dat ineens alle mensen veranderen.

Ik moet zeggen dat toen mijn honden onder het jaar oud waren dit mij ook tot mijn schande gebeurde. Ik probeerde ze altijd tegen te houden om niet naar andere honden te gaan maar soms lukte dat niet. maar je moet het ze ergens leren dus ook de kans lopen dat het een keertje niet lukt. Ik liet ze trouwens alleen los in een losloopgebied.
**Tamara**
Zeer actief
Contacteer:

Ja ik ga er inmiddels vanuit dat mensen hun hond niet meer aanlijnen, maar als ze 5 meter bij de hond vandaan staan en ik vraag het netjes, vind ik het zo raar dat er niet gehandeld word.

Zou het beter werken als ik meteen roep dat mijn hond bijt?? (niet dat ze dat ooit gedaan heeft, maar misschen werkt het)
Afbeelding
Baily

**Tamara** schreef:Ja ik ga er inmiddels vanuit dat mensen hun hond niet meer aanlijnen, maar als ze 5 meter bij de hond vandaan staan en ik vraag het netjes, vind ik het zo raar dat er niet gehandeld word.

Zou het beter werken als ik meteen roep dat mijn hond bijt?? (niet dat ze dat ooit gedaan heeft, maar misschen werkt het)
Misschien......ik weet niet hoe angstaanjagend jouw hond er uit ziet......... :mrgreen: .

Maar ik zou me richten op dingen die ik zelf nog aan zulke situaties kan doen. Dus door nog meer aandacht te oefenen met je eigen hond. Als hij naar jou kijkt kan hij niet naar een andere hond kijken en fixeren en eventueel vechten. Dan heb je iets waar je nog wat mee kunt. Andere mensen heb je niet in de hand.

Ik heb ook zo'n hond die aan de lijn niet met andere honden kan. Ik had dus laatst dat er een yorkje op hem af kwam en mijn hond is herder formaat......... :N: Dus ik ook roepen tegen de eigenaar dat dat niet kon.

Zegt hij "o, maar mijn hond kan met alle honden........ :mrgreen: "Ondanks alles erg grappig vond ik. Het yorkje heeft het overleefd trouwens omdat ik me er zelf tussen gestort heb. :pffff: :wink:

Maar je hebt groot gelijk dat iemand gewoon zijn hond niet naar die van jou mag laten gaan zonder terug te roepen.
**Tamara**
Zeer actief
Contacteer:

Baily schreef:
**Tamara** schreef:Ja ik ga er inmiddels vanuit dat mensen hun hond niet meer aanlijnen, maar als ze 5 meter bij de hond vandaan staan en ik vraag het netjes, vind ik het zo raar dat er niet gehandeld word.

Misschien......ik weet niet hoe angstaanjagend jouw hond er uit ziet......... :mrgreen: .

Maar ik zou me richten op dingen die ik zelf nog aan zulke situaties kan doen. Dus door nog meer aandacht te oefenen met je eigen hond. Als hij naar jou kijkt kan hij niet naar een andere hond kijken en fixeren en eventueel vechten. Dan heb je iets waar je nog wat mee kunt. Andere mensen heb je niet in de hand.

Ik heb ook zo'n hond die aan de lijn niet met andere honden kan. Ik had dus laatst dat er een yorkje op hem af kwam en mijn hond is herder formaat......... :N: Dus ik ook roepen tegen de eigenaar dat dat niet kon.

Zegt hij "o, maar mijn hond kan met alle honden........ :mrgreen: "Ondanks alles erg grappig vond ik. Het yorkje heeft het overleefd trouwens omdat ik me er zelf tussen gestort heb. :pffff: :wink:

Maar je hebt groot gelijk dat iemand gewoon zijn hond niet naar die van jou mag laten gaan zonder terug te roepen.
hmm ze heeft 61 cm schofthoogte, maar zolang ze niet uitvalt is het net een grote knuffelbeer met al dat haar.
Als ze eenmaal uitvalt dan zijn de meeste eigenaren wel snel met aanlijnen, ze komt heel agressief over. Maar dat is het nou juist, ik ben haar aan het trainen om niet uit te vallen, dus koppie op mij, snoepie erbij aandacht houden, belonen als ze het goed doet, komt de hond dichterbij dan houd ik mijn hand met snoepjes bij haar zodat ze blijft zitten en eten, maar komt de hond nog dichterbij dan kan ik alleen de hond weghouden(of ze valt dus uit, en is voor mij de training verkloot.... volgende keer als ze die hond tegenkomt zal ze niet op 1 meter uitvallen maar al op 5 meter omdat ze weet dat die hond bij haar komt.
Ik ben heel hard bezig met haar te trainen op het uitvallen, en ontwijk honden zoveel mogelijk, maar dit soort dingen wil ik voorkomen,omdat het een stap terug is inplaats van heen...
Afbeelding
Baily

Ja, dat is inderdaad balen. maar misschien is het dan handig om tot de tijd dat de afstand heel erg verkleind kan worden naar de andere hond, om haar apart uit te laten want dan kun je zelf ook makkelijker weglopen van de andere hond.

Ik laat Buck aan de lijn altijd apart uit. Als ik een andere hond zie naderen en de afstand wordt te klein dan draai ik me om en loop de andere kant op. Maar als je meer honden bij je hebt wordt dat lastig.
Laatst gewijzigd door Baily op 04 jun 2005 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.
dropje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door dropje »

ja daar wordt je soms niet goed van.
dat er eens een hond ontsnapt aan de baas okè maar sommige mensen willen gewoon niet meewerken.
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Heel lastig, ik weet het. Helaas heb ik zelf ook van die monsters die toch altijd eerst willen gaan kijken naar die andere hond en dan zijn ze soms stokdoof. Ik baal daar ontzettend van en probeer er alles aan te doen om het eruit te trainen of ze op tijd bij me te roepen maar soms verrast het me nog. Het is niet zo dat ik dan niks doen maar ze schieten gewoon weg.Ik zou ervoor kunnen kiezen ze dan nooit meer los te laten maar dan maar een risico.Andersom gebeurt het ook wel eens, dan heb ik ze aan de lijn en komt er een vreemde hond aangestormd.Dat is nog altijd goed afgelopen :wink:
Wat lastig is, is dat mensen hun hond soms pas aanlijnen als je dichtbij bent en je eigen honden dan al in de startblokken staan.
Er is hier maar één losloopveldje en ik vind het wel eens vervelend dat daar mensen lopen met een hond die niet los en niet bij anderen kan terwijl er in het dorp verder uitlaatmogelijkheden genoeg zijn.
Het blijft een kwestie van geven en nemen denk ik.Maar ik kan me voorstellen dat je af en toe benauwde ogenblikken krijgt.
**Tamara**
Zeer actief
Contacteer:

Marie-Josée schreef:Heel lastig, ik weet het. Helaas heb ik zelf ook van die monsters die toch altijd eerst willen gaan kijken naar die andere hond en dan zijn ze soms stokdoof. Ik baal daar ontzettend van en probeer er alles aan te doen om het eruit te trainen of ze op tijd bij me te roepen maar soms verrast het me nog. Het is niet zo dat ik dan niks doen maar ze schieten gewoon weg.Ik zou ervoor kunnen kiezen ze dan nooit meer los te laten maar dan maar een risico.Andersom gebeurt het ook wel eens, dan heb ik ze aan de lijn en komt er een vreemde hond aangestormd.Dat is nog altijd goed afgelopen :wink:
Wat lastig is, is dat mensen hun hond soms pas aanlijnen als je dichtbij bent en je eigen honden dan al in de startblokken staan.
Er is hier maar één losloopveldje en ik vind het wel eens vervelend dat daar mensen lopen met een hond die niet los en niet bij anderen kan terwijl er in het dorp verder uitlaatmogelijkheden genoeg zijn.
Het blijft een kwestie van geven en nemen denk ik.Maar ik kan me voorstellen dat je af en toe benauwde ogenblikken krijgt.
ja maar als honden binnen 5 meter van je zijn en iemand vraagt je ze bij je te houden, dan pak je ze toch even vast. Trouwens als jij honden aan ziet komen die aan de lijn zitten neem ik aan dat je probeert je honden bij je te roepen.
Dit zijn namelijk geen plekken waar je je hond zomaar los laat lopen, het is niet in een park ofzo, maar een looppad met wat boompjes langs de weg (waar dus auto's rijden)....
Mensen reageren helemaal niet, kregen ze het maar benauwd, dan douden ze hun honden misschien wel bij zich.....
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ik zou het in ieder geval heel serieus, maar vriendelijk zeggen tegen degene met de loslopende honden. Als je het dreigend en/of onvriendelijk zegt, heb je de kans dat mensen juist de kont tegen de krib gaan gooien.

Mijn hond loopt ook veel los, maar ik let enorm goed op de andere honden en eigenaren. Tot nu toe is er nog niemand geweest die me waarschuwde, maar ik zou direct in actie komen. Maar ja, daar heb je niks aan, want mij kom je niet tegen :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
**Tamara**
Zeer actief
Contacteer:

Baily schreef:Ja, dat is inderdaad balen. maar misschien is het dan handig om tot de tijd dat de afstand heel erg verkleind kan worden naar de andere hond, om haar apart uit te laten want dan kun je zelf ook makkelijker weglopen van de andere hond.

Ik laat Buck aan de lijn altijd apart uit. Als ik een andere hond zie naderen en de afstand wordt te klein dan draai ik me om en loop de andere kant op. Maar als je meer honden bij je hebt wordt dat lastig.
Nou het eerste voorbeeld was op mijn werk en dan loop ik 3 kwartier met de honden, eet een hapje en dan moet ik weer aan het werk. Alleen als chika loops is loop ik apart met de honden, anders niet.
Bij het tweede voorbeeld liep ik met chika en mijn vriend met kami (mijn andere hond een reu)
Bij beide voorbeelden kon ik geen kant op.....
Afbeelding
**Tamara**
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:Ik zou het in ieder geval heel serieus, maar vriendelijk zeggen tegen degene met de loslopende honden. Als je het dreigend en/of onvriendelijk zegt, heb je de kans dat mensen juist de kont tegen de krib gaan gooien.

Mijn hond loopt ook veel los, maar ik let enorm goed op de andere honden en eigenaren. Tot nu toe is er nog niemand geweest die me waarschuwde, maar ik zou direct in actie komen. Maar ja, daar heb je niks aan, want mij kom je niet tegen :wink:
Ja daar begin is dus altijd mee, aardig vragen, als ik direct dreigend ga doen valt chika direct uit omdat ik dan het signaal geef dat het niet goed is.....
Nee jammer genoeg niet! als jullie nou allemaal in mijn buurt woonde had ik waarschijnlijk lang niet zoveel last hahahahaha
Afbeelding
**Tamara**
Zeer actief
Contacteer:

Marie-Josée schreef: Het blijft een kwestie van geven en nemen denk ik.
Ja maar ik geef alleen, niet echt eerlijk :boos:
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

**Tamara** schreef: ja maar als honden binnen 5 meter van je zijn en iemand vraagt je ze bij je te houden, dan pak je ze toch even vast. Trouwens als jij honden aan ziet komen die aan de lijn zitten neem ik aan dat je probeert je honden bij je te roepen.
Dit zijn namelijk geen plekken waar je je hond zomaar los laat lopen, het is niet in een park ofzo, maar een looppad met wat boompjes langs de weg (waar dus auto's rijden)....
Mensen reageren helemaal niet, kregen ze het maar benauwd, dan douden ze hun honden misschien wel bij zich.....
Ja allicht vind ik dat je er dan alles aan moet doen om je hond bij je te roepen.Ook al om iemand anders niet in een moeilijk parket te brengen want je zweet water en peentjes als je een of twee uitvallende reuen aan de lijn in bedwang moet houden en een andere hond komt gewoon dichterbij.
Ik loop daarom 's morgens heel vroeg in het bos en zelfs maar zelden meer op het uitlaatveldje.
Als een hond aangelijnd is ga ik er ook van uit dat het niet voor niets is :wink:
Je ziet dat vaak met kleine hondjes; die mogen altijd op jou honden afkomen en de baas lacht dan en zegt; hij doet niks hoor, wil alleen snuffelen. Soms zeg ik dan; maar die van mij doen wèl iets..... :mrgreen:
Ze hebben gewoon geen idee van hoe grondig het fout kan gaan.
bernersennenfan
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door bernersennenfan »

Wat irritant zeg! Mijn honden lopen altijd los, maar die doen ook niks..maar kom ik een hondeneigenaar tegen met zijn hond aan de riem en ik ken die hond niet, roep ik ze automatisch bij me en laat ze niet bij die andere hond komen. Lijkt me logisch, hij heeft hem niet voor niets vast. Daar ben ik dan die eigenaar juist dankbaar voor!
Begrijp erg goed dat je dit irritant vind, maar ik begrijp echt niet dat als iemand met zijn hond aan de lijn loopt er bij een ander geen belletje gaat rinkelen..is toch overduidelijk?! :19:
Voor altijd in ons hart..In loving memory Bob 06/12/2002-11/5/2007
Afbeelding
KKiara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en 2 kruisingen
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door KKiara »

ik weet precies wat je bedoeld. Loop ik met een mechelse herder(aan de riem) uit het asiel te wandelen komt er ineenkeer een golden retriever aangestormd. Ik netjes vragen of hij zijn hond bij zich wil roepen krijg ik als antwoord hij doet niks hoor hij kan met anderen honden. Inmiddels hangt de golden retriever al aan de kont van de mechalaar en ik maar roepen deze niet. Wonderbaarlijk viel ze niet meteen uit maar pas toen de hond terugliep naar de baas af en toe :boos: ik dacht toen nog gelukkig heb ik mijn hond niet bij want die was dus meteen uitgevallen :19:
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

**Tamara** schreef:
Tamara....(nou komt het): het leven is niet eerlijk!!! :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
**Tamara**
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
**Tamara** schreef:
Tamara....(nou komt het): het leven is niet eerlijk!!! :mrgreen: :mrgreen:
Nee ben er helaas al een tijdje achter :roll: hahaha
Afbeelding
**Tamara**
Zeer actief
Contacteer:

KKiara schreef:ik weet precies wat je bedoeld. Loop ik met een mechelse herder(aan de riem) uit het asiel te wandelen komt er ineenkeer een golden retriever aangestormd. Ik netjes vragen of hij zijn hond bij zich wil roepen krijg ik als antwoord hij doet niks hoor hij kan met anderen honden. Inmiddels hangt de golden retriever al aan de kont van de mechalaar en ik maar roepen deze niet. Wonderbaarlijk viel ze niet meteen uit maar pas toen de hond terugliep naar de baas af en toe :boos: ik dacht toen nog gelukkig heb ik mijn hond niet bij want die was dus meteen uitgevallen :19:
Ja dat is inderdaad ook zo'n standaardroep: hij doet niks hoor....

Had een maandje terug, liep ik rustig in het park, er was niemand dus hondjes lekker aan de lange lijn (normaal zitten ze aan de korte lijn als we gaan wandelen, met een lange lijn kan ik niet flink doorstappen) en chika staat lekker te snuffelen, komt er zo'n gekke golden retriever op ons af rennen (kwam van de straat tussen de bosjes door) dus ik ren naar chika toe om haar vast te pakken, maar die hond was zo snel dat ik de afstand niet redde, chika ziet hem duikt erop af, legt hem op de rug (ik had mazzel dat de hond onderdanig was) en toen was het klaar, chika staat ernaast, voor haar was het toen over, dus ik wil weer verder lopen, begint die man toch tekeer te gaan, dat zo'n hond niet in het park hoort te lopen etc. ik nog proberen om duidelijk te maken dat zijn hond echt fout zat en niet de mijne (was allang blij dat ze het zo netjes had gedaan)

Aan de andere kant, een paar keer in de week hebben we wel een fijne wandeling en dan voel ik me de koning te rijk hahaha
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

**Tamara** schreef:[Als ze eenmaal uitvalt dan zijn de meeste eigenaren wel snel met aanlijnen, ze komt heel agressief over. Maar dat is het nou juist, ik ben haar aan het trainen om niet uit te vallen, dus koppie op mij, snoepie erbij aandacht houden, belonen als ze het goed doet, komt de hond dichterbij dan houd ik mijn hand met snoepjes bij haar zodat ze blijft zitten en eten, maar komt de hond nog dichterbij dan kan ik alleen de hond weghouden(of ze valt dus uit, en is voor mij de training verkloot.... volgende keer als ze die hond tegenkomt zal ze niet op 1 meter uitvallen maar al op 5 meter omdat ze weet dat die hond bij haar komt.
Ik ben heel hard bezig met haar te trainen op het uitvallen, en ontwijk honden zoveel mogelijk, maar dit soort dingen wil ik voorkomen,omdat het een stap terug is inplaats van heen...
Heel herkenbaar hoor wat je schetst. Mensen zien niet wat je doet, ze begrijpen het niet, en gaan zeiken als je vriendelijk verzoekt hun hond bij zich te houden.

Ik geloof dat het verstandigste is om proberen je eigen ergenis onder controle te houden, want je doet er domweg niets aan. Lukt me niet altijd, moet ik eerlijk bekennen.
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Hey Tamara leuk je ook hier te zien :wink:

Je probleem is heel herkenbaar en ontzettend vervelend het gebeurt mij ook weleens en ondanks dat mijn honden toch echt wel sociaal zijn kan vooral Orson niet overal tegen ,wild springende (vreemde) honden bijvoorbeeld en als je dan vraagt de hond even bij zich te roepen is hij doet niks of hij wil alleen maar spelen het standaard antwoord.
Vervelend maar ik denk dat je er weinig aan kunt veranderen ik heb het opgelost door heel vroeg in de ochtend te gaan lopen en ze dan heerlijk los en met elkaar te laten rennen en vliegen en verder hou ik Orson buiten deze wandeling altijd vast.
Overigens als mensen echt niet bereid zijn hun hond te roepen dan brul ik ook weleens hij bijt hoor vaak helpt dat wel en ook tegen mensen die ondanks herhaaldelijk verzoek toch perse Orson willen aaien ben ik ook niet altijd even vriendelijk meer.
Wil je je vingers kwijt dan moet je dat doen zeg ik gerust want ik weet nu inmiddels als je vriendelijk verzoekt hem niet te aaien komt het standaard antwoord maar ik ben zo goed met honden eraan.
Nou en hij is slecht met mensen zeg ik dan en dan blijft het vaak bij alleen een beledigde blik.
Het lijkt weleens of mensen het als een persoonlijke belediging opvatten als een hond niet door hun geaaid wil worden. :roll:
**Tamara**
Zeer actief
Contacteer:

Hee tineke, ben je hier ook, wat leuk!

Ja ik hoopte dat iemand misschien DE tip zou hebben, maar helaas die is er niet....
Ben wel blij om te horen dat ik niet de enigste ben met dit soort dingen.
Gelukkig heb inmiddels al veel eigen routes verzonnen waar ik makkelijk kan uitwijken voor andere honden en waar de meeste honden aan de lijn lopen. verder zit lopen in parken er niet in voor mij, maar dat vind ik niet erg. En die enkele keer dat ik wel zo'n sukkel tegenkom neem ik maar voor lief dan....
Afbeelding
martine
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door martine »

wat wel help bij zulke mensen is dat je zegt dat je hond
een enge besmettelijke ziekte heeft.
Zijn ze wel boos op jou omdat je op straat durft te komen
maar ze lijnen hun hond wel aan en blijven uit je buurt.
succes
Martine
de beste man is een dobermann
www.dogs-dream.com
**Tamara**
Zeer actief
Contacteer:

hahahahhaa das wel een goeie!
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

**Tamara** schreef:hahahahhaa das wel een goeie!
Of 'sochtends heeeel vroeg gaan lopen werkt ook prima het hele park voor je alleen(bijna altijd dan) zalig
Simone62
Actief

Ongelezen bericht door Simone62 »

het volgens mij toch een standaard regel:

andere hond vast, dan jouw hond ook vast.

ik lijn mijn hond altijd aan, als ik een andere aangelijnde hond zie (groot of klein dat maakt niet uit).

groet
groetjes
**Tamara**
Zeer actief
Contacteer:

tineke schreef:
**Tamara** schreef:hahahahhaa das wel een goeie!
Of 'sochtends heeeel vroeg gaan lopen werkt ook prima het hele park voor je alleen(bijna altijd dan) zalig
Ik ben niet zo'n vroege vogelAfbeelding
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

"Kunt u uw hond alstublieft bij u roepen, mijn teefje is loops"

Anne
**Tamara**
Zeer actief
Contacteer:

Heb ik een paar keer gedaan, maar vaak is het een teefje wat op ons afkomt, en dan krijg je: maar het is een teefje hoor.... :evil:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”